Pierwsza strona internetowa: co warto wiedzieć już na samym początku?

Pierwsza strona internetowa: co warto wiedzieć już na samym początku?

Specjalnie dla czytelników naszego bloga, na podstawie najczęściej otrzymywanych pytań od naszych klientów, przygotowaliśmy wskazówki, które warto wziąć pod uwagę, zanim nasza strona internetowa zostanie opublikowana. Zobacz o jakich kwestiach trzeba pamiętać, co jest niezbędne, a także co zrobić, aby w profesjonalny sposób przygotować stronę internetową dla swojej firmy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Co powinno znaleźć się na stronie internetowej?
  • Co powinna zawierać profesjonalna strona internetowa?
  • Jak powinna wyglądać strona internetowa?

Dla wielu właścicieli firm pierwsza witryna internetowa może okazać się naprawdę kłopotliwym tematem. Dzieje się tak przede wszystkim z uwagi na brak posiadanej wiedzy na temat tworzenia stron internetowych. Oczywiście nie można wiedzieć wszystkiego. Bez wątpienia wiele wątpliwości na ten temat powinna rozwiać firma, która tworzy strony internetowe i z usług której zdecydujesz się skorzystać. Z pewnością jednak warto poznać kilka najważniejszych informacji, które sprawią, że cały proces stanie się prostszy, a jednocześnie dużo bardziej zrozumiały.

Strona powinna nieść za sobą jakiś cel

Każda witryna internetowa powinna czemuś służyć. Użytkownik, który trafia na daną stronę, powinien mieć jasno określoną informację dotyczącą tego, czemu służy dana witryna i jaki przyświeca jej cel. Ma to o tyle istotne znaczenie, że strony charakteryzujące się największą użytecznością są najłatwiejsze, jeśli chodzi o osiągnięcie celu. Warto więc na samym wstępnie zastanowić się nad tym, co zamierzamy pokazać innym, a następnie upewnić się, że będzie to odpowiednio wyeksponowane na prowadzonej przez nas stronie internetowej.

W przypadku firm na ogół w grę wchodzi zakres oferowanych usług, kontakt, a także cennik. Trzeba jednak pamiętać, że własna treść jest koniecznością. Pierwsza witryna firmowa powinna zostać wypełniona treścią o unikalnym charakterze. W sieci zabronione jest bowiem tworzenie duplikatów, a także ich wykorzystywanie. Tak naprawdę jest to nie tyle zabronione, ile korzystne. Chodzi przede wszystkim o to, że wyszukiwarka Google w żadnym stopniu nie toleruje takich zachowań. Co więcej, może na stronę, która zawiera duplikaty treści nałożyć karę. W związku z tym lepiej nie ryzykować, a tym samym uzupełniać treść we własnym zakresie, bądź korzystając ze wsparcia copywritera.

Przedstaw ofertę w sposób właściwy

Pierwsza strona internetowa powinna przede wszystkim pokazać we właściwy sposób to, co znajduje się w Twojej ofercie. W związku z tym należy przyłożyć do tego największą wagę. To od tego może zależeć, czy klient zdecyduje się na nawiązanie kontaktu, czy też nie. Jednocześnie należy pamiętać o użyteczności, a także o tym, że klient chce być naprawdę solidnie poinformowany. W związku z tym należy postawić na konkrety, fakty, a także twarde dowody, które przemawiają za Tobą i Twoją firmą. To, co się obecnie liczy, to konkretna i bardzo precyzyjna informacja, której zadaniem jest zachęcenie odwiedzających do skorzystania z oferty.

Wykorzystuj CTA

To, co można uznać za najbardziej pomocne, to przyciski „CTA”. Są one niezwykle przydatne, jeśli pod uwagę weźmiemy realizację określonych celów. Ich zadaniem jest skierowanie naszych odbiorów do miejsca, w celu wykonania określonego zadania. Może to być na przykład formularz kontaktowy. Przyciski „CTA” powinny przede wszystkim wyróżniać się spośród pozostałych elementów. Jednocześnie muszą być stosowane w wielu miejscach na stronie. Można umieścić je w menu znajdującym się na górze strony, w stopce, a także w treści podstron.

To, co warto zrobić w pierwszej kolejności, to rozbicie bloków tekstów. Nie działają one zachęcająco, a wręcz przeciwnie – odstraszają.

W związku z tym stosować należy:

  • zwięzłe akapity;
  • nagłówki;
  • zdjęcia
  • pogrubienia treści;
  • separatory.

Są to sposoby, które wpływają na ułatwienie przeglądania treści znajdującej się na stronie firmowej.

Zadbaj o to, aby strona była przystosowana do łatwego przeglądania

Strona internetowa to z pewnością nie jest książka, w związku z tym jej użytkownicy nie będą wczytywać się w każdy akapit, jaki zostanie zamieszczony na stronie. W sieci większość z nas tak naprawdę nie czyta treści, a raczej ją przegląda i skanuje – należy to koniecznie uwzględnić, planując elementy, które mają znaleźć się na stronie. Warto zatroszczyć się o wspomniane już rozbicie treści na stronie. Obszerne bloki tekstu nigdy nie są zbyt ciekawe.

Zdobądź wiedzę techniczną na temat budowy stron

Jeśli chodzi o rzeczy techniczne, to tak naprawdę nie trzeba znać ich wiele. Wystarczy, że przyswoimy sobie kilka pojęć technicznych. Zalicza się do nich takie terminy jak domena, hosting oraz certyfikat SSL.

Poznajmy je bliżej:

  • domena – to nic innego, jak nazwa strony, która pozwala na zidentyfikowanie przez użytkowników;
  • hosting – to miejsce, które przeznaczone jest do przechowywania plików, jakie tworzą stronę. Hosting może być z powodzeniem porównanym do dysku twardego komputera;
  • certyfikat SSL – pozwala na nawiązanie połączenia ze stroną w sposób zaszyfrowany, czyli taki, który dla użytkownika jest w pełni bezpieczny.

Zadbaj o łatwy kontakt

Jeśli chodzi o użyteczność, dobrze jest umożliwić wygodny, a jednocześnie sprawny kontakt za pomocą własnej strony internetowej. Aby tak się stało, warto zastosować przede wszystkim formularz kontaktowy, który pozwala na pisanie wiadomości w sposób uproszczony. Znaczenie ma także widoczność danych kontaktowych. Zalicza się do nich adres mailowy oraz telefon. Są to dane, które należy wyróżnić na stronie.

Do sprawdzonych miejsc zaliczymy:

  • stopkę strony;
  • górny pasek menu;
  • podstronę kontaktu;
  • pasek boczny, czyli tak zwany slidebar.

Ich bardziej wyróżnimy te elementy, tym większe szanse na to, że klient nawiąże z nami kontakt.

Zastanów się nad sposobem budowy strony

Budując pierwszą stronę internetową, warto korzystać z dwóch sposobów.

Zalicza się do nich:

  • wykorzystanie kreatora stron internetowych;
  • skorzystanie z usług firmy, która świadczy profesjonalne usługi w tym zakresie.

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z własną stroną internetową, mają szereg pomysłów, jeśli chodzi o skorzystanie z kreatora. Napiszemy jednak wprost: nie jest to dobry wybór.

Dlaczego tak uważamy? Przede wszystkim dość wątpliwe jest to, że przy pomocy kreatora stworzymy profesjonalny wizerunek marki w sieci. Kreatory są teoretycznie darmowe, ale jednocześnie są narzędziami bardzo ograniczonymi. Jeśli będzie nam zależało na rozbudowie strony, bądź wprowadzeniu rozwiązań niestandardowych, prędzej czy później będziemy musieli zmierzyć się z kosztami, które na ogół rozłożone są w formie abonamentu.

Jeśli pod uwagę weźmiemy perspektywę czasu, to okaże się, że taki abonament jest zdecydowanie mniej korzystny. Ostatecznie może również okazać się, że znacznie przewyższa on koszt opłaty jednorazowej, którą trzeba ponieść w związku z budową strony przez profesjonalną firmę.

Kreator to dobre rozwiązanie tylko wówczas, gdy znajdujemy się na początkowym etapie tworzenia strony i prowadzenia działalności. Zdecydowanie się na usługi firm, które tworzą strony, jest zdecydowanie bardziej bezpieczne. Powierzamy wtedy budowę strony osobom, które zajmują się tym na co dzień.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: