Jak najlepiej zoptymalizować kartę produktu w sklepie internetowym?

Jak najlepiej zoptymalizować kartę produktu w sklepie internetowym?

Optymalizacja strony produktu, której celem jest poprawienie sprzedaży, nie należy do zadań skomplikowanych, a może przynieść wiele korzyści. Nietrudno zauważyć, że strona produktu sklepu internetowego to najważniejszy element dobrego sklepu internetowego. Wygląd strony w zasadniczy sposób wpływa na decyzję klienta. Chcąc uzyskać optymalne efekty, warto dostosować wygląd witryny, zwiększając jednocześnie szansę na konwersję w sklepie online. Głównym krokiem zmierzającym do zwiększenia sprzedaży jest optymalizacja strony produktu, dlatego też rozwiązanie to powinni uwzględnić wszyscy sprzedawcy online. Z myślą o właścicielach sklepów internetowych, przygotowaliśmy kilka prostych i jednocześnie skutecznych wskazówek, które ułatwią optymalizację strony produktu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak zaprezentować produkt w sklepie internetowym?
  • Co wpływa na decyzję zakupową klientów w sklepie internetowym?

Wygląd strony i wzbudzanie zainteresowania

Pierwszym krokiem w zakresie optymalizacji strony produktu, jest analiza wyglądu witryny. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, czy nie ma na niej elementów, które mogą odwrócić uwagę od dokonania zakupu. Inaczej rzecz ujmując, należy wyeliminować wszelkie elementy, które odeślą użytkownika do innych części serwisu, np. najpopularniejszych wpisów na blogu czy najczęściej kupowanych produktów. Tego typu odnośniki mogą odwrócić uwagę użytkownika, czego efektem będzie brak zakupów. Ponadto należy zadbać, aby przycisk dodania produktu do koszyka znajdował się w widocznym miejscu i był zauważalny niezwłocznie po wejściu na stronę. Należy unikać sytuacji, w której konieczne będzie przewijanie widoku w celu znalezienia przycisku.

Upewnij się także, że w pierwszej kolejności widoczne jest zdjęcie produktu oraz dane niezbędne do dokonania zakupu, do których należą m.in.:

  • warianty produktu (rozmiar, kolor itp.);
  • cena, jaką musi zapłacić klient;
  • opcje i alternatywne sposoby dostawy;
  • ilość produktów dostępnych w magazynie;
  • ilość opinii/recenzji produktu.

Opis produktu powinien znajdować się w następnej części.

Wysoka jakość i dobre ujęcie zdjęć produktu

Ważnym czynnikiem w kontekście sprzedaży i odbioru przez użytkowników, są zdjęcia. Bez nich sprzedaż produktu byłaby co najmniej trudna, a często wręcz niemożliwa. Niestety, wiele sklepów traktuje tę kwestię po macoszemu, co jest ewidentnym błędem.

Oto najistotniejsze kwestie, które należy uwzględnić w zakresie zdjęć produktów:

  • nie należy ograniczać się tylko do jednego zdjęcia, najlepiej wstawić ich jak najwięcej, z uwzględnieniem różnych ujęć i perspektyw;
  • ważna jest odpowiednia wielkość zdjęć, powinny być one duże, aczkolwiek nie mogą utrudniać wczytywania się strony, warto także zadbać o możliwość ich powiększenia w celu weryfikacji szczegółów;
  • pozwól na powiększenie i przybliżenie zdjęć;
  • publikuj zdjęcia 3D produktu;
  • przedstaw zdjęcia, na których znajduje się produkt w użyciu, podczas codziennego zastosowania – rozwiązanie to w znaczny sposób działa na wyobraźnię użytkowników;
  • rozważenie zamieszczenia wideo, na którym zaprezentowane zostanie praktyczne użycie produktu.

Dobry opis produktu

Ważnym czynnikiem zachęcającym do zakupu, jest także opis produktu. Niestety, w wielu sklepach opis ogranicza się do jednego lub kilku zdawkowych zdań, co jest zaniedbaniem ze strony właściciela. Opis produktu – wbrew pozorom – nie musi być długi ani skomplikowany. Należy jednak pamiętać, że nie może on stanowić wyłącznie skopiowania cech produktu, umieszczonych na stronie producenta. Wprowadzając kilka unikalnych zdań, w znaczący sposób można wybić się ponad konkurencję, zachęcając potencjalnych klientów do kupna.

Ujawnij opinie o produkcie

Niezwykle ważnym elementem w zakresie optymalizacji są pozytywne opinie o produkcie – użytkownik, który widzi wysoką ocenę produktu oraz pozytywne opinie, szybciej nabiera zaufania do marki, czego efektem często jest dokonanie zakupu. Pamiętaj, że użytkownicy z zasady szukają opinii na temat produktów. Jeśli znajdą je na konkurencyjnej stronie, prawdopodobnie tam dokonają zakupu. Umożliwiając recenzowanie produktu, automatycznie zwiększasz swoje szanse na zwiększenie sprzedaży.

Odpowiadaj na pytania

Podejmując działania w kierunku optymalizacji produktu, należy uwzględnić przede wszystkim potrzeby odbiorców. Doskonałym potwierdzeniem tej tezy jest umieszczenie odpowiedzi na nurtujące użytkowników pytania – oto kilka przykładów:

  • „A co, jeśli okaże się, że ta sukienka będzie brzydko leżeć?”
  • „W jaki sposób mogę zwrócić towar?”
  • „Czy są dostępne inne kolory”?
  • „Czy transakcja na pewno będzie bezpieczna?”

Respektując potrzeby użytkowników, zwiększasz szansę na transakcję.

Dobrym pomysłem jest umieszczenie tego typu pytań i odpowiedzi na stronie produktu, nie zaś wyłącznie na podstronie FAQ. Przykładowo, umieszczenie na stronie odnośników do zdjęcia tabeli rozmiarów na stronie produktu w znaczny sposób ułatwi nawigację, a użytkownik będzie miał „wszystko pod ręką”. Niby nic wielkiego, a jednak w znaczny sposób poprawia użytkowanie serwisu.

Propozycja dodatkowego przedmiotu

Jak wspominałem, w górnej części widoku nie należy umieszczać elementów rozpraszających uwagę użytkownika, nie mniej jednak elementy te mogą znaleźć się w dolnej części witryny. Najlepiej, aby były to propozycje powiązanych produktów, np.:

  • kupując biustonosz – proponujemy majtki;
  • kupując wiatrówkę – proponujemy śrut;
  • kupując patelnię – proponujemy przykrywkę itp.

Są to popularne działania cross-sellingowe oraz up-sellingowe, dzięki którym w znaczny sposób można zwiększyć sprzedaż. Dodatkowym plusem kupowania kilku przedmiotów jednocześnie jest jednorazowa płatność za przesyłkę.

Budowanie poczucia pilności

Budowanie poczucia pilności to kolejny sposób na optymalizację strony produktu. Działanie to mobilizuje użytkownika do szybkiego podejmowania decyzji, przede wszystkim ze względu na ograniczony czas trwania akcji. Więcej szczegółów na ten temat można znaleźć we wpisie o poczuciu pilności.

Umieszczenie istotnych informacji

Ważnym czynnikiem w zakresie optymalizacji strony produktu jest umieszczanie na stronie produktu niezbędnych informacji:

  • alternatywne sposoby dostawy, koszty oraz przybliżony czasu realizacji;
  • jasna i zrozumiała polityka prywatności;
  • ikony umożliwiające integrację z mediami społecznościowymi;
  • przedstawienie „starej” ceny oraz promocyjnej;
  • ikony bezpieczeństwa transakcji płatniczych;
  • informacja o dostępności produktu;
  • odnośniki do nurtujących pytań.

Większość wymienionych elementów to detale, mają one jednak istotny wpływ na sposób odbioru sklepu przez użytkowników.

Optymalizacja strony produktu w znaczny sposób poprawia użyteczność serwisu, czego najlepszym potwierdzeniem jest osiem powyższych wskazówek. Powyższe wskazówki to przede wszystkim ukłon w kierunku użytkowników, w szczególności dbanie o ich komfort podczas przeglądania stron produktów.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: