Dlaczego pozycjonowanie warto zlecić agencji SEO?

Dlaczego pozycjonowanie warto zlecić agencji SEO?

Dlaczego pozycjonowanie warto zlecić agencji SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z najczęściej wybieranych metod digital marketingu do promowania własnej marki. Duża ilość osób chcąca w ten sposób się promować (np. właściciele biznesów stacjonarnych czy nowych firm) często mają obawy co do tego sposobu reklamy w internecie i zastanawiają się, czy powinni pozycjonować stronę internetową samodzielnie lub, czy zlecać to zadanie wyspecjalizowanej agencji SEO. W tym artykule zaprezentujemy zalety pozycjonowania w ramach outsourcingu i podpowiemy, w jaki sposób przebiega współpraca z agencją SEO.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czy warto zlecić pozycjonowanie strony agencji SEO?
  • Czy warto pozycjonować swoją stronę samodzielnie?
  • Jak wygląda współpraca z profesjonalną agencją SEO?

Wygoda i komfort

Pierwszym powodem, dla którego warto zlecać pozycjonowanie stron agencjom SEO (tzw. outsourcing SEO) jest wygoda oraz komfort. Jest to najbardziej wygodna opcja, która pozwala na pełne zlecenie pozycjonowania strony internetowej i odciąża nas z tej pracy, aby móc w pełni skupić się na prowadzeniu firmy.

Zlecając pozycjonowanie, nie musimy być specjalistami w dziedzinie SEO ani IT, nie musimy także samodzielnie wykonywać żadnych czynności. Wszystkimi kwestiami zajmą się specjaliści danej agencji, a opiekunowie (z ang. Account Manager) będą pośredniczyli między agencją SEO a nami. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, dzięki któremu będziemy mogli po prostu zwykłym językiem przekazywać nasze uwagi, spostrzeżenia czy wymagania, a specjaliści SEO będą zajmowali się naszą stroną internetową i realizowali cel, który chcemy osiągnąć. Całym procesem pozycjonowania zajmą się specjaliści, a my możemy skupić się na innych ważnych dla nas zadaniach.

Zlecając usługi SEO unikajmy:

  • poświęcania ponadprogramowej ilości czasu na pozycjonowanie strony;
  • nerwowych sytuacji związanych z nieprzewidzianymi problemami;
  • dużego nakładu pracy, jaki musimy poświęcić pozycjonowanej witrynie.

Agencja SEO

Współpracując z agencją SEO możemy otrzymać wsparcie opiekuna, który zostanie przypisany do projektu

Plusy związane z wygodą outsourcingu w ramach pozycjonowania stron internetowych docenią szczególnie osoby zabiegane i zapracowane. Wszystkie osoby prowadzące biznes rozumieją również, że jest to wymagająca czynność, a pozycjonowanie strony internetowej wymaga poświęcenia często dużej ilości czasu. Przekazując zatem pozycjonowanie naszej strony agencji SEO, możemy skupić się na innych projektach i działać przy nich efektywniej zarabiając więcej pieniędzy, z których możemy sfinansować pozycjonowanie strony.

Większe możliwości agencji SEO

Zlecenie pozycjonowania strony internetowej wybranej agencji SEO to również większe możliwości dużej i profesjonalnej firmy. W porównaniu z samodzielnym pozycjonowaniem strony internetowej agencja ma dużo więcej możliwości i może pozycjonować naszą stronę znacznie efektywniej i skuteczniej.

Agencje SEO to firmy, które w swoich szeregach posiadają wielu specjalistów, dzięki temu mogą one przypisywać do pracy nad naszą witryną swoich specjalistów w dowolny sposób. Mogą poświęcić większą uwagę naszej stronie internetowej np. na początku pozycjonowania oraz intensyfikować prace pozycjonerskie w konkretnych momentach realizacji usługi. Agencje SEO mogą również przypisywać do pracy nad naszą witryną swoich pracowników w dowolny sposób, co siłą rzeczy nie jest możliwe przy pozycjonowaniu samodzielnym, gdzie przy witrynie możemy pracować jedynie samemu.

Większe możliwości agencji SEO to również możliwość wykorzystywania zaawansowanych programów i narzędzi SEO. Są one najczęściej niedostępne dla osób prywatnych, bardzo drogie lub tworzone jedynie przez konkretne agencje SEO. Dzięki temu będąc osobą prywatną mamy dostęp do narzędzi pozycjonujących, z których nigdy nie moglibyśmy korzystać, pozycjonując stronę samodzielnie (np. z racji ich wygórowanej ceny). Zlecając zatem pozycjonowanie strony internetowej, możemy wykorzystywać niezwykle zaawansowane i skuteczne narzędzia, które będą pozycjonowały naszą stronę internetową.

Agencja SEO

Współpraca z profesjonalną agencją SEO wiąże się z wykorzystywaniem najpopularniejszych narzędzi SEO

Jednym z aspektów większych możliwości agencji SEO jest również tańszy dostęp do pracowników, specjalistów, narzędzi czy innych elementów, które wykorzystuje się przy pozycjonowaniu strony internetowej. Chcąc samodzielnie zatrudnić specjalistów SEO lub wykorzystywać konkretne rozwiązania (np. publikować artykuły sponsorowane z linkami zwrotnymi do witryny na popularnych serwisach) musielibyśmy dużo zapłacić, a agencje SEO z racji swojej wielkości oraz pozycji w branży mają dostęp do wielu specjalistów i narzędzi do pozycjonowania. Warto zatem zdecydowanie zlecać pozycjonowanie stron internetowych i niejako „ukrywać się” za agencją SEO wykorzystując jej możliwości i silną pozycję na rynku.

Kompetencje pracowników i skuteczność pozycjonowania

Jedną z największych zalet, jaka istnieje przy rozwiązaniu polegającym na zleceniu pozycjonowania agencji SEO, jest skorzystanie z kompetencji specjalistów i skuteczności agencji. Są to najbardziej wyspecjalizowane agencje marketingu internetowego na rynku, które oferują bardzo wysoki poziom usług związanych z promocją stron internetowych w wyszukiwarce Google.

W przeciwieństwie do nas samych czy nawet agencji marketingowych i interaktywnych, agencje SEO znają praktycznie temat pozycjonowania dogłębnie i na każdej płaszczyźnie. Oferują również bardzo szeroki zakres usług podstawowych i dodatkowych, a także na bieżąco doszkalają i dokształcają swoich pracowników. Wszystko to będzie wiązało się z dużą skutecznością pozycjonowania w agencji SEO, której praktycznie nie osiągniemy samodzielnie lub przy pomocy innych rozwiązań (np. niezobowiązującym zlecaniu usług SEO freelancerom).

Agencja SEO

Agencje SEO oferują współpracę ze specjalistami SEO, którzy na co dzień zajmują się pozycjonowaniem

Dzięki współpracy z agencją SEO możemy zatem realizować bardzo wiele różnego rodzaju celów – nawet tych najambitniejszych i najtrudniejszych. W zdecydowanej większości przypadków możemy liczyć na bardzo dobre i zadowalające nas efekty niezależnie od tego, jaki cel postawimy agencji. Jest to szczególnie ważne, gdy działamy w konkurencyjnej branży, w której trudno przebić się na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Kompetencje specjalistów pracujących w agencji SEO sprawiają również, że naszą stronę internetową będziemy mogli traktować jako główne źródło pozyskiwania ruchu i klientów, a także oprzeć się na jej działaniu, gdy jest to nasz sklep internetowy lub witryna firmowa.

Efektywność działań agencji SEO

Rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jeśli zastanawiamy się nad zleceniem pozycjonowania strony internetowej agencji SEO, jest również efektywność ich działań. Jak wcześniej wspomnieliśmy, agencja SEO ma dużo większe możliwości, a także zatrudnia pracowników o wysokich kompetencjach. Chcąc zatem uzyskać jak najwyższą pozycję witryny w wyszukiwarce Google nawet pomimo pozornego wydatku na pozycjonowanie, warto wybrać właśnie tę opcję. Zdecydowanie lepiej jest poświęcić czas na prowadzenie biznesu i wygenerowanie dodatkowych zysków, z których pokryjemy między innymi koszt pozycjonowania, aniżeli przeznaczać ten sam czas jedynie na pracę przy witrynie.

W porównaniu z agencją SEO w tym samym czasie lub przy takich samych kosztach (oszczędnościach z naszej strony) to agencja SEO wykona lepszą pracę, a często będzie to wielokrotnie lepszy wynik. Agencje SEO mają zoptymalizowane i wypracowane skuteczne procesy pozycjonujące, zatrudniają grupę specjalistów, a także posiadają wszystkie potrzebne narzędzia do pozycjonowania. Zastanawiając się zatem nad pozycjonowaniem strony samodzielnie oraz nad przekazaniem tego zadania agencji — mając pełną pulę czasu, którą chcemy spożytkować na pozycjonowanie, zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć czas na swoje obowiązki niż na ciągłą walkę o wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki Google.

Agencja SEO

Zlecając pozycjonowanie zewnętrznej agencji SEO można skupić się na prowadzeniu własnej działalności

Bezpieczeństwo naszej witryny internetowej

Elementem, o którym należy wspomnieć przy korzyściach płynących z przekazania prac pozycjonerskich agencji SEO jest również bezpieczeństwo naszej witryny internetowej. Niezależnie od tego, czy rozpoczynamy proces pozycjonowania, zajmujemy się już istniejącą witryną czy jest to sklep internetowy z bazą danych klientów, znacznie bezpieczniejsze będzie powierzenie tego zadania profesjonalnej agencji SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo wymagającym i skomplikowanym procesem, który często trwa wiele miesięcy. Nie jest on również jednoznacznie jasny, a w grę wchodzi wiele niuansów czy elementów, na których po prostu się nie znamy. Samodzielnie (nawet niechcący), możemy uszkodzić witrynę lub działać niekorzystnie na nią, a w efekcie nie będziemy uzyskiwali efektów pozycjonowania – lub – co gorsza – stracimy te, które wypracowaliśmy do tej pory. Uszkodzić witrynę pod kątem SEO jest również niezwykle łatwo osobom niekompetentnym i nieznającym się na tym procesie. Naprawianie szkód jest następnie bardzo trudne, a czasami wręcz czasochłonne i niemożliwe w krótkim czasie.

Powierzając zatem pozycjonowanie profesjonalnej agencji SEO możemy liczyć na pełne bezpieczeństwo. Z naszej witryny z pewnością nie wyciekną dane ani wrażliwe informacje, gdyż agencja SEO zadba o wszystkie aspekty jej bezpieczeństwa i zabezpieczenia. Kompetentni specjaliści, którzy będą zajmowali się naszą witryną, nie uszkodzą jej, a nawet jeśli popełnią błędy, będą zobowiązani je zniwelować i zneutralizować. Zlecając zatem pozycjonowanie stron internetowych, nie musimy obawiać się o naszą witrynę, gdyż całe ryzyko przejmuje dana agencja SEO, która musi wywiązać się z umowy.

Agencja SEO

Zleć wykonanie usług SEO odpowiednim specjalistom SEO, aby uniknąć kar w wyszukiwarce Google

Jak przebiega współpraca z agencją SEO?

Aby móc podjąć również świadomą decyzję o tym, czy zlecić pozycjonowanie strony internetowej agencji SEO, powinniśmy znać proces zlecania prac oraz współpracy z agencją. Dzięki tym informacjom nasza decyzja będzie dużo bardziej świadoma, a my jako klienci będziemy wiedzieli, na co możemy liczyć, podejmując taką współpracę.

Przede wszystkim współpraca z agencją SEO rozpoczyna się od znalezienia tej odpowiedniej. Po wybraniu takich agencji, które świadczą odpowiedni zakres usług, oferują atrakcyjne ceny oraz posiadają dobre opinie i renomę, a następnie prosi się agencję SEO o przedstawienie oferty pozycjonowania. Agencja w odpowiedzi na krótki opis naszej witryny, sytuacji czy celu, jaki chcemy osiągnąć, przedstawiają konkretne rozwiązania.

Gdy wybierzemy najkorzystniejszą dla nas agencję, współpraca rozpoczyna się od podpisania umowy o pozycjonowanie. Choć może ona przebiegać na podstawie wykupywania niezobowiązująco kolejnych pakietów czy zakresów usług, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest podpisanie długofalowej umowy o pozycjonowanie, która będzie obowiązywała np. przez rok.

Do wyboru mamy również różne typy umów takie jak:

  • umowa o pozycjonowanie w stałym abonamencie;
  • umowa o pozycjonowanie z opłatą za efekt;
  • hybrydowa umowa o pozycjonowanie (abonament + efekt).

Agencja SEO

Dokładnie przeanalizuj zapisy umowy o pozycjonowanie i sprawdź, jakie obowiązki będą należały do agencji SEO

Każdy rodzaj umowy o pozycjonowanie ma swoją charakterystykę i umożliwia współpracę na nieco innych warunkach. Przed podpisaniem umowy kontaktujemy się z agencją SEO, która przedstawi nam symulację współpracy oraz wyjaśni, jakie prace przy witrynie otrzymamy za konkretne wynagrodzenie. W tym momencie możemy również negocjować wszystkie warunki współpracy oraz ustalać wszystkie kwestie związane zarówno z samą współpracą, jak i procesem pozycjonowania.

Gdy wszystkie ustalenia będą gotowe, przed realizacją zlecenia możemy otrzymać do wypełnienia brief, czyli krótki techniczny dokument podsumowujący całe zlecenie. Zawiera on w sobie wszystkie ustalenia, a także informacje o stronie czy informacje potrzebne do współpracy Ostatnim krokiem do rozpoczęcia współpracy jest przekazanie briefu oraz podpisanie umowy z daną agencją SEO.

Podczas współpracy z agencją SEO, najczęściej zostanie nam przypisany doradca klienta (opiekun), który będzie pośredniczył w kontaktach między nami a agencją. Agencja sama będzie również wykonywała okresowe raporty o zrealizowanych pracach przy witrynie oraz będzie nam je przekazywała. Jako klienci możemy również całkowicie zdać się na agencję i jedynie obserwować efekty pozycjonowania lub brać udział w tym procesie. Niektóre agencje o ile znamy się w pewnym stopniu na pozycjonowaniu strony internetowej, mogą współpracować z nami, a my możemy np. dodawać content na stronę, pozyskiwać linki SEO czy wykonywać proste prace pozycjonerskie, które są monotonne, a które zajmują czas agencji SEO, jaki mogłaby przeznaczyć na bardziej specjalistyczne działania.

Współpraca z agencją SEO może zatem odbywać się całkowicie niezależnie od nas, jak i być prowadzona w formie ścisłej współpracy. Tylko od nas zależy, jaki rodzaj współpracy z agencją SEO wybierzemy i jak będzie pozycjonowana nasza strona internetowa. Często w trakcie trwania umowy, możemy podpisywać aneksy rozszerzające zakres umowy lub zrywać ją, gdy agencja nie spełnia warunków umowy, do których się zobowiązała.

Czy warto pozycjonować stronę samodzielnie?

Pozycjonowanie stron internetowych zdecydowanie warto wdrażać zlecając je agencji SEO i istnieje dużo powodów, dla których warto tak robić. Powinniśmy jednak powiedzieć sobie o sytuacjach, kiedy możemy samodzielnie pozycjonować stronę internetową. Będą to pojedyncze i rzadkie sytuacje, ale jeśli wystąpią, możemy zastanowić się nad samodzielnym promowaniem witryny w Google. Taki ruch, możemy wykonać przede wszystkim, jeśli prowadzimy małe projekty i nie zależy nam bezwzględnie na najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. W takiej sytuacji przeważnie nie walczymy również z najsilniejszymi witrynami w danej kategorii, a proste dostosowanie witryny do wyszukiwarki może być wystarczające.

Pozycjonowanie strony internetowej samemu może być również dobrym pomysłem, jeśli mamy bardzo mały budżet. W takiej sytuacji warto przeznaczyć go na wykonanie konkretnych usług pozycjonujących takich jak np. linkowanie zewnętrzne, gdyż do rozpoczęcia współpracy z agencją SEO będziemy musieli posiadać budżet w wysokości przynajmniej kilkuset złotych miesięcznie.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: