Co powinien zawierać profesjonalny sklep internetowy?

Co powinien zawierać profesjonalny sklep internetowy?

Skuteczny sklep internetowy to najlepszy sposób, by generować zyski w branży e-commerce. Dobrze przygotowana witryna powinna przede wszystkim zachęcać użytkownika wyglądem oraz dodatkowymi elementami. Podstawowym celem każdego sklepu internetowego jest generowanie jak największej sprzedaży. Co zrobić, by witryna była skuteczna i generowała pożądane dochody?

W internecie można znaleźć wiele sklepów online, co ważniejsze, z dnia na dzień wzrasta ich ilość. Jakie są więc powody tego, że niektóre witryny e-commerce są przyjazne i chętnie odwiedzanie przez użytkowników, a popularność innych jest znikoma? Na co zwracają uwagę internauci poszukujący idealnego e-sklepu? Pierwszą kwestią, która nasuwa się na myśl, jest wygląd witryny. Większość internautów zwraca uwagę na to, czy jest on nowoczesny i atrakcyjny pod kątem wizualnym. Wygląd to jeden z głównych czynników, niepodważalny jest jednak fakt, że jest ich znacznie więcej. Co powinien posiadać skuteczny sklep internetowy?

Atrakcyjna i niebanalna szata graficzna

To, że skuteczny sklep internetowy powinien być atrakcyjny pod względem wizualnym nikogo zapewne nie zaskakuje – w rzeczywistości jest to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę każdy użytkownik. Jeśli witryna będzie mało interesująca dla użytkownika, prawdopodobnie natychmiast ją opuści i więcej nie wróci. Sklep nieciekawy pod względem wizualnym jest skazany na porażkę nawet w sytuacji, gdy witryna ma małą konkurencję. Jakie cechy powinien posiadać, wobec tego nowoczesny sklep online? Trudno wymienić wszystkie elementy, istotną kwestią jest bez wątpienia minimalistyczny design z dużymi grafikami oraz unikaniem dużych bloków jednolitego tekstu na rzecz przykuwających uwagę sloganów czy nagłówków. Warto także pomyśleć o elementach animowanych lub tzw. mega-menu, czyli rozwijanym, obejmującym całą szerokość ekranu menu, w którym znajdują się nie tylko linki, ale także obrazy, produkty ze sklepu czy polecane artykuły z bloga. Cechą charakterystyczną może być także oryginalna szata graficzna, opierająca się na dwóch kolorach przewodnich, dopełnionych odcieniami bieli, szarości bądź czerni.

Podstrona „O nas” oraz „Kontakt”

Zarówno podstrona „O nas”, jak i „Kontakt”, to podstawa każdej witryny. Nie może ich zabraknąć także w skutecznym sklepie internetowym. Podstrona „O nas” powinna w przejrzysty sposób zaprezentować firmę, profil jej działalności oraz ofertę. W tym miejscu warto umieścić wszelkie opinie o firmie, osiągnięcia oraz inne dowody społeczne, które potwierdzą siłę witryny. Powinny tu znaleźć się wszelkiego rodzaju plusy i zalety, które przekonają użytkowników, że warto ci zaufać. Więcej rad znajdziesz w artykule dotyczącym podstrony „O nas”. Zakładka „Kontakt” powinna umożliwić bezproblemowy kontakt pomiędzy użytkownikiem i firmą, obejmujący zarówno formularz kontaktowy, jak i widoczne, dobrze wyeksponowane pełne dane kontaktowe. Dopełnieniem całości będzie mapka z zaznaczoną lokalizacją sklepu.

Wsparcie online dla użytkowników

Dobry sklep internetowy powinien oferować także optymalne wsparcie użytkownika w każdym momencie. Optymalnym rozwiązaniem są w tym przypadku live chaty, umożliwiające bezpośredni, szybki i bezproblemowy kontakt pomiędzy obydwoma stronami. Warto także zamieścić informację, w jakich godzinach użytkownicy mogą korzystać z live chatu. Zainstalowanie live chatu pozwala zanotować widoczny wzrost sprzedaży – wynika to z faktu, że możliwość bezpośredniego kontaktu zapewnia jednocześnie poczucie bezpieczeństwa.

Możliwość zwrotu towaru oraz wygodne płatności

Może się zdarzyć, że klient – z różnych powodów – będzie chciał zwrócić zakupiony towar. Dobre sklepy online zamieszczają informację na ten temat. Klient, który ma świadomość, że może zwrócić towar, chętniej dokonuje zakupów. Kolejną kwestią są płatności – bez nich nie może istnieć żaden skuteczny sklep internetowy. Najlepiej zaproponować użytkownikom alternatywne możliwości płatności, korzystając z najpopularniejszych bramek. Ważne jest także to, aby poinformować użytkownika o bezpieczeństwie transakcji czy ewentualnym wykupionym certyfikacie SSL.

Aktywny profil w mediach społecznościowych

Wielu użytkowników, którzy do tej pory nie korzystali z zasobów witryny, szuka informacji na temat sklepu online w sieci, głównie w mediach społecznościowych, dlatego też warto skorzystać z tego rozwiązania. Brak aktywności sklepu online na platformach społecznościowych w swoisty sposób zniechęca potencjalnych klientów – zdecydowanie lepiej prezentują się witryny, które są aktywne. Plusów, jakie zapewniają social media jest znaczni więcej – jednym z nich jest stały kontakt z użytkownikami, dzięki czemu bardzo szybko można przekazać informacje o nowościach czy promocjach. Ponadto można dotrzeć do nowych fanów, a istniejących konwertować w kupujących. Możliwości jest naprawdę wiele. Polecamy artykuł dotyczący tematu social mediów.

Blog jako wartościowy dodatek

Dobrym rozwiązaniem jest często aktualizowany blog, który przynosi korzyści zarówno w wymiarze SEO, jak i w zakresie pozyskiwania klientów. Blog to bardzo elastyczna forma informacji, w której można umieścić różne porady, wskazówki, recenzje produktów czy poradniki na temat tego, jak dokonać zakupu danego produktu. Często aktualizowany blog jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Nie tylko pod kątem SEO, ale również jako świetna okazja na pozyskiwanie klientów. Jeśli mówimy o skutecznym sklepie internetowym, to bloga w nim nie może zabraknąć.

Opinie i recenzje produktu

Kolejnym elementem, którego nie może zabraknąć w skutecznym sklepie internetowym, jest możliwość wystawiania opinii i recenzji, które okazją się szczególnie ważne dla użytkownika. Opinie i recenzje to wiarygodne i rzetelne dowody społeczne, które w znaczny sposób wpływają na odbiór witryny przez internautów, przynosząc jednocześnie korzyści właścicielowi.

SEO oraz responsywność

Ważną kwestią, którą powinien uwzględnić dobry sklep online, jest odpowiednia budowa pod kątem SEO. Głównym czynnikiem są tutaj wysokiej jakości linki, zawierające słowa kluczowe, które także powinny znaleźć się na stronie. Brak działań SEO może przyczynić się do tego, że witryna nie będzie widoczna w wyszukiwarce Google, co niekorzystnie wpływa na generowanie ruchu, który będzie pochodził wyłącznie z różnego rodzaju reklam. Równie ważnym czynnikiem jest responsywność, czyli dostosowanie strony internetowej do potrzeb urządzeń mobilnych.

Perfekcyjna strona produktu

Perfekcyjna strona produktu to podstawa w branży e-commerce. To, w jaki sposób zaprezentujesz produkt użytkownikom w znaczny sposób wpływa na decyzję o zakupie. Szczególnie ważne są ładne, wysokiej jakości zdjęcia, najlepiej przedstawiające produkt w użyciu. Doskonałym rozwiązaniem są także nowoczesne zdjęcia 360 stopni. Dopełnieniem zdjęć jest unikalny, ciekawy opis produktu.

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: