Jak można ulepszyć stronę internetową?

Jak można ulepszyć stronę internetową?

Tak naprawdę każdy właściciel serwisu internetowego prędzej czy później dochodzi do wniosku, że stronę internetową należy ulepszyć. Bez wątpienia nie ma w tym nic złego. Każdy z nas chce podnosić jakość świadczonych usług, sprawiając jednocześnie, że witryna będzie bardziej przyjazna dla internautów. Niemal w każdym aspekcie strony da się znaleźć coś, co można poprawić. Nie znajdziemy strony idealnej. Mnóstwo elementów udaje się poprawić, stawiając na sprawdzone wzorce. Poniżej przedstawiamy sposoby na ulepszenie strony internetowej.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak unowocześnić swoją stronę internetową?
  • Jak zwiększyć liczbę odwiedzających stronę internetową?
  • Jak zwiększyć liczbę wyświetleń swojej strony internetowej?

Postaw na relatywne daty

Czytasz jakiś archiwalny tekst na blogu. Widzisz konkretną datę, na przykład 10.04.2012. Data ta mówi wprost o dniu, w którym opublikowano artykuł. Coraz częściej jednak stosuje się tak zwane relatywne daty. Zamiast wskazywania konkretnego dnia właściciele stron stosują zabieg typu „trzy miesiące remu”, „rok temu” itp. Wówczas data odnoszona jest do dnia, w którym tekst jest przeglądany. Taka relatywna data pozwala na szybkie odniesienie powstania tekstu do aktualnego czasu. Jeśli użytkownik zobaczy zapis „miesiąc temu”, będzie wiedział, że tekst jest jeszcze dość świeży. Informację podaną w taki sposób użytkownik przyswaja zdecydowanie szybciej.

Zastanów się nad układem jednokolumnowym

Nie trudno zauważyć, że wpisy blogowe mają stosunkowo prosty schemat. Mamy menu, grafikę wpisu, tytuł, kilka mniejszych informacji, a wreszcie treść. Brak stosowania paska bocznego to rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić cenną przestrzeń. Jego brak nie odwraca wzroku czytelników. Daje to również możliwość na zastosowanie symetrii – po bokach możliwe jest wprowadzenie równych odstępów. Jeśli zależy Ci na ulepszeniu strony internetowej, układ jednokolumnowy sprawdzi się w wielu wypadkach bardzo dobrze. Zaleca się to wówczas, gdy naszym celem jest prowadzenie użytkownika coraz niżej – aż do miejsca, które sami ustaliliśmy.

Wyraźnie pokaż jaki jest cel strony, wykorzystując różnego rodzaju CTA

Każda strona internetowa ma – a przynajmniej mieć powinna – konkretny cel. Nikt nie tworzy strony internetowej tylko po to, aby bezużytecznie wisiała w sieci. Zadaniem witryny jest generowanie ruchu, informowanie o czymś, przynoszenie określonego dochodu. Aby jasne wskazanie celu było możliwe, wykorzystać należy przyciski CTA. Takie przyciski wyróżnia się, wykorzystując kontrastujące kolory i odpowiednio duże rozmiary. Do tego dochodzi tekst, który wprost namawia do wykonania jakiegoś działania, na przykład do dodania produktów do koszyka.

Zastosuj elementy social proof

Czy czasami kupujesz coś na tak zwanego czuja? Z pewnością nie jedna osoba odpowiedziałaby na to pytanie twierdząco. Jednocześnie każdy stwierdzi, że tak naprawdę woli podeprzeć się konkretną opinią. Tym, co przekonuje nas do zakupu są bardzo często znajomi, pozytywne recenzje znalezione w internecie, opinie innych osób, a także różnego rodzaju polecenia. Nie ma nic dziwnego w tym, że własną decyzję chcemy oprzeć na doświadczeniu innych. Mechanizm jest w tym wypadku banalnie prosty. Skoro inni byli zadowoleni, to dlaczego w naszym przypadku miałoby być inaczej. Takie zabiegi nazywa się dowodami społecznymi, które określane są jako social proof. Są to wszystkie działania, które mają skłonić do podjęcia określonego działania czy zakupu produktu za sprawą opinii innych. Jeśli chcesz ulepszyć swoją stronę internetową, koniecznie wykorzystaj dowody społeczne.

Pokaż, jakie konkretnie korzyści odnoszą odbiorcy

Częstym błędem, który można spotkać na wielu witrynach internetowych jest chwalenie się. Mnóstwo właścicieli firm rozpisuje się na temat własnej działalności. Piszą, że są najlepsi, zatrudniają setki pracowników, oferują rewelacyjne wręcz produkty czy usługi. Jak się jednak okazuje, niekoniecznie jest to pozytywnie odbierane przez odbiorców. Użytkownicy zwracają bowiem uwagę na realne korzyści, jakie mają szansę odnieść na przykład wówczas, gdy zdecydują się na zakup jakiegoś produktu. Dlatego mówienie o swojej firmie należy zastąpić mówieniem o profitach.

Sprawdzą się takie stwierdzenia, jak:

  • nasza aplikacja pozwoli Ci zaoszczędzić nawet trzysta złotych w ciągu miesiąca;
  • kup nasze auto, a zapewnisz bezpieczeństwo sobie i swoim bliskim.

Takie zabiegi sprawiają, że zarówno produkty, jak i usługi stają się zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów.

Nie stawiaj na nadmiernie przekombinowane elementy

Wiele osób ma nieodpartą chęć serwowania swoim użytkownikom rozwiązań innowacyjnych i wręcz niekonwencjonalnych. Oczywiście nie chodzi o to, aby rezygnować z usprawniania istniejących schematów, ale próby wynalezienia koła drugi raz na nic się zdadzą. Najczęściej dość sporo czasu upływa zanim jakieś nowinki na dobre przyjmą się na stronach internetowych. Zresztą trzeba pamiętać, że tak naprawdę warunki dyktują wyłącznie najwięksi gracze. Warto więc spróbować usunąć te elementy, które może nam jako właścicielom strony się podobają, ale nie są pozytywnie odbierane przez odwiedzających.

Jeśli decydujesz się na oferowanie kilku opcji, zadbaj o wyróżnienie jednej z nich

Jeśli oferujemy swoim klientom kilka opcji, warto postawić na wyróżnienie jednej z nich. Można postawić na inny rozmiar czy kolorystykę rzucającą się w oczy. W ten prosty sposób wskazujemy użytkownikom preferowany wybór. Tak naprawdę wiele osób nie lubi sytuacji, kiedy samodzielnie musi podjąć decyzję o dokonaniu jakiegoś wyboru. Zasugerowanie któreś z opcji sprawia, że podjęcie decyzji staje się zdecydowanie prostsze. Wielu z nas lubi, kiedy podsuwa się nam gotowe rozwiązania.

Podaj, jaki szacowany czas potrzebny jest do przeczytania tekstu

Dla wielu osób jest to zbędny bajer. Inni jednak chętnie sięgają po takie rozwiązanie, widząc w nim szansę na ulepszenie swojej strony internetowej. W różnych źródłach znajdziemy różne dane dotyczące średniej prędkości czytania tekstu napisanego w języku polskim. Najczęściej jednak Polacy czytają od stu osiemdziesięciu do dwustu dwudziestu słów na minutę. Wiedza ta pozwala na zaprojektowanie krótkiego działania, które pozwoli przeliczyć liczbę słów danego tekstu na średni czas, jaki niezbędny jest do tego, aby móc go przeczytać.

Kiedy najlepiej jest ulepszać witrynę internetową?

Chwila na to, aby ulepszyć własną stronę internetową, znajdzie się zawsze. Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie ma stron idealnych. Zawsze znajdziemy coś, co wymaga poprawy. Ważne jest, aby cały czas dążyć do perfekcji. Wszystko oczywiście po to, aby z danego serwisu udało się wyciągać wszystko, co się da. Życzymy zatem tego, aby Twoja strona internetowa realizowała coraz to kolejne cele, które sobie założyłeś. Wystarczy stosować się do naszych wskazówek, aby stało się to naprawdę możliwe. Zachęcamy więc do tego, aby regularnie do nich wracać i wyciągać z nich dla siebie możliwie jak najwięcej.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Jak można ulepszyć stronę internetową?
4.5 (89.33%) 15 głosów

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: