Jak aktualizować treści na stronie internetowej z korzyścią dla pozycjonowania?

Jak aktualizować treści na stronie internetowej z korzyścią dla pozycjonowania?

Coraz częściej osoby pytają o to, w jaki sposób należy aktualizować treści znajdujące się na stronie internetowej, jeśli chcemy to robić poprawnie. Słowo „poprawnie” odnosi się w tym wypadku zarówno do tego, aby treści były przydatne dla użytkowników, jak i do tego, aby były zgodne z tym, co pozytywnie odbierają wyszukiwarki. Kluczem do sukcesu jest więc pogodzenie dwóch światów. Poniżej zebraliśmy kilka istotnych porad, które pomogą efektywnie aktualizować treści znajdujące się na stronie.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak poprawnie tworzyć treści na stronę internetową?
  • Jaki wpływ na popularność treści mają chwytliwe nagłówki?
  • Jak tworzyć treści wspierające pozycjonowanie?

Pomyśl najpierw, co chcesz osiągnąć

Jeśli chcesz zmieniać strukturę podstron, jakie budują Twoją witrynę, pamiętaj, że musisz mieć do tego konkretny powód. Twoim celem jest przecież aktualizacja. W związku z tym musisz brać pod uwagę to, że roboty wyszukiwarek zdecydują o przewartościowaniu danej podstrony.

Content aktualizuje się z następujących powodów:

  • treści się zdezaktualizowały;
  • konieczne jest nadanie nowej, lepszej jakości;
  • nie mamy pomysłu na nowy wpis blogowy.

Każdy z tych powodów ma sens. Jeśli tylko zrobimy to dobrze, możemy liczyć na naprawdę bardzo dobre efekty. Warto przejrzeć treści, które opublikowane zostały w obrębie domeny, a następnie podzielić je na trzy wyżej wymienione kategorie. Następnie trzeba opracować plan aktualizacji każdej z tych podstron, którą chcemy zmienić.

Postaw na kilka nowych akapitów tekstu

W jaki sposób zaktualizować treści na stronie, robiąc to możliwie jak najłatwiej? Wystarczy dodać nowe akapity tekstu. Oczywiście trzeba pamiętać, że tych mniejszych zmian wyszukiwarki mogą nie zauważyć. Już jednak te bardziej znacząco zostaną uwzględnione. Większość treści publikowanych na stronach internetowych zbudowana jest z czystego tekstu. I to właśnie w ten aspekt warto ingerować, jeśli chcemy coś zmienić. Dodając nową treść bądź aktualizując informacje, które są już przestarzałe, koniecznie trzeba uwzględnić w tym jednak właściwe praktyki dotyczące SEO.

Zastanów się nad zmianą tytułu podstrony

Jeśli zmiany w danym wpisie były tak duże, że tytuł przestał być aktualny, koniecznie trzeba zastanowić się nad jego zmianą. Dobry tytuł jest przydatny użytkownikom. Jeśli zaczną czytać artykuł, którego treść nie będzie miała zbyt wiele wspólnego z tytułem, z pewnością poczują się zawiedzeni. Rzecz jasna w wielu przypadkach będą to jedynie kosmetyczne zmiany.

Zapewnij możliwość komentowania wpisów

Tym, co pozwala użytkownikom na czynny udział w tworzeniu treści jest bez wątpienia możliwość dodawania komentarzy. Każdy kolejny komentarz to nowy tekst, dzięki któremu witryna się rozrasta. Jeśli na Twojej stronie nie można dodawać komentarzy, koniecznie się nad tym zastanów. Ciekawa i długa dyskusja sprawi, że jakość podstrony może się znacząco zwiększyć. Merytoryczny dialog przynosi również korzyści czytelnikom.

Postaw również na treści innego typu

Jeśli zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób aktualizować treści na stronie, rozważ również, że witryna nie musi obejmować czystego seksu. Typów treści wskazać można wiele. Zalicza się do nich między innymi animacje, statyczne obrazy, pliki video, a także niezwykle popularne w ostatnim czasie infografiki. Trzeba pamiętać, że różnorodność na stronie doceniają nie tylko użytkownicy, ale również roboty wyszukiwarek. Jeśli więc możesz skorzystać z różnych typów treści, zrób to.

Pokazuj datę publikacji oraz ostatniej aktualizacji

Trzeba pamiętać o treści nazywanej evergreen content. To tak zwana treść wiecznie żywa. Chodzi o to, że nigdy nie przestaje być aktualna.

Do takich treści zalicza się:

  • recenzje produktów – świetnym przykładem są buty. Szansa na to, że kryteria pozwalające uznać buty za dobre zmienią się są niewielkie;
  • teksty historyczne – odnoszą się one do minionych już wydarzeń;
  • poradniki – chodzi o teksty typu co zrobić, aby zainstalować dany program w danym systemie operacyjnym.

Stawianie na treść wiecznie żywą nie oznacza jednak, że teksty nie powinny ujmować daty publikacji. Można nawet pójść dalej, wskazując datę ostatniej aktualizacji. Zakładać można bowiem, że nawet w przypadku treści wiecznie żywej treść można czasami zmieniać. Mogą to być nawet zmiany kosmetyczne. Jeśli witryna ujmuje tak zwane dane porządkowe, które kiedyś określało się mianem danych strukturalnych, warto poprosić osobę, które zajmuje się jej kodem, aby zadbał o zróżnicowanie parametry „data published” oraz „date modified”. To prosty zabieg, który sprawi, że wyszukiwarka będzie rozpoznawała zarówno datę utworzenia tekstu, jak i datę ostatniej aktualizacji.

Zastanów się nad zmianą linkowania wewnętrznego

Ingerowanie w treść poszczególnych podstron może zmienić sposób ich postrzegania przez roboty wyszukiwarek. Dlatego należy koniecznie przemyśleć linkowanie wewnętrzne, czyli to, w jaki sposób rozmieszczone są odnośniki. Być może warto zastanowić się nad dodaniem kilku linków, które wskazywały na podstronę z rozszerzoną treścią. Jeśli natomiast znacząco zmieniliśmy tematykę witryny, koniecznie trzeba zmodyfikować również anchor. Jest to ten tekst, po kliknięciu na który dochodzi do otwarcia danej podstrony.

Zapytaj użytkowników, jakie jest ich zdanie

W czwartym punkcie powiedzieliśmy o tym, jaką rolę odgrywają komentarze. Jeśli zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób aktualizować treści na swojej stronie osiągając jednocześnie korzyści SEO, wykorzystuj użytkowników na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest mail. Ciekawym rozwiązaniem jest zapytanie tych osób, które zapisały się na newsletter, co sądzą o danym wpisie na blogu. Można również poprosić je o przedstawienie własnych sugestii. Innym sposobem godnym uwagi okazuje się być ankieta. Systemów, za pomocą których można pytać innych o zdanie jest mnóstwo. Tym, na co warto postawić jest też Facebook. Jeśli za pomocą Facebooka informujesz swoich użytkowników o tym, że na stronie pojawiły się jakieś nowości, nie zapomnij poprosić ich o opinię wyrażoną w komentarzach.

Zastanów się nad dodaniem FAQ do podstrony

Jednym z prostych sposobów na to, aby odświeżyć podstronę jest dodanie do niej tak zwanych FAQ. Jest to dział obejmujący najczęściej zadawane pytania. Z pewnością użytkownicy zadali Ci mnóstwo pytań dotyczących strony internetowych bądź ich wybranych części. Warto wykorzystać ten fakt i opublikować na stronie te pytania, które zadawane są najczęściej, a także odpowiedzi na nie. To prostu sposób na rozszerzenie treści. Taka zmiana będzie polubiona nie tylko przez użytkowników, ale również przez roboty wyszukiwarek.

Nie spraw, aby stare linki nie straciły na wartości

Aktualizowanie treści na stronie internetowej musi obejmować również linki zewnętrzne. Jeśli podstrona zostanie zmieniona zbyt mocno (aż nie do poznania), linki, które na nią wskazywały stracą kompletnie sens. Zarówno są kontekst, jak i anchory nie będą pasowały do tego, co Internauta znajdzie po kliknięciu w dany link. Dokonywanie drastycznych zmian należy więc naprawdę mocno przemyśleć.

Jak aktualizować treści na stronie internetowej z korzyścią dla pozycjonowania?
5 (100%) 15 głosów

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: