Czym jest targetowanie i dlaczego jest tak przydatne Twojej reklamie?

Czym jest targetowanie i dlaczego jest tak przydatne Twojej reklamie?

Określanie grupy docelowej odbiorców reklamy, czyli popularne targetowanie bardzo często pojawia się w różnych tematach przy okazji dyskusji o reklamie internetowej, kampaniach reklamowych czy promocji. Wiele osób podkreśla targetowanie, jako jeden z lepszych rodzajów reklamy internetowej, wpływający na skuteczne pozyskiwanie leadów. Czym zatem jest targetowanie, dlaczego jest takie skuteczne i jakie korzyści otrzymamy przy określaniu grupy docelowej?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czym jest targetowanie i jaką pełni funkcję?
  • W jaki sposób wykorzystać targetowanie w procesie reklamy?
  • Dlaczego targetowanie wpływa na efektywność reklamy?

Czym jest „targetowanie” – określanie grupy docelowej?

Targetowanie to innymi słowy, określenie grupy docelowej, do której trafi nasza reklama w Google Ads lub Facebook Ads. Obecnie wszystkie systemy reklamowe w sieci oferujące promocję na swoim portalu, zbierają dane o użytkownikach i umożliwiają wybór konkretnych osób, które zobaczą naszą reklamę. Po uruchomieniu reklamy możemy po prostu określić osoby, które ją zobaczą oraz osoby, do których nie trafi nasza reklama. Dzięki temu emitujemy reklamę w określonej grupie osób, co przynosi bardzo wymierne korzyści.

Facebook Ads

Wybór własnej grupy odbiorców reklamy (źródło: Facebook)

Proces targetowania nie jest skomplikowany. Polega on jedynie na wybraniu parametrów, jakie mają spełniać dane osoby. Możemy zatem ustawiać takie dane jak wiek, płeć, lokalizacja, język, stanowiska zawodowe, zainteresowania, aktywność itp. Możemy też przeważnie określić, czy osoba ma spełnić jedno, dwa czy wiele kryteriów, bądź wykluczyć osoby spełniające dane kryterium. Daje to bardzo szeroką możliwość ustalania grupy docelowej i wyświetlenia reklamy tylko tym osobom, którym chcemy.

Skuteczność reklamy

Pierwszym i jednym z największych plusów targetowania jest skuteczność reklamy. Jeśli reklamujemy się w wąskiej grupie tematycznej osób, a nie w dużej grupie przypadkowych odbiorców, skuteczność reklamy będzie wysoka.

Poprzez targetowanie odrzucamy osoby, które z całą pewnością nie skorzystają z naszej oferty, np. niemówiące w danym języku, nieposiadające samochodu czy będące w konkretnym wieku. Kierujemy reklamę zatem tylko do tych osób, które z racji zainteresowań, stanowiska czy lokalizacji, teoretycznie mogą i chcą kupić nasz produkt lub usługę.

Efektywne wydawanie budżetu

Dokładne określenie grupy docelowej sprawia, że reklamujemy się jedynie w grupie osób, które z dużym prawdopodobieństwem kupią nasz produkt. To z kolei przekłada się na sytuację, w której efektywnie wydajemy nasz budżet i nie „przepalamy” go.

W porównaniu do tradycyjnych billboardów czy rozdawania ulotek nie marnujemy pieniędzy na reklamę dostarczaną osobom, które z pewnością nie kupią np. naszego samochodu, piłki czy roweru. Pozwala to zaoszczędzić wymierne sumy pieniędzy.

Google Ads

Na początkowym etapie tworzenia reklamy możesz skorzystać z propozycji jej odbiorców (źródło: Google)

Targetowanie daje możliwość bardzo dokładnego określenia odbiorców naszej reklamy w Google Ads lub Facebook Ads, a co za tym idzie, płacimy tylko za reklamę, która ma duże szanse powodzenie.

Korzystając z rozważnego targetowania w reklamie internetowej, mamy możliwość zapłacić mniej za reklamę, a zaoszczędzoną sumę pieniędzy przeznaczyć na kolejną promocję.

Osiągnięcie odpowiedniego celu reklamy

Określenie grupy docelowej i świadome ustalenie odbiorców reklamy pozwala osiągać konkretne cele. W zależności od tego do kogo trafi nasza reklama, możemy np. zwiększać grono naszych fanów, informować osoby nieznające naszej marki o naszym istnieniu, czy uzyskać większą sprzedaż, trafiając z reklamą do wąskiej grupy „idealnych” klientów. Jest to duży plus, gdyż każda inna metoda reklamowa nieposiadająca możliwości targetowania, nie pozwala spełnić tak konkretnych celów.

W ten sposób możemy zaplanować swoją strategię marketingową oraz świadomie zdecydować, jak chcemy promować naszą firmę. Dzięki temu możemy też wykorzystywać reklamę internetową i targetowanie do konkretnego celu, a nie ogólnej promocji marki, np. jeśli chcemy wyświetlić reklamę tylko w danym kraju.

Kierowanie reklamy do odpowiednich osób pomaga też kreować pozytywny wizerunek firmy, o czym wie niewiele osób. Jeśli reklama jest kierowana dla odpowiedniej grupy wiekowej lub tematycznej, nasze reklamy nie irytują odbiorców i są dla nich atrakcyjne.

Google Ads

Wyklucz grupy użytkowników, do których nie kierujesz swoich usług lub produktów (źródło: Google)

Testowanie grup docelowych

Bardzo dużym i często niedocenianym plusem targetowania jest testowanie różnych strategii reklamowych. Rozdzielenie tej samej reklamy na kilka grup odbiorców daje w praktyce możliwość przetestowania różnych strategii. Dzięki temu nie musimy opierać się na propozycjach grup odbiorców systemów reklamowych, tylko tworzyć własne. W ten sposób, po przeprowadzonej kampanii „testowej” uzyskujemy informacje, które powiedzą nam czy warto reklamować się w danej grupie i czy powinniśmy zwiększyć budżet takiej reklamy.

Pamiętaj, aby zawsze określić swą grupę docelową!

Targetowanie to opcja reklamy internetowej, która daje bardzo duże możliwości. Jeśli mamy zatem możliwość do określenia grupy docelowej, zróbmy to. Należy zastanowić się, jaki cel chcemy osiągnąć. Do celów sprzedażowych powinniśmy zawężać grupę odbiorców, a w celu zwiększenia zasięgu marki, czy w celach wizerunkowych – rozszerzać.

Facebook Ads

Wybór grupy docelowej, której wyświetlimy reklamę (źródło: Facebook)

Warto też świadomie i bez pośpiechu zidentyfikować naszą grupę docelową. W tym celu powinniśmy przed rozpoczęciem konfigurowania reklamy, określić naszego idealnego klienta, a następnie wprowadzić dane o naszych klientach, w trakcie tworzenia reklamy.

W jaki sposób wykorzystujesz targetowanie w swoich kampaniach reklamowych w Google Ads lub Facebook Ads? Uważasz, że warto własnoręcznie określić odbiorców reklamy, czy może jednak wolisz wykorzystać propozycję systemów reklamy? Zapraszamy do podzielenia się opinią!

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: