Jak sprawić, aby blog był odwiedzany przez większą grupę osób?

Jak sprawić, aby blog był odwiedzany przez większą grupę osób?

Odbieramy coraz więcej maili w których powtarza się pytanie dotyczące tego, co należy zrobić, aby blog firmowy był częściej odwiedzany. Najczęściej zadają je osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z blogowaniem a także ci, których nie satysfakcjonują wyniki dotyczące liczby odwiedzin osiągane przez bloga. Oczywiście każda branża, a także nisza tematyczna jest inna i ma własne reguły. Czy w związku z tym uda się wskazać kilka ogólnych reguł, które zawsze się sprawdzą? Sprawdźmy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak sprawić, aby więcej użytkowników czytało mojego bloga?
  • W jaki sposób zwiększyć popularność swojego bloga?
  • W jaki sposób profesjonalnie prowadzić swojego bloga?

Opracuj plan dotyczący publikacji tworzonych przez Ciebie treści

Jedną z najważniejszych cech każdego dobrego blogera jest samodyscyplina, dzięki której można trzymać się wyznaczonego przez siebie planu. W efekcie na naszym blogu treści będą pojawiały się cyklicznie. A jest to jedna z ważniejszych cech dobrego bloga. Jeśli do tego dojdzie odpowiednie rozplanowanie kolejnych tematów, możliwe będzie nie tylko systematyczne, ale również skuteczne blogowanie. Sztywny plan działania doskonale sprawdza się również wówczas, gdy brakuje nam pomysłów. Warto pamiętać o tym, aby każdy krok był odpowiednio zaplanowany. Zdarza się, że jakiś pomysł pojawi się w naszej głowie przypadkowo. Koniecznie trzeba go zapisać, gdyż za jakiś czas możemy go zupełnie nie pamiętać.

Przyciągaj uwagę, stosując odpowiednie nagłówki

Jeśli chodzi o nagłówki, to należy pamiętać, aby były one:

  • możliwie jak najkrótsze – jednocześnie trzeba pamiętać, aby odpowiednio nasycić je frazami kluczowymi;
  • personalizowane – chodzi o to, aby osoby czytające bloga mogły odnieść teksty do własnej osoby i sytuacji;
  • dostosowane do odpowiedniej grupy docelowej w danej branży.

Dobrze jest czasami postawić na negację, która skutecznie przyciąga uwagę, a także dawać obietnice, które będziemy w stanie spełnić. Trzymanie się tych prostych wskazówek sprawi, że liczba odwiedzających bloga znacznie wzrośnie.

Poznaj podstawowe zasady SEO

Skąd wyszukiwarki wiedzą, że dana witryna może zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, niż inne? Jeśli chodzi o nadawanie rankingu, główną rolę odgrywają algorytmy. Nawet osoby nie mające specjalistycznej wiedzy, mogą zadbać o to, aby algorytmy zdecydowanie lepiej odbierały treści. W efekcie podstrony, które tworzą witrynę będą uzyskiwały wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei sprawi, że szanse na to, że artykuły będą częściej wyszukiwane są zdecydowanie większe. A to najprostsza droga do tego, aby popularność witryny znacznie wzrosła.

Wykorzystuj LSI

Zdarza się, że blogerzy skupiają się tylko na słowach kluczowych. Oczywiście są one istotne, ponieważ pełnią istotną rolę, jeśli chodzi o SEO. Trzeba jednak pamiętać, że nie należy opierać swojej działalności w sieci na dwóch czy trzech pojedynczych wyrazach. Ogromne znaczenie mają synonimy, a także wszystkie słowa pokrewne. Generalnie zasada jest prosta: im więcej słów wejdzie w skład contentu, tym korzystnie. Mówiąc nieco inaczej, im więcej artykułów na blogu, które poruszają tematy związane z istotną dla Ciebie niszą, tym lepiej. Ta praktyka naprawdę się opłaca. Sprawia bowiem, że zwiększa się ekspozycja strony internetowej na rozmaite frazy, które wpisują użytkownicy.

Zadbaj o urozmaicenie treści wpisów

Ściana tekstu sprawdza się wyłącznie w przypadku papierowych książek. Zupełnie inaczej jest w internecie. Tak zwany „attention span” jest w jego wypadku naprawdę bardzo krótki. „Attention span” to okres skupionej uwagi, w którym czytelnicy są zdolni do wykonania pewnej czynności bez odwracania swojej uwagi. Jeśli więc zależy Ci na tym, aby blog był odwiedzany przez dużą grupę osób, koniecznie trzeba zadbać o urozmaicenie wpisów. Zalecamy zastosowanie rozbijania tekstu na akapity, pogrubienia bądź pochylenia, stosowanie różnych kolorów, dodawanie grafiki, stosowanie list numerowania i wypunktowania. Dzięki temu artykuły będą zdecydowanie bardziej różnorodne.

Postaw na teksty typu evergreen content

Trudno znaleźć coś lepszego niż rozbudowany i pokrywający dany temat od początku do końca tekst. Jeśli będzie ponadczasowy, czyli aktualny bez względu na np. porę roku, artykuł jest po prostu idealny. Takie teksty określa się mianem evergreen content. To artykuły, które wiszą w sieci, generując nieustanny ruch. Można do nich wracać w dowolnej chwili. Jednocześnie cały czas zdobywają polubienia, a także udostępnienia w mediach społecznościowych. Warto znaleźć kilka tematów w odpowiedniej niszy tematycznej, a następnie wykorzystać je do stworzenia „wiecznie żywej” treści. Taki tekst zapewnia bezustanny ruch, co oczywiście pozwala zwiększyć liczbę osób odwiedzających bloga.

Zadbaj o to, aby strona była przyjazna dla użytkowników

Wiele osób sądzi, że brak ruchu wynika z braku reklamy. Środki na reklamę wydamy w dowolnym momencie. Możemy to zrobić nawet w ciągu dni, ale godzin. A jeśli się postaramy, nawet minut. Trzeba jednak pamiętać, że reklama to wierzchołek góry lodowej. Jednocześnie zawsze pomoże ona podnieść ruch. Tak naprawdę problem na ogół tkwi w innych rzeczach, które wielu właścicieli stron kompletnie pomija. Powszechne jest posiadanie stron internetowych opartych na WordPressie, które mają całkowicie zaniedbany i źle skonfigurowany motyw. Do tego dochodzą takie błędy, jak brak przetłumaczonych typów podstron, zapychanie witryn wieloma kompletnie nieprzydatnymi wtyczkami, śmieciowe podstrony, które znajdują się w indeksie Google. Częstym błędem są niedopracowane wersje mobilne. Nierzadko można zauważyć, że jeden klikalny element po prostu nachodzi na drugi, co sprawia, że internauta nic nie jest w stanie zrobić. Takich przykładów można wymieniać w nieskończoność, dlatego należy najpierw upewnić się, że strona została wykonana profesjonalnie i nie zawiera żadnych większych błędów. Każdy element, jaki się na niej znajduje powinien nieć za sobą jakiś sens. Całość powinna współgrać ze sobą i odpowiednio wyglądać.

Pamiętaj o odświeżaniu starych wpisów

Koniecznie trzeba pamiętać również o archiwalnych tekstach. Trzeba pamiętać, że treści na ogół tracą aktualność, dlatego nie wolno lekceważyć ich aktualizowania. Należy dodawać nowe treści, modyfikować nieaktualne informacje, dołączać dodatkowe obrazy, a także wprowadzać do wpisów nowe podpunkty.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria: ,

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Psychologiczne sztuczki zwiększające sprzedaż w sklepie internetowym

Obecnie przekonanie do swojej oferty w sklepie internetowym naprawdę jest bardzo trudne, wynika to przede wszystkim z ilości konkurencji. Dzisiaj...

Zamknij