Promowanie strony w celu zwiększenia ilości odwiedzin

Promowanie strony w celu zwiększenia ilości odwiedzin

Podstawą prawidłowego funkcjonowania strony internetowej jest duża liczba odwiedzin, jednak serwisy, które dopiero powstały nie są na tyle znane, aby móc generować odpowiednio dużą ich liczbę. Warto poznać sposoby na to, jak dotrzeć do użytkowników przez odpowiednią promocję strony. Należy pamiętać, że budowanie strony internetowej to tak naprawdę początek długiej drogi do sukcesu. Po uruchomieniu witryny praktycznie tylko najbliższe nam osoby będą świadome jej istnienia. To jednak za mało, aby czerpać z niej korzyści, dlatego naszym zadaniem będzie docieranie do nowych użytkowników i budowanie większej ilości odwiedzin. Jest kilka sposobów, które można w takiej sytuacji wykorzystać i które całkiem dobrze się sprawdzą podczas realizacji strategii marketingowej.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej lub w sklepie internetowym?
  • W jaki sposób możemy pozyskać nowych klientów?
  • Jaki rodzaj reklamy wybrać planując strategię marketingu w internecie?

Pozycjonowanie

Wyszukiwarka internetowa to podstawowe miejsce, z którego trafiać będą użytkownicy do naszej strony. Bez dbania o ten aspekt pozostałe działania nie będą już tak bardzo efektywne albo będą wymuszać dodatkowe rozwiązania, które będą generować nam kolejne koszty. Prędzej czy później pozycjonowanie będzie i tak dla nas konieczne. I nie tylko chodzi o to, aby nasza strona wyświetlała się na frazy związane z marką, ale również na te słowa kluczowe, które będą powiązane z naszą branżą. W zależności od prowadzonej przez nas działalności możemy skupić się tylko na lokalnym rynku i tam właśnie dominować, budując pozycję lidera.

Blog internetowy

Jeśli od samego początku naszej działalności w internecie zdecydujemy się prowadzić bloga, to otworzy on przed nami wiele możliwości, dzięki którym będziemy mogli zarówno opisać swoją działalność, jak i jednocześnie stać się specjalistami w swojej branży. Blog to rozwiązanie, które może przynieść nam bardzo dużo pozytywnych możliwości. Prowadząc go, można zadbać też o wprowadzanie do naszej treści słów kluczowych, które będą naszą charakteryzować działalność. W dłuższej perspektywie publikowanie takich wpisów będzie dla nas szansą na to, aby rozwinąć się skutecznie również w zakresie pozycjonowania.

Komentarze

Jeśli zdecydujemy się na komentowanie innych stron i wraz z treścią będziemy publikować również linki prowadzące do naszej strony, to w ten sposób będziemy mogli zwiększyć liczbę odwiedzających nas osób. Warto pamiętać, że w przypadku komentowania należy skupić się na stronach zbliżonych tematycznie, ponieważ z takich miejsc najłatwiej będzie nam pozyskiwać użytkowników, którzy będą zainteresowani tematyką dotyczącą lub zbliżoną do naszej działalności. Zadbajmy o to, aby nasz komentarz był tzw. treścią dodatnią, gdyż w przeciwnym wypadku zostanie potraktowany jako spam.

Sygnatura na forum

W internecie znajdziemy wiele forów internetowych, na których w ramach podpisu można zdecydować się na dodanie linka do strony, dzięki czemu będziemy mogli w prosty sposób wypromowować swoją stronę. Podczas umieszczania linka warto zastosować również opis, który będzie go skutecznie charakteryzował, dzięki czemu użytkownik od razu będzie widział, gdzie wejdzie po kliknięciu w nasz link.

Wpisy gościnne

Promocja naszej strony może także opierać się o publikowane wpisy gościnne. W takim przypadku możemy podzielić się wiedzą na dany temat i umieścić swoją notkę biograficzną z linkiem do strony. To duży plus dla naszego serwisu, ponieważ będzie to kolejna okazja na zwiększenie liczby odwiedzających naszą stronę. Jest to również dobra opcja dla strony, która nasz wpis opublikuje, ponieważ w ten sposób pozyska dla siebie wartościową treść.

Media społecznościowe

Jeśli udostępniany przez nas materiał będzie ciekawy dla użytkowników, to będą go świadomie udostępniać w serwisach społecznościowych, zwiększając tym zasięg reklamowy naszej strony. Im większa wystąpi ilość udostępnień naszego artykułu, tym więcej użytkowników wejdzie na naszą stronę. Tworząc treści, kierujmy się intencjami i zainteresowaniami naszych użytkowników, którzy będą naszymi odbiorcami.

YouTube

Jeśli chcemy zdobyć dodatkowe odwiedziny do naszej strony, to możemy skorzystać również z możliwości, jakie daje nam YouTube, dzięki któremu możemy zastosować konwertowanie treści czytanej do formy wideo, np. w postaci pokazu slajdów. W trakcie filmu można odesłać użytkownika do naszej strony, np. w celu pobrania dodatkowych, uzupełniających materiałów. Dzięki temu możemy skutecznie zwiększyć zakres źródeł, z których generowane będą odwiedziny do naszej strony.

Płatne metody promocji

Bywają sytuacje, w których darmowe metody promocji mogą okazać się nieskuteczne lub niewystarczające, dlatego zawsze możemy wesprzeć się tymi płatnymi. Płatnych sposobów na reklamę jest sporo i jedynie od nas zależy, czy je wykorzystamy w naszym biznesie. Takim rozwiązaniem może być między innymi stosowanie płatnych reklam w serwisach social media, dzięki czemu w szybki sposób będziemy mogli dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Niektórzy decydują się również na stosowanie takich rozwiązań w ramach kampanii Google Ads, które pozwolą na przebicie się z ofertą na pierwsze miejsce w wyszukiwarce Google. Jest to przydatne rozwiązanie, które pomoże nas wypromować w momencie, gdy dopiero rozpoczęliśmy pracę nad pozycjonowaniem.

Nowa strona – sposoby na jej promowanie

Opierając swoją działalność o sprzedaż przez internet lub pozyskiwanie klientów na usługi, powinniśmy stosować różne rozwiązania zmierzające do skutecznej promocji. Informacja o naszej stronie musi dotrzeć do możliwie jak większej grupy potencjalnych klientów, dlatego warto skorzystać z różnych metod reklamy, gdyż w ten sposób będziemy mogli ocenić, która z nich najlepiej konwertuje i w ten sposób dotrzeć do najlepszych odbiorców. Możliwości promocji w internecie jest naprawdę wiele, dlatego wystarczy jedynie je dopasować do naszej strony internetowej i w miarę możliwości testować. Tylko wtedy sprawdzimy, która forma reklamy jest dla nas najkorzystniejsza.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: