Z jakiego powodu strona nie jest widoczna w Google?

Z jakiego powodu strona nie jest widoczna w Google?

Wiele osób zadaje pytanie z jakiego powodu ich witryna nie jest widoczna w Google lub dlaczego nie pojawia się ona w wynikach wyszukiwania. Są to pytania, które na ogół stawia każdy użytkownik, zaczynający swoją przygodę z prowadzeniem własnej strony. Nierzadko okazuje się, że problem jest naprawdę banalny. Innym razem jednak jest dużo bardziej złożony. Poniżej przedstawiamy pięć najczęstszych powodów przez które Google może nie zaindeksować witryny.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Dlaczego moja strona nie jest widoczna w indeksie Google?
  • Dlaczego moja strona nie jest zaindeksowana w Google?
  • W jaki sposób zgłosić stronę do indeksu Google?

Powiedzmy sobie szczerze: znaczna część użytkowników decyduje się korzystać z wyszukiwarki Google. Najczęściej szukają tam odpowiedzi na nurtujące pytania, poszukują wiadomości, cen produktów i usług. Tutaj dochodzimy do sensu tego wpisu, a także zadania dwóch najważniejszych pytań: dlaczego Google nie widzi mojej strony? dlaczego na daną frazę moja witryna w ogóle nie występuje? Pojawiają się one bez względu na to, czy pojawił się nagły spadek natężenia ruchu, czy też nigdy nie udało się uzyskać zadowalającej pozycji na słowa kluczowe, które Cię interesują. Nasz artykuł pozwoli szybko rozpoznać najczęściej pojawiające się problemy, przez które nie jest możliwe zdobycie wysokich pozycji.

Twoja witryna jest ręcznie zablokowana przed indeksacją

Przez Twoją nieuwagę może okazać się, że w pliku robots.txt znajduje się dyrektywa:

1
2
User-agent: *
Disallow: /

Jeżeli nie wiesz, czy Twoja strona zawiera taki plik, należy to sprawdzić. W tym celu wystarczy wejść na stronę pod adres: adres.pl/robots.txt

Trzeba również pamiętać, że w WordPressie znajduje się opcja, która – jeśli je zaznaczymy – zablokuje całą stronę przed indeksacją w wyszukiwarki Google. Trzeba na to bardzo uważać. Aby ją znaleźć, wystarczy wejść: Kokpit -> Ustawienia -> Czytanie -> Widoczność dla wyszukiwarek. Jeśli w robots.txt znajduje się dyrektywa „Disallow”, bądź w WordPressie zaznaczono pole „Widoczność dla wyszukiwarek”, udało się znaleźć przyczynę, która sprawiła, że Google nie mogło indeksować strony. Co jednak w sytuacji, kiedy strona jest odblokowana dla robotów indeksujących, a mimo to nie widać jej w wyszukiwarce Google? Wówczas w grę wchodzi jeszcze jedna możliwość.

Meta tag noindex

Aby to sprawdzić, wystarczy wejść na stronę internetową, a następnie nacisnąć „F12”. Szybko pokaże się okno z narzędziami przeznaczonymi dla deweloperów. Następnie trzeba nacisnąć klawisze „CTRL+F”, a wyszukiwarce wpisać „noindex”. Jeżeli na stronie znajduje się taki tag, to koniecznie trzeba skontaktować się z osobą, która projektowała witrynę. Na ogół bowiem tego rodzaju znaczniki ustawia się ręcznie w kodzie strony, bądź dodaje je za pomocą jakiegoś pluginu do systemu zarządzania, z którego korzystamy.

Google nadal nie zindeksowało strony

Jeśli nie pomożesz Google, to indeksacja może zająć dni, a w niektórych przypadkach nawet tygodnie. Jeśli witryna jest nowa, to nie posiada żadnych linków zewnętrznych. Pojawia się w związku z tym pytanie jak pomóc sobie, a także wyszukiwarce Google? Jeśli nie chcesz założyć konta w Google Search Console, to ostatnią szansę na ręczne przesłanie prośby o indeksację do Google. Należy oczywiście uzbroić się w cierpliwość. Uwaga! Co zrobić, aby przetestować czy strona widoczna jest w indeksie Google? Osoba początkująca z pewnością wpisałaby frazę kluczową, na którą chciałaby, aby witryna pojawiała się na pierwszej stronie w Google. Niestety, to tak prosto nie działa. Pozycjonowanie wymaga czasu. Nową stronę internetową, która została dodana kilka godzin temu można sprawdzić, wpisując w wyszukiwarce „site:adres.pl” – jeśli Google pokaże, że znaleziono około sto wyników, nie musisz się martwić. Witryna jest widoczna w indeksie Google. Kiedy jednak nie będzie informacji o liczbie wyników, strona nie została zindeksowana, najlepiej skontaktuj się z agencją SEO.

Porywasz się z motyką na słońce

Któregoś dnia doszedłeś do wniosku, że założysz sklep internetowy, w którym sprzedawać będziesz telefony oraz akcesoria. W przypływie entuzjazmu zapomniałeś jednak o najważniejszym, czyli o tym, aby sprawdzić konkurencję. Zbudowałeś całe zaplecze, dodałeś wszystkie produkty, przeprowadziłeś optymalizację, uwzględniając aspekty SEO oraz UX/UI. Jednocześnie pozbyłeś się prawie całego budżetu. Po kilku miesiącach orientujesz się, że praktycznie nic nie sprzedajesz, a cały pomysł był po prostu porażką. Z pewnością zastanawiasz się też, dlaczego Twojej strony nie widać w Google. Trzeba jasno powiedzieć, że Twoja strona znajduje się w Google, ale zajmuje bardzo niską pozycję. Wystarczy wpisać w Google frazę „telefony komórkowe”, aby przekonać się, że na to słowo kluczowe pojawiają się strony największych firm działających w Polsce. Szanse na to, aby z nimi wygrać są praktycznie znikome. Tak naprawdę nie ma sensu nawet konkurować z nimi na taką frazę w kampaniach Google Ads (AdWords). Największe firmy mają bowiem znacznie większy budżet na reklamę. Najlepszym rozwiązaniem jest przeznaczyć znaczną część swojego budżetu na zbudowanie niszowych treści. Dobrym rozwiązaniem jest tworzenie wpisów blogowych opisujących np. telefony do tysiąca złotych, które charakteryzują się szybkim ładowaniem, czy telefony do tysiąca pięciuset złotych charakteryzujące się wodoodpornością. Każdy z tych wpisów powinien jednak przekierowywać na sklep internetowy. Takie słowa kluczowe będą dawały zdecydowanie lepszą konwersję niż słowa kluczowe o dużym zasięgu, które już dawno wykorzystane są przez największe firmy.

Brak optymalizacji pod kątem SEO

Zasada w tym wypadku jest prosta. Strona bądź podstrona będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania, jeśli Google uzna, że ma ona związek ze słowem kluczowym, które wpisano w wyszukiwarkę. To, jaką pozycję zajmie strona to zupełnie inna historia i niekoniecznie mamy na to jakiś większy wpływ. Można jednak pokazać Google w pewien sposób, że zależy nam na tym, aby na daną frazę znajdować się naprawdę wysoko. O sposobach optymalizacji strony internetowej pod kątem SEO pisaliśmy już nie raz. Odsyłamy więc do naszych innych artykułów.

Teksty niskiej jakości

Jeśli spojrzymy zarówno na stare, jak i nowe strony internetowe, których nie ma w Google, to zazwyczaj dzieje się tak z powodu niskiej jakości tekstów, a także braku systematyczności, jeśli chodzi o ich dodawanie. Dlatego tak ważne jest, aby tworzyć teksty charakteryzujące się naprawdę wysoką jakością. Pozwoli to na osiągnięcie sukcesu w niszy. Zachęcamy również do lektury naszych innych wpisów, które pokazują, jak napisać dobre wpisy.

Podsumowanie

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości związane z pytaniem „dlaczego strona nie jest widoczna w Google?”. Czasami problem tkwi w zaznaczeniu jednej opcji w WordPressie, czasem problem tkwi gdzie indziej. Należy zawsze przeanalizować wszelkie możliwości zablokowania indeksacji i oczekiwać na ponowną indeksację. Jeśli w dalszym ciągu Twoja strona nie zostanie zaindeksowana, to zgłoś się do agencji SEO, takiej jak my – pomożemy!

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Z jakiego powodu strona nie jest widoczna w Google?
4.3 (86.67%) 12 głosów

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: