Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą SEO?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą SEO?

W momencie, gdy chcemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, najczęściej koncentrujemy się na działaniach wokół niego. W grę wchodzi optymalizacja konwersji, zwiększenie czytelności, wprowadzenie różnych (nawet psychologicznych) strategii. Działania te można wspierać również płatnymi reklamami oraz działaniami w social media. Jeśli przestaniemy stawiać na wsparcie w takiej formie, musimy liczyć się z utratą ruchu na stronie. Koniecznie trzeba więc możliwie jak najszybciej postawić na dobrodziejstwa usług SEO, ponieważ ruch, który pochodzi z wyszukiwarki, może okazać się w późniejszym okresie bardzo wartościowy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć ilość wejść do sklepu, dzięki pozycjonowaniu?
  • Jak zwiększyć sprzedaż za pomocą SEO?
  • Czy pozycjonowanie wpływa na sprzedaż?

Zapoznaj się ze słowami kluczowymi

Pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać, to wybrać odpowiednie słowa kluczowe, na które sklep powinien być widoczny w wyszukiwarce. Aby to zrobić, warto postawić na narzędzia pozwalające na wybór wartościowych słów kluczowych. Jednym z takich narzędzi jest planner słów kluczowych Google Ads. Pozwala na sprawdzenie popularności fraz w danej skali. Inne narzędzia tego typu to Google Trends. Cennych informacji dostarczają też dane z Google Search Console. Kiedy już przygotujemy zestawienie słów kluczowych, na które będziemy chcieli być widoczni, powinniśmy zadbać o ich występowanie w treści.

Senuto

Baza słów kluczowych – Senuto (źródło: senuto.com)

Semstorm

Baza słów kluczowych – Semstorm (źródło: semstorm.com)

Blogowanie

To świetne rozwiązanie zwiększające sprzedaż. Wszystko dlatego, że każdy pojedynczy wpis jest okazją do publikacji nowej treści. To z kolei sprawia, że w indeksie wyszukiwarki Google pojawia się nowy adres URL oraz powiązane z nim słowa kluczowe. To również szansa do utworzenia nowych linków wewnętrznych, które mogą przenieść użytkowników do konkretnego produktu w sklepie. Prowadzenie sklepu internetowego pozwala więc również na publikację treści z naciskiem na podniesienie sprzedaży.

Jeśli prowadzimy sklep np. z odzieżą dla biegaczy, treści mogą koncentrować się wokół takich fraz, jak:

  • najlepsze buty do biegania w terenie;
  • buty na maraton;
  • buty do biegania za 300zł.

Blog

Przykład artykułu na blogu w celu pozyskiwania wejść z wyszukiwarki (źródło: runshop.pl)

Takie wpisy są bardzo wartościowe, jeśli chodzi o działania SEO, a jednocześnie są naprawdę pomocne dla tych, którzy chcą się czegoś dowiedzieć. Jest to również świetny sposób na to, aby wyróżnić produkty w sklepie. Tego typu treści można tworzyć praktycznie dla każdej branży.

Słowa kluczowe z długim ogonem

Ci, którzy są dopiero na początku swojej przygody z SEO, powinni jako źródło potencjalnego ruchu wybrać frazy z tzw. długim ogonem.

Zwróćmy uwagę na poniższe frazy:

  • tanie laptopy
  • Jaki tani laptop do 2000 zl?

Blog

Przykład artykułu na blogu w celu pozyskiwania wejść z wyszukiwarki (źródło: benchmark.pl)

Pierwsza fraza ma dużo bardziej ogólny charakter, natomiast druga jest dużo bardziej precyzyjna. Stawiając na ogólne frazy, musimy liczyć się z tym, że wyszukiwarka wyświetli nam szersze wyniki. W związku z tym sklep ma zdecydowanie większą poprzeczkę, aby się przebić w wynikach wyszukiwania, przez większą ilość konkurencyjnych sklepów. Jeśli postawimy na dokładniejsze zapytanie, to zwracanych wyników będzie znacznie mniej. To dobry sposób na budowanie strategii zwiększającej sprzedaż dzięki SEO. Szczególnie duże znaczenie ma to na początku działalności sklepu, kiedy jego siła przebicia i popularność nie jest jeszcze zbyt duża.

Prosta struktura strony

Aby zwiększyć sprzedaż dzięki SEO, warto również uprościć strukturę linków. Rozwiązania zbyt skomplikowane okazują się być znacznym utrudnieniem dla Google. Nie można budować sieci linków z mocno rozbudowaną hierarchią.

Unikajmy takich adresów jak:

https://adres.pl/odziez/sportowa/bluzy-dresowe/nazwa-produktu/

Trzeba pamiętać, że bardzo łatwo skrócić taki podział na bardziej ogólne kategorie. Konsekwencją długiego adresu może być znaczne utrudnienie indeksowania witryny oraz sposobu rozumienia Twoich klientów podziału kategorii w sklepie.

Poprawa błędów

Usprawnieniem sprzedaży jest także poprawa błędów. Jeśli chodzi o kwestię SEO, to mogą one występować nieświadomie od właściciela strony. Zarówno użytkownicy, jak i roboty indeksujące mogą trafiać na błędy. Można je wykryć samodzielnie, sprawdzając wynik w narzędziu Screaming Frog. Program pozwala na analizę za darmo do pięciuset linków w obrębie serwisu. Elementy, które może przeanalizować, to między innymi nagłówki meta (tytuł oraz opis), atrybuty ALT, linkowanie wewnętrzne itd.

Screaming Frog

Screaming Frog (źródło: screamingfrog.co.uk)

Meta opis oraz tytuł

To dwa elementy, które są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Idealnie, jeśli uda je się połączyć wraz z zachęcającymi do kliknięcia zwrotami. Powinniśmy je odpowiednio sformułować, aby zachęcić do wejścia na naszą stronę.

Optymalizacja pod RWD

Jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż dzięki SEO, musimy pamiętać także o optymalizacji pod urządzenia mobilne. Trzeba upewnić się, czy witryna dobrze skaluje na mniejszym ekranie, ale również czy na pewno jest na nim użyteczna. Należy być świadomym tego, że obecnie stosunek liczby użytkowników mobilnych do tych, którzy korzystają z tradycyjnych komputerów, cały czas się zwiększa. Nie ma w tym oczywiście nic dziwnego. Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie – tak naprawdę co druga osoba korzysta z telefonu. Poprawne wyświetlanie treści na telefonie, to szanse na zwiększenie sprzedaży. Na co zwrócić uwagę? Trzeba sprawdzić, czy wszystkie elementy są w odpowiedniej odległości od siebie, a także czy łatwo można przejść przez cały proces składania zamówienia. Pola do wypełnienia muszą być łatwe w obsłudze, a także dobrze widoczne.

Responsive Web Design - schemat

Responsive Web Design – schemat (źródło: affordablewebdesign.com)

Szybkość działania

Aby zwiększyć sprzedaż poprzez działania SEO, należy usprawnić prędkość, z jaką wczytuje się nasza strona. Nawet pierwsza pozycja na nic się zda, jeśli strona będzie działała zbyt wolno. Nikt nie lubi długo czekać, dlatego trzeba zrobić wszystko, aby strona działała sprawnie, inaczej użytkownicy szybko się poddadzą i opuszczą ją na rzecz witryny konkurencji. Prędkość wczytywania jest także czynnikiem rankingowym, dlatego jeśli będzie działała zbyt wolno, to odnotuje naprawdę słaby wynik w wynikach wyszukiwania.

PageSpeed Insights

Do sprawdzenia prędkości wczytywania strony użyj narzędzia PageSpeed Insights (źródło: Google)

Pokazaliśmy, że jest kilka istotnych aspektów, które przekładają się na większą sprzedaż. Dobrze jest „zapamiętać”, że ruch z wyszukiwarki przekłada się na większą liczbę odwiedzin, a tym samym na większą sprzedaż. Jeśli znasz inne wskazówki, które okazują się przydatne w zwiększaniu sprzedaży, podziel się nimi w komentarzach.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: