Wtyczki SEO do przeglądarek- które z nich warto wybrać?

Wtyczki SEO do przeglądarek- które z nich warto wybrać?

Wtyczki SEO do przeglądarek - które z nich warto wybrać?

Pozycjonowanie strony internetowej wymaga zoptymalizowania witryny według zasad SEO, a także realizowania strategii link buildingowej. Podczas złożonej pracy specjaliści ds. SEO bardzo często decydują się korzystać z różnych narzędzi, które podnoszą efektywność ich działań, przyspieszają ich pracę oraz pozwalają mierzyć efekty, by w razie potrzeby dokonać zmian w strategii SEO. Obecnie dostępnych jest sporo wartych uwagi narzędzi, w tym wtyczki SEO do przeglądarek. Zajmujesz się samodzielnym pozycjonowaniem swojej witryny? A może dopiero szkolisz się, aby założyć własną agencję SEO? W każdym przypadku zapoznaj się z listą najlepszych wtyczek SEO do przeglądarek Google Chrome oraz Mozilla Firefox.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie wtyczki SEO wykorzystują na co dzień specjaliści SEO?
  • Jakie wtyczki SEO są wykorzystywane przez pracowników agencji SEO?
  • Jakie rozszerzenia do przeglądarki pomogą w pozycjonowaniu i optymalizacji?

Autofill Forms – do automatycznego wypełniania pól formularzy w trakcie rejestracji konta

Marketing szeptany na forach internetowych nadal działa i może realnie zwiększyć zasięg i zysk firmy. Z drugiej strony wspomaga też pozycjonowanie. Dlatego też warto zainstalować tę wtyczkę, aby przyspieszyć proces zakładania profili na forach internetowych. Stwórz dzięki niej błyskawicznie wiele kont przy użyciu danych stałych oraz zmiennych. Autofill Forms świetnie sprawdzi się również do zautomatyzowania procesu katalogowania stron. Rozszerzenie dostępne w przeglądarce Google Chrome oraz Mozilla Firefox.

Web Developer – do analizy technicznej strony

Rozszerzenie chętnie wykorzystywane nie tylko przez seowców, ale też przez Webmasterów. Dzięki niemu możesz dokonać analizy technicznej witryny. Zyskasz wszystkie podstawowe informacje na temat budowy strony www. Ciekawą opcją jest możliwość analizy poprzez wyłączenie poszczególnych elementów, np. skryptów JavaScript. Rozszerzenie dostępne w Google Chrome oraz w Mozilla Firefox.

Majestic Backlink Analyzer – do analizy profilu linków

To wtyczka SEO, która pozwala na wygodne i proste wykorzystanie narzędzia Majestic SEO, które służy do sprawdzania jakości linków przychodzących, ich anchorów itd. Do pełnej aktywacji rozszerzenia potrzebujesz płatną subskrypcję.
Rozszerzenie dostępne w przeglądarce Google Chrome i w Firefox.

SEOquake – do wykonywania audytu SEO

Wtyczkę możesz wykorzystać do wykonania audytu SEO. Zyskasz tutaj naprawdę sporo przydatnych informacji m.in. o meta danych, nagłówkach, linkach przychodzących, dopasowaniu strony do urządzeń mobilnych, o słowach kluczowych i o wielu innych danych, które mają wpływ na pozycjonowanie. Pomocne będą również porady, co należy zmienić, np. dodać więcej tekstu na podstronie. Uzyskany raport możesz pobrać do pliku CSV. Wtyczka dostępna w przeglądarce Google Chrome oraz w Mozilla Firefox.

Link Redirect Trace – źródło wiedzy o przekierowaniach

To rozbudowana wtyczka SEO do sprawdzania informacji na temat przekierowań na stronie, weryfikowania pliku robots.txt, sprawdzania liczby linków przychodzących, a także do analizy parametrów adresu URL. Koniecznie wykorzystaj to rozszerzenie SEO do sprawdzenia, jak prezentuje się łańcuch przekierowań na stronie i przeanalizuj kody odpowiedzi. Z Link Redirect Trace możesz skorzystać zarówno na przeglądarce Mozilla Firefox, jak i na Google Chrome.

Lightshot – do tworzenia zrzutów ekranów

Przydatne może okazać się także rozszerzenie, służące do błyskawicznego wykonania zrzutu ekranu. Oprócz tego możesz również dokonać edycji zapisanego obrazu i wykorzystać go np. w Social Mediach, w produktach cyfrowych czy też w artykule na blogu. Alternatywnym narzędziem jest „Niesamowity zrzut ekranu”. Lightshot wykorzystasz przy pomocy obu najpopularniejszych przeglądarek – Google Chrome i Mozilla Firefox.

Open Multiple URLs – do otwarcia linków w nowych kartach

Wklej wszystkie potrzebne linki do rozszerzenia, aby otworzyć je w nowych kartach w swojej przeglądarce. Oszczędzisz w ten sposób swój czas. Z Open Multiple URLs możesz korzystać na Google Chrome i na Firefox’ie.

Nofollow – do sprawdzania linków nofollow i noindex

Tym razem możesz sprawdzić, czy podstrona została poprawnie zindeksowana w Google bądź też w innych wyszukiwarkach internetowych. Oprócz tego, jak sama nazwa sugeruje, zadaniem rozszerzenia jest pomoc w sprawdzeniu, czy linki wykorzystują atrybuty, takie jak „nofollow” lub „noindex”. Z rozszerzenia mogą korzystać zarówno zwolennicy przeglądarki Google Chrome, jak i Mozilla Firefox.

Ahrefs SEO Toolbar – wtyczka dla specjalistów SEO

Narzędzie Ahrefs wykorzystywane jest przez specjalistów SEO do analizy stron i słów kluczowych. Pozwala na tworzenie skutecznej strategii SEO i strategii marketingowej. Zamiast korzystać z narzędzia na stronie internetowej, możesz zainstalować wtyczkę SEO do Google Chrome lub do Firefox. Ahrefs dostępny jest w wersji darmowej oraz płatnej.

Zalecamy zainstalować rozszerzenie i zalogować się na swoje konto, aby skorzystać z okresu próbnego, by móc sprawdzić wiele funkcjonalności, takich jak:

  • pomysły na słowa kluczowa, dostępne po wpisaniu fraz do wyszukiwarki,
  • tagi Open Graph,
  • uszkodzone linki,
  • meta tagi na podstronach – meta title i meta description oraz ich liczba znaków,
  • przekierowania,
  • plik robots.txt,
  • kanoniczne linki,
  • mapa strony,
  • liczba linków zwrotnych,
  • Domain Rating,
  • Referring Domains,
  • Url Rating,
  • optymalizacja grafik na stronie itd.

Check My Links – dla specjalistów od linkbuildingu

Kolejnym rozszerzeniem do przeglądarki, które pomaga w dopracowaniu strategii link buildingowej jest Check My Links. Wtyczka wykonuje audyt linków w poszukiwaniu uszkodzonych linków. Gdy do nich dotrze, będziesz mógł skopiować jego wadliwy adres URL. Doskonale sprawdzi się również do sprawdzania wygasłych odnośników z innych stron internetowych. W ustawieniach warto zaznaczyć opcję sprawdzenia jakości również linków, które mają atrybut „nofollow”.

Jak działa wtyczka SEO? Uruchom ją na dowolnej podstronie i poczekaj chwilkę na rezultat jej pracy. Z prawej strony powinien pojawić się panel z podsumowaniem analizy, za to w tekście znajdziesz podkreślone na zielono, żółto lub czerwono linki. Gdy linki są uszkodzone, zostaną zaznaczone na czerwono, a gdy wszystko z nimi w porządku, zyskają zielone zaznaczenie. Przy pomocy wtyczki SEO do przeglądarki Google Chrome, zyskasz też informację o liczbie linków, przekierowań, problemów i nieprawidłowych linków.

Seo Minion – do analizy SEO dla nietechnicznych

To wtyczka SEO dla Google Chrome, która pozwala sprawdzić jakość optymalizacji strony – zastosowanie nagłówków H1-H6 i meta tagów, a także poprawność indeksacji i linków kanonicznych. Rozszerzenie świetnie sprawdzi się dla osób, które nie lubią przeglądania kodu, a zamiast tego wolą uzyskać informacje na temat ważnych elementów z perspektywy SEO w przystępnej formie.

Keyword Surfer – do skuteczniejszego szukania słów kluczowych

Skorzystaj z darmowego narzędzia, dzięki któremu zawsze znajdziesz najkorzystniejsze słowa kluczowe. Przejdź do wyszukiwarki Google i wpisz słowo kluczowe. W polu wyszukiwania zyskasz informacje o kosztach CPC, liczbie wyszukiwań frazy w ciągu miesiąca, a także o proponowanych słowach kluczowych w zależności od wybranego kraju. Narzędzie jest chętnie wykorzystywane przez specjalistów SEO, copywriterów SEO, specjalistów ds. content marketingu i po prostu właścicieli stron www. Warto podkreślić, że to polski, ale bardzo doceniany na świecie projekt.

SEO Analysis & Website Review by WooRank – dla zaawansowanych seowców

Umożliwia dostęp do szeregu funkcjonalności niezbędnych do szczegółowej analizy strony internetowej pod kątem SEO. Pozwala wygenerować raport, który ułatwi proces optymalizacji strony.

Analizuje:

  • meta tagi,
  • nagłówki H1-H6,
  • atrybuty alt,
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne,
  • plik robots.txt,
  • mapę strony,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych – sprawdza, czy witryna ma wersję AMP itd.,
  • dane strukturalne.

Przeznaczone do wykorzystania na przeglądarce Google Chrome.

Wappalyzer – do analizy technologii wykorzystywanej na stronie

To rozszerzenie do przeglądarki Google Chrome, które częściej wykorzystywane jest przez Webdeveloperów, ale również seowcom może dostarczyć wielu przydatnych informacji.

Dowiesz się:

  • jaki CMS wykorzystuje witryna,
  • jakie narzędzia analityczne wykorzystywane są w obrębie strony,
  • jak prezentuje się biblioteka JavaScript,
  • w przypadku sklepu internetowego – jaka platforma została wykorzystana do stworzenia witryny.

SEO Site Tools, Site Analysis – do sprawdzania statystyk SEO

Już teraz możesz przejść na stronę www swojej konkurencji i przy pomocy tej wtyczki SEO do przeglądarki Google Chrome uzyskać statystyki na temat liczby podstron w wyszukiwarce, zindeksowanych linków, adresów IP, gęstości słów kluczowych itd. Dowiesz się również, jak prezentują się meta tagi, sprawdzisz przekierowania i liczbę słów, jaką zawierają teksty na konkretnych podstronach.

Seerobots – do szybkiego sprawdzenia metatag robots

Z pomocą tej wtyczki SEO do Google Chrome możesz w błyskawiczny sposób sprawdzić na swojej stronie lub na witrynie konkurencji, jaki atrybut mają poszczególne podstrony:

  • Kolor zielony oznacza, że strona posiada atrybut „index, follow”.
  • Kolor czerwony powiązany jest z atrybutem „noindex, nofollow”.
  • Z kolei pojawienie się koloru zielono-czerwonego wiąże się z atrybutem „index, nofollow”.

User-Agent Switcher – zamiast instalowania kilku przeglądarek

Świetnie sprawdzi się dla Webdeveloperów i specjalistów ds. SEO. Wtyczka sprawia, że już nie musisz instalować wielu przeglądarek, gdyż za pomocą tego rozszerzenia możesz sprawdzić, jak prezentuje się witryna w dowolnej przeglądarce i na różnych urządzeniach.

Dark Mode – dla wielbicieli czarnych motywów

Jeśli uznajesz, że Twój wzrok mniej się męczy, gdy motyw dowolnej strony jest ciemny, zamiast jasnego, białego, to postaw na rozszerzenie Dark Mode. Podczas wielogodzinnej pracy seowca przed ekranem monitora, Twoje oczy będą mniej zmęczone, gdy zmienisz motyw na ciemny.

Word Count – do liczenia słów

Wtyczka SEO idealna dla copywriterów, która sprawia, że wystarczy, że zaznaczysz wybrany tekst na stronie i klikniesz prawym przyciskiem myszy, aby dowiedzieć się, z ilu słów się on składa.

Lighthouse – do generowania audytu strony

Zainstaluj rozszerzenie w Google Chrome, wejdź na stronę, którą chcesz przeanalizować, kliknij rozszerzenie i wybierz „Generate report”. Odczekaj kilka chwil, aby zyskać szereg bardzo przydatnych informacji na temat prędkości ładowania się strony, dostępności witryny dla użytkowników, optymalizacji SEO, praktyczność strony itd.

Web Vitals – do dostosowania strony pod Core Web Vitals

Core Web Vitals to wskaźniki internetowe, które są bardzo ważne dla Google, gdyż pozwalają określić, jaka jest jakość strony internetowej. Analiza odbywa się zarówno w trakcie renderowania, jak i po zakończeniu wczytywania.

Wtyczka pozwala na zbadanie głównie 3 najważniejszych elementów:

  • LCP, czyli ładowania,
  • FID, czyli interaktywności,
  • CLS, czyli metryki przesunięcia układu.

GTM/GA Debug – do sprawdzania implementacji GTM i GA

Wykorzystaj tę wtyczkę SEO, gdy chcesz sprawdzić, czy na stronie www występują problemy z instalacją Google Tag Manager oraz Google Analytics. To bardzo ważne, gdyż możesz nie zdawać sobie sprawy z błędów, przez które zbierasz fałszywe dane.

Keywords Everywhere – do analizy słów kluczowych

Kolejna praktyczna wtyczka SEO do przeglądarek, która sprawia, że możesz wyszukać słowa kluczowe, które wyszukują użytkownicy w Google. W wynikach wyszukiwań zyskasz listę proponowanych fraz kluczowych z tzw. długiego ogona.

Wykorzystaj to rozszerzenie także do analizy słów kluczowych na stronie konkurencji oraz do analizy witryny. Sprawdź, jakie frazy zostały wykorzystane, ile razy było użyte, jaka jest gęstość słów kluczowych, a w wersji płatnej dowiedz się, ile wynosi liczba wyszukań, CPC, sezonowość i jak prezentuje się trend.

SEO META in 1 CLICK – do pełnej optymalizacji strony www

Wtyczka SEO do Google Chrome służy do sprawdzenia poziomu optymalizacji technicznej i tekstów na stronie internetowej.

W łatwy i szybki sposób zyskasz informacje na temat:

  • nagłówków H1-H6,
  • meta tagów,
  • linków kanonicznych,
  • robots tag,
  • optymalizacji zdjęć,
  • linkach wewnętrznych i zewnętrznych,
  • danych strukturalnych,
  • poprawności kodu,
  • dopasowaniu strony www do urządzeń mobilnych itd.

Jak zainstalować dowolną wtyczkę SEO do Google Chrome?

Możesz dotrzeć do wtyczek SEO w Google Chrome na wiele sposobów. Oto jedna z możliwych dróg:

  • Otwórz przeglądarkę, a następnie wybierz ikonkę z trzema kropkami, znajdującą się u góry z prawej strony;
  • Wybierz zakładkę „Więcej narzędzi”, a następnie „Narzędzia”. Wtedy zyskasz wgląd do wszystkich rozszerzeń, jakie zostały już wcześniej zainstalowane. Możesz je tutaj usunąć, jeśli nie są Ci już potrzebne;
  • Aby zainstalować nowe wtyczki w Google Chrome, kliknij tzw. hamburger, znajdujący się w górnej części strony, po lewej stronie;
  • Wybierz zakładkę „Otwórz Chrome Web Store”;
  • Teraz wystarczy, że w polu wyszukiwania wpiszesz dowolną nazwę wtyczki, aby ją znaleźć, później kliknij przycisk „Zainstaluj.

Jak zainstalować dowolną wtyczkę SEO do Firefox?

Na koniec dodam jeszcze, jak w prosty sposób zainstalować wtyczkę SEO do przeglądarki Mozilla Firefox:

  • Wystarczy, że otworzysz przeglądarkę, a następnie klikniesz ikonkę z trzema poziomymi kreskami (tzw. hamburger), znajdującą się u góry z prawej strony;
  • Wybierz zakładkę „Więcej narzędzi” i kliknij „Rozszerzenia dla twórców stron”;
  • Możesz też bezpośrednio przejść na tę stronę, gdzie wyszukasz dowolne wtyczki SEO i nie tylko.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: