Twoja firma działa lokalnie, więc myślisz, że internetowe narzędzia i sposoby promocji w sieci nie są Ci potrzebne? Popełniasz spory błąd, przez który sporo na tym tracisz! Dzięki takim narzędziom, jak Wizytówka Google Moja Firma możesz zwiększyć liczbę klientów w swojej firmie usługowej lub w sklepie stacjonarnym. Brzmi nieźle, prawda? W takim razie już teraz zapoznaj się z najważniejszymi informacjami o tym, co to profil firmy w Google, jakie korzyści zapewnia oraz jak ją stworzyć w zaledwie kilka minut.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Czym jest profil firmy w Google?
- Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?
- Jak zoptymalizować i pozycjonować wizytówkę w Google Moja Firma?
Spis treści:
Wizytówka Google Moja Firma – co to jest?
Zacznijmy od początku, czyli od wyjaśnienia, że Google Moja Firma jest w pełni darmowym narzędziem, które pozwala na stworzenie internetowej wizytówki. Warto podkreślić, że aplikacja została połączona z Mapami Google. Dzięki temu po dodaniu informacji na temat Twojej firmy będą one widoczne zarówno w Mapach Google, jak i w wynikach wyszukiwania Google.
Publikując internetową wizytówkę swojej firmy, możesz dodać takie informacje jak:
- nazwa firmy,
- adres firmy,
- adres strony internetowej,
- godziny otwarcia,
- opis działalności,
- numer telefonu.
Oprócz tego warto umieścić również zdjęcie lokalu z zewnątrz, aby zyskiwać korzyści związane z Google Lens (Obiektyw). Dzięki temu narzędziu od Google klienci mogą poznać opinie na temat firmy poprzez zrobienie zdjęcia Twojej firmy przy pomocy aplikacji. Mechanizm wyszuka w ten sposób wszystkie kluczowe dane na temat Twojej działalności i pomoże potencjalnemu klientowi podjąć decyzję, czy warto skorzystać, np. z Twojego salonu fryzjerskiego, czy też lepiej pójść gdzieś indziej.
W wizytówce Google Moja firma możesz umieszczać także posty z dodatkowymi informacjami, zdjęciami wewnątrz budynku itd. Jednak najważniejsze są opinie i gwiazdki. Zachęć zadowolonych klientów do tego, aby dodali pozytywną recenzję do Twojej internetowej wizytówki. Możesz to zrobić w bardzo łatwy sposób, np. poprzez przesłanie linku e-mailem bądź SMS-em. W zamian zaoferuj symboliczny rabat na kolejne zakupy lub usługę. Im więcej opinii zgromadzisz, tym zyskasz więcej korzyści dzięki swojej wizytówce Google Moja Firma.
Co zyskasz, gdy założysz i udoskonalisz wizytówkę w Google Moja firma?
1. Wzrost widoczności marki w Google
Im bardziej Twoja firma staje się widoczna i rozpoznawalna, tym zaczniesz zyskiwać większą liczbę klientów, a to doprowadzi do wzrostu zysków. Dzięki temu, że zdecydujesz się na dodanie danych na temat firmy w Google Moja Firma, wizytówka pojawi się w Google Maps. Zatem, gdy lokalni klienci będą chcieli znaleźć fryzjera w Gdańsku, to Twoja działalność znajdzie się na local pack, tj. w wynikach z map przy wykorzystaniu wyszukiwania lokalnego, a także zostanie ona zaznaczona na mapce.
2. Wzrost ruchu na stronie
Dzięki podaniu adresu URL strony internetowej użytkownicy, którzy dotrą do wizytówki, będą mogli przejść szybko na stronę internetową. Dlatego warto tam dodać informacje o ofercie, cenniku, wcześniejszych realizacjach, szybkim sposobie kontaktu oraz o etapach współpracy. Jeśli masz sklep stacjonarny, to warto zdecydować się na otwarcie do tego sklepu online z możliwością odbioru produktów w placówce.
3. Możliwość pozyskania nowych klientów
Spraw, aby Twoja internetowa wizytówka była zoptymalizowana i wyświetlała się na górze listy wyników w Google i Google Maps. Dzięki temu zyskasz nowy sposób na pozyskiwanie kolejnych klientów.
4. Wzrost wiarygodności firmy
Zbieraj pozytywne opinie na temat firmy. W jaki sposób? Udostępniaj link do wizytówki. Przejdź do zakładki „Klienci”, a następnie wybierz opcję „Opinie” i „Udostępnij”. Teraz skopiuj i udostępnij dalej link do swojej wizytówki, aby zwiększać wiarygodność firmy w Internecie. Pamiętaj też o reagowaniu na negatywnie opinie poprzez odpowiedź na recenzję.
5. Ułatwienie w zlokalizowaniu przedsiębiorstwa
Do tego niezwykle ważne jest to, że klienci zyskują możliwość łatwiejszego znalezienia Twojej firmy stacjonarnej. W jaki sposób? Otóż mogą ustawić trasę dojazdu do firmy. Do wyboru są różne środki transportu – pieszo, autobus lub samochód. Google Maps poprowadzi potencjalnych klientów prosto do celu.
Kto może założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Warto podkreślić, że stworzenie i obsługa Google Moja Firma jest w pełni darmowa. Dlatego każdy, kto posiada firmę, może zdecydować się na założenie internetowej wizytówki. To doskonałe rozwiązanie głównie dla biznesów lokalnych, stacjonarnych. Zasada jest jedna – konieczne jest posiadanie fizycznej siedziby firmy. To ona zostanie zaznaczona na mapie i w to miejsce Google przyśle list weryfikacyjny.
Jak krok po kroku stworzyć wizytówkę Google Moja firma?
W praktyce stworzenie wizytówki to kwestia 5-10 minut lub nawet mniej. Uważaj, aby pośpiech nie doprowadził do błędów podczas wpisywania numeru telefonu lub adresu. Przekonaj się zatem, jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma.
1. Znajdź swoją wizytówkę lub stwórz ją od nowa
Masz już konto Google? To świetnie! Jeśli jednak go nie masz, zacznij od tego kroku. Następnie przejdź na stronę Google Moja Firma. Kliknij niebieski button z napisem „Zarządzaj” i zaloguj się do swojego konta Google. W kolejnym kroku Google poprosi Cię o wyszukanie swojej firmy. Dzięki temu dowiesz się, czy wizytówka została już wcześniej stworzona (ma to miejsce często, gdy firma funkcjonuje już od dłuższego czasu, a jakiś użytkownik odznaczył ją na mapach). Może się okazać, że zgromadziłeś już opinie od wcześniejszych klientów, dlatego koniecznie przejmij kontrolę nad wizytówką. W przypadku braku wizytówki Twojej firmy kliknij zakładkę „Dodaj informacje o swojej firmie w Google”.
2. Uzupełnij podstawowe dane na temat firmy
Czas na rozpoczęcie procesu tworzenia profilu firmy. Zostaniesz poproszony tutaj o wpisanie pełnej nazwy swojej firmy.
3. Określ profil działalności
Następnie wybierz z listy kategorię swojej działalności. Zastanów się, która opcja najbardziej opisuje Twoją firmę. Wystarczy, że zaczniesz wpisywać pierwsze litery branży, w jakiej pracujesz, a wyświetlą Ci się dostępne kategorie. To bardzo ważna opcja, która wpływa na widoczność w sieci, więc dobrze zastanów się, którą opcję najlepiej wybrać.
4. Ustal lokalizację swojego przedsiębiorstwa
Kolejny krok to już wpisywanie danych związanych z lokalizacją przedsiębiorstwa. Wpisz dokładny adres firmy. Zaznacz, czy klienci mogą odwiedzać siedzibę działalności. Możesz też określić, czy Twoja firma oferuje usługi lub dostawę do klienta bądź też umożliwia wykonanie usług w siedzibie firmy klienta. Duże znaczenie na widoczność wizytówki będzie miało też to, jaki wpiszesz obszar, gdzie świadczysz usługi poza swoją firmą. To opcja dodatkowa, ale warto ją wypełnić.
5. Wpisz poprawne dane kontaktowe
Na tym etapie zostaniesz poproszony o wpisanie dwóch najważniejszych obecnie danych kontaktowych do Twojej firmy – numeru telefonu do firmy oraz adresu witryny internetowej.
6. Określ sposób weryfikacji wizytówki
Podstawowe dane na temat firmy zostały już wpisane. Teraz musisz wybrać sposób weryfikacji swojej wizytówki. Jeśli nigdy wcześniej nie prowadziłeś żadnej wizytówki Google Moja Firma, to do wyboru będzie tylko jedna forma weryfikacji – przy pomocy kartki pocztowej. Na adres siedziby firmy zostanie wysłana kartka z kodem, który musisz przepisać, żeby zweryfikować wizytówkę. Dopiero gdy to zrobisz, Twoja wizytówka stanie się widoczna.
7. Wpisz godziny otwarcia
Mimo oczekiwania na weryfikację Google Moja Firma umożliwi Ci dodanie szczegółowych informacji na temat Twojej działalności gospodarczej. Wskaż, w jakich godzinach i dniach tygodnia Twoja firma jest czynna.
Zaakceptuj też opcję, dzięki której klienci będą mogli wysyłać Ci wiadomości.
8. Opisz swoją firmę
Napisz kilka krótkich zdań, opisujących, czym zajmuje się Twoja firma, w czym się specjalizujecie, od kiedy działacie itd. Opis będzie miał wpływ na poprawę widoczności wizytówki.
9. Zweryfikuj wizytówkę Google Moja Firma
Teraz pozostanie jedynie zweryfikowanie wizytówki. Musisz poczekać na kartkę pocztową, która zazwyczaj dociera w ciągu ok. 14 dni. Ten tradycyjny sposób weryfikacji sprawia, że wizytówki Google są nadal rzetelne.
Jak skonfigurować i obsługiwać wizytówkę Moja Firma?
Wizytówka stworzona i co dalej? W trakcie oczekiwania na kod możesz ją skonfigurować i udoskonalić.
- Zacznij od dodania zdjęcia – najważniejsze jest dodanie zdjęcia budynku z zewnątrz, które będzie okładką wizytówki, zyskasz możliwość przesłania firmowego logo oraz zdjęć firmowych, przedstawiających wnętrze siedziby, wcześniejszych realizacji, produktów, pracowników itd. Przejdź w tym celu do kokpitu i wybierz opcję „Zdjęcia”;
- Dodaj wpisy – w kategorii „Wpisy” zyskasz możliwość dodania informacji o nowych artykułach na blogu, bieżących promocjach, nowych produktach czy wydarzeniach, jakie wkrótce będą miały miejsce w Twojej firmie;
- Sprawdź poprawność danych — poprzez przejście do zakładki „Informacje”, możesz sprawdzić, czy wpisane podczas tworzenia wizytówki dane są poprawne, w razie potrzeby zyskasz tutaj możliwość ich zaktualizowania;
- Przejrzyj opinie – z kolei wariant „Opinie” umożliwia przejrzenie dodanych przez użytkowników recenzji. Możesz też na nie odpowiedzieć.
- Gdy Twoja wizytówka pojawi się w Google, warto też kontrolować jej statystyki, aby wiedzieć, ile osób w ciągu tygodnia czy miesiąca przeglądała jej zawartość. Przejdź wtedy do zakładki „Statystyki”. W razie niskiej widoczności zoptymalizuj wizytówkę według poniższych wskazówek.
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
Największy wpływ na widoczność wizytówki ma docelowa lokalizacja użytkownika. To na jej podstawie klientom wyświetla się dopasowana lista firm. W dużych miastach lub na obszarach, gdzie jest duża konkurencja, oprócz lokalizacji liczą się również takie czynniki, jak:
- wiek wizytówki Google Moja Firma;
- liczba opinii oraz średnia ocena firmy;
- częstotliwość aktualizacji wizytówki – chodzi tutaj o aktualizowanie danych, dodawanie zdjęć oraz wpisów;
- optymalizacja wizytówki.
Oto kilka zasad związanych z optymalizacją, poprawiających widoczność wizytówki w Google:
- do nazwy firmy dodaj ogólne słowo kluczowe, np. informatyk XYZ;
- dodaj kilka kluczowych słów kluczowych do opisu swojej firmy, ale tak, żeby treść była naturalna, poprawna i przejrzysta, opis nie powinien być dłuższy niż 750 zzs;
- poprzez przejście do zakładki „Usługi” możesz dodać usługi, jakie świadczy Twoja firma, niech będą one powiązane ze słowami kluczowymi, na jakie chcesz by wizytówka, była wyszukiwana;
- regularna aktywność w obrębie wizytówki, np. co tydzień lub dwa dodawanie wpisów bądź zdjęć;
- zbieraj pozytywne opinie.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!