Wtyczki SEO dla WordPress – które z nich wybrać?

Wtyczki SEO dla WordPress – które z nich wybrać?

Wtyczki SEO dla Wordpress - które z nich wybrać?

WordPress daje do dyspozycji ogromną bibliotekę darmowych wtyczek. Dzięki nim możesz wypromować swoją stronę, stworzyć samodzielnie nowoczesny wygląd strony, dodać nowe funkcjonalności i wiele innych. Tym razem skupmy się głównie na wtyczkach SEO, których WordPress oferuje całkiem sporo. Przekonaj się, na co zwracać uwagę, aby wybrać najlepsze wtyczki SEO oraz poznaj listę polecanych rozszerzeń, które warto zainstalować na swojej stronie, aby szybciej znaleźć się na czołowych lokatach w wyszukiwarce Google.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Które wtyczki SEO do CMS WordPress wybrać?
  • Jak zoptymalizować CMS WordPress pod SEO?
  • Jak pozycjonować CMS WordPress?

Zacznijmy od początku: po co instalować wtyczki SEO dla WordPress?

Dzięki wtyczkom do WordPressa:

  • możesz samodzielnie zoptymalizować swoją stronę internetową i zaoszczędzić pieniądze;
  • dopasujesz witrynę do wymagań narzuconych przez Google, nawet jeśli nie posiadasz wiedzy na temat programowania czy kodowania;
  • wtyczki SEO znacznie przyspieszają optymalizację strony, dzięki temu cały proces zajmuje mniej czasu, a przy tym jest skuteczniejszy;
  • podnosisz jakość swojej witryny oraz jej użyteczność, np. poprzez przyspieszenie prędkości ładowania się witryny;
  • poprawisz widoczność swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.

Pamiętaj, że ze wtyczek SEO możesz korzystać podczas samodzielnego pozycjonowania strony, ale też bardzo często także pracownicy agencji SEO decydują się na ich instalowanie. Zawsze najważniejszy jest umiar, bo zbyt duża liczba rozszerzeń może spowolnić działanie strony.

Yoast SEO – najpopularniejsza wtyczka SEO

Coraz trudniej znaleźć stronę internetową, która powstała na WordPressie i nie posiada zainstalowanej wtyczki Yoast SEO. Jej popularność to nie przypadek, gdyż możesz uzyskać dzięki niej wiele przydatnych funkcji, które przede wszystkim wpłyną na zwiększenie widoczności strony poprzez publikowanie tekstów dopasowanych do algorytmu Google.

Poznaj szereg kluczowych funkcjonalności, które przekonują do zainstalowania tego pluginu:

  • możliwość dodania meta tagów – meta description oraz meta title są wyświetlane na liście wyszukiwań Google i to one zazwyczaj przekonują użytkowników do przejścia na Twoją witrynę;
  • łatwe i szybkie generowanie mapy witryny XML – wystarczy, że przejdziesz do zakładki „Ogólne”, „Funkcje”, włączysz „Mapę witryn XML”, a następnie klikniesz ikonkę znaku zapytanie. Później wybierz „Zobacz mapę witryny XML” i zostaniesz przekierowany do mapy swojej witryny. Skopiuj ten link i wklej do Google Search Console, żeby przyspieszyć indeksowanie Twojej strony i kolejnych podstron w Google;
  • możliwość ustawiania linków kanonicznych, ale też zdecydowania, czy podstrona ma być w ogóle indeksowana;
  • przystępniejsza optymalizacja techniczna – Yoast umożliwia łatwiejsze tworzenie przekierowań, ale też edytowanie plików robots.txt oraz .htaccess nawet bez konieczności logowanie się do klienta FTP;
  • skuteczniejsza optymalizacja tekstu pod SEO – podstawową funkcją Yoast SEO jest możliwość dopracowania tekstu w taki sposób, aby był zgodny z wymaganiami SEO; Yoast podpowie Ci, jaka długość tekstu będzie optymalna, czy należy poprawić nasycenie słów kluczowych, czy czytelność tekstu jest w porządku, a może trzeba bardziej nad nią popracować, sprawdzi, czy stosujesz nagłówki i czy należy dodać ich więcej itd. Twoim celem będzie sprawienie, aby wszystkie kółka związane z czytelnością i SEO posiadały kolor zielony;
  • Jeszcze jedną bardzo przydatną funkcją jest możliwość lepszego dopasowania np. artykułu do Social Mediów, takich jak Facebook lub Twitter.

Yoast SEO dostępne jest w wersji darmowej i rozszerzonej płatnej.

All-in-One SEO – cała optymalizacja strony jedną wtyczką

Drugą naszą propozycją jest wtyczka SEO dla WordPress, której celem jest optymalizacja strony. Wykracza poza funkcje w Yoast SEO, więc tak naprawdę można zdecydować się na zainstalowanie obu pluginów. Przy czym po prostu Yoast SEO będzie przeznaczony bardziej do tworzenia zoptymalizowanego tekstu, a All-in-One SEO do kwestii bardziej technicznych.

All-in-One SEO świetnie sprawdzi się do:

  • ustawiania schematów metadanych, takich jak meta description i meta title w zależności od typu strony, np. inny schemat przewidziany będzie na stronę główną, a inny przy wpisie na blogu;
  • weryfikacji w Google Search Console i połączenia strony z tym narzędziem;
    zablokowania indeksowania niektórych podstron poprzez zastosowanie znacznika noindex;
  • tworzenia linkowania kanonicznego, co szczególnie przydaje się w sklepach internetowych, by nie dochodziło do duplikacji treści;
  • dodawania znaczników schema.org, dzięki którym oprócz tytułu, adresu i opisu Twojej strony na liście wyszukiwania znajdą się również inne przydatne informacje, takie jak np. numer telefonu, godziny odwiedzin, adres, recenzje, gwiazdki z oceną oferty itp.;
  • mechanizmu generującego mapę strony XML;
  • lepszego wyświetlania podstrony lub artykułu w Social Mediach, np. na Facebooku, Pintereście czy Twitterze;
  • edytowania plików robots.txt oraz .htaccess bez konieczności logowania się do klienta FTP.

Real Simple SSL – spraw, aby Twoja strona była bezpieczna

Spotkałeś się już kiedyś z taką sytuacją, że po wpisaniu adresu URL jakiejś strony pojawił się komunikat „Ta strona jest niebezpieczna”? Zazwyczaj jest to spowodowane tym, że witryna nie ma aktualnego certyfikatu SSL. Możesz to rozpoznać również w taki sposób, że adres witryny rozpoczyna się od HTTP.

Wśród obecnych wymagań Google jest to, aby strony internetowe były wyposażone w certyfikaty SSL, a więc by adres URL rozpoczynał się od HTTPS. Nie wiesz, jak samodzielnie się tym zająć? Zazwyczaj opcje są dwie – możesz skorzystać ze wtyczki lub skontaktować się e-mailowo ze swoim hostingodawcą, który może pomóc Ci w tym procesie.
Jeśli zdecydujesz się na zainstalowanie wtyczki na WordPressie, to wybierz Real Simple SSL. Wystarczy kilka kliknięć, a certyfikat zostanie prawidłowo zainstalowany.

Redirection – służy do tworzenia przekierowań

Kolejną propozycją jest wtyczka SEO Redirection, która służy do intuicyjnego zarządzania przekierowaniami 301. Czym jest przekierowanie 301? To stałe przekierowanie, dzięki któremu możesz przenieść witrynę na inny adres. W ten sposób roboty Google będą wiedziały, żeby zignorować stary adres URL, a zamiast tego indeksować nowy adres.
Z przekierowań 301 bardzo często korzystają specjaliści SEO po wdrożeniu certyfikatu SSL, gdy chcą przenieść ruch ze starej domeny na nową, gdy zmieniana jest strukturę adresu URL, aby była bardziej „seo friendly” itd.

Kluczowe w kontekście SEO jest też to, że przekierowania 301 sprawiają, że można w ten sposób uniknąć duplikacji treści, która jest niekorzystnie postrzegane przez Google.

W każdej z tych sytuacji możesz zdecydować się na zainstalowanie wtyczki SEO Redirection, która jest darmowa i dość prosta w obsłudze. Możesz dzięki niej ręcznie wkleić oba linki lub też wybrać automatyczne przekierowanie 301 poprzez zmianę adresu URL, a resztą zajmie się za Ciebie rozszerzenie.

Google Analytics Dashboard Plugin for WordPress – aby wiedzieć wszystko o użytkownikach

Ważną częścią pozycjonowania jest poznanie grupy docelowej i mierzenie efektów by mieć pewność, czy dotychczasowe działania przynoszą oczekiwane efekty. W tym celu najpopularniejszym rozwiązaniem jest połączenie Google Analytics ze swoją stroną www. Możesz wykorzystać do tego wtyczkę Google Analytics Dashboard Plugin for WordPress.

Wśród jej zalet jest na pewno łatwiejsza konfiguracja bez konieczności ingerowania w kod strony. Poza tym zyskasz niezbędne dane na temat tego, ile osób odwiedza Twoja stroną, skąd docierają, jakie podstrony wzbudzają największe zainteresowanie użytkowników i kim są odwiedzający. Zyskasz też informacje, ile osób aktualnie odwiedza witrynę. Wszystkie te dane będą dostępne z poziomu administratora.

JetPack – ogrom funkcji dla wymagających

Tym razem oferujemy wtyczkę JetPack, która ma do zaoferowania ogromną liczbę funkcjonalności, co jest jej zaletą i wadą jednocześnie. Dlaczego? Głównie z tego powodu, że owszem jedno narzędzie może pomóc nie tylko w działaniach SEO, ale też w ogóle w innych działaniach promocyjnych oraz w zwiększeniu efektywności witryny.

Możesz zatem postawić na JetPack, zamiast instalować kilka innych pluginów. Jednak, jeśli zamierzasz zainstalować tę wtyczkę jedynie dla jednej czy dwóch funkcji, to lepiej zrezygnuj, gdyż niepotrzebnie zajmuje ona sporo miejsca na serwerze.

Zatem przed instalacją zapoznaj się ze wszystkimi funkcjonalnościami i zastanów się szczerze, ile spośród nich naprawdę potrzebujesz. Jeśli ten kombajn funkcjonalności sprawi, że dzięki temu zrezygnujesz z instalacji kolejnych rozszerzeń, to zdecydowanie warto ją wybrać.

Oto kilka funkcji, jakie szczególnie warto wypróbować:

  • możesz zyskać dostęp do statystyk, by wiedzieć, ile osób odwiedza Twoją stronę internetową, to alternatywa, gdy nie chcesz łączyć witryny z Google Analytics;
  • możliwość automatycznego informowania w mediach społecznościowych o tym, że np. na blogu pojawił się nowy artykuł, aby zaoszczędzić swój cenny czas;
  • dodawanie przycisków np. do artykułów blogowych, dzięki którym czytelnik może je udostępnić w swoich social mediach;
  • wyświetlanie „podobnych wpisów”, by użytkownik dłużej pozostał na Twojej stronie www;
  • dodawanie formularza kontaktowego;
  • pomoc w optymalizacji technicznej, np. możliwość dodania meta tagów itd.;
  • pomoc w poprawie czasu ładowania się strony;
  • automatyczne skanowanie strony w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania, a także ochrona przed spamem;
  • możliwość tworzenia kopii zapasowej.

Smush Image Optimization, Compression and Lazy Load – do dostosowania zdjęć pod SEO

Duży wpływ na przyspieszenie ładowania się strony mają grafiki. Konieczne jest ich zoptymalizowanie, a w tym celu świetnie sprawdzi się właśnie ta wtyczka. Wykorzystaj ją do kompresji już dodanych zdjęć lub do nowych grafik, aby przy okazji nie straciły na jakości.
Możesz skalować na raz do 50 zdjęć.

Kolejną funkcją tego pluginu jest ustawienie, jaki rozmiar mają mieć automatycznie zdjęcia po dodaniu ich na Twoją stronę.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: