Błędy SEO, które możesz popełniać nieświadomie

Błędy SEO, które możesz popełniać nieświadomie

Błędy SEO mają różny charakter, jest ich naprawdę wiele. W poniższym wpisie zaprezentujemy dziewięć błędów, które występują najczęściej. Nikt nie jest nieomylny, każdy ma prawo popełnić błąd. Najważniejsze, by nauczyć się czegoś na błędach, wyciągnąć właściwe wnioski i zapamiętać je na dłużej. W kwestii SEO zdecydowanie lepiej jest jednak unikać błędów, gdyż mogą one w znaczny sposób pogorszyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania lub przyczynić się do spadku pozycji.

Najwięcej błędów SEO popełniają adepci, czyli osoby, które samodzielnie starają się wypromować własną stronę internetową. Błędy SEO często są popełniane nieświadomie, niestety, negatywnie wpływają na charakter danej witryny. Jak wiadomo, jednym z najważniejszych źródeł ruchu na stronie, jest ruch z wyszukiwarki. Jakiekolwiek zaburzenia na tej płaszczyźnie negatywnie wpływają na właściwości strony internetowej. Pojawienie się witryny w wysokich pozycjach wymaga przede wszystkim cierpliwości oraz perfekcji w podejmowanych działaniach. W tym przypadku nie ma miejsca na podstawowe błędy SEO, zwłaszcza, że sukces na płaszczyźnie SEO jest równoznaczny z sukcesem całej strony.

Nadmierna ilość słów kluczowych

Najczęściej popełnianym błędem SEO z całą pewnością jest nadmierna ilość słów kluczowych. Bez wątpienia jest to pozostałość z przeszłości, kiedy to optymalne upychanie słów kluczowych było jak najbardziej pożądane. Obecnie to nie przynosi efektów. Co więcej, nadmiar słów kluczowych często jest źle odbierany przez wyszukiwarkę Google. Oczywiście umieszczanie w tekście słów kluczowych nie jest niczym złym, działanie to jest wręcz wskazane, nie mniej jednak upychanie w co drugim słowie określonej frazy jest już nie na miejscu. Trzeba znać umiar. Co w tej sytuacji zrobić? W miarę możliwości korzystać z synonimów lub słów pokrewnych. Poszukując informacji na tej temat warto zajrzeć do artykułu, który dotyczy semantycznych słów kluczowych LSI.

Zbyt mała ilość treści lub jej słaba jakość

Zbyt mała ilość treści to problem, z którym zmagają się przede wszystkim sklepy internetowe, w których często znajdują się setki produktów – w tej sytuacji trudno zadbać o unikalny, wartościowy content dla każdego produktu. Niestety, o optymalnej ilości treści często zapominają także właściciele stron stricte firmowych. Warto pamiętać, że treść stanowi istotny czynnik w zakresie widoczności w sieci – dzięki niej Google potrafi wyświetlić konkretną witrynę na szukane słowo kluczowe. Jeśli jednak treść stanowi wyłącznie jeden akapit, wywalczenie dobrej pozycji może okazać się problemem. Zdecydowanie lepszą alternatywą jest w tym przypadku dłuższy tekst, w którym bez problemu można umieścić znacznie większą ilość słów kluczowych. Co ważniejsze, nacisk na ten element kładzie także Google, doceniając długie formy i dobry jakościowo tekst. Jak to rozumieć? Teksty tworzone z wykorzystaniem różnego rodzaju generatorów z całą pewnością wypadają słabiej niż te, które zostały napisane przez eksperta w danej dziedzinie. Dobrej jakości treść powinna być przede wszystkim przyjazna dla odbiorcy, rozwiązywać problemy, edukować, a nade wszystko powinna być naturalne, bez nadmiaru zbędnych słów kluczowych.

Dublowanie treści

Jednym z często popełnianych błędów SEO jest dublowanie treści w obrębie danego serwisu. Prawdopodobnie jest to brak świadomości, że nie należy tego robić. W tym przypadku problem także dotyczy przede wszystkim sklepów online. Z całą pewnością warto zadbać o to, aby umieszczana w witrynie treść była unikalna i różnorodna dla każdej podstrony. Dublowanie treści w zakresie SEO można porównać z plagiatem – w tym przypadku wykryciem zdublowanego tekstu oraz jego odrzuceniem zajmuje się wyszukiwarka Google, nakładając jednocześnie „ujemne punkty” na witrynę.

Brak inwestycji w SEO

Kolejnym błędem jest… ignorowanie SEO. Brak optymalizacji witryny oraz bierność w działaniach SEO to przysłowiowy strzał w kolano – osiągnięcie lepszej pozycji jest w tym przypadku praktycznie niewykonalne. Jeśli nie zainwestujesz i nie wypromujesz witryny, strona internetowa nie osiągnie topowych wyników. Konieczne jest więc działanie z zewnątrz, czyli inwestowanie w witrynę poprzez systematyczną promocję, która stanowi najlepszą obronę przed szeroko rozumianą konkurencją.

Działanie na własną rękę

Nieco wcześniej padło stwierdzenie, że nie należy być biernym, nie mniej jednak działanie na własną rękę także nie przynosi pożądanych efektów, zwłaszcza, gdy wspomniane działania są podejmowane przez osobę bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i narzędzi. Pozycjonowanie w rzeczy samej to sprawa dość śliska, opierająca się na domysłach, przypuszczeniach i analizie. Nie istnieje praktycznie żadna instrukcja, która umożliwi wybicie się witryny w wynikach wyszukiwania – fakt ten oznacza, że samodzielne działania mogą narobić więcej szkody niż pożytku, łącznie z zakończeniem działań z filtrem oraz nałożoną karą od Google. Zdecydowanie lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom.

Brak odpowiednich słów kluczowych

Wcześniej pojawiła się informacja, że nadmiar słów kluczowych to poważny błąd, nie mniej jednak ich brak także nie działa na korzyść witryny. Wpis na blogu, strona internetowa czy produkt w sklepie pojawiają się w wyszukiwarce, jeśli zostaną uwzględnione w treści, dlatego też konieczne jest przynajmniej jednorazowe pojawienie się konkretnej frazy w tekście. Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób wyszukać przedmiotowe frazy, skorzystaj z poradnika, który dotyczy darmowego wyszukiwania słów kluczowych.

Uszkodzone linki

Częstym błędem są także linki, które prowadzą do zasobów, których już nie ma – działanie to nierzadko wywołuje frustrację użytkowników, którzy trafiają na nieistniejącą stronę. Działania te nie znajdują także aprobaty ze strony Google. W tej sytuacji warto skorzystać z przekierowania 301 dla nieistniejących już podstron.

Brak integracji z mediami społecznościowymi

Skutecznym i szybkim sposobem na dodatkowy ruch na stronie, są media społecznościowe. Co więcej, pozytywnie sygnały z profili społecznościowych pobiera także Google, dlatego też warto zintegrować stronę z co najmniej jedną platformą społecznościową. Działanie to w znaczny sposób poprawi ruch na stronie, zapewniając także korzyści na płaszczyźnie SEO.

Brak wersji responsywnej strony

Ostatnią kwestią jest brak wersji responsywnej strony internetowej. W zależności od branży, ruch mobilny stanowi od 20% do 40%, dlatego też strony internetowe powinny być dostosowane do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych. Brak strony responsywnej stanowi spore utrudnienie dla użytkowników urządzeń mobilnych, co automatycznie przekłada się na ruch na stronie. Warto także pamiętać, że stron nieresponsywnych „nie lubi” także Google.

Chcąc zachować dobrą pozycję w wyszukiwarce i narażać się na niepotrzebne kary czy ujemne noty Google, warto zwrócić uwagę na wymienione w artykule błędy. Dzięki ich wyeliminowaniu oraz zniwelowaniu niepożądanych nawyków, w znaczny sposób można poprawić ruch na stronie oraz jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: