Dlaczego warto posiadać landing page?

Dlaczego warto posiadać landing page?

Do zalet posiadania strony typu landing page zalicza się między innymi prostotę jej testowania, konkretny cel, a także oferowanie tak zwanego USP, czyli unikalnej propozycji sprzedaży. Co jeszcze zalicza się do zalet landing page? Poniżej garść informacji na ten temat.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak wypromować produkt za pomocą landing page?
  • Jak wypromować nowy produkt?
  • Jak zwiększyć współczynnik konwersji sprzedaży?

W ostatnim czasie coraz więcej osób zadaje pytania dotyczące zasadności stosowania stron landing page. Z uwagi na to, że taka strona posiada całe mnóstwo zalet, podjęliśmy decyzję o przybliżeniu tych najważniejszych. Bez wątpienia za najważniejszą zaletę landing page uważa się nastawienie na konwersję. W efekcie landing page zwiększa szansę na to, że potencjalny klient zdecyduje się na nawiązanie kontaktu z firmą, której usługi go zainteresowały. Ogromne znaczenie ma także wyraźna ekspozycja tak zwanego USP. Jest to unikalna pozycja sprzedaży. Pozwala to na osiągnięcie wymiernych korzyści w postaci nabycia danego produktu przed klienta bądź też skorzystania z określonej usługi. Dowiedz się, dlaczego landing page ma tak wiele zalet. Nasz tekst kierujemy do wszystkich, którzy w tym temacie są początkujący. Poznajcie najważniejsze zalety, jakie posiadają strony typu landing page.

Widoczna unikalna pozycja sprzedaży

USP, czyli unikalna pozycja sprzedaży to ogromne ważna cecha, która charakteryzuje każdą usługę i produkt. Już sama nazwa wskazuje, że cecha ta ma charakter niepowtarzalny. Mówiąc prościej, jest to coś, czego nie ma konkurencja. Jednocześnie cecha ta ma ogromne znaczenie dla potencjalnych klientów. To właśnie USP może wpłynąć na to, czy klient zdecyduje się kupić dany produkt/skorzystać z oferowanej usługi. Strony typu landing page mają najczęściej bardzo wyraźnie wyeksponowane USP.

Do przykładów zalicza się:

  • dożywotnią gwarancję;
  • najbardziej atrakcyjną cenę na rynku;
  • bardzo szybki czas realizacji zamówienia.

Jeśli nasz biznes pozwala na wyodrębnienie takiej wyjątkowej cechy, koniecznie trzeba to zrobić.

Łatwość w zapamiętaniu marki

Landing page to na ogół bardzo schematyczna konstrukcja. Z uwagi na to, że jest ona z budowana z ograniczonej liczby elementów ma prosty i stonowany wygląd. Tym samym jest to doskonałe miejsce do tego, aby przedstawić swoją markę. Chodzi o logo, nazwę, specjalną obietnicę, a także motto, jeśli takowe mamy. W efekcie marka bardzo łatwo zapada użytkownikom w pamięć. Jak się okazuje, to właśnie własna strona internetowa jest najlepszym miejscem, aby markę zaprezentować. Obecność elementów, które mogą rozpraszać uwagę zostaje ograniczona do minimum. W najlepszym rozwiązaniu udaje się je wyeliminować zupełnie.

Prowadzenie użytkownika za rękę

Jedną z najważniejszych zalet każdej landing page jest bardzo prosta, schematyczna wręcz budowa. Wspomnieliśmy o tym już wcześniej. Najważniejsze jest jednak, aby użytkownik zrealizował określony cel. W zdecydowanej większości przypadków związane jest to z koniecznością przejścia przez pewien formularz. W tym celu trzeba nacisnąć specjalnie zaakcentowany przycisk. Jest to tak zwane call to action.

Ułatwia się użytkownikom wykonanie tej akcji poprzez:

  • stosowanie ograniczonej palety barw;
  • zaakcentowanie najważniejszych elementów odpowiednimi rozmiarami i kolorami;
  • zastosowanie sporej ilości wolnej przestrzeni;
  • zastosowanie środka do realizacji celu.

Jest to wspomniany już wyżej przycisk call to action. Powtarza się go kilka razy po to, aby zwiększyć szansę na to, że osoba odwiedzająca stronę go nie pominie, a tym samym wykorzysta go we właściwy, przeznaczony do tego sposób. Wszystko to ma za zadanie skierować wzrok użytkownika tak, aby bez trudu mogli zapoznać się z ważnymi cechami usługi, a następnie z niej skorzystali.

Przejrzysty wygląd

Jakiś czas temu na naszym blogu publikowaliśmy wpis, w którym można było zobaczyć kilkanaście przykładowych stron landing page. Wystarczy się z nim zapoznać, aby zobaczyć, że strony te są po prostu bardzo ładne. Trzeba pamiętać, że na pozytywny odbiór strony wpływają takie elementy, jak właściwie dobrane kolory, grafika przyjazna dla oka, a także odpowiednie operowanie wolną przestrzenią. Są to cechy, które sprawiają, że strona jest przejrzysta. A to jest niezbędne do tego, aby potencjalny klient mógł dokładnie zapoznać się z produktem, który jest reklamowany.

Obecność dowodów społecznych

Do zalet strony landing page zalicza się łatwość prezentowania social proof.

Chodzi w tym przypadku o:

  • opinie klientów;
  • wszystkie liczby, jakie na klientach mogą zrobić wrażenie;
  • fragmenty recenzji;
  • otrzymane nagrody.

Dlaczego są to elementy, który warto się chwalić? Każdy z nas jest bardzo podatny na zdanie innych. Stanowi to dla nas swojego rodzaju podkładkę, która pozwala ze spokojem postawić na usługi oferowane przez firmę bądź jej produkty. Polecamy lekturę innego naszego artykułu, który dotyczy właśnie dowodów społecznych wykorzystywanych na stronach internetowych. Zamieszczamy w nim mnóstwo przykładów dotyczących social proof i dokładnie je wyjaśniamy.

Wzrost poziomu konwersji

Poziom konwersji to istotny współczynnik, który mówi o stosunku liczby osób, które podjęły określone działanie do ogółu osób, które odwiedziły witrynę. W wielu wypadkach jego wartość oscyluje wokół ułamka procenta bądź maksymalnie kilku procent. Ocena takiej wartości może być różna. Wszystko uzależnione jest bowiem od przypadku, który rozpatrujemy. Budowa landing page wyraźnie kładzie nacisk na cel danej witryny. Naturalnym jest więc to, że nastawia się ona na możliwie jak największą liczbę konwersji. Jeśli chcesz zwiększyć szansę na realizację pożądanych akcji, zachęcamy do lektury naszego artykułu dotyczącego zwiększenia konwersji na stronach typu landing page.

Możliwość przedstawienia korzyści produktu bądź usługi

Jedną z największych zalet wynikających z posiadania landing page jest łatwość wyróżniania profitów, jakie dana osoba dostanie, jeśli zdecyduje się na skorzystanie z danej usługi bądź zakup produktu. Wszystko sprowadza się oczywiście do tak zwanego języka korzyści. Ma on za zadanie wytworzyć w głowach potencjalnych klientów wyobrażenie dotyczące tego, co oferujemy. Na skutek tego mają pojawić się myśli typu „aha, to jest to, czego szukałem i potrzebowałem”. Bez wątpienia nikt nie chce wysłuchiwać przechwałek. Nikogo nie interesuje również czytanie na temat cech wybranego produktu. Większość z nas chce osiągnąć określony cel bądź rozwiązać posiadany problem. Dlatego właśnie wchodzimy do sieci – szukamy środków, które pomogą nam w osiągnięciu celu. Dlatego tak ważne jest, aby stawiać na język korzyści.

Łatwość w testowaniu osiągów

Zaletą landing page, której nie należy pominąć jest zdecydowanie prostsze testowanie skuteczności różnych elementów tworzących witrynę. Bez wątpienia jest to podstawa. Działanie w ciemno raczej nie zapewni nam osiągnięcia sukcesu. Oczywiście czasami można postawić na intuicję. Jest to jednak rozwiązanie, na które raczej powinny stawiać osoby mające wielkie doświadczenie. To podpieranie się konkretnymi liczbami i faktami jest najlepszym sposobem na wyciąganie konkretnych wniosków. To właśnie na ich podstawie można wprowadzać określone modyfikacje strony internetowej po to, aby zwiększyć poziom konwersji.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego?

Żaden sklep internetowy nie będzie dobrze działał bez posiadania klientów. Aby pozyskać nowych jak i utrzymać stałych odbiorców, należy zadbać...

Zamknij