SEMSTORM składa się pięciu funkcjonalności, które można wykorzystać do pracy nad optymalizacją SEO, content marketingu oraz analizy konkurentów i wyników strony w wyszukiwarce. Ułatwia pracę różnych specjalistów z branży digital marketingu. Jest przydatny dla copywritera, content managera czy SEO-wca. Zobacz, w czym może pomóc Tobie!
Artykuł odpowiada na pytania:
- Do czego służy narzędzie SEMSTORM i jakie funkcje oferuje?
- Czym jest „Asystent contentu” w SEMSTORM i do czego służy?
- W jaki sposób AI wspiera tworzenie treści w narzędziu SEMSTORM?
Spis treści:
Specjalisto SEO – masz największe pole do popisu!
W systemie przeprowadzisz zaawansowane analizy stron internetowych, w tym porównanie nawet 5 domen naraz. Sprawdzisz tu widoczność w wynikach organicznych, słowa kluczowe czy działania promocyjne w systemie reklamowym Google Ads.
Analiza konkurencji
Funkcja ”Analiza stron” przedstawi Ci pełen raport o dowolnej witrynie: m.in. ruch oraz słowa kluczowe nawet w TOP 100.
Po pierwsze – poznajesz tutaj wyniki strony, którą się opiekujesz:
Po drugie – konkurentów tej witryny:
A po trzecie – możesz porównać ze sobą wybrane domeny:
Przeglądanie raportów ułatwiają filtry zaawansowane. Dzięki nim można wykluczać lub uwzględniać konkretne parametry wyszukiwania. Na przykład podczas porównania słów kluczowych na dwóch witrynach (lub więcej) możesz otrzymać listę nowych, nieużywanych dotąd fraz w serwisie, które pojawiają się za to u konkurenta.
Zgromadzone dane można szybko wyeksportować do pliku i pobrać na dysk lub dodać do Monitoringu.
Analizę konkurencji przeprowadza również „Asystent Contentu”, przy czym mówimy tu już o badaniu treści ze stron z najwyższych pozycji na wybrane słowo kluczowe.
Edytor podaje na tej podstawie wytyczne SEO dla konkretnego tekstu, a dokument możesz udostępnić dowolnej osobie. Więcej informacji o „Asystencie Contentu” będzie niżej, bo edytor sam w sobie jest przede wszystkim świetnym narzędziem dla copywritera.
Słowa kluczowe w czasie rzeczywistym
Raporty fraz w SEMSTORM zostały podzielone na podstawie źródeł, dlatego szybko odnajdziesz słowa kluczowe dopasowane do rodzaju treści. Możesz również wybrać kraj oraz miasto.
Na przykład, gdy zajmujesz się pozycjonowaniem sklepu internetowego i pracujesz nad opisami produktów, wybierasz tryb analizy o nazwie e-commerce, by poznać frazy z Google Shopping, Amazona, Empik, OLX i innych największych platform sprzedażowych.
Słowa kluczowe są pobierane w czasie rzeczywistym, co daje dużą przewagę w planowaniu strategii dla klienta. Swoje decyzje podejmujesz na podstawie najświeższych danych. SEMSTORM jest aktualnie jedynym narzędziem na polskim rynku, które w czasie rzeczywistym pobiera informację o wszystkich frazach zidentyfikowanych przez silniki wyszukiwarek.
Audyty z technologią Lighthouse
W audytach SEMSTORM możesz wygenerować raport o stanie całej strony lub pojedynczych adresów z podziałem na urządzenia (desktop lub mobile). Pokazują one rzeczywiste problemy z witryną, które mogą wpływać niekorzystnie na SEO.
Sprawdzisz tu między innymi statystyki dotyczące Core Web Vitals. Do szczegółów przeniesiesz się za pomocą lupki.
Znajdziesz tutaj również odrębny raport dotyczący SEO: tagów, dostosowania do urządzeń mobilnych, zawartości czy crawlowania i indeksowania strony.
Codzienny monitoring
W monitoringu efektów na bieżąco sprawdzisz widoczność strony na wybrane słowa kluczowe. Kampanie ustawisz dla wybranego kraju oraz lokalnie dla konkretnych miast. Możesz też zrobić zestawienie z konkurencją, by widzieć codzienne wahania pozycji w rankingu.
Jesteś copywriterem? Sprawdź Asystenta Contentu
„Asystent Contentu” to wspomniany już wyżej edytor SEO, który analizuje treści na stronach konkurencji. Wystarczy dodać już jedną frazę do narzędzia, by sztuczna inteligencja zrobiła research. Do badania wybiera wyniki z pierwszych 20 pozycji na wybrane słowo kluczowe. Dzięki temu po chwili otrzymujesz wytyczne SEO, które pozwolą Ci napisać konkurencyjny tekst.
Główne słowo dla swojej publikacji możesz dodać w 4 różnych trybach:
- SEO – najbardziej ogólny; gdy chcesz, by narzędzie wzięło pod uwagę TOP 20 wyników organicznych w Google;
- Blog – edytor sprawdzi najlepsze artykuły konkurencji;
- News – analiza obejmuje wiadomości Google News;
- E-commerce – Asystent sprawdzi treści z Amazona lub Google Shopping.
Dzięki temu dobierzesz odpowiednie źródła danych do typu treści, np. wytyczne dla opisu produktu otrzymasz na podstawie tekstów, gdzie rzeczywiście jest opisywana taka oferta.
Optymalizacja treści w punkt
Czym właściwie są wspomniane wyżej „wytyczne SEO”? W Asystencie Contentu poznajesz:
- optymalną liczbę użycia oraz umiejscowienie głównego słowa kluczowego;
- sugestie dodatkowych fraz ze stron konkurentów (również z liczbą i umiejscowieniem);
- widełki dla liczby znaków ze spacjami/słów;
- strukturę treści: liczbę nagłówków, pogrubionych słów i obrazków.
Nie musisz więc się zastanawiać, jak długi powinien być tekst i ile dodać słów kluczowych, by nie przesadzić lub nie dodać ich za mało. Dodatkowo narzędzie ocenia na bieżąco postęp Twojej pracy, dzięki czemu widzisz, kiedy treść jest już poprawnie zoptymalizowana.
W edytorze można też sprawdzić szczegóły analizy stron konkurencji, by podejrzeć treść w podziale na sekcje, outline z nagłówkami oraz słowa kluczowe z danej witryny z podziałem na klastry.
Szybkie pisanie z AI i błyskawiczna korekta
Asystent na pewno Ci się spodoba, jeśli tworzysz różnorodny content – raz artykuł o najlepszych plażach nad Bałtykiem, a następnego dnia opis młotka do sklepu z narzędziami. Gotowe wskazówki SEO już same w sobie przyspieszają pracę z treścią, a do tego sugestie fraz podpowiadają wątki warte uwzględnienia.
Edytor ma jednak jeszcze inne dodatkowe rozwiązania, które skracają czas pisania. Najciekawszą funkcją jest możliwość generowania treści za pomocą AI. Możesz wykorzystywać komendy np. „Napisz dokąd nocą tupta jeż” lub po prostu użyć funkcji, by sztuczna inteligencja pociągnęła spontanicznie temat.
Edytor sprawdza też cały czas czytelność i poprawność Twoich tekstów. Zaznacza zbyt długie zdania i za trudne akapity oraz podkreśla błędy. Dzięki widocznym oznaczeniom szybko poprawisz tekst.
Planujesz treści i działania contentowe? Mamy też coś dla Ciebie
Opisany wyżej Asystent świetnie nadaje się do tworzenia briefu dla copywritera. Wystarczy, że do wytycznych SEO dopiszesz swoje wymagania co do tekstu. Możesz też od razu stworzyć plan nagłówków za pomocą AI. To bardzo proste. Wystarczy podać sztucznej inteligencji komendę „Zaproponuj 4 nagłówki do artykułu” i gotowe. Za kilka sekund zobaczysz listę propozycji.
Taki dokument z Asystenta możesz udostępnić, komu zechcesz. Masz do wyboru link do odczytu lub link do edycji – który zezwala osobie (nawet bez założonego konta) wprowadzać zmiany i pisać bezpośrednio w edytorze. Możesz też wybrać odpowiedni pakiet, w którym do konta można dodać 2, 10, a nawet 20 użytkowników i w taki sposób pracować w zespole.
No dobrze, ale zanim przejdziesz do briefów, musisz stworzyć content plan. Jakie narzędzia SEMSTORM przydają się do tego zadania?
Generator tematów
„Generator tematów” to jedna z opcji analiz w narzędziu słów kluczowych. Otrzymujesz tu rzeczywiste zapytania użytkowników Google – frazy long tail, które świetnie nadają się jako tematy na bloga. Poznajesz też niezbędne dane: średnią liczbę wyszukiwania w miesiącu, CPC czy konkurencyjność. Zobaczysz tu również kształtowanie się trendów, czyli spadki i wzrosty wyszukiwania frazy w poprzednim roku. Ustalisz tak, w jakim miesiącu opublikować artykuł na dany temat, by był już widoczny, gdy wzrośnie popularność zapytania.
Analiza bloga konkurencji
Narzędzie do analizy stron można wykorzystać, by zebrać inspiracje dla kolejnych treści. Wystarczy, że do narzędzia zamiast adresu strony głównej dodasz link prowadzący na bloga konkurencji. Jeśli występuje on w ramach kategorii na stronie, dodaj na końcu URL gwiazdkę, by zawęzić wyszukiwanie.
To najprostszy sposób, by poznać artykuły konkurenta, które zgarniają największy ruch organiczny. Oczywiście każdy wynik można odrębnie sprawdzić, by poznać szczegóły np. użyte słowa kluczowe lub przenieść się na stronę, aby zobaczyć tekst.
Chcesz wypróbować narzędzia do SEO i contentu?
Załóż darmowe konto w SEMSTORM i przez 2 tygodnie bezpłatnie testuj dowolne narzędzia.
Katarzyna Żołna
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!