
Każda firma, która chce zdobywać nowych klientów, musi postawić na wysoką jakość swoich usług. W tym artykule wyjaśnimy, w jaki sposób możemy wpłynąć na naszego klienta, aby chętnie do nas wrócił. Nie ważne, jakiej wielkości jest nasza firma i jakie usługi realizuje, musimy umieć skutecznie o niego walczyć.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak zatrzymać klienta i skłonić go do skorzystania z oferty?
- W jaki sposób traktować swoich klientów?
- Jak zachęcić do zakupów klienta, który porzucił swój koszyk?
Na wstępie pojawiają się pytania, w jaki sposób możemy takiego klienta zatrzymać oraz jak możemy doprowadzić do sytuacji, w której nasz klient będzie chciał ponownie skorzystać z naszych usług? To, w jaki sposób możemy zatrzymywać naszych klientów i skłaniać ich do kolejnych zakupów, powinno być dla nas bardzo ważne. Doświadczenia innych firm (bo najlepiej bazować na doświadczeniach innych) pokazują nam, że zawsze warto szukać sposobów, które mogą sprawić, że klient będzie do naszej firmy wracał, ponownie będzie chciał z naszych usług skorzystać i doceni to, co będziemy mogli mu za każdym razem zaproponować, gdy się do nas zgłosi po ofertę.
Nasza relacja biznesowa z klientem powinna być budowana oraz utrzymywana przez cały okres działalności naszej firmy. Celem każdego profesjonalnego biznesu stanowi budowanie stałej i silnej więzi pomiędzy usługodawcą oraz usługobiorcą. Stały klient zapewni nam stały dochód, co pozwoli na to, aby nasza sytuacja finansowa była bezpieczniejsza, pewniejsza.
Spis treści:
Zatrzymanie klienta – dlaczego warto?
Zatrzymanie klienta to coś na kształt relacji biznesowych, związanych z psychologią. Dlaczego klient może do nas wrócić? Dzieje się tak, bo może docenić poziom naszych usług i sposób potraktowania go – z szacunkiem. Obsługa klienta musi w takiej firmie działać w odpowiedni sposób.
Klient, który będzie zadowolony z procesu komunikacji z naszą firmą, może przyczynić się do zbudowania odpowiedniej reputacji naszej marki. Za pomocą tzw. poczty pantoflowej klienci polecają sobie usługi różnych firm. Jeśli tak się dzieje, to każdy usługodawca powinien być rzeczywiście zadowolony. To coś na kształt efektywnego, skutecznego budowania marki w sieci, z czego rzeczywiście warto będzie nam korzystać. Kluczowa sprawa, na jakiej powinno nam zależeć to stworzenie produktu, który będzie spełniał oczekiwania klienta, do tego profesjonalna obsługa i stworzenie warunków, w których nasza firma będzie dla klienta pierwszym wyborem. Jeśli tak się dzieje, zdobędziemy sobie lojalność i możemy oczekiwać, że klient będzie chciał do nas wracać. Jak to może wyglądać w praktyce? O tym w dalszej części wpisu.
Zadowolenie klienta rzecz święta
Czy zastanowiło Cię, to kiedy Twój klient jest szczęśliwy? Oczywiście w momencie, gdy będziemy odpowiadać na jego oczekiwania! Na zadowolenie klienta możemy liczyć wtedy, gdy współpraca z naszą firmą pozytywnie zapadnie w jego pamięci. Przygotowaliśmy kilka sposobów na to, aby osiągać taki cel.
Przede wszystkim najważniejsze co się liczy, to indywidualne podejście do klienta. Klient, którzy zauważy, że będzie traktowany z szacunkiem może lepiej spoglądać na naszą firmę i tym samym chętniej będzie do nas wracał. Istnieją produkty, których kupowanie przez internet może się wydawać ryzykowne. Taki towar trzeba pooglądać, a nawet i dotknąć.
Jeśli chcemy więc zachęcić klientów do naszej firmy, musimy dążyć do tego, aby czuli do nas pewną dozę zaufania, ponieważ dopiero wtedy możemy oczekiwać, że nasza oferta – nawet nieco ryzykowna – wzbudzi zainteresowanie i rzeczywiście będą chcieli skorzystać z oferty, nawet kupując towar ryzykownie (bez wspomnianego oglądania towaru przed zakupem). To, co możemy również zaoferować naszym klientom, to również wsparcie konsultantów, którzy będą do dyspozycji. To mechanizm, który bardzo dobrze sprawdza się podczas podejmowania decyzji zakupowej przez naszych klientów i może przynieść nam zwiększenie sprzedaży. Klient, który w każdej chwili może zapytać o propozycję dla siebie, na pewno doceni taką pomoc.
Warto również zaznaczyć swoją obecność w ramach mediów społecznościowych, ponieważ dzięki naszej aktywności w social media wzbudzimy większe zaufanie naszych klientów. Kolejną ważną rzeczą jest bycie na czasie. Należy nieustannie być na topie i wiedzieć jakie zmiany zachodzą w naszej branży oraz poznawać opinię o naszej firmie. Starajmy się odpowiadać na pytania i komentarze klientów, a jeśli w nich pojawią się zarzuty przeciwko naszej firmie, to starajmy się na nie reagować z szacunkiem do klienta, aby pokazać, że staramy się zawsze podjąć się działań, które zmierzą do usunięcia ewentualnych niedogodności.
Chcąc zaistnieć pozytywnie w świadomości klientów, starajmy się zaproponować im rozwiązania, w ramach których będą mogli otrzymać specjalną zniżkę lub gratisy, które stanowić będą zadośćuczynienie za zaistniałą sytuację. Jeśli cyklicznie zaoferujemy naszym klientom różne rodzaje promocji, to na pewno zostaną one odebrane pozytywnie i klient chętnie z nich skorzysta. Powinno więc zależeć nam na tym, aby co jakiś czas wracać do tych możliwości i wykorzystywać je dla dobra własnej firmy. Klient, który otrzyma promocyjną ofertę, może nie tylko z niej skorzystać, ale wrócić do nas w przyszłości.
Postaw na jakość swoich produktów i usług
Oferowanie produktów i usług wysokiej jakości, to recepta na to, aby zatrzymać klienta. Jeśli nasz produkt lub usługa nie charakteryzują się odpowiednią jakością, to możemy nie poradzić sobie z istniejącą na rynku konkurencją. W tej sytuacji nasza konkurencja może być o krok przed nami, oferując lepszej jakości produkt (nawet w tej samej lub wyższej cenie). Nie bójmy się również prosić o opinię. Udostępnienie możliwości komentowania naszych produktów i oceny ich przez klientów, którzy je zakupili, bez wątpienia będą bardzo dobrze odbierane przez przyszłych klientów i mogą stać się czynnikiem zachęcającym do dokonania zakupu. Warto również starać się o to, aby słuchać klientów, to klucz do sukcesu, o którym wiele osób zapomina. Musimy zawsze dbać o to, aby nasi klienci byli wysłuchani i abyśmy w miarę możliwości reagowali na ich potrzeby.
Podążajmy z reklamą za naszym klientem
W tej sytuacji z pomocą przychodzi usługa reklamy zwaną retargetingiem. Sens tej reklamy służy temu, aby pozostawać ciągle w świadomości naszego klienta, wyświetlając naszą reklamę w serwisach, które ogląda nasz klient. Z takiej funkcji reklamy korzystają zarówno małe, jak i te największe firmy i korporacje. Można by zastanawiać się, dlaczego to robią, skoro klienci znają ich firmy i w każdej chwili do nich wrócą? W praktyce reklama podążająca za klientem ma sprawić, że klient nie zapomni o nas i w każdej chwili wróci na naszą stronę lub do produktu, który wcześniej oglądał.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!