Jak zatrzymać klienta na swojej stronie internetowej?

Jak zatrzymać klienta na swojej stronie internetowej?

Prowadzenie strony lub sklepu internetowego to nieustanne przekonywanie innych do swojej oferty oraz zachęcanie nowych klientów do skorzystania z niej. Wielu przedsiębiorców popełnia tu jednak znaczny błąd, koncentrując się głównie na nowych klientach, których przyciąga ich strona internetowa lub sklep.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób zachęcić klienta do pozostania na naszej stronie lub w sklepie internetowym?
  • Jakie elementy wpływają na dużą sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak zmniejszyć ilośc porzuconych koszyków w sklepie internetowym?

Tymczasem z równie dużą uwagą powinniśmy dbać o tych, którzy już skorzystali z naszej oferty. Powinno nam zależeć, aby nie były to wyłącznie jednorazowe zakupy. Warto dowiedzieć się, w jaki sposób można zatrzymać takiego klienta u siebie na dłużej i przekonać go do regularnych zakupów właśnie w naszym sklepie.

Czym kierujemy się wybierając sklep?

Większość z nas robi w sieci zakupy regularnie. Jeśli tylko możemy, to w większości przypadków wolimy korzystać z naszych ulubionych ofert, co do których mamy zaufanie. Jednocześnie mało kto zastanawia się tak naprawdę, czym w ogóle kierujemy się przy określaniu, który sklep jest naszym ulubionym. Niemniej możemy wymienić kilka czynników, które zdecydowanie zwiększają zaufanie klienta do danego sklepu. Pierwszy z nich to z pewnością jakość oferowanych produktów. Klient musi wiedzieć, że w tym konkretnym sklepie nie kupuje kota w worku i nie musi przejmować się tym, że może wybrać coś na marnym poziomie. Oczywiście, każdy klient w mniejszym lub większym stopniu zwraca uwagę na ceny. Szczególnie chodzi tu o „przeciętnych” klientów, którzy nie szukają żadnych luksusowych rzeczy, a potrzebują jedynie codziennych produktów. Kolejna ważna rzecz to jakość obsługi w sklepie. Na tę kwestię składa się wiele elementów. Może to być zarówno szybkość realizacji zamówień, jak i ścisłe przestrzeganie regulaminu zakupów oraz prawa do zwrotu zakupionego towaru. Wreszcie to, jak wygląda bezpośredni kontakt klienta sklepu z jego obsługą. Każdy z nas w czasie zakupów może natrafić na różne problemy – czy to techniczne, czy związane z wyborem produktów. Warto, aby klient w takiej sytuacji otrzymał błyskawicznie fachową pomoc. Takie rzeczy nie tylko znacznie ułatwiają zakupy, ale są ogromnie doceniane przez każdego. Sklep musi zatem zadbać o mnóstwo rzeczy, aby klienci chcieli do niego wracać. Warto na samym początku zająć się tymi podstawowymi kwestiami – oprócz tych wymienionych wyżej jest wiele działań, które mogą przynieść natychmiastowe efekty.

Dobrze wykonana strona

Strona jest podstawowym narzędziem do pośrednictwa w kontakcie między sklepem a klientem. Z tego powodu musi ona działać idealnie. Bardzo często zdarzają się problemy z jej sprawnym funkcjonowaniem. Wielu klientów szybko zniechęca się do zakupów jeśli widzi, że strona ładuje się zbyt długo. Warto zrobić wszystko, aby maksymalnie zoptymalizować swoją stronę i upewnić się, że działa ona bez zarzutu. Jeśli zajdzie taka potrzeba, warto nawet zmienić hosting na droższy i lepszy – jest to świetna inwestycja.

Proste i wygodne zakupy

Pozostają w temacie wykonania strony, to jej obsługa musi być jak najbardziej intuicyjna oraz prosta. Nikt nie chce w końcu przekopywać się przez tony funkcji i różnych formularzy tylko po to, aby znaleźć interesujący go produkt. Warto spojrzeć na swoją stronę z perspektywy użytkownika i samemu zastanowić się, czy korzystanie z niej jest faktycznie wygodne. Proces dokonywania u nas zakupów powinien być maksymalnie uproszczony. W dobrze zaprojektowanej stronie klient nie musi również szukać podstawowych informacji o produktach, takich jak chociażby ich ceny. Warto upewnić się, że wszystko jest doskonale widoczne i jasne.

Łap aktualne trendy

W ciągu roku pojawia się wiele okazji do szczególnego reklamowania konkretnych grup produktów. Serie limitowane związane chociażby ze świętami czy rzeczy nawiązujące do aktualnie panujących trendów – kampanie reklamowe związane z nimi często przynoszą znaczne zarobki.

Opuszczanie sklepu przed złożeniem zamówienia

Zjawisko tak zwanego porzucania koszyka przez klientów występuje niestety bardzo powszechnie. Mówiąc w skrócie jest to sytuacja, w której klient po zapoznaniu się z ofertą wybiera z niej kilka produktów, dodaje do swojego koszyka, po czym nie finalizuje zamówienia. Opuszczenie sklepu nagle, z wypełnionym już koszykiem może być oczywiście efektem wielu czynników. Niemniej warto dokładnie poznać to zjawisko oraz metody walki z nim.

Wysokiej jakości treści

Prowadzenie dobrego sklepu to nie tylko oferowanie produktów na wysokim poziomie. To również pokazywanie klientom, że faktycznie znamy się na danej branży i jesteśmy w stanie zaproponować im także fachową wiedzę. Z tego powodu tworzenie bloga równolegle z prowadzeniem sklepu to doskonały pomysł.. Trzeba oczywiście zadbać o to, aby pojawiały się tam faktycznie profesjonalne treści. Tworzenie fachowych, naprawdę dobrych treści jest obecnie popularną formą marketingu. Takie treści przyciągają nie tylko klientów, którzy są dobrze obeznani z daną branżą. Zainteresują się nimi także osoby, które dopiero chcą zdobyć wiedzę na wybrany temat.

Działalność na portalach społecznościowych

O tym nie musimy chyba nikomu mówić. Portale społecznościowe to doskonała platforma do komunikacji z klientami. Trzeba jednak być ich aktywnym użytkownikiem – jest to najlepszy sposób na przyciąganie starych klientów na nowo. Klienci muszą przede wszystkim widzieć aktywność i mieć świadomość, że sklep cały czas żyje i się rozwija.

Doceniaj stałych klientów

Jeśli ktoś decyduje się na regularne robienie zakupów w danym sklepie, to zdecydowanie zasługuje na docenienie. Można robić to na różne sposoby. Nie trzeba wcale mocno się wysilać, aby sprawić komuś takiemu po prostu miłą niespodziankę. Od czasu do czasu można dorzucić do kolejnego zamówienia niewielki podarunek. Nie musi to być nic specjalnego, ale nawet mały upominek z dedykowanym dla klienta listem sprawi mu zawsze ogromną radość. Tego typu gesty doskonale wpływają na lojalność klientów.

Użytkownicy mobilni

Koniecznie trzeba pamiętać o tym, że w obecnych czasach coraz więcej ludzi korzysta z internetu – a więc również robi w nim zakupy – za pomocą urządzeń mobilnych. Strona sklepu musi zatem być dopasowana do potrzeb takich użytkowników. Dotyczy to zresztą wszystkich witryn, nie tylko sklepów internetowych. Ktoś, kto zamyka się na potrzeby użytkowników mobilnych momentalnie traci zainteresowanie ogromnej części społeczności internetowej..

Newsletter do stałych klientów

Dobrze przygotowany newsletter również jest świetnym narzędziem do zatrzymywania przy sobie klientów. Jest to świetny sposób na ciągłe powiadamianie klientów o tym, co dzieje się z naszą ofertą i jakie nowości mogą w niej znaleźć. Warto regularnie przypominać o sobie w ten sposób.

Stały klient to skarb!

Zdecydowanie warto dbać o powracających klientów i pracować, aby chcieli oni nieustannie robić u nas zakupy. Na takie efekty składa się oczywiście wiele różnych czynników. Przede wszystkim musimy wiedzieć, że nasz sklep może być postrzegany jako rzeczywiście profesjonalny i godny zaufania. Kiedy klient czuje się u nas bezpiecznie – to już w zasadzie połowa sukcesu. Oprócz tego trzeba dbać o to, aby kontakt z klientami był nieustannie żywy, a nasza strona jak najbardziej aktywna.

Jak zatrzymać klienta na swojej stronie internetowej?
5 (100%) 10 głosów

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: