Jaką wybrać nazwę dla naszej strony internetowej?

Jaką wybrać nazwę dla naszej strony internetowej?

Nazwa naszej strony internetowej może decydować o naszym sukcesie. Jaką więc wybrać domenę dla naszego serwisu, aby klienci o nas pamiętali i często do bas wracali?

Domena to bardzo ważny aspekt każdej strony internetowej stanowiący siłę psychologiczną i technologiczną, która będzie w stanie przyciągać użytkowników. Nazwa domeny ma przewagę nad innymi stronami internetowymi w momencie, gdy jest kreatywna, unikalna bądź też związana z ciekawą historią. Technologiczna moc domeny polega na tym, że wyszukiwarka uznaje domenę za istotną, gdy odnosi się do danego słowa kluczowego. Dzięki temu zwiększy się szansa na lepszą pozycję w rankingu. Wymyślenie dobrej domeny, która będzie udana zarówno pod kątem psychologicznym i technologicznym nie jest łatwym zadaniem. Przygotowaliśmy poradnik dla osób prowadzących firmy oraz pozycjonerów w którym postaramy się podpowiedzieć jaką wybrać nazwę strony internetowej, aby w przyszłości mogła przynieść nam rzeczywiste korzyści.

Nazwa domeny a wpływ na SEO

Adres domeny dla naszego potencjalnego klienta może być bardzo ważny, dlatego trzeba na nią zwracać uwagę. Wyszukiwarka Google traktuje nazwę naszej strony jako ważny element, ponieważ w pierwszej kolejności próbuje dopasować ją do zapytania użytkownika. Domeny stanowią bardzo ważną rolę w przetwarzaniu wyników wyszukiwania przez Google, dlatego zawsze jest to element, o którym powinniśmy pamiętać. W przypadku, gdy dowolną frazę wpiszemy w wyszukiwarkę możemy zobaczyć, że na czołowych pozycjach pojawiać się będą właśnie te domeny, które wpisaną przez nas frazę będą w sobie zawierały. Czasami może się okazać, że domena zawierająca daną frazę może być wyżej w wynikach wyszukiwania od domen, które są pozycjonowane od dłuższego czasu. Jest to rzadki przypadek, ale zauważalny.

Jak znaleźć idealną nazwę dla własnej strony?

Przede wszystkim trzeba zacząć od użycia usługi o nazwie „Trendy Google” i sprawdzić, jakie słowa są najchętniej wyszukiwane dla tematyki działalności, którą prowadzimy. Dopiero w ten sposób można ocenić, które nazwy można dopasować do naszej strony. Należy wyselekcjonować domeny, które będą nam odpowiadały, a następnie sprawdzić, czy są możliwe do zakupu i rejestracji. Trzeba bowiem pamiętać, że jeśli będzie to jakaś prosta domena istnieje duże prawdopodobieństwo, że ma już swojego właściciela i jest wykorzystywana.

Marka oraz siła domeny

Nazwa strony internetowej to podstawowy element naszej działalności, ponieważ odgrywa dużą rolę podczas pierwszego kontaktu z naszą firmą. Nazwa domeny wpływa na sposób odbioru naszej firmy i formy jej działalności. Oryginalność oraz trafność to najważniejsze czynniki, które będą wpływać na sukces jej nazewnictwa. Dobra domena jest w stanie oferować nam coś więcej niż tylko wyniki w pozycjonowaniu, to również dla nas możliwość, aby czuć się pewnie w swojej branży. Należy jednak pamiętać, że znalezienie takiej domeny będzie bardzo często trudne, szczególnie jeśli w tej naszej branży działa duża konkurencja. Zazwyczaj wtedy najpopularniejsze domeny są już zajęte przez największe firmy. Decydując się na nazwę strony internetowej trzeba myśleć o jej oryginalności i znaczeniu dla nas. Te dwa czynniki pozwolą stworzyć jedną ważną dla nas rzecz, a mianowicie łatwość zapamiętywania. Nasza firma potrzebuje takiej nazwy domeny, dzięki której zwiększymy szansę na częste odwiedziny naszej strony internetowej. Klienci będą zapamiętywać i polecać adresy, które są łatwe do zapamiętywania. Nazwa strony internetowej nie musi występować w słowniku, jej siłę można budować również przez słowotwórstwo, gdyż tak w końcu powstały nazwy największych wyszukiwarek jak Bing, Google czy Yahoo.

Lokalizacja firmy a domena

Dodanie do nazwy domeny docelowego miasta czy też województwa będzie wiązać nasza markę z danym regionem. Jeśli ktoś prowadzi małą, lokalną firmę i na lokalnym rynku będzie szukał dla siebie klientów, to właśnie korzystanie z domeny, która będzie miała element lokalny będzie dobrym wyborem. Można tutaj również skorzystać z Trendów Google i sprawdzić listę fraz, które związane z naszą działalnością pomogą w zbudowaniu ruchu do strony. Dla większości firm będzie to szansa na sprawdzenie tego, jaką domenę na danym rynku lokalnym zarejestrować. W takiej sytuacji będzie można skorzystać z mechanizmu, w którym domena złożona będzie jakby z dwóch elementów. W jej pierwszej części znajdzie się ta najważniejsza dla nas fraza, która będzie w jakiejś mierze odpowiadać temu, co robimy i co chcemy klientom zaoferować. Natomiast w drugiej części będzie można wprowadzić nazwę miasta czy województwa, które będzie budowało pozycję na tym rynku. Jednocześnie sprawi, że prawdopodobieństwo, iż domena będzie wolna stanie się większe. Dodatkowo jest to szansa na to, aby koszt domeny nie był dla nas za duży. Skierowanie się reklamą do lokalnego rynku dla wielu firm będzie bardzo dobrą decyzją.

Nazwa strony internetowej to rzeczywiście bardzo ważna kwestia, której nie można zlekceważyć, szczególnie jeśli zależy nam na tym, aby nasza strona była w stanie zaistnieć w świadomości klientów i tym samym zbudować sobie silną pozycję. Można powiedzieć, że wybór nazwy domeny to decyzja strategiczna, dlatego warto to zrobić odpowiednio wcześnie. Używanie słów kluczowych w domenie, to szansa na na lepsze wyniki pozycjonowania. Pamiętajmy, że nazwa firmy to nie tylko element SEO, liczy się również lokalizacja, psychologia, nazwa pasująca do naszej marki i chęć działania w konkretnej branży. Sama nazwa powinna być chwytliwa i oryginalna, jeśli na taką stawiamy, to powinniśmy równocześnie liczyć się z tym, że walka o uznanie i o użytkownika może jednak zajmować sporo czasu. Na pewno przed podjęciem decyzji warto dokładnie zbadać panujące trendy w wyszukiwarce. Jeśli więc będziemy w stanie się wykazać, to odniesiemy sukces i nazwa naszej firmy pozostanie w pamięci klientów.

Udostępnij wpis: