Czy warto korzystać z tanich usług w zakresie tworzenia stron WWW i reklamy?

Czy warto korzystać z tanich usług w zakresie tworzenia stron WWW i reklamy?

Nie da się przeprowadzić sensownej strategii marketingowej idąc „drogą na skróty”. Wszelkie próby oszczędzania w czasie pozycjonowania lub w czasie tworzenia naszej strony zawsze będą generować nam koszty, a prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce jest raczej kosztowne. Są jednak takie aspekty budowania biznesu, szczególnie w sieci, gdzie nie powinno się stosować drogi na skróty. Staramy się szukać złotego środka, gdzie będzie można skutecznie łączyć dobrą cenę z jakością. W przypadku stron internetowych nie można oczekiwać, że oszczędność wpłynie na jakość jej wykonania. Owszem, zrealizowany projekt na pierwszy rzut oka może wydać się całkiem ładny, jednak trzeba pamiętać, że strona www to mechanizm, który jest bardziej złożony niż to widać na pierwszy rzut oka. Nasza witryna powinna nie tylko wyglądać, ale również funkcjonować w odpowiedni sposób. Sam wygląd to jednak nie wszystko, oprócz tego należy pomyśleć o pozycjonowaniu, reklamie i dalszej koncepcji w kierunku jej rozwoju w przyszłości. Dodatkowo należy również wspierać ją właściwymi działaniami w social media. W internecie jak w życiu – otrzymujemy to, za co płacimy.

Problemy wynikające z szybkiego pozycjonowania

W kwestii pozycjonowania nie da się uzyskać efektów w krótkim czasie, gdyż trzeba pamiętać, że praktycznie wszyscy obecnie korzystają już z wyszukiwarki Google, więc konkurencja jest tam rzeczywiście ogromna (szczególnie na te najbardziej popularne frazy), a skoro konkurencja jest wielka, to sam mechanizm Google jest również skomplikowany i nie da się go tak po prostu przeskoczyć. Efekty za niskie pieniądze nie będą więc praktycznie możliwe. Takie podejście zawsze tworzy ukryte koszty. Osoba, która będzie realizować dla nas usługę pozycjonowania i jednocześnie „zagwarantuje” nam efekty w krótkim czasie będzie mało wiarygodna. Taka osoba najczęściej będzie chciała wykorzystać sposoby na oszukiwanie Google, które grożą karą. Jeśli ktoś zacznie takie czynności wykorzystywać i Google to zauważy, to trzeba się liczyć z tym, że można otrzymać filtr z którego wyjście nie będzie już takie łatwe. Nie można oszukiwać algorytmów wyszukiwarki, ponieważ zostaniemy wykluczeni z wyników wyszukiwania. Ukryte koszty nie muszą jedynie oznaczać wydanych dodatkowo pieniędzy, ale mogą odnieść się również do tego, że stracimy dobrą opinię o naszej firmie.

Content marketing oraz treści tworzone zbyt szybko

Próba oszukiwania wyszukiwarki Google za pomocą sztucznej treści również nie ma sensu, ponieważ mogą nas spotkać na swojej drodze tzw. Googlowską pandę – tak właśnie nazywa się jeden z algorytmów Google, który nagradza strony zawierające treści o wysokiej jakości. Ta aktualizacja algorytmu Google do zwalczenia stron, które w sztuczny sposób upychały frazy w swojej słabej jakości treści. Algorytm został przygotowany w taki sposób, aby nagradzać strony zawierajace treści, które będą użyteczne dla użytkownika oraz takie, które nie są celowo nasycone słowami kluczowymi. Obecnie jakościowy content marketing ma polegać na tym, abyśmy tworzyli teksty, które będą odpowiadać na potrzeby użytkowników oraz które będą chwytliwe i interesujące. Dobra jakościowo treść powinna zachęcić do komentowania, oceniania i co najważniejsze do zakupu danego produktu (w przypadku opisu w sklepie internetowym). Jeśli na naszej stronie klient nie będzie mógł znaleźć interesującej go treści, to przejdzie na stronę konkurencji, a my w ten sposób utracimy potencjalnego klienta. Warto więc zaufać specjalistom od copywritingu, którzy będą w stanie przygotować nam treści, z których będziemy rzeczywiście zadowoleni i również dzięki którym wyszukiwarka Google pozytywnie oceni naszą stronę.

Oszczędzanie na stronie internetowej

W internecie często napotykamy się na ogłoszenia, które zachęcają do zakupu usług wykonania stron internetowych cenie 100,00 zł, jednak trzeba sobie zadać pytanie, czy chcemy takiej strony, którą porównać można do typowego kilkudziesięcioletniego samochodu. Takie auto najczęściej będzie generować ogromne koszty związane z eksploatacją. Podobnie będzie to wyglądać ze stroną internetową. To jak strona wygląda to dopiero początek, jednak trzeba zadbać o bardzo wiele innych elementów jak np. jej utrzymanie. Dość szybko będziemy mogli przekonać się, że kupowanie takiej strony było błędem, ponieważ nie będzie odpowiednio funkcjonować, pojawią się błędy i napotkamy na trudność z jej pozycjonowaniem ze względu na to, że na pewno nie będzie zoptymalizowana pod SEO. Między innymi właśnie dlatego, jeśli chcemy posiadać stronę internetową, to powinniśmy postawić na dobrze funkcjonującą i doświadczoną agencję interaktywną, która będzie w stanie wykonać nam profesjonalną stronę zarówno pod kątem wizualnym jak i technicznym.

Media społecznościowe

Media społecznościowe są darmowe i powszechnie dostępne, ale w celu profesjonalnego zarządzania profilem firmy należy również skorzystać z usług profesjonalnej agencji. W internecie spotkamy również wielu „specjalistów” oferujących przyrost „realnych fanów” w krótkim okresie czasu. Taka usługa nie przyniesie nam jedynie same koszty, bez zauważalnych korzyści. Wszelkie zebrane polubienia zostaną przygotowane z użyciem botów i sztucznych kont (tzw. fake konta), dlatego warto będzie skierować się do dobrej agencji, w której specjaliści będą pracować nad naszą stroną i sprawią, że uda się wypracować zadowalające wyniki w oparciu o czynnik ludzki, a nie o boty w przypadku tanich usług.

Unikajmy dróg na skróty

Trzeba pamiętać, że przy promowaniu strony internetowej nie powinniśmy „iść na skróty,” ponieważ nie będzie to prowadziło do niczego korzystnego. Najczęściej podejmując takie działania doprowadzimy wyłącznie do tego, że generowane będą dodatkowe koszty, których jak wiadomo każdy chciałby uniknąć. Są różne metody działania przy promowaniu strony internetowej, ale zawsze trzeba pamiętać, że wymagają od nas ciężkej pracy. To, jakie efekty uda się nam wypracować będzie tak naprawdę zależało wyłącznie od tego, ile czasu poświęcimy na pracę nad naszą stroną.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: