10 wytycznych dotyczących najlepszych praktyk w e-mail marketingu

10 wytycznych dotyczących najlepszych praktyk w e-mail marketingu

Jeśli e-mail marketing ma przynieść korzyści, to trzeba postawić wyłącznie na najlepsze praktyki. Należy pamiętać, że margines błędu jest tu naprawdę niewielki. Czas, który mamy do wykorzystania na wzbudzenie zainteresowania naszą wiadomością, to zaledwie ułamki sekund. Sprawdź, na co powinieneś zwrócić uwagę, jeśli chcesz osiągnąć zakładane przez siebie korzyści w postaci konwersji.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Na czym polega profesjonalny mailing reklamowy?
  • Jak zachęcić do otwarcia reklamy w poczcie e-mail?
  • Jak wygląda profesjonalna kampania e-mail marketingowa?

E-mail marketing to specyficzna forma reklamy. U niektórych użytkowników wzbudza ogromny opór, w innych przypadkach jest naprawdę skuteczna. Aby jednak tak było, trzeba zatroszczyć się o wszystkie istotne elementy. Ta forma reklamy pozwala na jednoczesne dotarcie do wielu użytkowników. Można ich informować o aktualnych nowościach, czy prowadzonych akcjach promocyjnych. Aby jednak spodziewać się skuteczności i efektywności podejmowanych działań, należy stawiać na najlepsze praktyki e-mail marketingowe.

Zatroszcz się o interesującą zawartość

Obecnie e-mail marketing będzie miał sens tylko wówczas, kiedy treść trafiająca do użytkowników jest naprawdę wartościowa. Jest to wynik informacji, jakie dzisiaj atakują nas z każdej strony. Oczywiście nie da się na wszystko zareagować. Dokładnie tak samo jest, jeśli chodzi o mailing. Jedynie wartościowy materiał może wiązać się z określonym odzewem. Jeśli o to nie zadbamy, to wskaźnik ilości otworzeń naszej wiadomości będzie bardzo niski. Najbardziej korzystne treści dotyczą sklepów internetowych, w ich przypadku rozsyła się wszystkie informacje dotyczące promocji oraz rabatów. Kolejnym rodzajem treści, które sprawdzają się jako forma wiadomości mogących przynieść sukces są treści blogowe.

Zainteresuj odbiorców tytułem wiadomości

Nie ulega wątpliwości, że tytuł ma ogromne znaczenie, jeśli zależy nam na przyciągnięciu uwagi, a także na zachęceniu odbiorcy do tego, aby kliknął w link i przeszedł do naszej strony lub sklepu internetowego. W związku z tym nigdy nie należy lekceważąco podchodzić do kwestii tytułów. Jaki tytuł maila jest najbardziej odpowiedni? Na pewno ten, który wzbudzi odpowiednie emocje Twoich odbiorców.

Można to osiągnąć poprzez:

  • ciekawość – szczególnie mocno ciekawią nas osiągnięcia innych, Dlatego dobrze sprawdzają się takie tematy, jak np. „Jak udało się nam zwiększyć sprzedaż w sklepie?”;
  • wzbudzenie poczucia pilności – wzywa do działania, nawołuje do reakcji, a także zwiększa uwagę, np. „Tylko do końca dnia promocja 1+1”;
  • bycie bezpośrednim – należy zadbać o to, aby temat wiadomości był spersonalizowany. Nigdy nie należy pisać ogólnie do wszystkich odbiorców. Każdą wiadomość należy potraktować jako indywidualną dla użytkownika. Jak to osiągnąć? Nie pisz „sprawdźcie” tylko „sprawdź” oraz jeśli to możliwe, zwróć się po imieniu do swojego odbiorcy;
  • social proof – to dobry sposób na wzbudzenie zaufania i pokazanie, że inni również nam ufają;
  • stosowanie liczb – wyróżniają się one spośród liter, zdecydowanie lepiej do nas docierają, a nasz mózg lepiej je przetwarza. Zamiast więc użyć tytułu „zwiększyłem obroty aż cztery razy”, lepiej jest napisać „zwiększyłem obroty o 40%”.

Nie zapominaj o aspekcie wizualnym

Jeśli chodzi o najlepsze praktyki e-mail marketingu, to nigdy nie należy zapominać o tworzeniu atrakcyjnych wiadomości pod kątem wizualnym. Nieprzyjemna dla oka treść raczej nie wzbudzi ciekawości i nie zachęci do podjęcia jakiejkolwiek reakcji.

Skuteczne metody, które powinniśmy stosować w efektywnym e-mailingu:

  • stosowanie obrazów;
  • trzymanie się kolorystyki marki;
  • unikanie zbyt dużej ilości treści, która może przytłaczać;
  • tworzenie treści dla wzrokowców – stawiać należy na dużą ilość nagłówków, krótkie akapity, wypunktowania, pogrubienia;
  • stawianie na elegancką prostotę – to rozwiązanie, które zawsze będzie cenione.

Pamiętajmy, że przed wysłaniem mailingu zawsze należy sprawdzić, czy materiał, który zamierzamy wysłać jest odpowiednio czytelny, a także atrakcyjny.

Zatroszcz się o listę subskrybentów

Jeśli odbiorcami wiadomości nie będą odpowiednie osoby (zainteresowane tematyką mailingu), to skuteczność naszych działań nigdy nie będzie znajdowała się na zadowalającym poziomie. W związku z tym niezbędne jest przede wszystkim budowanie bazy mailingowej samodzielnie, dzięki temu znajdą się w niej osoby, których newsletter rzeczywiście interesuje. Należy wystrzegać się podążanie drogą na skróty, czyli np. kupowanie gotowych list mailingowych z adresami e-mail do osób, które najprawdopodobniej nie będą zainteresowane tym, co do nich wysyłamy. Taka wiadomość będzie odebrana tylko i wyłącznie jako spam. Nie można również zapomnieć, że pochodzenie takich list może być wątpliwe. Jeśli chodzi o najlepsze praktyki e-mail marketingu, należy rozpocząć budowę takiej listy od zera. Nie zapominajmy, że doskonałą zachętą do zapisu jest „lead magnet”, czyli tak zwany wabik. To gratis, który klient dostaje w zamian za zapisanie się do subskrypcji. Aby mieć pewność, że do naszej listy subskrybentów trafiają odpowiednie adresy, koniecznie trzeba zastosować zabezpieczenia weryfikujące adresy e-mail. Może to być na przykład konieczność potwierdzenia zapisu do bazy, poprzez kliknięcie w link potwierdzający, który wyślemy na e-mail naszego nowego subskrybenta. Jest to najlepszy sposób pozwalający na uniknięcie zapisu w bazie nieistniejących maili.

Pole „Od”

Użytkownik otrzymujący wiadomość widzi nie tylko jej temat, ale również pole „Od”. Jest to informacja od kogo pochodzi wiadomość. Należy pamiętać, że jeśli z tematu wiadomości nie wynika jasno kto jest adresatem maila, odbiorca będzie chciał się tego dowiedzieć. Jednocześnie trzeba pamiętać, aby unikać wpisywania w pole adresu samego adresu mailowego. Taka informacja niewiele powie naszym odbiorcom.

Pole „Od” może zawierać takie informacje, jak:

  • nazwa marki;
  • imię i nazwisko;
  • nazwa kampanii bądź wydarzenia;
  • nazwa własna.

Pozwól również na łatwe wypisanie się

Nie obawiaj się stosowania linku, który umożliwia wypisanie się z bazy mailingowej. Jak się okazuje, jego brak może nieść ze sobą większe konsekwencje niż jego obecność. Osoba, której zależy na wypisanie się z listy i tak sobie z tym poradzi. Trzeba pamiętać, że brak takiego odnośnika jest czynnikiem jeszcze bardziej mobilizującym. W związku z tym należy dać subskrybentom wybór. Jeśli nagle podjęli decyzję, że nie chcą już otrzymywać wiadomości, trzeba im na to po prostu pozwolić.

Postaw na dobry początek

Najlepsze praktyki związane z e-mail marketingiem wskazują również na konieczność przywitania się z subskrybentem zaraz po tym, jak zapisze się on do bazy. To mile widziany gest, który jest również okazją do przedstawienia kilku informacji.

Postawić można na:

  • podziękowanie za zapis;
  • krótka prezentacja na temat tego, czego użytkownik może się spodziewać po wiadomościach, jakie będzie od nas otrzymywał.

Dobrym rozwiązaniem jest również dodanie przycisku przekierowującego użytkownika do akcji, która jest dla nas wartościowa.

Nie zapominaj o personalizacji

Nie ulega wątpliwości, że każdy z nas lubi, kiedy traktowany jest indywidualnie, a nie szablonowo. Pojawia się jednak pytanie: jak zrobić to w mailingu, który rozsyłany jest do nierzadko tysięcy osób?

  • postaw na formę „Ty”;
  • stosuj pole imienia – pozwoli to na indywidualne przywitanie każdego indywidualnie;
  • segmentuj bazę;
  • wysyłaj rabaty do użytkowników, biorąc pod uwagę to, jakie produkty są przez nich przeglądane;
  • postaw na swobodny, bezpośredni sposób komunikacji – rób to tak, jakbyś prowadził dialog z drugą osobą. Naturalność jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż suche, twarde treści.
10 wytycznych dotyczących najlepszych praktyk w e-mail marketingu
5 (100%) 10 głosów

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: