Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Aby stworzyć sklep internetowy, który będzie dobrze funkcjonował i zdobędzie popularność wśród klientów, trzeba zadbać o wiele kwestii. Podstawy to oczywiście dobra oferta, skuteczna reklama i funkcjonalna strona internetowa.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć ilość zamówień w sklepie internetowym?
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak zmniejszyć ilość porzuconych koszyków w sklepie internetowym?

Strona internetowa sklepu jest szczególnie istotna, bowiem to właśnie za jej pomocą oferujemy klientom produkty i uruchamiamy cały proces sprzedażowy. Potrzebna jest jednak umiejętna optymalizacja, aby zapewnić sobie zadowalający poziom konwersji – czyli odwiedzin na stronie, które potem przekładają się na realne zyski. Jednym słowem chodzi o to, aby przekonać odwiedzających nas internautów do zrobienia w naszym sklepie zakupów. Brzmi prosto, prawda? W rzeczywistości jednak konieczne jest zadbanie w tym celu o szereg kwestii.

Fotografia produktowa

Jednym z często spotykanych błędów popełnianych przez sklepy internetowe jest zamieszczanie na stronie zdjęć o niskiej jakości. Tymczasem to one są jednym z głównych czynników, które skłaniają klienta do zrobienia zakupów. W końcu większość ludzi jest wzrokowcami, przez obrazkowe przedstawienie danego produktu jest niezwykle istotnym elementem zachęcenia do sprzedaży.

Istnieje kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać przy wykonywaniu fotografii produktowej. Dana rzecz musi być przedstawiona na odpowiednim tle – najlepiej białym – przy którym będzie się wyróżniać. Dobrze, jeśli posiadamy kilka fotografii produktu, najlepiej również i takich, które przedstawiają go w czasie użytkowania. Warto dodać również kilka funkcji strony internetowej, które pozwolą na wygodniejsze zapoznawanie się z fotografiami. Przede wszystkim, po kliknięciu w zdjęcie powinno pojawiać się jego powiększenie. Jeśli posiadamy kilka fotografii, strona powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby przeglądanie takiej galerii było dla użytkownika wygodne.

Dobre opisy produktów

Kolejny kluczowy element strony internetowej sklepu to odpowiednio przygotowane opisy produktów. Również w tym przypadku często dochodzi do poważnych zaniedbań. Dobry opis jest bezcenny z punktu widzenia konwersji, nigdy zatem nie można podchodzić do tego lekceważąco. Jakie cechy powinien posiadać odpowiedni opis produktu? Przede wszystkim musi być wyczerpujący. Oczywiście, w przypadku różnych typów produktów znajdziemy mniej lub więcej informacji, które warto w nim zawrzeć. W każdym przypadku klient musi jednak dokładnie wiedzieć, co konkretnie kupuje. Niezwykle cennym dodatkiem do takiego opisu może być materiał wideo prezentujący, jak działa dany produkt.

Atrakcyjne rabaty dla klientów

Nic tak nie zachęca nas do robienia zakupów, jak atrakcyjne zniżki. Właściciele sklepów internetowych powinni zdawać sobie z tego sprawę, gdyż oferowanie od czasu do czasu rabatów klientom doskonale wpływa na konwersję. Kod rabatowy to niewielki upominek, który możemy wręczyć klientowi. Okazji do czegoś takiego jest mnóstwo, a przy okazji pozwala to na zastosowanie bardziej indywidualnego podejścia do każdego. Jeśli posiadamy takie dane na temat klienta, możemy wręczyć mu kod rabatowy na przykład z okazji jego urodzin. Różnego rodzaju święta czy szczególne okazje również są tu jak najbardziej wskazane. Kod rabatowy to również doskonały prezent dla stałych klientów.

Uproszczenie procesu zakupowego

Jedną z najbardziej zniechęcających nas rzeczy do zrobienia zakupów w danym sklepie jest fakt, że złożenie zamówienia jest tu zbyt skomplikowanym procesem. Niekiedy trzeba wręcz szukać opcji założenia konta w sklepie. Kiedy ją znajdziemy, okazuje się, że musimy podawać tam mnóstwo informacji, które w zasadzie nie są niezbędne do zrobienia zakupów. Wszystko to sprawia, że klient szybko rezygnuje nawet z atrakcyjnej oferty.

Konieczne jest zatem maksymalne uproszczenie tego procesu, tak, aby złożenie zamówienia w naszym sklepie było łatwe i szybkie. Warto na bieżąco informować klienta o tym, na którym etapie procesu zakupowego się znajduje. Wystarczy prosta zakładka, która będzie pokazywała, że teraz musi podać swoje dane osobowe, a następnie przejdzie do ekranu płatności. Samo podzielenie całego procesu na kilka etapów jest bardzo istotne. Dzięki temu nie przytłoczymy klienta kilkoma zadaniami do wykonania jednocześnie. Dobrym pomysłem jest również umożliwienie robienia zakupów bez logowania się w sklepie. W praktyce zakładanie konta nie jest istotne z punktu widzenia jednorazowych zakupów, a jednocześnie zapewni to klientowi sporo wygody.

Atrakcyjne warunki dostawy

Koszty i warunki dostawy zakupionego towaru to bardzo istotna cecha, na którą zwracamy uwagę w czasie robienia zakupów online. W końcu sam fakt, że zamówiony towar jest dostarczany pod nasz adres to jeden z głównych powodów, dla których zakupy online są tak wygodne. Warunki dostawy powinny być zatem jak najbardziej atrakcyjne dla klienta. Warto rozważyć wprowadzenie darmowej wysyłki. Dla sklepu nie jest to wbrew pozorom wielki koszt, a jednocześnie takie rzeczy są zawsze bardzo doceniane przez klientów. W niektórych przypadkach taki szczegół może zadecydować o tym, czy dana osoba zdecyduje się na zakupy.

Wzbudzaj zaufanie u klienta

Każdy z nas chce wybierać dla siebie wyłącznie takie oferty, co do których mamy całkowitą pewność i którym możemy zaufać. Rzeczy takie jak certyfikat SSL pokazują, że wszystkie transakcje przeprowadzane w naszym sklepie są bezpieczne.

Problem porzucania koszyka

Klienci, którzy wkładają do sklepowego koszyka produkty, a następnie nie finalizują transakcji i nie składają zamówienia, są dla sklepu sporą tajemnicą. Przyczyn tego problemu może być całe mnóstwo. Często chodzi jednak o zwyczajne zapomnienie. Z tego powodu warto w takiej sytuacji wysłać do klienta krótką wiadomość z przypomnieniem o koszyku.

Odpowiedni układ strony

Strona internetowa sklepu posiada zwykle wiele istotnych elementów. Bardzo istotne jest rozmieszczenie ich w taki sposób, aby te najważniejsze z nich były odpowiednio eksponowane i aby klient mógł od razu zwrócić na nie uwagę. Istnieje oczywiście kilka grup takich istotnych elementów. Znajdują się tu między innymi przyciski nawigacyjne potrzebne do złożenia w sklepie zamówienia. Wygląd takiego przycisku może być na przykład silnie kontrastujący z otoczeniem. W takiej sytuacji na pewno zostanie zauważony. Układ strony dotyczy również podstron kategorii. Te powinny być ułożone w taki sposób, aby klient bez problemu mógł dotrzeć do interesującej go grupy produktów. Koniecznie trzeba również dostosować stronę do urządzeń mobilnych. W taki sposób z internetu korzysta obecnie mnóstwo ludzi, zatem brak responsywnej strony oznacza ogromny spadek popularności sklepu.

Podsumowanie

Aby zapewnić sobie jak najwyższą konwersję, trzeba zwykle przeprowadzić na swojej stronie kilka gruntownych zmian. Jednocześnie zadbanie o wszystkie te kwestie pozwala na ogólne poprawnie swojego sklepu. Działania te sprawią przede wszystkim, że zrobienie u nas zakupów stanie się dla klienta o wiele łatwiejsze – i o to właśnie chodzi. Jeśli sklep będzie faktycznie łatwy w obsłudze, to zawsze będziemy mogli liczyć na o wiele lepszą konwersję.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria: ,

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: