Jak przygotować sklep internetowy do okazyjnej promocji?

Jak przygotować sklep internetowy do okazyjnej promocji?

Doskonałym sposobem, by wygenerować duży ruch w sklepie internetowym, są jednorazowe wydarzenia, do których należy okazyjna promocja. Wykorzystaj tę alternatywę we własnej witrynie! Sklepy internetowe bardzo często oferują okazyjne promocje, może to być m.in. wyprzedaż końcówki kolekcji, oferta świąteczna lub dowolny event, o którego wprowadzeniu zadecydował cały sklep. Działania te określane są właśnie mianem okazyjnej promocji. Jeśli akcja przeprowadzona jest w sposób przemyślany, bez wątpienia może przynieść znaczny przyrost odwiedzin w krótkim czasie. Planując takie przedsięwzięcie należy jednak pamiętać, że istnieje szereg kwestii, które należy uwzględnić, aby wszystko odbyło się zgodnie z planem. Okazyjna promocja – na co należy zwrócić uwagę przed jej wdrożeniem?

Budowanie napięcia

Jeśli przygotowujesz się do sporej promocji, koniecznie poinformuj o tym swoich klientów, wykorzystując alternatywne środki komunikacji. Nietrudno zauważyć, że we współczesnym świecie jest ich naprawdę wiele. Pierwszym rozwiązaniem są oczywiście portale społecznościowe, od których z całą pewnością warto rozpocząć działania informacyjne, adresowane dla klientów. Kolejnym narzędziem jest sklep internetowy – tutaj można skorzystać m.in. z pop-up’ów, informacji wysuwanych z krawędzi okna roboczego, banerów itp. rozwiązań. Przyda się wszystko, co przyniesie pożądane efekty, czyli zachęci klientów do skorzystania z oferty. Głównym celem podejmowanych działań jest budowanie napięcia wśród użytkowników, którzy z niecierpliwością powinni oczekiwać na nadejście tego wyjątkowego dnia.

Wsparcie ze strony mediów społecznościowych

Jednym z najskuteczniejszych i efektownych kanałów informacyjnych, są social media, które zapewniają wiele możliwości. Warto promować posty, wykorzystując w tym celu Facebooka lub pokrewne portale społecznościowe. Niestety, wiele osób obawia się korzystania z dopalania” wpisów w obawie, że działania te nie przyniosą pożądanych efektów. Jest to błąd! Praktyka dowodzi, że nawet wydatek kilku do kilkunastu złotych za jeden wpis potrafi zdziałać naprawdę wiele. Wystarczy w odpowiedni sposób skonstruować reklamę, dobierając treści do upodobań i preferencji grupy docelowej. Pomyśl także o uwzględnieniu tajemniczości, działanie to może polegać na ujawnianiu każdego dnia kolejnych produktów objętych promocją. Pamiętaj jednak, że klient musi otrzymać wyraźną obietnicę, że „jutro pozna kolejne promocyjne produkty”. Idealnym miejscem do przeprowadzenia takiej akcji jest oś Facebooka.

Niezawodny newsletter

Doskonałym narzędziem, za którego pomocą można informować klientów o nadchodzącym wydarzeniu, jest także e-mail marketing w sklepie online. W rzeczy samej trudno wyobrazić sobie okazyjną promocję bez newslettera, w końcu po to budujesz listę maillingową, aby korzystać z niej w takich właśnie momentach. Przyznać należy, że e-mail marketing w e-commerce posiada wiele zalet, najważniejszą z nich jest bez wątpienia spersonalizowany przekaz. Ponadto działanie to umożliwia zawarcie niestandardowych informacji (np. wstawienia kodu rabatowego), a przy dobrze skonstruowanym nagłówku, skutecznie zachęca do kliknięcia. Pamiętaj, że właśnie nagłówek stanowi w tym przypadku element kluczowy. Jeśli poszukujesz więcej informacji na ten temat, proponuję artykuł dotyczący metod na większy open rate newslettera.

Pomyśl o wprowadzeniu programu referencyjnego

Doskonałym sposobem, by zadowolić klienta sklepu internetowego, jest program referencyjny. Rozwiązanie to można zaproponować właśnie podczas okazjonalnej promocji – wystarczy zaopatrzyć każdego zarejestrowanego użytkownika w dedykowany kod, którym będzie mógł dzielić się z innymi. Działanie to przynosi korzyści zarówno klientom, którzy mogą liczyć na dodatkowe bonusy, jak i tobie, gdyż zyskujesz w ten sposób dodatkowych klientów sklepu.

Określ optymalne ceny

Istotnym czynnikiem, którego nie można pominąć, jest określenie optymalnych cen promowanych produktów. Szykując promocję, koniecznie dokonaj odpowiednich kalkulacji, które pozwolą ci ocenić zasadność planowanej obniżki. Rozważ także sposób udzielania rabatów, program referencyjny, kody rabatowe lub obniżkę dla wszystkich. Podczas kalkulacji, uwzględnij własne możliwości oraz szacowaną ilość potencjalnych klientów.

Optymalizacja strony

Akcja promocyjna to doskonały moment, by zoptymalizować sklep internetowy, przede wszystkim pod względem wydajności. Pamiętaj, że witryna nie może działać zbyt wolno, nie powinno być także przerw w dostępie do sklepu, gdyż może to zniechęcić klientów. Co w tej sytuacji zrobić? Przede wszystkim zminimalizuj czynniki, które mogą niepotrzebnie zużywać transfer. Zoptymalizuj obrazy, zadbaj o właściwe wpisy w pliku .htaccess, pamięć podręczną, zmniejsz też skrypty. Wykonanie tych zadań sprawi, że sklep będzie działał szybko i sprawnie, co bez wątpienia przełoży się na zadowolenie użytkowników.

Zastosuj cross-selling oraz up-selling

Na ten temat pisał Bartłomiej Kiljan w artykule dotyczącym korzyści e-mail marketingu. Zarówno cross-selling, jak i up-selling to doskonałe chwyty, które warto wykorzystać podczas okazyjnej promocji. Znaczna część klientów lubi łączyć kupowane produkty, wydając w ten sposób więcej. Promocja może objąć np. zestawy, w których zakup powiązanych produktów będzie korzystniejszy dla klienta, a przy okazji zyska także sklep.

Wykorzystaj zasadę rzadkości

Istnieje wiele możliwości, dzięki którym okazyjna promocja będzie generowała więcej zakupów niż zakładano pierwotnie.

Często są to proste i jednocześnie bardzo skuteczne metody, do których należą m.in.:

  • określenie i zaprezentowanie dokładnej liczby dostępnych produktów promocyjnych;
  • odmierzanie czasu pozostałego do końca promocji;
  • pokazanie ceny sprzed promocji;
  • zaprezentowanie nowej ceny w postaci procentu od poprzedniej kwoty.

Wiele przydatnych informacji w przedmiotowym temacie znajdziesz w artykule dotyczącym zasady rzadkości w e-commerce.

Przygotuj się

Planując okazyjną promocję, należy się do niej odpowiednio przygotować – w przeciwnym razie może okazać się nietrafiona. Poza dobrze działającym sklepem online należy zadbać także o bezproblemową wysyłkę, ze szczególnym naciskiem na terminową realizację zlecenia. Może się oczywiście zdarzyć poślizg, klient potrafi to zrozumieć, nie mniej jednak w interesie sklepu jest poinformowanie odbiorcy o ewentualnym poślizgu. Zadbaj także o możliwość kontaktu w drugą stronę – klienci powinni bez problemu dodzwonić się do sklepu i uzyskać rzetelną odpowiedź na zadane pytanie.

Czy okazyjna promocja to rozwiązanie, które warto stosować?

Odpowiedź jest prosta i jednoznaczna – oczywiście, że tak! Akcje tego typu zapewniają wiele korzyści zarówno klientom, jak i witrynie, sklep online może otrzymać spory zastrzyk nowych zamówień, a wielu klientów zostanie na dłużej, generując kolejne przychody. Jako właściciel możesz liczyć przede wszystkim na korzyści stricte ekonomiczne, nie pozwól więc, aby kwestie techniczne przyćmiły pozytywną część podjętej akcji promocyjnej.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: