W jaki sposób pozyskiwać klientów posiadając sklep internetowy?

W jaki sposób pozyskiwać klientów posiadając sklep internetowy?

Dla właścicieli sklepów poważnym problemem jest pozyskiwanie klientów i związane z tym również zwiększanie sprzedaży. Na ogół konkurencja jest naprawdę spora. W efekcie końcowy użytkownik ma mnóstwo kryteriów, które może brać pod uwagę, zanim zdecyduje się na zrobienie zakupów w konkretnym sklepie. W związku z tym, co zrobić, aby pozyskać klientów w sklepie internetowym?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • W jaki sposób promować sklep internetowy?
  • Co wpływa na zadowolenie klientów w sklepach internetowych?

Przede wszystkim należy skupić się na dotarciu do nowych internautów. Nie można jednak lekceważyć tych, którzy już raz coś u nas kupili. Trzeba ich zachęcić do tego, aby ponowili swoje zakupy. W zdecydowanej większości przypadków działania koncentrują się na docieraniu do nowych użytkowników. Jednak to ci, którzy już raz dokonali zakupu zostali naszymi klientami. To oni znają już naszą markę i są bardziej skłonni do tego, aby kolejny raz coś kupić. Zobaczmy więc jakie są sposoby na pozyskanie klientów w sklepie: zarówno nowych, jak i tych starych.

Prowadzenie bloga

Blog okazuje się być naprawdę rewelacyjnym rozwiązaniem, jeśli zależy nam na generowaniu sprzedaży. Jest to świetne źródło odwiedzin na stronie. A bez nich trudno w ogóle myśleć o tym, że coś uda się sprzedać. Dodatkowo może być świetnym miejscem dla użytkowników. Z bloga można bowiem naprawdę wiele się dowiedzieć. Poradniki bardzo dobrze pomagają w wyborze odpowiednich produktów. Jednocześnie wskazują one na gotowe propozycje, co kupić w danym przypadku. Blog jest również bardzo dobrym powodem do tego, aby ponownie wejść na stronę sklepu. To właśnie takich wizyt jest zbyt mało. Wielu internautów po dokonaniu zakupów nie odwiedza więcej danego sklepu. Przypominamy sobie o takim sklepie dopiero wówczas, gdy planujemy coś ponownie kupić. Warto więc zatroszczyć się o to, aby takich okazji było zdecydowanie więcej.

Program lojalnościowy

To kolejny sposób na to, aby pozyskać klientów w sklepie internetowym. Sprawdza się szczególnie w przypadku ofert stacjonarnych. Przykład: kupujemy pięć kaw, a szóstą otrzymamy gratis. Taki trik stosują na przykład supermarkety oraz stacje paliw. O co w tym chodzi? Skupiamy klienta wokół własnej marki, a jednocześnie dajemy mu korzyść, którą jest oczywiście gratis. Może to być również coś innego. Ważne jest, aby wynagrodzić klientowi to, że do nas wróci. Jest to świetny sposób na to, aby klienci robili zakupy w danym sklepie regularnie, a nie tylko od czasu do czasu. Sukcesem tej metody jest to, że klient sam dąży do nagrody. Nie poszukuje ofert w konkurencyjnych sklepach. Czuje się przywiązany do marki.

E-mail marketing

Chodzi oczywiście o wiadomości mailowe. Nie są one lubiane, ale są bardzo dobrym sposobem, aby przypomnieć o marce. Sprawdzają się również jako medium informacyjne odnośnie tego, co aktualnie dzieje się w sklepie. Za pomocą wiadomości mailowych można mówić o promocjach, nowych produktach wprowadzonych do oferty, czy innego rodzaju akcjach. Wystarczy postawić na mailing, aby naprawdę szybko poinformować subskrybentów o akcji promocyjnej, która niebawem ma się rozpocząć. Wpływamy tym samym realnie na zasięg informacji.

Program referencyjny

Może być bardzo dobrym źródłem nowych klientów. Klient po zachęceniu innej osoby do zrobienia zakupów otrzymuje jakiś upominek. Obecni klienci pomagają tym samym w rozbudowywaniu sieci klientów. W czym tkwi siła tego sposobu? Wielu z nas po prostu lubi, kiedy ktoś nam coś poleca. Jesteśmy wówczas spokojniejsi, że kupujemy produkt naprawdę dobrej jakości. Warto podkreślić, że wielu z nas wypytuje znajomych o radę zanim dokonamy zakupu. Program referencyjny sprawdzi się świetnie, ale trzeba pamiętać, że jest to rozwiązanie odpowiednie dla tych sklepów, które już mają niemałą grupę klientów.

Obsługa klienta

Każdy z nas lubi, kiedy ktoś o nas dba i się o nas troszczy. Jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, to z pewnością nie zdecydujemy się na zakupy w takim, w którym zatrudniony jest nieuprzejmy sprzedawca. Nie lubimy bowiem być traktowani z góry. Ta sama zasada dotyczy również sklepów internetowych. Takie sklepy także muszą być przyjazne. Jak to osiągnąć?

Trzeba pamiętać o:

  • atrakcyjnej, czystej i naprawdę schludnej szacie graficznej;
  • właściwie wyeksponowanych produktach;
  • oferowaniu łatwego kontaktu – sprawdzają się najlepiej e–mail, live chat oraz specjalny formularz kontaktowy;
  • informowaniu o wszystkich kosztach dostawy, o tym, jak długo trwa realizacja zamówienia, a także ewentualnych zwrotach.

Warto również przedstawiać pozytywne opinie i rekomendacje, które sprawiają, że klienci przekonują się do naszego sklepu.

Media społecznościowe

Samo prowadzenie bloga to za mało. Warto również postawić na media społecznościowe. Obecnie są one tak popularne, że nie można ich pomijać, jeśli mówimy o pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymywaniu tych starych.

Jak wykorzystać media społecznościowe?

  • regularnie twórz posty;
  • zadawaj pytania odbiorcom, jeśli odpowiadasz na komentarze;
  • stosuj treści wizualne, które docierają do nas zdecydowanie skuteczniej niż treść pisana;
  • dostarczaj odbiorcom różnego rodzaju ciekawostki branżowe, które mogą wzbudzić zainteresowanie.

Trzeba jednak pamiętać, aby nie traktować mediów społecznościowych jak serwisów sprzedażowych. Nikt nie chce czytać ciągle o kolejnych ofertach, promocjach, a także produktach, które można kupić. Trzeba wykazać się tutaj dużym taktem i wyczuciem.

Promocje

Promocje to najstarszy, a jednocześnie dalej naprawdę skuteczny sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Należy więc zastanowić się co w przypadku naszego sklepu może być bardzo atrakcyjne. Może będzie do darmowa dostawa, a może lepiej sprawdzi się rabat na pierwsze zakupy? A może klienci docenią zniżkę udzielaną na kolejne zakupy? Ilość możliwości na promocję ogranicza tylko nasza wyobraźnia. Wystarczy wspomnieć chociażby przeceny czy dodawanie najtańszego produktu gratis, przy zakupie np. trzech różnych. Świetnie sprawdzają się również wszystkie promocje limitowane. Tym co działa na klientów bardzo mobilizująco okazuje się być zarówno limit czasowy, jak i ilościowy.

Płatna reklama

Można także zdecydować się na płatne rozwiązania reklamowe.

Co mamy do wyboru?

  • reklama w Google Ads (AdWords);
  • reklamy w mediach społecznościowych (np. na Facebooku) – mają one dotrzeć do bardzo określonej grupy odbiorców;
  • działania mające związek z treścią – chodzi tu o treści, które tworzone są na potrzeby marketingu. Zalicza się tu także wszystkie wpisy gościnne w innych serwisach powiązanych tematycznie.

Wyróżnienie spośród innych

Oczywiście trzeba być świadomym tego, że sklepów, które oferują podobny asortyment jest wiele. Internauci mają więc naprawdę niemały wybór. Warto więc zatroszczyć się o to, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Aby się to udało, trzeba zastanowić się nad tym, co w naszej niszy może wywoływać taki efekt.

Jak widać, działania, które można podjąć są naprawdę bardzo różne. Nie ma najmniejszego problemu, aby dopasować je do każdego sklepu internetowego, będąc pewnym, że pomogą osiągnąć przyjęte cele biznesowe. Jeśli znasz jakieś interesujące sposoby na to, aby dotrzeć do klienta, nie zatrzymuj ich tylko dla siebie – podziel się nimi z nami, wykorzystując do tego sekcję komentarzy.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą SEO?

W momencie, gdy chcemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, najczęściej koncentrujemy się na działaniach wokół niego. W grę wchodzi optymalizacja...

Zamknij