Jak uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową na Facebooku?

Jak uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową na Facebooku?

Stworzenie swojej pierwszej kampanii reklamowej na Facebooku to powód do dumy. Dzięki Facebook Ads możemy samodzielnie się reklamować oraz mieć wpływ na kształt takiej promocji. Choć uruchomienie jej nie jest trudne, to FB Ads wymaga poznania pewnych elementów i doboru odpowiednich opcji. Zaprezentujemy system Facebook Ads „od kuchni” oraz pomożemy uruchomić swoją pierwszą kampanię na Facebooku. Opiszemy również wskazówki, które pomogą Ci wybrać najlepsze ustawienia oraz sprawią, że reklama przyniesie Ci zamierzony efekt.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak samodzielnie utworzyć reklamę na Facebooku?
  • W jaki sposób utworzyć reklamę w Facebook Ads?
  • Jak skonfigurować kampanię reklamową w Facebook Ads?

Czym jest narzędzie Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy, który pozwala emitować reklamy na Facebooku. Jest dostępny dla każdego — niezależnie czy jest osobą prywatną, czy dużą marką. FB Ads jest też darmowy i nie płacimy dodatkowo za korzystanie z managera — o co obawia się wiele osób. Manager wbudowany jest w nasze konto na Facebooku i nie wymaga np. dodatkowej aktywacji. Facebook Ads umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom Facebooka. Reklamy emitowane są w różnych formach np. postów, postów video, grafik czy banerów reklamowych. Możemy też decydować, w jakim miejscu znajdzie się nasza reklama oraz do kogo trafi.

Facebook Ads

Efektywna reklama może pozyskać Twojej firmie nowych klientów (źródło: Facebook)

Konfiguracja reklamy na Facebooku jest dosyć prosta, a jej utworzenie może zająć kilkanaście minut. Rachunek wystawiany jest za wyemitowane reklamy pod koniec miesiąca lub po przekroczeniu ustalonej przez nas sumy. Możemy opłacić go np. przy pomocy karty płatniczej czy PayPala.

Tworzenie pierwszej reklamy

Tworzenie naszej reklamy musimy rozpocząć od przejścia z serwisu do menedżera reklam. Możemy zrobić to na dwa sposoby. Pierwszy z nich to użycie przycisku „Utwórz” na górnej belce oraz wybranie opcji „Reklamy”. Drugim sposobem jest wybranie z prawego górnego menu opcji „Zarządzanie Reklamami”. Obie opcje przeniosą nas do menedżera reklam, w którym należy kliknąć przycisk „Utwórz” lub rozpocząć tworzenie reklamy, jeśli kreator sam przeniesie nas na początek wypełniania formularza. Mamy w nim do wypełnienia 3 sekcje — Kampania, Zestaw Reklam, Reklama – a każdy kolejny wybór będzie powodował, że w kolejnych sekcjach otrzymamy nieco różne możliwości kreowania reklamy.

Przed rozpoczęciem tworzenia kampanii kremowej warto określić, jakie mamy cele kampanii, do kogo kierujemy reklamę, jaka będzie forma reklamy oraz przygotować potrzebne materiały. Znacznie ułatwi to proces tworzenia kampanii, a my będziemy mogli skupić się na wypełnieniu odpowiednich pól formularzy.

Wybierz cel swojej kampanii

Pierwsza zakładka jest lokalizacją, w której określimy cel kampanii reklamowej. Do wyboru mamy kilkanaście celów pogrupowanych w 3 sekcje — Świadomość, Działania i Konwersja. W każdej kategorii możemy spotkać po kilka różnych celów, co łącznie daje kilkanaście możliwości do wyboru.

Facebook Ads

Przed utworzeniem kampanii reklamowej wybierz jej odpowiedni cel (źródło: Facebook)

W tym miejscu powinniśmy zgodnie z prawdą zaznaczyć, na czym najbardziej nam zależy. Może być to np. nawiązanie kontaktu i korespondencji, sprzedaż, wyświetlenie filmu czy skierowanie ruchu z Facebooka na nasz zewnętrzny portal. Od tej decyzji zależy jakie możliwości ustawień otrzymamy w dalszym procesie oraz komu Facebook będzie wyświetlał naszą reklamę. Facebook dobiera automatycznie osoby, które często piszą wiadomości do innych osób, lub często oglądają filmy wideo – analogicznie do każdego celu.

Określ grupę odbiorców, umiejscowienie reklamy oraz jej budżet i harmonogram wyświetlania

Zestawy reklam to druga sekcja w managerze reklam w Facebook Ads, która odpowiada za ogólne ustawienia kampanii reklamowej. To właśnie w niej znajdziemy najwięcej ustawień i jest ona najobszerniejsza. Pierwszą podkategorią są „Odbiorcy”. W tym miejscu określimy grupę odbiorców, do których trafi nasza reklama. Możemy stworzyć grupę, używając kilkuset parametrów – takich jak wiek, wykształcenie, lokalizacja, płeć, zainteresowania czy posiadane przedmioty. Tylko od nas zależy jakie opcje wybierzemy i kto zobaczy naszą reklamę. Grupy możemy zapisywać, edytować lub użyć gotowych list remarketingowych, zawierające osoby, które odwiedziły nasz serwis www — o ile wcześniej uruchomiliśmy remarketing na Facebooku.

Facebook Ads

Podczas tworzenia reklamy określ jej grupę odbiorców (źródło: Facebook)

Jeśli chcemy znaleźć klientów, warto zawężać grupę odbiorców, a jeśli liczymy na popularyzację marki czy zwiększanie świadomości marki, powinniśmy ją rozszerzać.

Kolejnymi podkategoriami są „Umiejscowienie”, „Budżet i harmonogram”. W tych podsekcjach możemy ustalić miejsca, w których zostaną wyświetlone nasze reklamy oraz rozliczenia finansowe. Naszą reklamę możemy opublikować zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Na Fb może być ona widoczna w różnych miejscach takich jak prawa kolumna, Messenger, marketplace czy aktualności. Możemy też zdecydować czy ma się także wyświetlać na urządzeniach mobilnych i na komputerach.

Facebook Ads

Wybór umiejscowienia reklamy (źródło: Facebook)

W sekcji „Budżet i harmonogram” należy podać całościowy budżet kampanii reklamowej oraz wyznaczyć ew. dzienny limit wydatków. W tym miejscu podamy również czas trwania kampanii, czyli datę startu i zakończenia emisji reklam. Możemy również edytować kalendarz i wyznaczać konkretne dni oraz godziny, w których reklama ma zostać wyświetlona.

Facebook Ads

Sekcja „Budżet i harmonogram” (źródło: Facebook)

Skonfiguruj typ swojej reklamy

Ostatni krok to sekcja, w której będziemy konfigurować naszą reklamę. To w tym miejscu zdecydujemy, czy ma mieć formę video, zdjęcia, posta czy baneru. Do wyboru mamy również różne możliwości wyświetlania reklamy, takie jak karuzela czy pokaz slajdów. W tym miejscu dodamy również nagłówek, opis czy przycisk, który będzie znajdować się na naszej reklamie. Bardzo pomocny i przydatny jest podgląd na żywo naszej reklamy, którą tworzymy. Dzięki niemu możemy sprawdzić, w jaki sposób będzie wyglądała nasza reklama, po jej opublikowaniu na Facebooku.

Jeśli planujemy promocję w tak różnych miejscach, jak np. Instagram, Messenger i post w aktualnościach, warto stworzyć kilka rodzajów reklam, dostosowanych do jej umiejscowienia. Dzięki temu będziemy mogli zamieścić w niej materiał promocyjny, dostosowany do odpowiedniej grupy odbiorców.

Opublikuj gotową reklamę

Kiedy już stworzymy swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads, możemy ją opublikować. W tym celu należy kliknąć zielony przycisk „Opublikuj” oraz zaczekać na akceptację reklamy. Ta przychodzi przeważnie w ciągu kilkunastu — kilkudziesięciu minut. W jej trakcie Facebook sprawdza zgodność reklamy ze standardami i regulaminem. Kampanie możemy w każdej chwili wstrzymać i edytować. Narzędzie udostępnia również na bieżąco dostęp do szczegółowych statystyk w menedżerze reklam.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: