Jak budować sprzedaż z GetResponse?

Jak budować sprzedaż z GetResponse?

GetResponse

Sprzedajesz w internecie lub myślisz, żeby zacząć to robić? Chcesz zwiększyć zyski i szukasz nowych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów? Masz do dyspozycji ogrom możliwości, dzięki którym zaprezentujesz swoją ofertę i napędzisz sprzedaż. Z artykułu dowiesz się, jak budować sprzedaż za pomocą jednego narzędzia – GetResponse. To polska platforma do email marketingu i zarządzania kampaniami marketingowymi online. Wyposażona jest w szereg narzędzi umożliwiających pozyskiwanie i utrzymywanie kontaktów z klientami. Za jej pomocą zbudujesz bazę adresową, wyślesz newslettery, przeprowadzisz webinary, stworzysz strony WWW i formularze zapisu, sprzedasz produkty, a ponadto zautomatyzujesz komunikację marketingową. Sprawdź, jakie narzędzia oraz kanały wykorzystać, aby stworzyć efektywny proces sprzedażowy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czym jest lista mailingowa i dlaczego warto ją budować?
  • Jak zbudować newsletter, który sprzedaje?
  • Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Twoje miejsce w sieci

Zacznij od zaprezentowania się szerokiej publiczności i przedstawienia produktu (niezależnie czy to produkt online, czy produkt fizyczny). Na początek z pewnością przydadzą się firmowe profile w mediach społecznościowych, dzięki którym przedstawisz swoją firmę, zaprezentujesz ofertę i umożliwisz kontakt. Profile w mediach społecznościowych mają jednak zasadniczą wadę – nie zawsze masz na wszystko wpływ i jesteś w dużej mierze zależny od regulacji oraz moderacji ze strony danej platformy. Na przykład, wszystkie Twoje materiały muszą być stworzone w wyznaczonych formatach. Ponadto musisz śledzić zmieniające się zasady platform społecznościowych. Dlatego tak ważne jest, aby posiadać stronę internetową, nad którą będziesz mieć pełną kontrolę oraz która doda Twojej firmie profesjonalizmu, a zainteresowani Twoją ofertą będą mieć możliwość szybkiego znalezienia Cię w Internecie.

Korzyści z posiadania strony internetowej:

  • dodaje profesjonalizmu i wiarygodności marce oraz wzbudza zaufanie;
  • wpływa na zwiększenie konwersji, w tym na wzrost sprzedaży;
  • jest centrum wszystkich Twoich działań marketingowych.

Strona internetowa to doskonale narzędzie wspierające sprzedaż, a jej stworzenie jest dużo łatwiejsze i tańsze niż myślisz. Do tego nie wymaga umiejętności programowania! Taką możliwość oferuje Kreator stron GetResponse. Dzięki Kreatorowi możesz wybrać domenę (którą zostanie automatycznie zarejestrowana i skonfigurowana) oraz wybrać profesjonalny, estetyczny i zoptymalizowany pod wszystkie urządzenia szablon, który dostosujesz do swoich potrzeb. Jedyne, czego będziesz potrzebować, to treści na stronę.

Możesz też pójść o krok dalej i pozwolić sztucznej inteligencji stworzyć stronę dla Ciebie. Wystarczy, że odpowiesz na kilka pytań, a Kreator na ich podstawie wygeneruje gotową stronę. Oczywiście, będziesz mógł ją dowolnie zmodyfikować.

Katalog szablonów stron internetowych dostępnych w GetResponse

Katalog szablonów stron internetowych dostępnych w GetResponse

Stwórz listę mailingową

Przejdźmy do budowania społeczności. Kiedy masz już swoją przestrzeń w Internecie, pora na budowanie listy mailingowej i pozyskiwanie kontaktów.

Czym jest lista mailingowa? To lista odbiorców, która zawiera adresy email osób, do których wysyłane są kampanie email marketingowe. Najczęściej wśród danych na liście, oprócz adresu email, znajduje się również imię, a czasem nazwisko lub numer telefonu. Lista mailingowa to trzon email marketingu, który jest jednym z najtańszych narzędzi marketingowych przy jednoczesnym dużym zwrocie z inwestycji, czyli ROI (ang. return of investment). Rezultaty działań marketingowych zależą w dużej mierze od jakości Twojej listy mailingowej, dlatego tak istotne jest, aby kontakty, które się na niej znajdują były nieprzypadkowe.

Twoja lista mailingowa może być Twoim najcenniejszym zasobem biznesowym.

Korzyści posiadania listy mailingowej:

  • zyskujesz dodatkowy kanał, dzięki któremu masz możliwość kontaktu z odbiorcami;
  • masz możliwość informowania subskrybentów o nowościach, promocjach, ciekawych ofertach oraz ważnych informacjach z punktu widzenia firmy, a co za tym idzie okazję do wzrostu sprzedaży;
  • budujesz świadomość marki wśród konsumentów.

Posiadając listę mailingową masz możliwość zbierania danych zakupowych, historii zamówień oraz informacji o zachowaniu klientów na Twojej stronie. To pozwala na tworzenie segmentów dla konkretnych osób, a następnie wysyłki do nich spersonalizowanych kampanii marketingowych. Dzięki opartym na danych strategiom marketingowym oraz doświadczeniach konsumentów możesz zwiększać konwersję i wzrost sprzedaży.

Jak pozyskiwać nowe kontakty?

Zainteresuj odwiedzającego i zachęć do pozostawienia kontaktu! Stwórz lead magnet, czyli coś, co zaoferujesz za darmo, aby zachęcić odbiorców do dołączenia do bazy i pozostawienia do siebie kontaktu.

Pomysły na lead magnet:

  • E-book
  • Kalkulatory (np. kredytowy)
  • Rabat na zamówienie lub oferta specjalna/bon rabatowy
  • Raport
  • Możliwość konsultacji
  • Checklista
  • Lista prezentów
  • Darmowa dostawa

Jak zbierać dane?

Wiesz już, że dobrej jakości lista mailingowa może być naprawdę cennym zasobem, dzięki któremu zyski Twojej firmy poszybują w górę. Wiesz też, że aby zachęcić osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą do pozostawienia swoich danych, należy użyć lead magnetu.

Warto teraz poznać narzędzia, dzięki którym zbierzesz potrzebne Ci dane – a jest ich kilka:

1. Formularze
Formularz zapisu to narzędzie umieszczane na stronie internetowej (najczęściej w formie ramki z miejscami na uzupełnienie danych i przyciskiem potwierdzającym zapis), za pomocą którego osoby ją odwiedzające mogą zapisać się na listę mailingową. Formularze pomagają w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowych oraz budowaniu listy subskrybentów – jeśli są dobrze zaprojektowane, mogą pomóc w osiągnięciu wysokiego współczynnika konwersji.

Budowanie listy mailingowej oraz zaangażowanej grupy odbiorców to nie lada wyzwanie. Dobrze zaprojektowany, estetyczny formularz, umieszczony w odpowiednim miejscu na stronie, z krótkim i zwięzłym przekazem może stać się źródłem wartościowych leadów. W takim formularzu możesz zachęcić użytkownika do zapisania się do Twojego newslettera. Przedstaw odbiorcy, co może zyskać dzięki zapisaniu się do Twojej bazy, stosując język korzyści.
Formularz możesz stworzyć w kreatorze formularzy i pop-up w GetResponse.

Przykładowy formularz, który można dowolnie edytować - platforma GetResponse

Przykładowy formularz, który można dowolnie edytować – platforma GetResponse

2. Pop-upy (oraz formularze pop-up)
Pop-upy to wyskakujące okienka, które pojawiają się najczęściej kilka sekund po załadowaniu strony głównej danej marki. Czasami także wyskakują one na wybranych podstronach, w zależności od celu, jaki mają spełniać. Pomagają pozyskać nowe kontakty na listę mailingową i klientów, przedstawiać ofertę oraz nowości. Jeśli użytkownik jest zainteresowany treścią okienka, może skorzystać z przycisku call to action lub – w zależności od rodzaju danego okienka – np. wypełnić formularz.

Pop-upy najczęściej uruchamiane są:

  • przy ładowaniu strony lub z kilkusekundowym opóźnieniem;
  • gdy użytkownik zamierza opuścić stronę;
  • gdy użytkownik przewinął określoną część strony;
  • w oparciu o wybrane zdarzenia na stronie.

Tworząc pop-up, postaw się na miejscu klienta – sprawdź, czy taki komunikat zwróciłby Twoją uwagę. Umożliw także odbiorcy łatwe i szybkie zamknięcie okienka, jeżeli nie będzie nim zainteresowany. Nie doprowadzaj do sytuacji, kiedy odwiedzający będzie nerwowo szukać sposobu na zamknięcie okienka. Pop-up stworzysz w kreatorze formularzy i pop-up w GetResponse.

Kreator pop-up – platforma GetResponse

Kreator pop-up – platforma GetResponse

3. Landing page
Landing page (znany również jako strona docelowa) to prosta strona internetowa tworzona dla konkretnej kampanii marketingowej lub reklamowej. Jej celem jest konwersja. Landingi skupiają się na pojedynczej ofercie, na przykład produktu lub webinaru, a treści na stronie są bezpośrednio związana tylko z konkretną ofertą. Projektowane są w taki sposób, aby odwiedzający wykonali jedną, określoną akcję, np. zapisali się do listy mailingowej lub pobrali e-book. I w tym właśnie tkwi ich skuteczność.

Poniżej znajdziesz 5 elementów, które powinny znaleźć się na Twoim landing page, ponieważ wpływają pozytywnie na konwersję:

  • Unikalna cecha oferty
  • Główna grafika lub główne wideo
  • Korzyści dla klienta
  • Społeczny dowód słuszności
  • Nakierowanie na konwersję (jasne wezwanie do działania, tzw. CTA)

Galeria szablonów dedykowanych landing page w GetResponse

Galeria szablonów dedykowanych landing page w GetResponse

Zbuduj powitalny cykl automatyzacji

Świetnie – nowa osoba zapisała się na Twoją listy kontaktów! Przywitaj ją, podziękuj za poświęcony czas i daj jej znać, jakich treści i jak często może się ich od Ciebie spodziewać. Poznajcie się! Możesz ją także zapytać, czego oczekuje i jak może się jej przydać to, co masz do zaoferowania – to doskonała forma na poznanie Twojej grupy docelowej. Umieść CTA do ciekawej oferty lub prześlij subskrybentowi kod rabatowy na pierwsze zakupy – to doskonała możliwość, aby skierować potencjalnego klienta do sklepu.

Jak przywitać subskrybenta? Czy teraz będziesz musiał za każdym razem ręcznie wysyłać wiadomość? Ależ skąd! Wiadomość stworzysz raz, a następnie ustawisz, aby była automatycznie wysyłana za każdym razem, kiedy ktoś zapisze się do Twojej bazy. Pomoże Ci w tym cykl automatyzacji. Gotowe scenariusze automatyzacji (marketing automation) znajdziesz w koncie GetResponse. Możesz także stworzyć swój własny scenariusz.

Wdrożenie marketing automation dla e-commerce ma wiele zalet, ale największą z nich na pewno jest automatyzacja email marketingu. Zautomatyzowane kampanie email lub SMS są doskonałym narzędziem do budowania relacji i sprzedaży.

Cykle marketing automation w GetResponse

Cykle marketing automation w GetResponse

Jak dzięki marketing automation możesz zwiększyć sprzedaż?

  • powitasz nowych subskrybentów i przedstawisz im swoją ofertę (w ramach podziękowania za zapis na listę możesz np. zaoferować specjalny kod rabatowy);
  • automatycznie polecisz produkty w oparciu o pozyskane dane;
  • odzyskasz porzucone koszyki i przypomnisz o niedokończonych zamówieniach.

Stwórz newsletter z ciekawą ofertą

Masz już wartościową listę kontaktów? Czas na kampanię e-mailową!

Email marketing to jedna z najbardziej bezpośrednich i poufałych form komunikacji w Internecie. Bardziej bezpośredni jest tylko SMS marketing i rozmowa „na żywo”, np. przez telefon czy wideokonferencję. Oczywiście, należy dobrze wyważyć częstotliwość wysyłek, aby nie przytłoczyć odbiorców zbyt dużą liczbą wiadomości. Email marketing to doskonałe narzędzie i kanał do dzielenia się ze swoimi odbiorcami aktualności dotyczącymi Twojej firmy i oferty.

Jak budować sprzedaż za pomocą email marketingu? Dzięki email marketingowi możesz:

  • przedstawiać asortyment;
  • informować o nowej ofercie, sezonowych wyprzedażach, ofertach specjalnych oraz kodach rabatowych;
  • odzyskiwać porzucone koszyki;
  • nagradzać lojalnych klientów;
  • stosować up-selling oraz cross-seling (i dzięki tym technikom zwiększyć sprzedaż);
  • wysyłać spersonalizowane wiadomości.

GetResponse oferuje skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.

Do Twojej dyspozycji gotowych jest mnóstwo szablonów, które możesz dowolnie edytować:

  • Wysyłaj jednorazowe newslettery z aktualnościami i ofertami specjalnymi;
  • Twórz automatyczne sekwencje emaili, aby nawiązać dalszą komunikację i budować relacje z subskrybentami;
  • Projektuj i uruchamiaj automatyczne wysyłki na podstawie konkretnych działań i sprzedawaj;
  • Dostarczaj wiadomości o właściwej porze dzięki narzędziom Perfect Timing oraz Time Travel;
  • W ramach płatnego dodatku możesz korzystać z wiadomości uruchamianych przez SMTP, aby wysyłać rachunki lub przypomnienia.

W GetResponse do dyspozycji masz mnóstwo szablonów, które możesz dowolnie edytować

W GetResponse do dyspozycji masz mnóstwo szablonów, które możesz dowolnie edytować

Jak stworzyć idealny newsletter z ofertą?

  • Ustal konkretny i jasny cel kampanii. To podstawowe informacje. Przykładowe cele to sprzedaż produktu czy wykorzystanie kodu zniżkowego;
  • Ustal, do kogo ta kampania będzie skierowana. Stworzenie nawet prostej persony bardzo pomoże Ci w stworzeniu treści i dopasowaniu języka maili do oczekiwań odbiorców;
  • Segmentuj kontakty na podstawie pozyskanych danych (mogą to być zainteresowania lub historia zakupowa klienta);
  • Ustal wskaźnik, który będzie świadczył o sukcesie kampanii. W przypadku sprzedaży będzie to oczywiście liczba sprzedanych usług lub produktów;
  • W temacie oraz preheaderze zadaj intrygujące pytania, które zachęcą odbiorcę do poznania odpowiedzi;
  • Nie twórz zbyt długich tematów i preheaderów;
  • Nie powielaj informacji z tematu w preheaderze. Preheader to dodatkowa przestrzeń do zachęcenia do kliknięcia w wiadomość – wykorzystaj ją dobrze;
  • W zależności od celu wiadomości – możesz wykorzystać FOMO (z ang. fear of missing out), np. Zostało ostatnich kilka sztuk!
  • Stosuj język korzyści i przedstawiaj, co masz do zaoferowania potencjalnych klientom;
  • Wykorzystuj takie komunikaty, jak: “Sprawdź!”, “Zobacz”, “Kliknij”, “Poznaj”, “Kup”;
  • Nie rozpraszaj uwagi odbiorcy – skup się na jednym celu.

Dzięki edytorowi „drag&drop” edytuj dowolne elementy i stwórz wiadomość promującą Twoją ofertę, zgodną z identyfikacją wizualną Twojej firmy.

Wybierz odpowiedni szablon, który będzie promował Twoją ofertę i dostosuj go do swoich potrzeb w GetResponse

Wybierz odpowiedni szablon, który będzie promował Twoją ofertę i dostosuj go do swoich potrzeb w GetResponse

Po stworzeniu wiadomości przygotuj temat i preheader, uzupełnij pole nadawcy oraz ustaw pole “odpowiedz do”, tak, aby klienci mogli odpisać na Twoją wiadomość. W kolejnym kroku wybierz odbiorców swojej wiadomości. Gotowe! Pozostaje tylko wysłać wiadomość. Możesz wysłać ją od razu albo zaplanować wysyłkę na dowolnie wybrany dzień i godzinę.

Formularz tworzenia newslettera w GetResponse

Formularz tworzenia newslettera w GetResponse

Odzyskaj porzucony koszyk

Porzucone koszyki to popularny problem, z którym borykają się sklepy e-commerce. To sytuacja, kiedy klient zainteresowany oferowanymi produktami/usługami, dodaje je do koszyka, ale nie finalizuje zakupów. Co zrobić, aby odzyskać potencjalnego klienta i przekonać go do sfinalizowania procesu i dzięki temu zwiększyć sprzedaż?

Jak stworzyć email o porzuconym koszyku?

  • Wysyłaj przypomnienia;
  • Personalizuj wiadomości;
  • Wykorzystuj „FOMO”;
  • Zaproponuj zniżkę;
  • Zachęć potencjalnego klienta do kontaktu z Tobą;
  • Stosuj język korzyści;
  • Dziel się opiniami klientów, którzy zdecydowali się na zakup Twoich produktów/

Dzięki narzędziom GetResponse możesz odzyskiwać porzucone koszyki, wykorzystując do tego scenariusze marketing automation. Cykl wiadomości o porzuconym koszyku będzie przydatnym narzędziem, które uzupełni Twój arsenał narzędzi do kampanii email marketingowych. To automatyczne przypomnienia, wysyłane do potencjalnego klienta o porzuconym koszyku. Pomogą Ci w odzyskiwaniu utraconych okazji sprzedażowych, zwiększeniu liczby sprzedaży, budowania relacji z potencjalnymi klientami, śledzeniu skuteczności Twoich kampanii marketingowych oraz zdobywaniu lojalnych klientów.

W zależności od Twoich potrzeb możesz wykorzystać gotowe scenariusze lub stworzyć własny.

Scenariusze “porzucony koszyk” w GetResponse

Scenariusze “porzucony koszyk” w GetResponse

Po wybraniu gotowego scenariusza czas uzupełnić poszczególne pola i stworzyć wiadomość przypominającą. Gotowe!

Cykl marketing automation dla porzuconego koszyka w GetResponse

Cykl marketing automation dla porzuconego koszyka w GetResponse

Analizuj efekty kampanii

Po zakończeniu kampanii poświęć czas na analizę jej wyników. To niezbędny etap, dzięki któremu dowiesz się, co zadziałało, a co należy poprawić przy kolejnych akcjach. Musisz jednak wiedzieć, że nie ma przepisu na idealne wyniki dla wszystkich. Na interpretację, czy uzyskany rezultat jest rzeczywiście satysfakcjonujący, ma wpływ wiele zmiennych – choćby branża, w której działasz, rodzaj oferty czy czas trwania kampanii. Są jednak uniwersalne metryki, od których powinno się zacząć analizę, w zależności od użytego narzędzia – znajdziesz je poniżej.

1. W przypadku strony internetowej będzie Cię interesował ruch, który Twoja strona przyciąga oraz zachowanie klientów na stronie.

2. Analizując kampanię generującą leady przez formularz należy skupić się na tym, ile osób skonwertowało – czyli zapisało się na listę tą drogą.

3. Tworząc pop-up, w zależności od celu, jaki ma spełniać, należy zwrócić uwagę na:

  • Liczbę odsłon
  • Ilość unikalnych odwiedzających
  • CTR
  • Ilość pozyskanych leadów

4. Analizując kampanię opartą o landing page, należy monitorować, a następnie analizować następujące wyniki:

  • Odwiedziny
  • Pozyskane kontakty
  • Wskaźnik zapisów

5. Podsumowując efekty kampanii email marketingowej, należy zwrócić uwagę na:

  • Współczynnik konwersji
  • Współczynnik otwarć
  • Współczynnik kliknięć
  • Współczynnik dostarczalności
  • Współczynnik wypisów z listy

W GetResponse wszystkie te dane zgromadzone są w jednym miejscu. Ponadto możesz monitorować liczbę zwrotów oraz podział na urządzenia, na których otwierane są wysyłane przez Ciebie wiadomości email. Bardzo ważną i przydatną opcją jest mapa kliknięć, która pozwoli Ci śledzić kliknięcia w linki w Twoich wiadomościach. Możesz zobaczyć, ile razy dany link został otwarty, a także sprawdzić udział procentowy kliknięć w dany link na tle wszystkich klików w wiadomości.

Raport wydajności newslettera - platforma GetResponse

Raport wydajności newslettera – platforma GetResponse

Koszty

A teraz jedno z najważniejszych pytań – ile to kosztuje?

W zależności od Twoich potrzeb, w GetResponse mamy do wyboru kilka planów cenowych, a ceny pakietów zaczynają się już od 41,30 zł za miesiąc! W skład planów wchodzą wybrane narzędzia marketingowe, dzięki którym w jednym miejscu będziesz mieć możliwość zbierania danych, tworzenia kampanii marketingowych oraz automatyzowania swoich działań.

Sprawdź: https://www.getresponse.pl/pricing

Nie jesteś gotowy na plan płatny? Wypróbuj wszystkie narzędzia za darmo przez 30 dni.

Zacznij za darmo: https://www.getresponse.pl/start-free

 

Artykuł partnera

Paula Szulc

Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: