Remarketing na Facebooku, czyli w jaki sposób wyświetlić reklamę klientom, którzy wcześniej odwiedzili nasz sklep internetowy?

Remarketing na Facebooku, czyli w jaki sposób wyświetlić reklamę klientom, którzy wcześniej odwiedzili nasz sklep internetowy?

Remarketing na Facebooku jest niezwykle ciekawą opcją na reklamę wyświetlaną osobom, które np. weszły do naszego sklepu, oglądały produkty, ale nie dokonały ich zakupu. To idealna możliwość dotarcia z reklamą do klientów, w celu przypomnienia im o produktach, którymi byli zainteresowani. Czym jest zatem remarketing na Facebooku? Dlaczego warto z niego korzystać i jak działa w praktyce? Sprawdź!

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czym jest remarketing na Facebooku?
  • Na czym polega reklama remarketingowa na Facebooku?
  • Czy warto prowadzić kampanię remarketingową na Facebooku?

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy umożliwiający on tworzenie i emitowanie reklam na Facebooku innym użytkownikom portalu. Fb Ads jest wbudowany w każde konto portalu społecznościowego. Korzystać z niego możemy za darmo, płacąc jedynie za emitowanie samych reklam — bez opłat za dostęp do systemu reklamowego.

Facebook Ads daje możliwość reklamowania się również w formie standardowych postów, grafik, banerów reklamowych w prawej kolumnie czy nagrań video. Możemy również emitować reklamę na Facebooku oraz Instagramie.

Pravna

Przykładowa reklama (źródło: Facebook)

Decydując się na reklamę na Facebooku, będziemy mogli samodzielnie określać grupę docelową odbiorców oraz to, kto zobaczy naszą reklamę. Target możemy określić dzięki wielu parametrom takim jak wiek, płeć, lokalizacja, język, narodowość czy zawód. Fb Ads daje również możliwość stworzenia grupy docelowej osób, które były na w naszym sklepie i nic w nim nie kupiły. Jest to tzw. remarketing na Facebooku, który możemy uruchomić za darmo — bez dodatkowych kosztów.

Z reklamy na Facebooku korzystać mogą zarówno osoby prywatne, jak i duże firmy bez minimalnego budżetu reklamowego.

Czym jest remarketing na Facebooku i na czym polega?

Remarketing na Facebooku udostępnia także możliwość zainstalowania specjalnego piksela pozwalającego tworzenie list remarketingowych. Cały proces polega na wklejeniu gotowego fragmentu kodu, który zostanie wygenerowany dla Ciebie przez narzędzie Facebook Ads. Dzięki wdrożeniu piksela będziemy mogli zapisywać do swojej listy remarketingowej wszystkie osoby, które były w naszym sklepie, a następnie wyświetlać im reklamę na Facebooku.

Airbnb

Kampania remarketingowa serwisu Aribnb (źródło: bigcommerce.com)

Dzięki kampanii remarketingowej możemy tworzyć listy osób pod różnym kątem, np. które przeglądały konkretne kategorie, czy porzucały swoje koszyki w sklepie. Spis ma formę list remarketingowych, które zapisywane są na stałe i możemy skorzystać z nich w późniejszym czasie. Po uruchomieniu kampanii reklamowej na Facebooku każda z osób odwiedzająca np. sklep internetowy i dostępne w nim produkty ujrzy na Facebooku reklamę naszego sklepu lub produktów, które oglądał.

Facebook Ads

Tworzenie grupy remarketingowej (źródło: Facebook)

Sam remarketing nie różni się zbytnio od uruchamiania typowej kampanii reklamowej, a jedyną różnicą jest wybór źródła grupy docelowej. W tym celu na naszej stronie musimy zainstalować specjalny piksel oraz wybrać odpowiednią grupę odbiorców, którą stworzył Facebook.

Gdy podczas konfiguracji naszej reklamy na Facebooku wybierzemy przygotowaną wcześniej listę remarketingową, będziemy mogli ją również dodatkowo edytować, wybierając konkretnych użytkowników, którym wyświetlimy reklamę, np. określając wiek osób z danej grupy, czy ich lokalizację.

Facebook Ads

Wybór grupy docelowej, której wyświetlimy reklamę (źródło: Facebook)

Remarketing na Facebooku możemy wykonywać również niezależnie od tego, czy posiadamy niewielką stronę internetową, czy sklep internetowy z dużą ilością produktów.

Dlaczego warto wykorzystać remarketing na Facebooku?

Lista korzyści, dzięki wykorzystaniu remarketingu na Facebooku, jest bardzo długa i warto się nad nią pochylić. Pierwszym plusem jest możliwość dotarcia do grupy osób, które odwiedziły nasz sklep i zachowywały się w określony sposób. Dzięki temu możemy wyemitować specjalnie dla nich stworzoną reklamę. Z taką promocją znacznie łatwiej będzie trafić nam w gusta osób.

Dla użytkowników, którzy przeglądali produkty luksusowe, możemy przygotować ofertę premium, a dla osób porzucających koszyki, np. obniżkę czy promocję. Reklamowanie się w grupie osób, które są już wstępnie zainteresowane produktami z danej kategorii, jest również dużo bardziej skuteczne, niż wyświetlanie reklamy nowym osobom. Pozwala to na efektywne wydanie budżetu reklamowego oraz osiąganie lepszych wyników.

Facebook Ads

Przykład kampanii remarketingowej (źródło: Facebook)

Remarketing nie jest płatny ani trudny w obsłudze. Możemy tworzyć własne listy remarketingowe lub korzystać z propozycji Facebooka. Tworzy się go przy wykorzystaniu standardowego menedżera reklam, dzięki czemu będziemy mieć dostęp statystyk utworzonej kampanii reklamowej. Jest on prosty, intuicyjny i pozwala stworzyć reklamę dopasowaną do naszej strategii marketingowej.

Jak przebiega konfiguracja piksela i uruchomienie reklamy?

Wbrew pozorom pobranie, zainstalowanie i konfiguracja piksela Facebooka jest dosyć prosta. Z zadaniem tym powinna poradzić sobie każda osoba, która potrafi korzystać z menedżera reklam Facebook Ads.

Aby rozpocząć cały proces konfiguracji remarketingu na Facebooku, należy przejść do menedżera reklam i z menu wybrać kartę „piksele”. Następnie po wybraniu opcji „Utwórz piksel” otrzymamy indywidualny kod, który musimy umieścić w kodzie naszego sklepu internetowego – przed końcowym znacznikiem „head”.

Facebook Pixel

Wygenerowany kod piksela do umieszczenia w kodzie sklepu internetowego (źródło: Facebook)

Możemy zrobić to samodzielnie, jeśli sami kodujemy i mamy dostęp do kodu witryny lub przekazać kod np. firmie IT, lub agencji marketingowej, która zajmuje się obsługą naszego sklepu. Gdy wykonamy cały proces i będziemy mieli już gotowy zainstalowany piksel na Facebooku, możemy jeszcze przeprowadzić test piksela i sprawdzić, czy działa on poprawnie.

W ustawieniach menedżera warto wysłać ruch testowy na nasz sklep i sprawdzić, czy piksel utworzy testowo listę remarketingową. Od tego momentu, jeśli jest on aktywny, jest gotowy do pracy i będzie zapisywał osoby, które weszły w interakcję z naszym sklepem internetowym.

Warto sprawdzić także poprawność instalacji piksela w kodzie naszego sklepu. Wykorzystaj do tego wtyczkę do przeglądarki Facebook Pixel Helper.

Facebook Pixel Helper

Facebook Pixel Helper (źródło: developers.facebook.com)

Czy wykonywałeś wcześniej kampanię remarketingową na Facebooku? Która grupa odbiorców przekładała się na lepszą konwersję w Twoim sklepie internetowym? Zachęcamy do podzielenia się swoimi doświadczeniami w komentarzach.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: