Jak sprawić, aby klient zaufał naszej marce?

Jak sprawić, aby klient zaufał naszej marce?

Każdy z nas jest konsumentem. Wiemy dobrze, że chętniej robimy zakupy w sklepach, które znamy i wiemy, że jakość równa się w nim z ceną. Zaufanie do marki, jest jednym z najważniejszych czynników, o który powinien zadbać każdy sklep. Jednak jak to zrobić?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak wzbudzić zaufanie klienta w internecie?
  • Jak zbudować silną markę w internecie?
  • Jak prowadzić firmę?

W sklepie internetowym nie mamy możliwości pokazać klientom miłej ekspedientki, która nam pomoże, doradzi oraz przede wszystkim wzbudzi zaufanie. Dlatego może wydawać się to nieco trudniejszym zadaniem. Oczywiście, w praktyce wcale tak nie jest. W internecie również mamy wiele możliwości, by pokazać klientowi, że może nam zaufać. Dotarcie do niego może być nawet łatwiejsze i szybsze, a dzięki dzisiejszym technikom marketingu, możemy nawet poznać jego preferencje. Sprawdźmy więc jak wzbudzić zaufanie wśród naszych klientów?

Pokaż im, kim jesteś

Zwykły, niewyróżniający się niczym sklep internetowy niekoniecznie sprawi, że klient nam zaufa. Dlatego, dobrym pomysłem, jest pokazanie im jego właścicieli oraz zespołu nad nim pracującego. Użytkownicy, widząc ich personalne dane, mogą się z nimi utożsamiać. Pokażmy również cel oraz misję naszej firmy. To również wzbudzi zaufanie osób, które zobaczą w naszej działalności prawdziwy sens. Zróbmy na naszej stronie osobną zakładkę.

Oprócz podstawowych informacji o firmie przedstawmy się i pokażmy, co nas interesuje i dlaczego działamy właśnie w tej branży. Powiedzmy, jak zależy nam na naszych klientach oraz na tym, by zawsze byli zadowoleni z naszych usług. Bo to właśnie oni są dla nas najważniejsi i do ich satysfakcji dąży każdy sprzedawca. Ta technika pokazuje, że za każdą działalnością, stoją ludzie tacy jak my. Klienci, widząc ich zainteresowania oraz pasję, łatwiej im zaufają. Również publiczne pokazanie swojego wizerunku wyrazi, że nie zależy nam na oszustwach.

Oni nam już zaufali, a Ty?

Ta technika jest w stanie przyciągnąć dużą liczbę odbiorców. Na naszej stronie pokażmy to, jak nasi klienci są zadowoleni z naszych usług, czyli jak bardzo nam ufają. Pokażmy konkretne liczby usatysfakcjonowanych konsumentów. Jeżeli z naszych usług korzystają większe firmy, pokażmy to. Klienci, widząc, że zaufała nam duża i rozpoznawalna marka, również będą skłonni do wypróbowania nas.

Innym sposobem, jest pokazanie opinii na nasz temat. Możemy sami zrobić osobną zakładkę na naszej stronie, z jawnymi komentarzami użytkowników. Pokaże to, że nie boimy się również krytyki oraz nie mamy nic do ukrycia. Jeżeli nie chcemy tego robić, zbierzmy komentarze z różnego rodzaju forów czy stron internetowych, w których wypowiadali się nasi klienci. Wybierzmy najlepsze z nich i ukażmy je w formie grafiki. W ten sposób już od pierwszego wejścia na naszą stronę klient zauważy pozytywne opinie oraz komentarze na nasz temat. Zbuduje to w jego głowie obraz godnej zaufania marki.

Jesteśmy do Twojej dyspozycji

Konsumenci lubią czuć, że nam na nich zależy. Jedną z metod, by im to pokazać, jest okazanie im pomocy oraz wsparcia przy zakupach. Stacjonarnie leży to w obowiązkach ekspedienta czy doradcy. Jak więc zrobić to online? Zainstalujmy na naszej stronie chat bota. Jest to wirtualny doradca, który pomoże klientom, odpowiadając na ich pytania w formie rozmowy na czacie. Użytkownik wpisuje dręczący go problem, a odpowiedź pojawia się za kilka chwil. Oprócz pomocy użytkownikom sprawia to również wrażenie nowoczesnej oraz rozwiniętej firmy korzystającej z najnowszych technologii.

Inną opcją, jest po prostu podanie swoich danych kontaktowych w widocznym miejscu na stronie. Klienci mogą pisać do nas maile lub skontaktować się telefonicznie. Ciekawą opcją, jest również napisanie wiadomości tekstowej za pomocą telefonu. Konsumenci mają wtedy pewność, że nasza wiadomość zostanie odczytana szybciej niż e-mail, a jednocześnie, nie muszą do nas dzwonić. Każdą z tych opcji umieścimy w widocznym miejscu i otoczmy hasłami, które zachęcą do korzystania z nich. Klienci muszą wiedzieć, że odpowiadanie na ich pytania nie sprawia nam problemu i robimy to z przyjemnością. W ten sposób o wiele łatwiej zaufają nam i do nas wrócą.

Zainwestuj w certyfikat SSL

Z pewnością, każdy z nas dokonując zakupów w sklepie internetowym, chce, aby nasz zakup był w pełni bezpieczny. Jak więc poczujemy się, gdy przechodząc do płatności, otrzymamy komunikat, że strona nie do końca może nam to bezpieczeństwo zapewnić? Rozwiązaniem jest tu certyfikat SSL. To właśnie strony, które go nie wykupiły, oznaczone są jako witryny niebezpieczne, czyli takie, którym po prostu niekoniecznie warto zaufać. Jest to bardzo ważna inwestycja, która sprawia, że klient nie martwi się o swoje dane oraz oczywiście, o swoje pieniądze. Nie trzeba chyba tłumaczyć, jak ważne jest to przy wzbudzaniu zaufania wśród konsumentów. Ta kwestia nie podlega żadnej dyskusji. Jeżeli chcemy, by użytkownicy nam ufali oraz wracali do nas, musimy zapewnić im jak największe bezpieczeństwo.

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Aby klient nam zaufał i często nas odwiedzał, zadbajmy o atrakcyjny wygląd naszej strony. Wiadome, że wygląd nie jest najważniejszym aspektem, jednak często sprawia, że wyglądamy bardziej profesjonalnie, a korzystanie z naszego sklepu jest po prostu wygodne i szybkie. Postarajmy się, by nasze kolory nie były męczące dla oczu, a wszystkie kategorie były łatwe do znalezienia. W ten sposób klient zatrzyma się u nas na dłużej. Jeżeli nie będzie w stanie znaleźć czegoś przez naszą grafikę czy układ, szybko zamknie kartę z naszym sklepem.

Najpierw próba

Często klienci niechętnie podchodzą do nowych produktów, zwłaszcza gdy ich cena jest wysoka. Co zrobić w takiej sytuacji? Dajmy im spróbować najpierw, czy dany artykuł będzie dla nich odpowiedni. Stwórzmy mniejsze i tańsze wersje produktu, a przy późniejszym zakupie pełnej wersji, zaoferujmy niewielki rabat. W ten sposób pokażemy, że zależy nam na zadowoleniu naszych klientów.

Ujawnij wszystkie informacje

Klienci nie lubią czuć się oszukiwani oraz manipulowani. Dlatego wszelkie informacje dotyczące kosztów wysyłki, reklamacji czy zwrotów powinny być jak najbardziej jawne i widoczne. Najlepiej stwórzmy osobną zakładkę z wszystkimi informacjami dotyczącymi zakupów. W ten sposób, cały proces będzie jawny od początku do końca, a konsument nie będzie zaskoczony pod koniec zakupów.

Przedstaw swoją firmę

Wszelkie dane dotyczące naszej firmy powinny być jawne dla klientów. Pokażmy im więc, że nie ukrywamy przed nimi niczego. Dzięki temu nie będziemy dla nich podejrzani oraz będziemy w stanie łatwiej wzbudzić ich zaufanie. To również kwestia na osobną zakładkę, w której przedstawimy naszą firmę w całej okazałości.

Jak zbudować zaufanie?

Jak widać, nawet najbardziej atrakcyjne ceny nie zachęcą klientów do zakupów w sklepie, który wzbudza w nich pewne podejrzenia. Dlatego należy zadbać o to, by użytkownicy zawsze czuli się wspierani przez nas i wiedzieli, że zakupy u nas są w pełni bezpieczne. Również ujawnienie naszych personalnych danych i pokazanie im z kim mają do czynienia, jest świetnym sposobem na zdobycie ich zaufania.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: