Jak sprawić, aby blog był odwiedzany przez większą grupę osób?

Jak sprawić, aby blog był odwiedzany przez większą grupę osób?

Odbieramy coraz więcej maili, w których powtarza się pytanie dotyczące tego, co należy zrobić, aby blog firmowy był częściej odwiedzany. Najczęściej zadają je osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z blogowaniem a także ci, których nie satysfakcjonują wyniki dotyczące liczby odwiedzin osiągane przez bloga. Oczywiście każda branża, a także nisza tematyczna jest inna i ma własne reguły. Czy w związku z tym uda się wskazać kilka ogólnych reguł, które zawsze się sprawdzą? Sprawdźmy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak sprawić, aby więcej użytkowników czytało mojego bloga?
  • W jaki sposób zwiększyć popularność swojego bloga?
  • W jaki sposób profesjonalnie prowadzić swojego bloga?

Opracuj plan dotyczący publikacji tworzonych przez Ciebie treści

Jedną z najważniejszych cech każdego dobrego blogera jest samodyscyplina, dzięki której można trzymać się wyznaczonego przez siebie planu. W efekcie, treści na naszym blogu będą pojawiały się cyklicznie. A jest to jedna z ważniejszych cech dobrego bloga. Jeśli do tego dojdzie odpowiednie rozplanowanie kolejnych tematów, możliwe będzie nie tylko systematyczne, ale również skuteczne blogowanie. Sztywny plan działania doskonale sprawdza się również wówczas, gdy brakuje nam pomysłów. Warto pamiętać o tym, aby każdy krok był odpowiednio zaplanowany. Zdarza się, że jakiś pomysł pojawi się w naszej głowie przypadkowo. Koniecznie trzeba go zapisać, gdyż za jakiś czas możemy go zupełnie nie pamiętać.

Google Docs

Świetnym sposobem na przygotowanie i organizację swoich treści jest narzędzie „Google Docs” (źródło: Google)

Przyciągaj uwagę, stosując odpowiednie nagłówki

Jeśli chodzi o nagłówki, to należy pamiętać, aby były one:

  • możliwie jak najkrótsze – jednocześnie trzeba pamiętać, aby odpowiednio nasycić je frazami kluczowymi;
  • personalizowane – chodzi o to, aby osoby czytające bloga mogły odnieść teksty do własnej osoby i sytuacji;
  • dostosowane do odpowiedniej grupy docelowej w danej branży.

Dobrze jest czasami postawić na negację, która skutecznie przyciąga uwagę, a także dawać obietnice, które będziemy w stanie spełnić. Trzymanie się tych prostych wskazówek sprawi, że liczba czytelników odwiedzających bloga, znacznie wzrośnie.

Blog

Pamiętaj, aby każdy wpis na Twoim blogu niósł za sobą wartość, którą mogą wykorzystać Twoi użytkownicy (źródło: nofluffjobs.com)

Poznaj podstawowe zasady SEO

Skąd wyszukiwarki wiedzą, że dana witryna może zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, niż inne? Jeśli chodzi o obliczanie rankingu, główną rolę odgrywają algorytmy. Nawet osoby niemające specjalistycznej wiedzy, mogą zadbać o to, aby algorytmy zdecydowanie lepiej obliczały jakość treści. W efekcie, podstrony tworzące witrynę, będą uzyskiwały wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei sprawi, że szanse na to, że artykuły będą częściej wyszukiwane, są zdecydowanie większe. A to najprostsza droga do tego, aby znacznie wzrosła popularność witryny.

Wykorzystuj LSI

Zdarza się, że blogerzy skupiają się tylko na słowach kluczowych. Oczywiście są one istotne, ponieważ pełnią istotną funkcję, jeśli chodzi o SEO. Trzeba jednak pamiętać, że nie należy opierać swojej promocji w sieci na dwóch czy trzech pojedynczych wyrazach. Ogromne znaczenie mają synonimy, a także wszystkie słowa pokrewne. Na ogół zasada jest prosta: im więcej słów wejdzie w skład contentu, tym korzystniej wpłynie ona na wynik prowadzonej kampanii SEO. Mówiąc inaczej, im więcej artykułów na blogu, które poruszają tematy związane z istotną dla Ciebie niszą, tym lepiej. Ta praktyka naprawdę się opłaca. Sprawia bowiem, że zwiększa się widoczność strony internetowej w wyszukiwarce na frazy, które wpisują użytkownicy.

LSIGraph

W celu znalezienia fraz semantycznych (tj. pokrewnych) wykorzystaj narzędzie LSIGraph (źródło: lsigraph.com)

Zadbaj o urozmaicenie treści swoich wpisów

„Ściana tekstu” sprawdza się wyłącznie w przypadku papierowych książek. Zupełnie inaczej jest w internecie. Tak zwany attention span (z ang. okres skoncentrowanej uwagi) jest w jego wypadku naprawdę bardzo krótki. Attention span to okres, w którym czytelnicy są zdolni do wykonania pewnej czynności bez odwracania swojej uwagi. Jeśli więc zależy Ci na tym, aby blog był odwiedzany przez dużą grupę osób, zadbaj o urozmaicenie swoich wpisów. Zalecamy zastosowanie rozbijania tekstu na akapity, pogrubienia bądź pochylenia, stosowanie różnych kolorów, dodawanie grafiki, stosowanie list numerowania i wypunktowania. Dzięki temu artykuły będą zdecydowanie bardziej różnorodne.

Postaw na teksty typu „evergreen content”

Trudno znaleźć coś lepszego niż rozbudowany tekst na stronie. Jeśli będzie ponadczasowy, czyli aktualny bez względu np. na porę roku, artykuł ten będzie po prostu idealny. Takie teksty określa się mianem evergreen content (z ang. wiecznie aktualna treść). To artykuły, które „wiszą” w sieci, generując nieustanny ruch. Można do nich wracać w dowolnej chwili. Jednocześnie cały czas zdobywają polubienia, a także udostępnienia w mediach społecznościowych. Warto znaleźć kilka tematów w odpowiedniej niszy tematycznej, a następnie wykorzystać je do stworzenia wiecznie aktualnej treści. Taki tekst zapewnia nieustanny ruch z wyszukiwarek, co oczywiście pozwala zwiększyć liczbę osób odwiedzających bloga.

Evergreen content

Przykład artykułu typu evergreen (źródło: korzystamyznatury.pl)

Zadbaj o to, aby Twoja strona była przyjazna dla jej użytkowników

Wiele osób sądzi, że brak ruchu wynika z braku reklamy. Trzeba jednak pamiętać, że reklama to wierzchołek góry lodowej. Jednocześnie zawsze pomoże ona zwiększyć ruch na swojej stronie. Tak naprawdę problem na ogół tkwi w innych rzeczach, które wielu właścicieli stron kompletnie pomija. Powszechne jest posiadanie stron internetowych opartych na WordPressie, które mają całkowicie zaniedbany i źle skonfigurowany motyw. Do tego dochodzą takie błędy, jak brak przetłumaczonych typów podstron, zapychanie witryn wieloma kompletnie nieprzydatnymi wtyczkami, śmieciowe podstrony, które znajdują się w indeksie Google. Częstym błędem są także niedopracowane wersje mobilne. Nierzadko można zauważyć, że jeden klikalny element po prostu nachodzi na drugi, co sprawia, że internauta nic nie jest w stanie zrobić. Takich przykładów można wymieniać w nieskończoność, dlatego należy najpierw upewnić się, że strona została wykonana profesjonalnie i nie zawiera żadnych większych błędów. Każdy element, jaki się na niej znajduje, powinien nieść za sobą jakiś sens. Całość powinna współgrać ze sobą i odpowiednio wyglądać.

Pamiętaj o odświeżaniu starych wpisów

Koniecznie trzeba pamiętać również o archiwalnych tekstach. Treści na ogół tracą aktualność, dlatego nie wolno lekceważyć ich aktualizowania. Należy dodawać nowe treści, modyfikować nieaktualne informacje, dołączać dodatkowe obrazy, wprowadzać nowe podpunkty, a także umieszczać w treści aktualnie popularne frazy, związane z tematyką artykułu.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: