Jak przygotować interesującą promocję w sklepie internetowym?

Jak przygotować interesującą promocję w sklepie internetowym?

Prowadzenie sklepu internetowego to między innymi sztuka skutecznego przyciągania do siebie nowych klientów. Pamiętajmy, że właściwie w każdej branży musimy radzić sobie ze znaczną konkurencją. Trzeba zatem szukać sposobów na to, aby to właśnie nasza oferta była dla klientów najbardziej atrakcyjna i najskuteczniej przyciągała ich uwagę.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czy warto zorganizować promocję w sklepie internetowym?
  • Jakie znaczenie mają promocje w sklepie internetowym?
  • Jaki rodzaj promocji zorganizować w sklepie internetowym?

Jednym z najpopularniejszych sposobów na zwracanie uwagi klientów są oczywiście zniżki. Każdy z nas uwielbia sklepowe promocje. Nie oszukujmy się – zwykle przekonują nas one nawet do robienia znacznie większych zakupów, niż tego potrzebujemy. Wprowadzenie promocji we własnym sklepie jest jednak niemałym wyzwaniem. Trzeba przede wszystkim wybrać na to odpowiedni moment. Bardzo istotne jest również obniżenie ceny do właściwego poziomu, tak, aby samemu nie stracić na czymś takim. Warto dobrze rozważyć tę kwestię i przygotować odpowiedni plan promocji w swoim sklepie. Przy odpowiednim wykorzystaniu tego narzędzia możemy liczyć na naprawdę wielkie zyski. Ważna jest oczywiście również odpowiednia reklama naszych promocji. Wszystko to sprawia, że może to być spore przedsięwzięcie – niemniej jednak zawsze opłacalne.

Czy warto organizować u siebie promocje?

Na to pytanie szuka odpowiedzi wielu właścicieli sklepów internetowych. Czasami wydaje się, że poziom sprzedaży jest na tyle zadowalający, że nie musimy decydować się na takie działania. Warto oczywiście rozważyć wszystkie „za” i „przeciw”. Takie działania wiążą się rzecz jasna z pewnym ryzykiem.

Przede wszystkim może się okazać, że promocja będzie niewypałem i nie przyniesie nam oczekiwanych zysków. W taki sposób można stracić sporo pieniędzy na przecenionych produktach. Dla wielu klientów promocja jest jedynie okazją do jednorazowego zakupu w sklepie. Nie przyciągniemy ich w ten sposób na dłużej, co również nie jest opłacalne dla naszego sklepu. Oczywiście, promocja może przynieść jednocześnie ogromne korzyści. W wielu przypadkach jest to sposób na zdobycie bardzo lojalnych klientów, którzy dzięki jednorazowej zniżce pozostaną w sklepie na dłużej. Jest to również świetna reklama. Informacje o wszystkich atrakcyjnych zniżkach rozchodzą się w internecie błyskawicznie, co sprawia, że w krótkim czasie wielu ludzi może dowiedzieć się o naszym sklepie. Przy odpowiednim oprogramowaniu, wdrożenie promocji nie jest ponadto niczym trudnym.

Promocja za minimalną kwotę zakupów

Taki model oferowania zniżek klientom jest bardzo powszechny, a przy tym bezpieczny dla samego sklepu. Chodzi po prostu o to, że klient, aby otrzymać zniżkę, musi najpierw dokonać zakupów za określoną kwotę. Jeśli w jego koszyku znajdą się na przykład produkty o łącznej wartości przekraczającej 100 zł, to w zamian otrzyma na taki zakup 10% rabatu. Trzeba jednak dobrze zaplanować taką promocję. Przede wszystkim kwota, od której dostępny jest rabat, powinna być średnią wartością zakupów w sklepie z ostatnich miesięcy. Warto ustalać kwotę również w taki sposób, aby samemu nie wpaść w pułapkę, gdy klient doda do koszyka produkty o minimalnej wartości, aby tylko nieznacznie przekroczyć ów próg. W takiej sytuacji możemy okazać się stratni.

Współpraca ze znanymi osobami

Promowanie się dzięki znanym osobom jest oczywiście bardzo skuteczne. Niekoniecznie musimy jednak szukać do tego znanych gwiazd i celebrytów. W sieci znajdziemy mnóstwo osób, które prowadzą na przykład popularne blogi czy kanały na YouTube, które chętnie podpiszą z nami umowę partnerską. W zamian za zareklamowanie od czasu do czasu naszej oferty – oczywiście w subtelny sposób – oferujemy im atrakcyjne zniżki na zakupy u nas.

Oczywiście, bardzo istotne jest wybranie partnera, który pomoże nam w dotarciu do określonej grupy odbiorców. Blog takiej osoby musi być w jakikolwiek sposób powiązany z naszą dziedziną, aby reklamowanie się na nim miało jakikolwiek sens. Warto też przemyśleć, czy współpraca z daną osobą przyniesie wystarczające korzyści, aby zrekompensować nam cenę za nią. Dużą zaletą jest to, że realne korzyści z takiej reklamy łatwo jest monitorować – wystarczy bowiem śledzić liczbę klientów pochodzących od czytelników danego bloga.

Rabat na zachętę

Dobrym pomysłem jest również oferowanie zniżek nowym klientom, którzy dokonują u nas pierwszych zakupów. W taki sposób możemy doskonale zachęcić ich do pozostania z nami dłużej i zrobienia jeszcze większych zakupów. Często opłaca się nawet zrezygnować z dużej części swojego zysku z pierwszych zakupów takiego klienta, aby tylko zdobyć go na stałe. Osoba, która pozostanie lojalna i będzie często korzystała z naszej oferty, wygeneruje potem wystarczająco wiele przychodu.

Zniżka za udostępnienie

Promowanie się na serwisach społecznościowych to podstawa. Rabat jest z kolei doskonałą zachętą dla użytkowników do udostępniania naszej oferty i promowania jej wśród znajomych. Promocje, w których klient otrzymuje rabat w zamian za określoną ilość udostępnień naszych wpisów, są bardzo często spotykane. Trzeba jednak podejść do tego ostrożnie, bowiem nie jest to tak proste, jak się wydaje. Problemem może być sprawdzenie, która osoba rzeczywiście wykonała określone czynności, chociażby na Facebooku i rzeczywiście zasługuje na otrzymanie rabatu. Istnieją na szczęście odpowiednie skrypty do monitorowania takich informacji.

Rabat na zachętę do powrotu

Problem porzuconego koszyka jest bardzo częsty – boryka się z nim w zasadzie większość właścicieli sklepów internetowych. Klient wchodzi do naszego sklepu, rejestruje się, dodaje do swojego koszyka kilka produktów – po czym znika. Dobrze jest w takiej sytuacji dokładnie przyjrzeć się sprawie i zbadań, dlaczego tak się stało. Jedną z możliwości są oczywiście zbyt wysokie ceny w sklepie. Z tego powodu dobrym rozwiązaniem może być zaproponowanie takiemu klientowi dodatkowej zniżki. Wysyłając mu wiadomość, można napisać wprost, że zastanawiamy się, dlaczego porzucił koszyk. W ramach zachęty oferujemy mu dodatkową zniżkę o konkretnej wysokości. Taki prosty sposób może faktycznie skutecznie zachęcić osobę do powrotu do sklepu i kontynuowania zakupów. Mało tego, taki klient często decyduje się dodatkowo na dorzucenie do koszyka jeszcze kilku rzeczy.

Wybierz odpowiednią strategię

Istnieje bardzo wiele zniżek i promocji, które może wprowadzać dany sklep. Warto przyjrzeć się im jak najbliżej, aby wiedzieć, które konkretne będą odpowiednie w danym przypadku. Wiele zależy, chociażby od głównej grupy odbiorców, którzy najczęściej robią u nas zakupy. Musimy mieć pewność, że konkretna metoda działania faktycznie do nich dotrze. Każda akcja z promocjami musi być również dokładnie przemyślana.

Źle przeprowadzona promocja może być wręcz katastrofalna dla naszego wizerunku. Nie dość, że stracimy sporo pieniędzy, to jeszcze istnieje szansa, że nasza porażka zostanie dostrzeżona i wyśmiana przez internautów. Pomimo takiego ryzyka, ciekawe promocje i zniżki to doskonały sposób na przyciąganie do siebie nowych klientów. Dzięki urządzaniu różnego rodzaju konkursów można także znacznie zaangażować innych do aktywnych działań, co sprawia, że robienie w danym sklepie zakupów staje się świetną zabawą.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: