Jak zoptymalizować stronę pod lokalne SEO wykorzystując wyszukiwanie mobilne i głosowe?

Jak zoptymalizować stronę pod lokalne SEO wykorzystując wyszukiwanie mobilne i głosowe?

Wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób nowe technologie mogą wpływać na wyniki wyszukiwania oraz co takiego powinna zrobić firma, aby osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce. Odpowiedź jest prosta: lokalne SEO. Optymalizacja ta będzie dotyczyć się zazwyczaj samych map Google, dlatego jeśli chcemy być wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania bardzo ważne będzie zyskanie wysokiej pozycji w ramach Google Maps. W przypadku firm, które dopiero pojawiły się na rynku, będą musiały skupić się nie tylko na samym lokalnym SEO, ale podjąć szersze działania, które wskażemy.

Jakie działania na początek?

Należy podejmować się działań, o których najczęściej wspominają pozycjonerzy. Najważniejsza kwestia to pozyskiwanie jak największej liczby wejść organicznych. Kolejna sprawa, która jest bardzo istotna, to optymalizacja lokalnego SEO, a więc poszukiwanie rozwiązań, dzięki którym będzie można podnieść pozycję w Google Maps. W sytuacji, gdy strona internetowa jest zoptymalizowana w odpowiedni sposób pod kątem lokalnego SEO oraz dla wyników organicznych, będzie to szansa na to, aby udało się zbudować wysoką pozycję w Google. Na początku, jeśli chcemy osiągnąć zadowalający wynik musimy sprawdzić, czy uzupełnione są wszystkie informacje w serwisie Google Moja Firma. Trzeba również sprawdzić, czy to co znajduje się na naszej stronie odpowiada temu, co znalazło się w tym serwisie. To bardzo ważna sprawa, ponieważ spójność danych jest dla Google bardzo istotna. Zachowując wymagania Google możemy oczekiwać, że nasza strona zostanie potraktowana jako zaufana. Kolejna sprawa, na którą trzeba zwrócić uwagę, to również kwestia dopasowania witryny do różnych urządzeń (responsywność) oraz czy jest przyjazna dla użytkowników, tzn. czy łatwo jest nawigować po takiej stronie internetowej. Kolejny krok jaki będzie trzeba wykonać, to staranie się o dobre opinie o naszej firmie. Optymalizacja lokalna SEO jest dużo skuteczniejsza, gdy uzyskujemy pozytywne recenzje od klientów. Ostatnia sprawa, która wpływa na lokalną optymalizację, to również lokalne linki. Starajmy się więc pozyskać linki z innych firm, które funkcjonują na podobnym obszarze.

Internetowe opinie i ich wpływ na lokalne SEO

Obecnie, jeśli prowadzimy firmę nie jesteśmy w stanie odciąć się od opinii na nasz temat. 80% potencjalnych klientów sprawdza opinie o firmie, zanim skorzysta z jej usług czy produktów, dlatego nie można ich ignorować. Można powiedzieć, że recenzje to tak naprawdę tylko jeden z kluczy do sukcesu, ale śmiało można powiedzieć, że to tzw. złoty klucz do sukcesu w internecie. Niestety użytkownicy nie wybierają firm, które mają zaledwie kilka opinii. Zawsze szukamy najlepszych firm, najlepszych produktów i doskonałego stosunku jakości do ceny, gdyż klient chce dla siebie zawsze jak najlepiej. Co można zrobić, gdy jednak opinie na nasz temat są negatywne? Ryzyko utraty klientów ze względu na złe opinie jest spore, dlatego warto więc na każdą nieprzychylną opinię odpowiadać. Można w ten sposób dać klientowi do zrozumienia, że chcemy znaleźć rozwiązanie problemu i że potrafimy ich zawsze wysłuchać. Warto także pokazać, że staramy się ciągle poprawiać, bądź też unowocześniać nasze produkty, by uzyskać jak najlepszą jakość.

Gdzie możemy promować własną firmę?

Warto wziąć pod uwagę najpopularniejsze serwisy promujące lokalne firmy: Yelp, Google Maps, Google+, Facebook, Yellow pages, LinkedIn. Są to serwisy, które wykorzystują wszystkie firmy, których usługi i produkty możemy znaleźć w internecie. W tym celu tworzą tam swoje profile, aby reklamować swoje produkty i usługi lokalnym klientom. To strony, na które klienci bardzo często będą zaglądać.

Mobilne, a także głosowe wyszukiwanie jako rozwiązanie w ramach optymalizacji

Coraz więcej osób korzysta z internetu na telefonie lub tablecie, przez co wchodzą na mobilną wersję strony internetowej, zamiast na wersję statyczną, która będzie optymalizowana w stosunku do urządzeń przenośnych. Jednak to jaki charakter ma mieć strona, uzależnione będzie między innymi od tego jaki rodzaj działalności prowadzimy. Strona mobilna może być przydatna w momencie, gdy prowadzimy działalność, z której klienci korzystają w sytuacjach kryzysowych i dlatego mogą naszej oferty szukać nagle, a to najczęściej wiąże się z korzystaniem z urządzenia mobilnego. Warto więc uzupełnić również możliwość głosowego wyszukiwania na naszej stronie, które jest cały czas rozwiązaniem, które się udoskonala i wzbudza coraz większe zainteresowanie. Wyszukiwanie głosowe może stać się czynnikiem, który sprawi, że inaczej będzie się spoglądać na wyszukiwanie lokalne. Warto więc już teraz myśleć o wprowadzeniu u siebie takiego rozwiązania. Możliwe, że w ten sposób te nasze wyniki będą staną się lepsze.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: