Na czym polega pozycjonowanie lokalne stron internetowych?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne stron internetowych?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne stron internetowych?

Pozycjonowanie lokalne to drugi (poza ogólnym) najpopularniejszy typ pozycjonowania stron internetowych. Jest on wdrażany przez wiele marek i właścicieli serwisów, a także jest bardzo często pojawiającą się usługą w cennikach agencji SEO i agencji interaktywnych. Wiele osób jednak do końca nie wie czym tak właściwie jest ta odmiana pozycjonowania, kiedy się ją wdraża, czym różni się od pozycjonowania standardowego i jakie daje efekty. W tym artykule postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości na temat lokalnego SEO.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Na czym polega kampania SEO dla fraz lokalnych?
  • Kiedy warto realizować pozycjonowanie lokalne?
  • Czy Twoja firma powinna skorzystać z usługi pozycjonowania lokalnego?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to drugi najpopularniejszy z wielu typów pozycjonowania stron internetowych. Jego celem jest dostosowanie strony internetowej do wyszukiwarki Google, aby ta pojawiała się w na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, ale jedynie w lokalnym kontekście. Lokalne pozycjonowanie strony internetowej ma zatem sprawić, iż strona będzie widoczna pod konkretnymi frazami i hasłami tematycznymi, ale jedynie, jeśli wyszukiwanie będzie dotyczyło konkretnej miejscowości lub będzie z niej pochodziło.

Ogólnie, pozycjonowanie lokalne bazuje na standardowej optymalizacji strony i standardowym pozycjonowaniu, ale posiada kilka wyróżniających je elementów, które mają na celu podkreślenie tylko lokalnego charakteru witryny, aby wyszukiwarka Google mogła prezentować naszą stronę właśnie w taki sposób. Lokalne działania pozycjonujące możemy zatem wprowadzać dopiero na prawidłowo stworzonej, skonfigurowanej i działającej witrynie, spełniającej podstawowe wytyczne i wymagania wyszukiwarki Google.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych jest drugim najpopularniejszym typem tuż za pozycjonowaniem standardowym. Wyprzedza ono jednak pozycjonowanie szerokie, pozycjonowanie pod urządzenia mobilne czy pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Możemy wykonywać je zarówno samodzielnie, jak i korzystać z licznych ofert agencji SEO na rynku.

Pozycjonowanie lokalne

Celem pozycjonowania lokalnego jest widoczność strony internetowej na frazy powiązane z nazwą miejscowości (źródło: Google)

Teoretycznie różni się ono jedynie od pozycjonowania standardowego pewnymi elementami, ale bazuje na tych samych założeniach. Również jest ono procesem długotrwałym i nieprzewidywalnym, a także może być doskonałym sposobem marketingu internetowego i reklamy naszej marki. Pozycjonowanie lokalne wpisuje się doskonale w trend personalizacji wyników wyszukiwania i prezentowania wyników przez Google nie tylko pod kątem ich poprawności, ale i lokalizacji danego użytkownika, który wyszukuje informacje.

Pozycjonowanie lokalne – co ważne – możemy wdrażać zarówno jako główny i podstawowy typ pozycjonowania strony internetowej, jak i również jako dodatkowy sposób optymalizacji naszej strony internetowej. W ten sposób w dalszym ciągu możemy pozycjonować globalnie naszą witrynę, ale zaznaczać jej lokalny charakter, który może dać tam dodatkowe profity.

W jakich przypadkach realizuje się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych wdraża się przede wszystkim, jeśli z jakichś względów chcemy trafić z naszym przekazem reklamowym jedynie do osób mieszkających w danej lokalizacji lub konkretnym regionie. Mogą być to powody związane z ofertą marki czy charakterystyką dystrybucji.

Drugim powodem – zdecydowanie najpopularniejszym wdrażania pozycjonowania lokalnego jest docieranie lokalnych stacjonarnych marek do okolicznych klientów. Najczęściej do marek takich możemy zaliczyć różnego rodzaju punkty handlowo-usługowe np. zakłady fryzjerskie czy restauracje. Strony te z naturalnego względu będą jedynie dobrze odbierane w określonej okolicy. Właściciele biznesów stacjonarnych wykorzystują zatem pozycjonowanie lokalne jako jeden z najlepszych sposobów marketingu internetowego i reklamy.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne jest najlepszym rodzajem pozycjonowania dla lokalnych gastronomii oraz usługodawców (źródło: Google)

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej może być również alternatywą dla pozycjonowania globalnego, jeśli w danej kategorii działalności panuje bardzo duża konkurencja i nie możemy przebić się na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Pozycjonując zatem stronę w danej kategorii tematycznej w konkretnych miastach, możemy dotrzeć ze swoją usługą w ten sposób dużo lepiej do odbiorców, aniżeli prowadząc trudną walkę z innymi witrynami w danej kategorii tematycznej.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne przede wszystkim daje korzyść w postaci naturalnego targetowania i docierania do osób, które realnie mogą stać się naszymi klientami. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych sprawia, iż z naszym przekazem reklamowym docieramy do odpowiedniej grupy odbiorców. Będzie przekładało się to na skuteczność, a także efektywność finansową naszych działań reklamowych.

Pozycjonowanie lokalne daje również możliwość wypromowania naszego biznesu stacjonarnego, a także szybki jego rozwój. Stając się widocznymi w danej kategorii tematycznej lokalnie w wyszukiwarce Google, z pewnością będziemy mogli zwiększać renomę i rozpoznawalność naszej marki. To z kolei przełoży się na pozyskiwanie dużej ilości klientów, których w internecie nie brakuje, gdyż internet jest jednym z najpopularniejszych miejsc uzyskiwania informacji, a wyszukiwarka Google w obecnych czasach stanowi przeważnie pierwsze źródło, z którego pozyskujemy odpowiedzi na nasze pytania.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych jest również stosunkowo łatwiejszym procesem od pozycjonowania globalnego z uwagi na mniejszą konkurencję. Pozycjonując lokalnie stronę internetową w danej kategorii tematycznej, jest nam często dużo łatwiej przebić się na wysokie pozycje i czerpać z tego korzyści. Rywalizacja z mniejszą ilością stron sprawia, iż możemy skutecznie promować się w internecie, a pozycjonowanie takie jest szybsze oraz mniej kosztowne.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne umożliwia ogólnym serwisom pozyskać ruch na frazy powiązane z daną miejscowością (źródło: Google)

Plusem pozycjonowania lokalnego, o którym bardzo często zapominamy jest również możliwość kreowania pozytywnego wizerunku i profity wizerunkowe. Znajdując się na wysokiej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, stajemy się liderami branżowymi, gdyż użytkownicy Google ufają jej poleceniom i automatycznie odbierają pozytywnie marki znajdujące się na najwyższych pozycjach w rankingu wyszukiwarki. Dzięki temu możemy wyprzedzać bezpośrednich konkurentów, a także szybciej rozwijać markę i czerpać korzyści z silnej pozycji na rynku. Pozycjonowanie lokalne daje zwłaszcza silne profity wizerunkowe, jeśli inne lokalne marki nie reklamują się intensywnie w internecie np. poprzez pozycjonowanie.

Co wyróżnia pozycjonowanie lokalne od zwykłego pozycjonowania?

Pierwszym elementem, który wyróżnia pozycjonowanie lokalne od tego standardowego jest dobór i analiza słów kluczowych. Na naszej stronie internetowej przede wszystkim będziemy zamieszczali frazy lokalne. Są to tematyczne słowa kluczowe, ale zawierające nazwy miast, regionów czy lokalizacji. Przykładami fraz lokalnych mogą być np. „fryzjer Bydgoszcz” czy „mechanik Kraków”. Frazami lokalnymi mogą być również same nazwy miejscowości. Lokalne słowa kluczowe będziemy umieszczali przeważnie w tekstach SEO, a także w różnych częściach strony np. w stopkach czy menu.

Kolejnym wyróżniającym się elementem pozycjonowania lokalnego strony internetowej jest powiązywanie naszej witryny z konkretnym lokalnym adresem. Możemy robić to na kilka sposobów. Zdecydowanie najlepsze jest stworzenie, zoptymalizowanie i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w usłudze Map Google. W ten sposób damy wyszukiwarce Google konkretny sygnał, iż nasza strona internetowa jest związana z daną lokalizacją.

Na podobnej zasadzie możemy publikować informacje o naszej marce w wizytówkach NAP. Zadanie to będzie polegało na umieszczeniu w internecie dokładnie takich samych informacji odnośnie do nazwy naszej firmy, adresu i telefonu, które widnieją na naszym serwisie internetowym. Dane te możemy umieszczać w wizytówkach firmowych, social mediach czy artykułach sponsorowanych. W celu powiązania naszej witryny z konkretnym adresem należy również tworzyć linki wychodzące z naszej strony internetowej do stron lokalnych.

Jedną z najważniejszych różnic przy pozycjonowaniu lokalnym strony internetowej jest wykonywanie linkowania zewnętrznego. Ogólnie jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, który w największym stopniu decyduje o pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce Google. Linkowanie takie przy pozycjonowaniu lokalnym należy wykonywać z lokalnych i tematycznych serwisów (aby oprócz tematyki strony, linki pozycjonujące podkreślały jej lokalny charakter). Będzie powodowało to, iż linki SEO będą pozyskiwane z mediów społecznościowych o lokalnym charakterze, lokalnych witryn, forów miejskich czy stron w jakikolwiek sposób powiązanych z daną lokalizacją.

Wyszukiwarka Google posiada zaawansowane algorytmy, które potrafią wyłapywać kontekst linkowania i na jego podstawie określać jak bardzo witryna internetowa powiązana jest z daną lokalizacją.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: