W jaki sposób pozyskiwać klientów posiadając sklep internetowy?

W jaki sposób pozyskiwać klientów posiadając sklep internetowy?

Dla właścicieli sklepów poważnym problemem jest pozyskiwanie klientów i związane z tym również zwiększanie sprzedaży. Na ogół konkurencja jest naprawdę spora. W efekcie końcowy użytkownik ma mnóstwo kryteriów, które może brać pod uwagę, zanim zdecyduje się na zrobienie zakupów w konkretnym sklepie. W związku z tym, co zrobić, aby pozyskać klientów w sklepie internetowym?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • W jaki sposób promować sklep internetowy?
  • Co wpływa na zadowolenie klientów w sklepach internetowych?

Przede wszystkim należy skupić się na dotarciu do nowych internautów. Nie można jednak lekceważyć tych, którzy już raz coś u nas kupili. Trzeba ich zachęcić do tego, aby ponowili swoje zakupy. W zdecydowanej większości przypadków działania koncentrują się na docieraniu do nowych użytkowników. Jednak to klienci, którzy wcześniej dokonali zakupu, zostali naszymi klientami. To oni znają już naszą markę i są bardziej skłonni do ponownych zakupów. Zobaczmy więc, jakie są sposoby na pozyskanie klientów w sklepie.

Prowadzenie bloga

Blog okazuje się naprawdę rewelacyjnym rozwiązaniem, jeśli zależy nam na generowaniu sprzedaży. Jest to świetne źródło odwiedzin na stronie, a bez nich trudno w ogóle myśleć o tym, że coś uda się sprzedać. Dodatkowo może być świetnym miejscem dla użytkowników. Z bloga można bowiem naprawdę wiele się dowiedzieć. Poradniki bardzo dobrze pomagają w wyborze odpowiednich produktów. Jednocześnie wskazują one na gotowe propozycje produktów, które rozwiążą dany problem. Blog jest również bardzo dobrym powodem do tego, aby ponownie wejść do sklepu. To właśnie na takim rodzaju wizyt powinno nam zależeć. Wielu internautów po dokonaniu zakupów nie odwiedza ponownie danego sklepu. Przypominają sobie o istnieniu danego sklepu, gdy planują coś ponownie kupić. Warto więc zatroszczyć się o to, aby takich okazji było zdecydowanie więcej.

Poczta Kwiatowa

Idealny sposób na wykorzystanie bloga w swojej firmie (źródło: pocztakwiatowa.pl)

Program lojalnościowy

To kolejny sposób na to, aby pozyskać klientów w sklepie internetowym. Sprawdza się szczególnie w przypadku ofert stacjonarnych. Przykład: kupujemy pięć kaw, a szóstą otrzymamy gratis. Taki trik stosują na przykład supermarkety oraz stacje paliw. O co w tym chodzi? Skupiamy klienta wokół własnej marki, a jednocześnie dajemy mu pewną korzyść, którą jest oczywiście gratis. Może to być również coś innego. Ważne jest, aby wynagrodzić klientowi to, że do nas wróci. Jest to świetny sposób na to, aby klienci robili zakupy w danym sklepie regularnie, a nie tylko od czasu do czasu. Sukcesem tej metody jest to, że klient sam dąży do nagrody i nie poszukuje ofert w konkurencyjnych sklepach, czując się przywiązany do danej marki.

Helion

Program partnerski w internetowej księgarni informatycznej (źródło: helion.pl)

E-mail marketing

Chodzi oczywiście o wiadomości mailowe. Nie są one lubiane, ale są bardzo dobrym sposobem, aby przypomnieć o marce. Sprawdzają się również jako medium informacyjne odnośnie tego, co aktualnie dzieje się w sklepie. Za pomocą wiadomości mailowych można mówić o promocjach, nowych produktach wprowadzonych do oferty, czy innego rodzaju akcjach. Wystarczy postawić na mailing, aby naprawdę szybko poinformować subskrybentów o akcji promocyjnej, która niebawem ma się rozpocząć. Wpływamy tym samym realnie na zasięg informacji.

Mailchimp

Mailchimp (źródło: mailchimp.com)

GetResponse

GetResponse (źródło: getresponse.com)

Freshmail

Freshmail (źródło: freshmail.pl)

Obsługa klienta

Każdy z nas lubi, kiedy ktoś o nas dba i się o nas troszczy. Jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, to z pewnością nie zdecydujemy się na zakupy w takim, w którym zatrudniony jest nieuprzejmy sprzedawca. Nie lubimy bowiem być traktowani z góry. Ta sama zasada dotyczy również sklepów internetowych. Takie sklepy także muszą być przyjazne. Jak to osiągnąć?

Live chat

Profesjonalna obsługa klienta w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem live chatu (źródło: dogadamycie.pl)

Trzeba pamiętać o:

  • atrakcyjnej, czystej i naprawdę schludnej szacie graficznej;
  • właściwie wyeksponowanych produktach;
  • oferowaniu łatwego kontaktu – sprawdzają się najlepiej e–mail, live chat oraz specjalny formularz kontaktowy;
  • informowaniu o wszystkich kosztach dostawy oraz o tym, jak długo trwa realizacja zamówienia i w jaki sposób dokonać zwrotu produktów.

Warto również przedstawiać pozytywne opinie i rekomendacje, które sprawiają, że klienci przekonają się do naszego sklepu.

Media społecznościowe

Samo prowadzenie bloga to za mało. Warto również postawić na media społecznościowe. Obecnie są one tak popularne, że nie można ich pomijać, jeśli mówimy o pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymywaniu aktualnych.

Facebook

Przykład odpowiednio prowadzonego fanpage na Facebooku (źródło: Facebook)

Jak wykorzystać media społecznościowe?

  • regularnie twórz posty;
  • zadawaj pytania odbiorcom, jeśli odpowiadasz na komentarze;
  • stosuj treści wizualne, które docierają do nas zdecydowanie skuteczniej niż treść pisana;
  • dostarczaj odbiorcom różnego rodzaju ciekawostki branżowe, które mogą wzbudzić zainteresowanie.

Trzeba jednak pamiętać, aby nie traktować mediów społecznościowych jak serwisów sprzedażowych. Nikt nie chce czytać ciągle o kolejnych ofertach, promocjach, a także produktach, które można kupić. Trzeba wykazać się tutaj dużym taktem i wyczuciem.

Promocje

Promocje to najstarszy, a jednocześnie dalej naprawdę skuteczny sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Należy więc zastanowić się, co w przypadku naszego sklepu może być najbardziej atrakcyjne. Może będzie do darmowa dostawa, a może lepiej sprawdzi się rabat na pierwsze zakupy? A może klienci docenią zniżkę udzielaną na kolejne zakupy? Ilość możliwości na promocję ogranicza tylko nasza wyobraźnia. Wystarczy wspomnieć o przecenie, czy dodawaniu produktu gratis przy zakupie np. trzech różnych. Świetnie sprawdzają się również wszystkie promocje limitowane. Tym, co działa na klientów bardzo mobilizująco, okazuje się zarówno limit czasowy, jak i ilościowy.

X-KOM

Przykład wyprzedaży w sklepie internetowym (źródło: x-kom.pl)

Płatna reklama

Można także zdecydować się na płatne rozwiązania reklamowe.

Google Ads

Przykład dwóch rodzajów reklamy w Google Ads (źródło: Google)

Co mamy do wyboru?

  • reklama w Google Ads (AdWords);
  • reklamy w mediach społecznościowych (np. na Facebooku) – mają one dotrzeć do bardzo określonej grupy odbiorców;
  • działania mające związek z treścią – chodzi tu o treści, które tworzone są na potrzeby marketingu. Zalicza się tu także wszystkie wpisy gościnne w serwisach powiązanych tematycznie.

Wyróżnienie spośród innych

Oczywiście trzeba być świadomym tego, że sklepów, które oferują podobny asortyment, jest wiele. Internauci mają więc naprawdę niemały wybór. Warto więc zatroszczyć się o to, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Aby się to udało, trzeba zastanowić się nad tym, co w naszej niszy może wywoływać taki efekt.

Świat Książki

Rabaty są najpopularniejszym sposobem na zachęcenie klienta do zakupu (źródło: swiatksiazki.pl)

Jak widać, działania, które można podjąć, są naprawdę bardzo różne. Nie ma najmniejszego problemu, aby dopasować je do każdego sklepu internetowego, będąc pewnym, że pomogą osiągnąć przyjęte cele biznesowe. Jeśli znasz jakieś interesujące sposoby na to, aby dotrzeć do klienta, nie zatrzymuj ich tylko dla siebie – podziel się nimi z nami, wykorzystując do tego sekcję komentarzy.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: