Jakie funkcje przydają się w sklepie internetowym?

Jakie funkcje przydają się w sklepie internetowym?

Prezentujemy sugerowane funkcje sklepu internetowego, które z całą pewnością wzbudzą zainteresowanie i zadowolenie klientów, zwiększając jednocześnie sprzedaż w Twoim sklepie. Jedną z głównych funkcji sklepu internetowego jest możliwość sprzedaży produktów online. Chcąc jednak zwiększyć skuteczność działań, warto wyposażyć witrynę w dodatkowe funkcje, które poprawią jakość serwisu, zwiększając jednocześnie ilość odwiedzających witrynę. Przedmiotowe dodatki umożliwiają uatrakcyjnienie mechaniki sklepu, a także pozwalają użytkownikom podejmować dodatkowe akcje. Co ważniejsze, mogą one być także doskonałym posunięciem w kierunku zwiększenia sprzedaży. Sprawdź, jakie funkcje sklepu internetowego mogą okazać się szczególnie przydatne.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie funkcje w sklepie internetowym są potrzebne klientom?
  • Jak odpowiednio przygotować sklep internetowy?
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Zbieranie opinii

Doskonałym sposobem, by pozyskać nowych klientów, są opinie umieszczane w sklepie internetowym. Dokonując zakupu online, zazwyczaj nie znamy produktu. Nic więc dziwnego, że szukamy opinii lub recenzji o danym towarze. W praktyce oznacza to, że opinie to jak najbardziej pożądany element sklepu online. Nietrudno zauważyć, że produkty zawierające pozytywne opinie są lepiej postrzegane przez klientów niż te bez opinii. Pozytywne noty działają na podświadomość człowieka, zachęcają do zakupu i wzbudzają zaufanie.

Działania promocyjne

Ważnym elementem są także promocje – zasadniczo nikogo nie trzeba do nich przekonywać, akcje promocyjne lubi praktycznie każdy. Trudno w tej sytuacji wyobrazić sobie skuteczne działanie sklepu internetowego bez tego rodzaju rozwiązań. Doskonałą propozycją są w tym przypadku kody rabatowe, oferujące po zastosowaniu np. 30% rabat na zakupy w sklepie internetowym.

Innym rozwiązaniem jest sekcja specjalna, czyli popularna promocja dnia. Doskonałym pomysłem są także polecane produkty – rozwiązanie to sprawdza się przede wszystkim w przypadku szerokiego asortymentu – w tej sytuacji wszelkiego rodzaju polecenia ułatwiają użytkownikom wybór. Podobne efekty zapewnia moduł wyświetlający najpopularniejsze produkty (np. pod kątem sprzedaży lub odwiedzin) – jest to swoista podpowiedź dla użytkowników, tworzona na podstawie działań innych użytkowników, nie zaś właściciela czy administratora.

Lista życzeń

Ciekawą, godną wykorzystania funkcją jest także lista życzeń, umożliwiająca zapisanie produktu „na potem”. Rozwiązanie to sprawdza się przede wszystkim w sytuacji, gdy zamierzamy dokonać zakupu, ale w danej chwili – z różnych powodów – nie możemy tego dokonać. Wpisanie danego produktu na listę pozwala zapamiętać nasz wybór, dzięki czemu produkt będzie na nas czekał przy następnej wizycie. Lista życzeń pod względem mechanizmu działania jest zbliżona do koszyka w sklepie.

Produkty pokrewne i powiązane

Popularnym rozwiązaniem są produkty pokrewne, czyli sugerowanie innych, powiązanych towarów. W tej kwestii można wyróżnić techniki cross- oraz up-selling. Działanie to w znaczny sposób motywuje do zwiększenia zakupów. Przykładowo, stosując metodę cross-selling, sugerujemy, by dokupić do produktu dodatkowy element, np. do butów polecamy pastę.

Live chat, czyli czat na żywo

Dużym ukłonem w kierunku użytkowników jest także oferowanie różnych form kontaktu. Jedną z propozycji, które są obecnie bardzo popularne, jest live chat, w którym użytkownicy mogą poprosić o radę czy pomoc, pisząc z konsultantem na czacie. Rozwiązanie to pokazuje także otwartość na kontakt, umożliwiając dodatkowe podpowiedzi oraz sugerowanie produktu. Działanie to można porównać z pomocą udzieloną przez ekspedientkę w tradycyjnym sklepie.

Przedstawianie zdjęć

Bardzo istotną kwestią w sklepie internetowym jest przedstawianie zdjęć – idealną alternatywą jest w tym przypadku oferowanie pełnego widoku w 360 stopniach, który umożliwia odbiorcy przejrzenie produktu z dowolnego kąta. Inną propozycją jest możliwość powiększania zdjęcia za pomocą myszki w celu weryfikacji detali produktu.

Porównywanie różnych produktów

Praktyczny charakter ma także możliwość porównania dwóch lub więcej produktów ze sobą – jest to szczególnie pożądane w przypadku, gdy przedmiotowy produkt posiada wiele różnych parametrów (np. wszelkiego rodzaju sprzęt elektroniczny). Zestawienie kilku produktów umożliwi poznanie różnic, ułatwiając podjęcie decyzji.

Demo produktu

Demo, określane także mianem tzw. próbki możliwości, to doskonały sposób, by przekonać klienta do zakupu. Rozwiązanie to zapewnia bezpośredni kontakt klienta z produktem, zwiększając tym samym jego świadomość, budując zaufanie i zachęcając do zakupu.

Udostępnienia w mediach społecznościowych

Doskonałym i skutecznym rozwiązaniem są także udostępnienia w mediach społecznościowych – w tym celu najlepiej wykorzystać dostępne dodatki, które pozwolą zaistnieć marce w mediach społecznościowych. Decydując się na tę alternatywę, należy kierować się jednak zdrowym rozsądkiem i zachować umiar – zbyt nachalne działania mogą przynieść efekty odwrotne do pożądanych, czyli zniechęcić klienta.

Newsletter

Wartościową funkcją sklepów internetowych jest także moduł newslettera, który pozwala kolekcjonować adresy e-mailowe oraz bazy, które sprawdzą się podczas informowania o promocjach, przesyłaniu kodów rabatowych, czy też zachęcaniu do zakupów.

Porzucenie koszyka

Porzucenie koszyka polega na tym, że klient dodaje produkt do koszyka, jednak go nie kupuje. Przyczyny takiej sytuacji mogą być różne, warto jednak skorzystać z dostępnych narzędzi, które podczas kolejnej wizyty przypomną o niedokończonych zakupach. Z całą pewnością jest to doskonały sposób, by podjąć dodatkową próbę ratowania transakcji.

Zaawansowane filtrowanie

Doskonałym narzędziem jest także zaawansowane filtrowanie, które pozwala klientowi przeglądać produkty według kategorii, z uwzględnieniem detali, np. rozmiaru, koloru, parametrów itp.

Integracja

Bardzo ważną funkcję spełnia także integracja z usługami zewnętrznymi lub innymi serwisami – działanie to rozszerza funkcjonalność serwisu, zarówno w kierunku administracyjnym, jak i adresowanym bezpośrednio do klientów. Sklep internetowy można np. zintegrować z serwisami aukcyjnymi typu Allegro, programami do faktur, porównywarkami cenowymi itp.

Program lojalnościowy

Bardzo pomocny przy utrzymaniu dobrych relacji z użytkownikami, jest program lojalnościowy, polegający np. na zbieraniu punktów za zakupy – działanie to w swoisty sposób spaja klienta z marką. Zbieranie punktów motywuje do pozostania w sklepie, zwłaszcza gdy dużymi krokami zbliża się możliwość wymiany wspomnianych punktów na nagrody.

Bramki płatności

Jedną z pożądanych funkcji sklepu internetowego są także bramki płatności, które zapewniają łatwą i szybką finalizację transakcji, w dodatku znacznie łatwiejszą niż tradycyjny przelew.

Jak nietrudno zauważyć, istnieje wiele przydatnych funkcji sklepu internetowego. W większości są to rozwiązania adresowane do użytkowników, zapewniając przyjemne przeglądanie oferty sklepu oraz możliwość dokonania zakupów bez wychodzenia z domu.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: