W jaki sposób pozyskiwać młodych klientów w swojej branży?

W jaki sposób pozyskiwać młodych klientów w swojej branży?

Firmy, które dobrze radzą sobie z tworzeniem strategii marketingowych adresowanych do młodzieży, zdecydowanie lepiej prosperują, a tym samym osiągają większe zyski. Nie ulega to wątpliwości, że wiedza dotycząca pozyskiwania młodego klienta jest obecnie bardzo cenna. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które pomogą w przygotowaniu strategii nakierowanej na pozyskanie młodego klienta. Sprawdźmy jak powinna wyglądać reklama dla młodych klientów.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jaki rodzaj reklamy zainteresuje młodego odbiorcę?
  • W jaki sposób kierować reklamę do młodych klientów?
  • Kim są milenialsi i jaki rodzaj reklam do nich skierować?

Czy można wskazać ogólną strategię marketingową, która sprawdza się w przypadku każdego pokolenia? Niestety nie. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że taka strategia nigdy nie powstanie. Przepaść, jaka dzieli pokolenia jest bowiem coraz większa. W naszym artykule pokażemy w jaki sposób pozyskać młodego klienta i spróbujemy wytłumaczyć, czym jest młodzieżowy marketing. Obierając marketingowy punkt widzenia, możemy wyróżnić trzy najważniejsze pokolenia: X, Y oraz Z. Oczywiście jest ich zdecydowanie więcej, ale te stanowią największe procentowo grupy. Pokolenie X to przede wszystkim ogromny rozsądek w podejmowaniu decyzji, a także ciężka praca i stabilność finansowa. To właśnie z tego powodu strategie marketingowe skierowane do tej grupy osób wykonuje się bardzo prosto. Jak jednak kwestia ta wygląda w przypadku innych pokoleń? Czy również jest tak łatwo? Niestety, okazuje się, że nie. Tym razem skoncentrujemy się na wycinku pokolenia Y, czyli tak zwanych milenialsach. Są to osoby, które urodziły się po roku 1990. poruszymy również kwestię pokolenia Z, czyli osób, które na świat przyszły po 2000 roku. Oba pokolenia zalicza się do grupy osób spędzających w sieci znaczną część dnia. Pojawia się w związku z tym pytanie: w jaki sposób to wykorzystać?

Marketing młodzieżowy

Zacznijmy jednak od tego, czym w ogóle jest marketing młodzieżowy. Terminem tym określa się wszystkie strategie marketingowe, które kierowane są do ludzi młodych. Rozumie się przez nich osoby będące nastolatkami, studentami i tzw. młodymi dorosłymi. Ci ostatni to osoby dopiero zaczynające wchodzić w dorosłe życie. Mają już pracę, a nierzadko także rodziny. Mówiąc o marketingu młodzieżowym, należy wyraźnie podkreślić, że strategie adresowane do młodych ludzi nie ograniczają się do żadnej techniki ani kanału. Marketing młodzieżowy obejmuje w związku z tym internet, telewizję, radio i gazety. Najważniejszy jest jednak internet. Warto zauważyć, że największe firmy chętnie decydują się na sponsoring młodych sportowców, a następnie sygnują swoje marki osobami, którym udało się osiągnąć sukces. Wszystko oczywiście po to, aby młodzi ludzie mogli się z nimi utożsamić. Wszak kto nie chce osiągnąć w młodym wieku wszystkiego? Co więcej, wiele marek oferuje swoje produkty w różnych specyfikacjach, świadomie adresując swoje reklamy do młodych ludzi. Doskonale zdają sobie sprawę z tego, że to na pewno ich zainteresuje. Z pewnością niejedna osoba powie w tym miejscu, że młodzi ludzie nie mają tyle gotówki, co starsze pokolenie. W związku z tym pojawia się pytanie: co zrobić, aby skutecznie sprzedawać im swoje produkty?

Social media to konieczność, a nie dodatek

Powiedzmy jasno: samo założenie kilku profili i dodawanie co jakiś czas promocji ze sklepu we wszystkich kanałach social media nie wystarczy. Profile muszą zacząć autentycznie żyć, a tym samym angażować odbiorców. Przyjrzyjmy się firmom świadczącym usługi internetowe bądź telefoniczne. Praktycznie każda z nich zdecydowała się na zatrudnianie osób zajmujących się rozwiązywaniem problemów klientów poprzez aplikację Messenger. Coraz więcej firm posiada konta również na Wykopie. Obserwują one tag z nazwą swojej marki po to, aby ci klienci, którzy z jakiegoś powodu są niezadowoleni mogli uzyskać rozwiązanie swoich problemów możliwie jak najszybciej. Jeśli posiadasz umiejętność tworzenia ładnych grafik, a Twój biznes można sprytnie połączyć z najnowszymi wydarzeniami, warto postawić na interesujące infografiki. W wielu wypadkach mogą one być udostępniane wiele razy. Aby dotrzeć do młodego klienta i skutecznie go pozyskać, warto przyjrzeć się innym markom i czerpać z nich inspirację do stworzenia własnej strategii marketingowej.

Kreatywność i użyteczność jako klucz do sukcesu

Tym, co najskuteczniej przyciąga młodych ludzi do danej firmy jest konsekwentne tworzenie planów marketingowych, cechujących się kreatywnością oraz unikalnością. Muszą one przemawiać do młodego pokolenia. Młodzi klienci chętnie stawiają na te marki, które kreatywnością sprawiają, że angażują się w to, co robią. Pojawia się w związku z tym pytanie: co zrobić, aby zaangażować odbiorców na swojej stronie internetowej?

Przykłady:

  • systematycznie twórz interesujące wpisy blogowe rozwiązujące jakiś problem;
  • stawiaj na komercyjną współpracę z osobami, które są znane;
  • wdrażaj najnowsze technologie oraz trendy.

Kreatywność to także sposób w jaki komunikujemy się ze swoimi klientami. Dlatego ważne jest, aby zapewnić im jak najwięcej kanałów.

Sprawdzają się:

  • live chat dostępny na stronie internetowej;
  • media społecznościowe;
  • interaktywny formularz;
  • klikalne adresy mailowe oraz numery telefonu.

Strona internetowa musi być mobilna

Jaki jest najważniejszy atrybut, jaki można przypisać młodym ludziom? Oczywiście telefon. W związku z tym każda witryna internetowa musi być responsywna. Oznacza to, że musi ona dostosowywać się do możliwie każdej rozdzielczości urządzenia. Jednocześnie nie może mieć tu znaczenia czy jest to telefon, telewizor czy ekran komputera. Z telefonem kojarzą się oczywiście mobilne aplikacje, do których zalicza się Instagram, Facebook oraz Snapchat. W związku z tym to właśnie tam trzeba kierować swoje reklamy, a także content marketing, aby zostało to zauważone przez młode pokolenie. Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych to nie tylko korzyść w oczach młodych ludzi, ale również lepsze notowania w Google. Pojawia się w związku z tym pytanie w jaki sposób można sprawdzić mobilność swojej witryny. Na początku w zupełności wystarczy sprawdzić jej zachowanie na własnym telefonie. UWAGA: trzeba to zrobić zarówno w pionie, jak i w poziomie. Dobrze jest także przeprowadzić test, wykorzystując specjalne narzędzie Google. Jeśli pojawią się jakieś błędy, trzeba je czym prędzej usunąć.

Jak pozyskać młodego klienta? Podsumujmy!

Wiele firm konsekwentnie sięga po stare, sprawdzone strategie marketingowe. W efekcie docierają one wyłącznie do starszego pokolenia. Nie dostrzegają jednocześnie szansy na to, aby zdobyć nowe rynki. Czasem nawet nie zdają sobie sprawy z tego, jak duże zyski może przynieść właśnie młode pokolenie. Konsekwencją tego jest stagnacja, dlatego wiedza dotycząca sposobów pozyskania młodego klienta jest obecnie absolutną podstawą, jeśli chcemy w biznesie osiągnąć prawdziwy sukces. Tworząc strategię marketingową, koniecznie trzeba pamiętać o segmentacji na różne pokolenia. Sięgać należy po najnowocześniejsze rozwiązania, podążać za duchem czasu i nie zapominać, że to właśnie social media są najlepszym kanałem pozwalającym na dotarcie do młodych osób.

W jaki sposób pozyskiwać młodych klientów w swojej branży?
5 (100%) 10 głosów

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: