SEO-PODCAST.PL – Przegląd hostingów SEO oraz hostingów pod WordPress i Prestashop

SEO-PODCAST.PL – Przegląd hostingów SEO oraz hostingów pod WordPress i Prestashop

Przegląd hostingów SEO oraz hostingów pod Wordpress i Prestashop

W jaki sposób wybierasz hosting pod swoją stronę internetową lub sklep internetowy? Czym się kierujesz podczas jego wyboru? Czy bierzesz pod uwagę szybki czas odpowiedzi serwera, prędkość działania i stopień optymalizacji dla platformy CMS lub e-commerce, którą będziesz wykorzystywał? A może istotne dla Ciebie jest bezpieczeństwo Twojego serwisu i kierujesz się częstotliwością tworzenia kopii zapasowej, zaporą sieciową WAF (Web Application Firewall) i anty DDoS? W trzecim praktycznym odcinku SEO Podcastu sprawdzimy oferty najpopularniejszych firm hostingowych w Polsce: Cyber Folks, Home, OVH Cloud, Nazwa, Hostinger, Zenbox, Hitme, LH oraz Centuria. Pod uwagę weźmiemy oferty hostingów zoptymalizowanych pod najpopularniejsze platformy: CMS WordPress i wtyczkę WooCommerce oraz platformę e-commerce Prestashop, mając na uwadze ich optymalizację pod przyszłe pozycjonowanie dla stron i sklepów internetowych postawionych na tych platformach.

Spis treści:

Wideo

YouTube video

Transkrypcja

  • Czym jest TTFB?
  • Na czym polega funkcja „Staging”?
  • Czym jest ochrona Web Application Firewall (WAF) i jak dba o bezpieczeństwo serwisu?
  • Czym jest ochrona anty DDoS i jak dba o bezpieczeństwo serwisu?

Cześć! W tym odcinku chciałbym znaleźć i omówić oferty dziewięciu firm hostingowych, oferujących hosting dla WordPress i Prestashop, z myślą o ich przyszłym pozycjonowaniu. Są to najpopularniejsze platformy w Polsce, które na co dzień są wykorzystywane do tworzenia stron i sklepów internetowych.

W przypadku WordPressa, wykorzystując dodatkowo wtyczkę WooCommerce, możesz rozszerzyć jego funkcjonalności o sprzedaż internetową. Uważam, że powinieneś rozważyć jego możliwości, jeśli myślisz o własnym, niewielkim sklepie internetowym, z podstawowymi funkcjami umożliwiającymi sprzedaż niewielkiej ilości produktów (np. kilku czy kilkunastu). Tak niskim kosztem będziesz mógł postawić prosty sklep internetowy, niewymagający dużego nakładu pracy przy jego tworzeniu.

Okej, ale wybór oczywiście pozostawiam Tobie, a celem tego odcinka będzie jedynie przedstawienie Ci ofert firm, które powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli zdecydujesz się na postawienie strony internetowej lub sklepu internetowego, z myślą o ich późniejszym pozycjonowaniu.

Chciałbym także podkreślić, że ten odcinek SEO Podcastu nie jest sponsorowany przez żadną z firm.

Zatem sprawdźmy, jakie mamy możliwości na zakup hostingu pod przyszłe SEO.

Cyber Folks

Analizę hostingów pod WordPress, WooCommerce i Prestashop rozpoczniemy od firmy Cyber Folks, z której usług korzystam. Cyber Folks posiada ofertę dla tych trzech rozwiązań i jak twierdzą – posiadają bardzo szybkie serwery, zoptymalizowane pod wybrane przez nas rozwiązanie CMS lub e-commerce. I muszę zgodzić się z tą opinią.

To, na co powinieneś zwrócić uwagę wybierając hosting, to dostępne technologie, które są oferowane przez usługodawcę – bez względu na to, którą firmę wybierzesz.

Zwróć proszę uwagę na technologie i funkcje, które oferuje firma Cyber Folks, czyli:

  • LiteSpeed Cache – czyli rozwiązanie bardzo wydajnego systemu cache, opartego na serwerze „LiteSpeed Enterprise”, który jest dużo szybszy niż zwykłe serwery (i z doświadczenia wiem, że strona postawiona na WordPressie wczytuje się dużo szybciej i otrzymuje jeszcze lepszą punktację w teście wczytywania w narzędziu Google PageSpeed Insights),
  • REDIS – czyli baza danych, która przechowuje zapisane dane w pamięci cache i w połączeniu z technologią LiteSpeed Cache oraz z systemem CMS WordPress, znacznie szybciej odpowiada na zapytania przeglądarek internetowych,
  • NVMe – czyli technologia jeszcze szybszego zapisu i odczytu danych na dyskach SSD, które będą przechowywać pliki Twojego serwisu,
  • HTTP/3 – czyli już trzecia generacja protokołu „http”, która przyspiesza proces przesyłania informacji pomiędzy użytkownikami a serwerami, ustandaryzowana w połowie 2022 roku,
  • PHP 8 – czyli obsługa ósmej wersji języka programowania PHP, która została zaprezentowana pod koniec 2020 roku, a jej głównym celem jest lepsza wydajność aplikacji do zarządzania treścią CMS oraz e-commerce, czyli sklepów internetowych,
  • „Let’s Encrypt” – darmowy certyfikat SSL, który z uwagi na bardzo podstawowy mechanizm szyfrowania danych, zalecany jedynie dla stron internetowych, które nie oferują swoim użytkownikom zakupów internetowych,
  • Kopie zapasowe treści co 6h, dostępne do 28 dni wstecz – bardzo przydatna funkcja i tak naprawdę doceniana jedynie wtedy, kiedy dojdzie do sytuacji, w której na przykład „wykrzaczy” nam się jakiś moduł po aktualizacji czy nasz CMS napotka inny błąd uniemożliwiający wczytanie strony internetowej,
  • Potrójna zapora WAF, wychwytująca ataki na Twoją stronę – aplikacja na serwerze typu „firewall”, której zadaniem jest wykrycie wysyłanych nienaturalnych zapytań do naszej strony (czyli np. ze zbyt krótkim okresem czasowym czy zbyt dużą ilością zapytań w ciągu sekundy), a jej ogromną zaletą jest to, że wykorzystuje bazy danych adresów IP, do których zapisywane są adresy z każdej zaatakowanej strony. W efekcie, jeśli czyjaś strona została zaatakowana z danego adresu IP, to pozostałe strony internetowe (np. innych firm) od razu będą zabezpieczone, przez blokadę takich zapytań, wykorzystując wspólną bazę spamowych adresów IP. WAF dostępny na serwerze Cyber Folks również blokuje próby łamania haseł (z ang. brute force).

Sprawdźmy dodatkowo, dlaczego warto zainteresować się hostingiem w Cyber Folks zoptymalizowanym pod WordPressa.

Widzimy, że firma kładzie bardzo duży nacisk na szybkie wczytywanie strony internetowej. Na serwerze jest także dostępny autoinstalator systemu CMS WordPress oraz możliwość uruchomienia poczty we własnej domenie – okej, te usługi to już standard, dlatego nie musimy się na nich skupiać.

Warto zwrócić uwagę na helpdesk, czyli pomoc techniczną ze strony firmy Cyber Folks. I tutaj mogę śmiało potwierdzić, że pomoc techniczna, do której wysyłam maile działa bardzo profesjonalnie.

Następnie widzimy, że Cyber Folks oferuje preinstalowane środowisko WP-CLI, czyli możliwość zarządzania WordPressem z poziomu terminala czy konsoli. Na pewno bardzo dobra opcja dla programistów, oszczędzająca im sporo czasu na edycję.

Dodatkowo, na samym dole znajdziesz szczegółowe informacje techniczne serwera, do których Cię odsyłam, ale nie będziemy tutaj wchodzić w technikalia, gdyż przeanalizowaliśmy najważniejsze funkcje, które w ogromnym stopniu wpłyną na optymalizację i późniejsze pozycjonowanie strony internetowej postawionej na CMS WordPress. Jeśli będziesz zainteresowany ich ofertą link do hostingu znajdziesz w opisie pod tym filmem.

Sprawdźmy jeszcze, jakie dodatkowe płatne usługi są dostępne, przy zakupie jednego z dostępnych pakietów hostingowych. W tym celu kliknij przycisk „Uruchom bezpłatnie”.

Idąc od góry widzimy listę usług, a po prawej stronie nasz koszyk. Wraz z zakupem serwera możesz dokupić:

  • certyfikat SSL
  • usługę przeniesienia strony na serwer Cyber Folks
  • usługę monitoringu pozycji fraz w wyszukiwarce Google za pomocą autorskiego systemu do monitoringu
  • domenę internetową.

Okej, przejdźmy teraz do kolejnej usługi, czyli hostingu WooCommerce.

Ten typ hostingu jest zoptymalizowany pod CMS WordPress z wtyczką WooCommerce – rozszerzającą go o sprzedaż internetową. Domyślam się, że serwer jest zoptymalizowany tak samo pod WordPressa jak poprzedni, ale sprawdźmy ofertę przygotowaną przez firmę Cyber Folks.

Idąc od góry widzimy informację o stałej cenie za całą usługę, bez dodatkowych opłat za podstawowe funkcje. Zapewne jest to pstryczek dla usługodawców tak zwanych „SaaS-ów”, czyli gotowych sklepów internetowych oferowanych w modelu abonamentowym, ale nie oferujących dostępu do kodu źródłowego. W efekcie są to rozwiązania bardzo ogólne, w których za dodatkowe modyfikacje i dostosowanie funkcji sklepu pod nasze wymagania należy dodatkowo zapłacić.

Następnie firma podkreśla często wykonywane kopie na serwerze, wpływające na większe bezpieczeństwo serwera. To, co zwróciło moją uwagę to funkcja „Staging”, czyli możliwość jednym kliknięciem utworzenia ręcznie kopii naszego sklepu, która utworzy tak zwaną „testową” wersję naszego sklepu, czyli do wykonywania dowolnych modyfikacji, które nie mają wpływ na tak zwany sklep „produkcyjny”, czyli ten oficjalny, dostępny dla klientów. Nie ukrywam, że to bardzo dobra funkcja, ułatwiająca i przyspieszająca czas pracy. Jedno kliknięcie i kopia gotowa – bardzo ciekawe rozwiązanie.

Znajdziemy tutaj możliwość integracji sklepu offline i sklepu online na WooCommerce z magazynami zbudowanymi na narzędziach Comarch ERP Optima, Subiekt GT i Subiekt nexo, ale domyślam się, że te rozwiązanie jest dostępne jako ogólnodostępna wtyczka na WordPress.

Następnie zobaczysz szczegółowe informacje na temat funkcji „Staging” do tworzenia szybkich kopii sklepu pod testy nowych funkcjonalności, przed ich wdrożeniem na serwer produkcyjny oraz szczegółowe informacje techniczne, do których Cię kieruję pod linkiem, który również znajdziesz w opisie tego filmu.

A teraz przejdźmy do ostatniej usługi, czyli hostingu Prestashop.

Z tego rozwiązania również korzystam na co dzień, prowadząc sklep SEO, do którego link także umieściłem w opisie pod tym filmem. Patrząc na podstawowe parametry techniczne, one również są zbliżone lub takie same, co poprzednie dwie usługi.

Idąc dalej dowiadujemy się, że firma Cyber Folks jest oficjalnym partnerem Prestashop w Polsce – bardzo dobra informacja, która z pewnością buduje zaufanie do firmy.

Czymś nowym jest autorskie rozwiązanie „cyber_Boost”, o której jesteśmy informowani. Polega to na zainstalowaniu w gotowym sklepie utworzonym na platformie Prestashop modułu o nazwie „cyber_Boost”, który wykorzystuje technologię LiteSpeed Cache. Moduł ten wykorzystując utworzone zadania na serwerze (czyli CRON) będzie pracował dla nas automatycznie, cyklicznie optymalizując nasz sklep. W efekcie skrócimy czas ładowania naszego sklepu, zwiększymy jej przepustowość oraz zmniejszymy ilość danych pobieranych przez użytkowników. Technologia ta jest oparta na serwerach z procesorami 48-wątkowymi, macierzami opartymi na dyskach SSD NVMe i środowiskiem zoptymalizowanym pod Prestashop. Jeśli zdecydujesz się na zakup tego typu hostingu, nie zapomnij o instalacji modułu „cyber_Boost” – link do instrukcji również znajdziesz w opisie tego filmu.

Następnie widzimy, że platformę Prestashop na serwerze również możemy zainstalować z poziomu autoinstalatora (tak jak w przypadku hostingu WordPress).

Na samym końcu znajdziemy szczegółowe informacje techniczne. Link do tej oferty znajdziesz w opisie.

Przejdźmy do oferty od kolejnej firmy – Home.

Home

W ofercie znalazłem dwie usługi: hosting pod WordPress i Prestashop. Posiadając już wiedzę na temat hostingu w Cyber Folks, sprawdźmy czy następna firma może zaoferować lepszą usługę. Zacznijmy od poznania tej pierwszej.

To, na co chciałem zwrócić Ci uwagę to pewien haczyk, który możemy tu znaleźć. Zwróć proszę uwagę na nazwy usług, które są oferowane w trzech pakietach. W tytule każdego z nich występuje „SSL”, czyli jak dla mnie domyślna informacja o tym, że kupując serwer, otrzymamy także certyfikat SSL. Super opcja, o ile nie będzie to darmowy „Let’s Encrypt”, dlatego chciałbym to zweryfikować. I w ten sposób zwróciłem uwagę na dolną część każdej z trzech kolumn, w której występuje możliwość wybrania dodatkowo płatnego certyfikatu SSL. Okej, ale dlaczego domyślnie ta opcja jest zaznaczona? Osobiście wolałbym dobrać dodatkowo płatną usługę świadomie. Bardzo ciekawe, ile osób nie zauważyło tej dodatkowo płatnej opcji przed złożeniem zamówienia. Myślę, że nie byłoby w tym nic złego, jeśli ta opcja byłaby lepiej wyróżniona i bardziej zauważalna, na przykład poprzez zastosowanie kontrastującego zielonego tła.

W trzech opcjach widzimy powierzchnię, która jest oferowana, transfer bez limitu, liczbę instalacji, technologię LiteSpeed do szybszego zachowania, możliwy własny adres IP dla droższych pakietów oraz dodatki: bezpieczeństwo i marketing plus. Szczególną uwagę zwracam na ten drugi. Ciekawe, czy to oferta monitoringu fraz? Może za chwilę dowiemy się więcej.

Idąc dalej poznamy więcej informacji na temat wykorzystywanej technologii LiteSpeed, informacjami o usłudze WAF, regularnych kopiach i wykorzystywanym sprzęcie do obsługi serwerów.

Mamy to! Darmowy raport z pozycjonowania to wynik przeprowadzanego audytu SEO, który również zostanie wykonany dla nas za darmo! Bardzo ciekawe, kilkugodzinny czy nawet kilkunastodniowy profesjonalny audyt SEO, wykonany płatnymi narzędziami nigdy nie powinien zostać oferowany za darmo. Przykładowo, koszt wykonania podstawowego audytu SEO nie powinien być tańszy niż 1000-1500 zł netto dla niewielkich stron internetowych, a dla sklepów internetowych ceny powinny zaczynać się dopiero od 1500 do 2000 zł netto. Doliczmy do tego jeszcze koszt usługi hostingowej w okresie rocznym i mamy cenę wyższą niż ceny oferowane przez hosting. W tej sytuacji na pewno otrzymasz raport z audytu SEO, ale nastaw się na ogólnikowe wskazówki typu: popraw tytuł, wstaw nagłówki, wypełnij „alty” przy zdjęciach i tak dalej.

Na koniec zobaczymy pełną specyfikację. Zwróć proszę uwagę na funkcjonalności, które są dostępne dla każdego typu hostingu, a także (i przede wszystkim) dla droższych pakietów. Abyś mógł dokładnie przeanalizować tę ofertę, link do niej znajdziesz w opisie pod tym filmem.

Przejdźmy teraz do oferty hostingu dla Prestashop.

Idąc od góry znajdziemy informacje o technologii sprzętowej wykorzystywanej przez firmę Home. Okej, powiedzmy, że przekazują istotne informacje i laicy to ogarną. Jednak to, na co zwróciłem uwagę jest przycisk „Zleć budowę sklepu”, który skieruje Cię do formularza kontaktowego. Ciekawa opcja dla tych, którzy nie znają się na tworzeniu sklepów na platformie Prestashop.

Idąc dalej, możemy już zrozumieć przekazywane informacje o udoskonaleniu technologicznym w firmie Home. Dla osób nietechnicznych zostały wyszczególnione i uproszczone podstawowe informacje o zmianach sprzętowych, a dla lubiących wykresy grafika przedstawiająca efekt tych zmian.

Zwróć uwagę na tabelę z cenami trzech pakietów. Czy zauważyłeś, że tutaj firma Home nie dodaje domyślnie certyfikatu SSL? Dziwne, bo w przypadku sklepu internetowego certyfikat SSL jest niezbędny. Ale okej, idźmy dalej.

Warto zwrócić uwagę na wsparcie dla usług dla e-commerce, a należą do nich na przykład:

  • usługa stworzenia regulaminu sklepu internetowego od firmy Rzetelny Regulamin (z której korzystam),
  • autorska usługa księgowości online od firmy Home,
  • usługa płatności elektronicznych w eService, Blue Media i Tpay.

Więcej szczegółów poznasz po kliknięciu w przycisk „Dowiedz się więcej”.

Następnie widzimy formularz kontaktowy, o którym wspomniałem wcześniej (możesz go wykorzystać do zlecenia usługi stworzenia sklepu przez firmę Home), a poniżej miniaturki szablonów, które można wykorzystać do stworzenia sklepu.

Na końcu strony znajdziemy tabelę ze szczegółowymi parametrami oferty, którą warto dokładnie przestudiować przed podjęciem decyzji o zakupie. Link do oferty znajdziesz w opisie.

Przejdźmy teraz do oferty od kolejnej firmy – OVH Cloud.

OVH Cloud

Analizę rozpoczniemy od usługi hostingu dla WordPress. Długo zastanawiałem się nad tym, czy wziąć pod uwagę ofertę od tej firmy z uwagi na bardzo duży pożar, którego padli ofiarą w 2021 roku w serwerowni znajdującej się fizycznie w Strasburgu. Firma oraz jej klienci ponieśli liczne straty finansowe, gdyż nie udało się przywrócić z kopii zapasowych wszystkich danych. W efekcie tego klienci stracili bezpowrotnie swoje pliki, które były przechowywane na serwerach firmy OVH. Jak można przeczytać w internecie, tego dnia pożar mógł zostać wywołany przez serwisowane wtedy zasilacze UPS podtrzymujące prąd, co zostało wykryte przez kamery termowizyjne straży pożarnej, która przyjechała ugasić pożar.

Jedno jest pewne. Firma OVH to przykład na to, że takie sytuacje jak pożar mają miejsce, są rzeczywistością, a my z kolei powinniśmy wyciągnąć daleko idące wnioski, w postaci zabezpieczenia się na wypadek bezpowrotnej utraty danych. To, że pożar wystąpił w serwerowni jednej firmy wcale nie oznacza, że inne firmy nie są narażone na tego typu zagrożenia. Dlatego posiadając ważne dane na jednym serwerze, ich kopię warto trzymać także na innym. Kopie serwisów i ich baz danych warto przechowywać także lokalnie (na własnym dysku), w postaci archiwum plików.

Przejdźmy do analizy oferty hostingu pod WordPress.

Bezwzględną zaletą oferty OVH jest niska cena. To ona bezpośrednio przyciąga wzrok w cenniku. Druga informacja, na którą zwróciłem uwagę, to darmowa domena przez pierwszy rok. Oferta może Cię zaciekawić, ale najpierw sprawdź koszt jej przedłużenia po roku, aby nie przepłacać w trakcie jej przedłużania.

Firma oferuje także darmowy certyfikat SSL „Let’s Encrypt”, a także autorskie rozwiązanie anty-os, czyli ochronę przed zablokowaniem naszego serwisu przez zbyt częste wywoływanie go i tym samym „zadławieniem się” serwera przez brak możliwości jego odpowiedzi dla milionów wysłanych zapytań. To bez wątpienia bardzo dobre zabezpieczenie.

Kliknijmy w link „Sprawdź produkt”, aby poznać szczegóły oferowanego hostingu.

To, na co zwróciłem uwagę to informacja o tym, że już na etapie zamawiania hostingu, otrzymamy już zainstalowany system CMS WordPress na serwerze, gotowy do użytku – ciekawa opcja.

Idąc dalej znajdziemy informację o autorskim systemie statystyk – „OVHcloud Web Statistics”, ze specjalnie przygotowanym graficznym interfejsem. Aby poznać szczegóły, kliknij w link „Dowiedz się więcej”.

W dalszej części strony znajdziemy możliwość dokupienia dwóch usług – CDN, czyli hostingu dla grafik, skracającego czas ich wczytywania oraz możliwości dokupienia kolejnych baz danych, przypisanych do naszego hostingu.

Na końcu firma OVH przedstawia szczegóły techniczne dotyczące wybranego pakietu. Zwróć szczególną uwagę na pole „Centrum danych” – to lokalizacja, w której firma posiada fizyczne serwery 😉 Sprawdź, czy nie występuje tutaj Strasburg 😉 Taki żarcik!

Link do oferty znajdziesz w opisie pod tym filmem. Przejdźmy teraz do usługi hostingu dla Prestashop.

W przypadku oferty hostingu mamy tylko jeden pakiet, ale możliwość wyboru sprzętu do wykorzystania w postaci od dwurdzeniowych do ośmiordzeniowych procesorów i pamięci RAM od 4 GB do 16 GB. Zauważyłem też informację o usłudze „CDN Basic”, czy podstawowej ofercie serwera CDN w cenie.

Kliknijmy w link „Sprawdź produkt”, aby poznać szczegóły oferowanego hostingu.

Zejdźmy niżej, aby poznać szczegóły dla dostępnych usług. Tutaj również otrzymamy bezpłatnie domenę na rok. W ramach usług hostingowych otrzymamy także serwer CDN, usługę prywatnego serwera baz danych, darmowy certyfikat SSL i statystyki.

Idąc dalej możemy dokupić dwie usługi: opcję „Boost”, czyli tymczasowe użycie najmocniejszych serwerów od firmy OVH i usługę analizy momentu maksymalnego wykorzystania serwera w celu dopasowania jak najlepszej oferty, na podstawie wymagań Twojego serwisu oraz płatny certyfikat SSL.

Na końcu znajdziemy szczegóły techniczne, do których również zachęcam, abyś je sprawdził. Dostępne są pod linkiem znajdującym się w opisie.

Przejdźmy teraz do oferty od firmy – Nazwa.

Nazwa

Moją uwagę zwrócił podział wtyczek na tematykę strony internetowej z wykorzystaniem WordPressa. Po zakupie serwera będziesz miał do wyboru typ serwisu, który zamierzasz utworzyć, czyli strona www, blog, sklep internetowy oraz galeria, a na podstawie Twojej decyzji otrzymasz gotowe środowisko do pracy, z listą wtyczek i szablonów dopasowanych do Twojej witryny. Bardzo fajna opcja. Warto zapoznać się z listą wtyczek i ich funkcjami.

Idąc dalej firma nazwa.pl informuje o tym, że jej serwery cache są ulokowane w różnych miejscach na świecie, co ma służyć do szybszej odpowiedzi na zapytania użytkowników znajdujących się najbliżej danego punktu wymiany ruchu. To bardzo dobra i bardzo ważna informacja.

Pominę kwestię poczty elektronicznej, organizera i wykonywania kopii. Sprawdźmy, co jeszcze oferuje nam Nazwa.

Obsługiwana najnowsza wersja języka PHP, Node.js dla aplikacji internetowych, trzy rodzaje baz danych, szybka pamięć podręczna REDIS i Memcached, ochrona anty DDoS, systemy zabezpieczeń IPS od Fortinet i aplikacja WAF. Dodatkowo zabezpieczenie DNSSEC chroniący przed atakami phishingowymi i niebezpiecznymi przekierowaniami domen oraz ochrona poczty elektronicznej w postaci zabezpieczeń DKIM, DMARC i SPF. Można się czuć bezpiecznie.

Poniżej znajdziemy listę dodatkowych usług, które możemy zamówić wraz z hostingiem.

Wymienię te najciekawsze:

  • serwer CDN i funkcję obsługi formatu .webp i konwersji obrazów do tego formatu, w celu przyspieszenia wczytywania naszej strony,
  • dwuskładnikowe zabezpieczenie dostępu do naszej poczty elektronicznej,
  • dedykowany adres IP.

Link do oferty znajdziesz w opisie. Przejdźmy teraz do oferty hostingu dla Prestashop.

W tej ofercie również zwróciłem uwagę na listę dostępnych modułów dla systemu Prestashop, które zostaną Ci dostarczone po zakupie. W tym wypadku lista funkcjonalności została podzielona według kategorii: Design i nawigacja, administracja oraz promocja. Zachęcam Cię do weryfikacji całej listy, aby poznać listę wszystkich funkcji, które będą dostępne na platformie Prestashop.

Sprawdźmy dalej, co jeszcze oferuje nam hosting Prestashop w nazwa.pl

Scrollując ofertę widać bardzo duże podobieństwo do oferty hostingu dla WordPress. Praktycznie ta część oferty to kopia 1:1 oferty, którą przed chwilą przeanalizowaliśmy.

Okej, abyś mógł przeanalizować listę modułów, które będą dostępne w panelu Presty, link do oferty znajdziesz standardowo w opisie tego filmu.

Przejdźmy do kolejnej firmy – Hostinger, w której znalazłem jedynie hosting zoptymalizowany pod WordPress.

Hostinger

W przypadku tej oferty również możesz zauważyć usługę darmowej domeny na rok jak w przypadku firmy OVH. W tym wypadku również polecam najpierw sprawdzić koszt jej przedłużenia po roku, aby nie przepłacać w trakcie jej przedłużania.

Analizując trzy pakiety cenowe warto zwrócić uwagę na serwer, typ pamięci SSD – technologię NVMe, serwer CDN, możliwość otrzymania dedykowanego adresu IP, usługę „Staging” do tworzenia kopii jednym kliknięciem, typ pamięci cache, tworzenia kopii zapasowych na żądanie, dodatkowe, autorskie narzędzia AI dla CMS WordPress oraz priorytetowe lub standardowe wsparcie w trakcie kontaktu z pomocą techniczną.

W celach informacyjnych warto także rozwinąć szczegóły oferty, po kliknięciu w link „Zobacz wszystkie funkcje”, ale jak widać, te funkcje są dostępne dla wszystkich pakietów.

Poniżej, znajdziemy informacje na temat sposobów dotyczących jak najlepszej wydajności i optymalizacji serwisów na serwerach firmy Hostinger, w celu uzyskania jak najkrótszego czasu odpowiedzi i osiągnięcie jak najlepszych wyników w raportach narzędzia Google PageSpeed Insights dla podstawowych wskaźników internetowych (czyli „Core Web Vitals”).

Idąc dalej poznamy informacje o kolejnych funkcjach serwera Hostinger, jak na przykład funkcja „Staging”, o której wspominałem już w tym odcinku SEO Podcastu, automatyczna aktualizacja WordPressa i tworzenie kopii zapasowych, a także dostęp do narzędzia WP-CLI do zarządzania WordPressem i bazą danych z pozycji terminala czy konsoli oraz możliwością integracji z systemem kontroli wersji oprogramowania „GIT”, czyli kolejną świetną funkcjonalnością dla programistów, którzy edytują wspólnie kod źródłowy, a swoje zmiany mogą opisać i oznaczyć jako kolejną i zaktualizowaną wersję kodu.

To, co możemy również zobaczyć, to informacja o automatycznym skanerze złośliwego oprogramowania, który wykrywa i usuwa wykryte zagrażające pliki, jako autorskie narzędzie firmy Hostinger, usługa firewalla oraz ochrona przed atakami „DDoS”, o których również dziś wspominałem.

Jest jednak coś nowego, czego jeszcze do tej pory nie znalazłem w ofertach hostingowych, a mianowicie integracja WordPressa ze sztuczną inteligencją, która umożliwia klientom łatwiejsze i szybsze tworzenie treści i wyszukiwanie obrazów. Jeśli miałeś możliwość korzysta z usług serwerowych firmy Hostinger i miałeś możliwość wykorzystania tej funkcji, to daj proszę znać w komentarzu, jak sobie radzi moduł sztucznej inteligencji.

To nie koniec oferty. Firma Hostinger oferuje także wsparcie przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu, co jest naprawdę świetne. Jeśli tego byłoby mało, otrzymamy także możliwość darmowej migracji naszej strony na CMS WordPress, czyli przeniesienia jej na nowy serwer firmy Hostinger zupełnie za darmo.

Przyznam szczerze, że oferta firmy jest bardzo interesująca. Link do niej zamieszczam standardowo w opisie filmu.

Przejdźmy do kolejnej oferty, w firmie Zenbox.

Zenbox

Przed nami kolejna oferta – ZenWordpress od firmy Zenbox, która w swojej ofercie również posiada tylko hosting zoptymalizowany pod CMS WordPress.

Do wyboru mamy trzy pakiety, „niesamowite kopie bezpieczeństwa 4 razy dziennie” – a to ciekawy slogan. Poszukajmy szczegółów…

Okej, mamy to! Możliwości w każdym hostingu. Darmowy certyfikat SSL to oczywiście „Let’s Encrypt”. LiteSpeed cache. Ochrona stron WWW. Trzeba przyznać, że brakuje tutaj szczegółów technicznych…

No niestety, ale może szczegóły można gdzieś wyklikać… Pozostawię to już Wam. Link do oferty znajdziecie w opisie.

Przejdźmy teraz do następnej firmy – Hitme i jej oferty dla hostingu dla WordPress i Prestashop.

Hitme

Od razu lepiej. Pamiętaj, że im więcej szczegółów jest dostępnych przed zakupem, tym lepiej. Parametry techniczne i lista dostępnych usług w każdym pakiecie, to podstawa w przygotowywaniu oferty handlowej.

Jak widać, Hitme oferuje hosting na dyskach SSD z technologią NVMe, procesorach o różnej ilości rdzeni, różnej pamięci RAM. Widzimy także, że hosting oferuje także obsługę szybkiego cache w technologii „LiteSpeed” oraz REDIS, różnego rodzaju zabezpieczenia przed malware i atakami DDoS, wiele wersji języka PHP – ale brakuje informacji, czy obsługują wersję 8.2, technologię do zarządzania WordPressem i bazą danych z poziomu terminala lub konsoli – WP-CLI.

Rozwińmy ofertę, aby poznać więcej szczegółów.

Okej, obsługiwane wersje języka PHP to maksymalnie 8.1. W konkurencyjnym hostingu w firmie Cyber Folks na dzień publikacji tego odcinka otrzymamy możliwość obsługi oficjalnej wersji 8.2 i 8.3 w wersji beta, więc wersja 8.1, to nie jest to już najnowsza wersja interpretera. Dostępność serwera na poziomie 99,9% – to dobry wynik.

Porównajmy jeszcze parametry techniczne dla wszystkich dostępnych pakietów.

Okej, poza powierzchnią na pliki i pocztę oraz obejmowanym zakresem czasowym przez kopię zapasową nie widzę żadnej różnicy. Przejdźmy teraz do oferty dla hostingu dla Prestashop.

Proszę bardzo, w tej ofercie otrzymamy protokół „HTTP” w wersji trzeciej. Dodatkowo pojawiła się informacja o polskiej lokalizacji serwera. Ceny wyższe, bo hosting dla platformy ecommerce – standardowo.

Okej, kliknijmy w przycisk „więcej” dla wszystkich pakietów, aby poznać ich szczegóły.

Nie widzę tutaj nic ciekawego. Wiele informacji się powtarza z poprzedniej oferty.

Dlatego przejdziemy teraz do kolejnej – od firmy LH. Firma przygotowała dla nas trzy oferty – oddzielna dla stron internetowych na WordPress, oddzielna dla sklepów na WordPressie z modułem Woocommerce i ostatnia – dla Prestashop.

LH

Rozpoczynając analizę oferty hostingu pod WordPress zwróciłem uwagę na ocenę firmy w Google. Szkoda, że nie jest podlinkowana do wizytówki, aby można było przeczytać kilka najnowszych opinii, ale na pewno zwraca to uwagę.

Po chwili oko przyciąga ramka po prawej, z podstawową ofertą hostingu pod WordPress. Sprawdźmy, co mają do zaoferowania.

Bezpłatna migracja. O, proszę, dedykowany kurs WordPress w ofercie z hostingiem. Ciekawe, czy to autorski kurs firmy LH. Dajcie proszę znać w komentarzach, czy wzięliście w nim udział i jaka jest Wasza opinia. Jest to jak dotąd pierwszy hosting, który oferuje kurs WordPressa. Wszystkie firmy oczekują, że będziesz umiał obsługiwać WordPressa od samego początku. Plus dla firmy LH.

Autoinstalator, zoptymalizowany pod WP, darmowy certyfikat SSL „Let’s Encrypt”, codzienny backup przez miesiąc, zabezpieczenia poczty elektronicznej, dostęp przez protokół SSH. Sprawdźmy, co jeszcze możemy się dowiedzieć o hostingu.

Przechodząc przez ofertę zauważymy informację o krótkim czasie odpowiedzi serwera na pierwszy wysłany bajt danych, czyli „TTFB”, mocne procesory i szybkie dyski SSD z technologią NVMe. Niestety protokół HTTP w wersji drugiej, a nie trzeciej i wersja obsługiwanego PHP w najnowszej wersji 8.2.

Bardzo fajnie, że firma LH oferuje wsparcie techniczne dostępne na cztery sposoby: live chat, infolinia, e-mail i dodatkowa infolinia alarmowa 24/7. Czy ktoś z Was miał doświadczenie z infolinią alarmową? jeśli tak, to dajcie znać, czy ta usługa Wam pomogła i faktycznie jest dostępna po godzinach pracy firmy.

Idąc dalej możemy poznać szczegóły kursu WordPressa i WooCommerce. Bardzo fajnie, że jest to autorski kurs. To znaczy, że firma zaangażowała się w rozwój ich klientów. Widnieje informacja o tym, że kursy przeznaczone są dla osób początkujących i nie wymagają wcześniejszej znajomości WordPressa. Bardzo fajnie, coś dla startujących z WordPressem. Ponownie proszę, abyście dali znać, jak Wam się podobał autorski kurs firmy LH. Pod przyciskami „Kurs WordPress” i „Kurs WooCommerce” możecie poznać szczegóły i zapisać się na darmowe lekcje jeszcze przed zakupem hostingu.

Widać także, że kwestię bezpieczeństwa strony firma LH traktuje bardzo poważnie. Znajdziemy tu informację o ochronie przed atakami DDoS i próbą złamania hasła metodą „Brute Force”. Dodatkowo codzienny backup przez 30 dni, o czym mogliśmy przeczytać na początku oferty, a także darmowy certyfikat SSL.

Bardzo fajnie, że hosting można przetestować przez 14 dni. To powinien być standard wśród ofert tego typu firm. Znajdziemy też informację o ofercie darmowej migracji strony na WordPress na hosting LH – to również plus.

No i na koniec szczegółowa oferta wszystkich dostępnych pakietów hostingowych. Link do oferty znajdziesz w opisie.

Przejdźmy teraz do oferty hostingu dla WordPressa z wtyczką sprzedażową „WooCommerce”.

Analizując ofertę widzimy, że wyróżnia się szybką pamięcią cache REDIS.

Zauważyłem także funkcję tak zwanej separacji sklepu, czyli oddzielenia go od innego serwisu, w celach bezpieczeństwa. Ale nie mogę znaleźć szczegółowych informacji na ten temat. Być może trzeba dopytać na live chacie.

Okej, to wszystko. Przejdźmy do oferty hostingu dla Prestashop.

Z tego co widzę, to w zasadzie jest to skrócona oferta poprzednich hostingów, tylko nazwa zmieniona na „Prestashop”.

Okej, przejdźmy do następnej firmy – Centuria, która w swojej ofercie posiada jedynie hosting zoptymalizowany pod Prestę. Sprawdźmy, go.

Centuria

Przyznam szczerze, że nigdy nie spotkałem się z ofertą tej firmy, a to dziwne, bo Centuria jest polską spółką.

Rozpoczynając analizę oferty hostingu pod Prestashop możemy zauważyć duży, pomarańczowy przycisk, który zachęca do umówienia się na spotkanie. Jestem ciekawy, czy ktoś z Was byłby chętny za przedstawienie mu oferty hostingowej na spotkaniu.

Scrollując poznamy, jak krok po kroku wygląda współpraca z firmą. A rozpoczęcie współpracy zaczyna się od spotkania i analizy potrzeb klienta, któremu składana jest personalizowana oferta.

Przejdźmy dalej, aby sprawdzić szczegóły hostingu.

Niestety nie widzę szczegółów technicznych, dlatego, aby je poznać, trzeba najpierw skontaktować się z firmą. No okej, jestem ciekawy jak wygląda ilość pozyskanych klientów na hosting dla Prestashop przez formularz kontaktowy. Wydaje mi się, że hosting dla darmowej platformy e-commerce powinien być opisany szczegółowo już na stronie ofertowej. To przecież Prestashop, a nie profesjonalna platforma Magento, którą wykorzystują największe firmy e-commerce w Polsce i na świecie.

Dziękuję Ci za obejrzenie tego odcinka SEO Podcastu. Mam nadzieję, że udało mi się pomóc Ci w wyborze odpowiedniego hostingu, a jeśli nie, to przynajmniej nauczyłem Cię, na co powinieneś zwrócić uwagę w trakcie analizy ofert dostępnych na rynku. Nie podejmuj swojej decyzji pochopnie, wykorzystaj możliwość przetestowania serwera przez 7 lub 14 dni, co jest standardem w ofercie takich firm hostingowych. Ten okres wykorzystaj na to, aby na każdym z nich umieścić taką samą stronę internetową (np. zainstalowanego WordPressa z tym samym, darmowym szablonem) i na sprawdzenie za pomocą narzędzia Google PageSpeed Insights otrzymanej punktacji dla urządzeń mobilnych i desktopowych. I jeszcze jedna rada: przetestuj kontakt z każdą z firm, np. zadając bardzo podobne pytanie na live chacie i sprawdź czas odpowiedzi, poziom merytoryczny odpowiedzi i ogólną jakość obsługi.

Jeśli spodobała Ci się tematyka tego odcinka lub chciałbyś, abym omówił inną, to zapraszam do sekcji komentarzy pod tym filmem. Daj też proszę znać, z której oferty korzystasz i dlaczego ją wybrałeś. Chętnie poznam Twoją opinię!

Kliknij łapkę w górę i zasubskrybuj ten kanał, abyś otrzymywał powiadomienia o kolejnych praktycznych filmach na kanale SEO Podcastu. Pamiętaj, że praktyczne odcinki SEO Podcastu są dostępne tylko na tym kanale, w serwisie YouTube.

Zapraszam Cię również do sprawdzenia moich dwóch książek o pozycjonowaniu oraz mojego kursu SEO, w którym znajdziesz dokładną i pełną instrukcję użycia omawianych w tym filmie narzędzi.

Trzymaj się, hej!

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: