fbpx

W jaki sposób zbudować swoją markę wykorzystując personal branding?

W jaki sposób zbudować swoją markę wykorzystując personal branding?

Budowa własnej marki i jej wizerunku to obecnie trend, który niestety nie jest jeszcze powszechnie wykonywany w naszym kraju. Z tego powodu przygotowaliśmy artykuł, w którym poruszymy temat personal brandingu i podpowiemy, w jaki sposób należy pracować nad odpowiednią promocją własnej marki i jej rozpoznawalnością w oczach klientów. Wyjaśnimy też, dlaczego praca nad rozwojem własnej marki jest obecnie wymogiem, a w niektórych branżach jedynym sposobem na przetrwanie firmy, wśród wszechobecnie panującej konkurencji.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czym jest personal branding i na czym polega?
  • W jaki sposób promować swoją firmę w internecie?
  • Na czym polega budowa świadomości marki w oczach klientów?

Personal branding i „marka” – czym jest i dlaczego to takie ważne?

Personal branding to w wolnym tłumaczeniu marka osobista. To sposób na traktowanie siebie, jako produkt najlepszej jakości oraz promowanie własnej osoby w celu zbudowania własnej marki. Tak jak podczas projektowania nowego samochodu czy kosmetyku, w momencie produkcji firmy dwoją się i troją, aby był najlepszej jakości i spełniał wymogi klientów, tak szkolimy i promujemy własną osobę, aby móc jak najlepiej sprzedać swoje usługi. Choć najczęściej reklamy, które widzimy, promują różnego rodzaju produkty, to na świecie istnieje wiele brandów personalnych, które są rozpoznawalne dzięki znanemu nazwisku i świetnie prosperują, sprzedając swoje (lub cudze) produkty oraz usługi.

Personal branding wykorzystywać może każda osoba, niezależnie od tego, czy jest obecna w sieci i oferuje swoje usługi w sposób wirtualny, czy wykonuje swoje usługi w sposób tradycyjny i fizyczny. Najczęściej czynność promowania własnego nazwiska można spotkać w branżach artystycznych, takich jak muzyka czy sztuka, ale bardzo często można zaobserwować sposób na budowe własnej marki podczas pracy freelancerów, czyli pracowników oferujących swoje usługi na własną rękę.

Polscy YouTuberzy

Ranking polskich YouTuberów (źródło: apynews.pl/ranking-youtuberow)

Istnieje wiele sposobów na budowę własnej marki. Z pewnością będzie to reklama i promocja własnego nazwiska i oferowanych przez siebie usług. Jeśli będziemy rozpoznawalni, naturalną koleją rzeczy będzie zwiększona liczba ofert dotyczących współpracy, od większych i bardziej rozpoznawalnych firm na rynku, a także wzrost cen naszych usług.

Postaw na reklamę

Zdecydowanie najważniejszych elementem budowy własnej marki jest promocja i reklama. Te dwa elementy będą decydować o tym, jak dużo osób dowie się o nas i skorzysta z naszej oferty. Pierwszym sposobem promocji jest stworzenie własnej strony internetowej oraz reklama w serwisach społecznościowych i jej pozycjonowanie. Utworzona witryna powinna być profesjonalna i powiązana z domeną przypisaną do naszego nazwiska lub pseudonimu, np. kowalski.pl, dzięki niej będziemy mogli opublikować swoje portfolio, ofertę i inne materiały branżowe. Finalnie będziemy mogli ją promować np. w wyszukiwarce Google dzięki przeprowadzonej kampanii w Google Ads lub przy pomocy pozycjonowania, które zapewnia wyświetlanie strony w momencie, gdy dana osoba będzie szukała usługi związanej z naszą ofertą. Innym sposobem na promocję własnego nazwiska jest reklama na Facebooku, skierowana do odpowiedniej grupy użytkowników, potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami.

Pravna

Świetnym sposobem na promocję marki jest reklama na Facebooku (źródło: Facebook)

Ciekawym sposobem promocji swojej osoby może być zyskująca na swej popularności współpraca z influencerami. To osoby znane i rozpoznawalne w danej branży, które często odpłatnie promują produkty innych marek. np. kosmetyki. Przeznaczając środki na ten cel, możemy zlecić zarekomendowanie naszej marki lub oferowanych produktów, przez znanego blogera czy YouTubera w naszej branży, w której pracujemy. Z pewnością wielu fanów danego influencera skorzysta ze specjalnie przygotowanej na ten cel promocji.

Polscy YouTuberzy

Polscy YouTuberzy należący do największej sieci YouTube w Polsce (źródło: lifetube.pl)

Social media to kolejny, obowiązkowy punkt na drodze do zbudowania odpowiedniej rozpoznawalności w internecie. Obecnie wiele osób wykorzystuje media społecznościowe do wyszukiwania konkretnych usług, produktów czy firm. Zdecydowanie warto stworzyć na nich swoje profile, uzupełnić je i promować. Możemy to zrobić, np. wykupując płatną promocję posta, publikując wartościowy content, tworząc materiały viralowe, czy biorąc aktywmy udział w dyskusji odpowiednich grup tematycznych na portalach społecznościowych. Możemy również prowadzić cykliczne webinaria, które wpłyną na popularność naszego brandu oraz zlecać artykuły sponsorowane w branżowych serwisach, które przyciągną wielu nowych klientów i pozwolą na budowę wizerunku w naszej branży.

Zaoferuj więcej, niż to robią inni

Za sukcesem każdego personal brandingu stoi oferta atrakcyjnych produktów, bądź interesujących usług. Jeśli chcemy wyróżnić się na rynku, warto przeprowadzić badanie konsumenckie, a także zapoznać się ze swoją konkurencją, będącymi liderami w naszej branży. Wynikiem tego, będziemy mogli zaproponować swoim klientom lepiej dopracowany usługi lub produkty, których nie znajdą u Twojej konkurencji. To doskonały sposób, aby zainteresować klienta ciekawą ofertą. Pamiętajmy, że zaoferowanie pewnego rodzaju bonusu (np. gratisu), z pewnością zwróci uwagę klientów na naszą markę, utrwalając w ich umysłach fakt istnienia naszej firmy.

Szkolenie SEO

Oferując rabat, zwrócisz uwagę klientów na swoje produkty i usługi (źródło: Facebook)

Stale poszerzaj swoją wiedzę

Choć personal branding w głównej mierze kojarzy się z promocją swojego nazwiska, to budowanie własnej marki powinno odbywać się także od strony merytorycznej. Choć nie ma to bezpośredniego wpływu na naszą popularność czy rozpoznawalność, nabywając nowe umiejętności, a także wiedzę, możemy oferować znacznie więcej, niż robi to nasza konkurencja. Posiadając lepsze atuty, możemy reklamować się w znacznie skuteczniejszy sposób i przekonywać do swojej marki klientów lepszymi argumentami. Jeśli postanowimy zdobywać wiedzę we własnym zakresie, będziemy w stanie oferować swoje usługi w dużo szerszym zakresie, aniżeli robi to nasza konkurencja. W konsekwencji uzyskamy jeszcze większe możliwości sprzedaży swoich produktów, bądź usług.

Księgarnia Helion

W celu poszerzenia swojej wiedzy, warto skorzystać z oferty księgarni internetowych (źródło: helion.pl)

Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności możemy wykonywać na kilka sposobów. Do najprostszych należy czytanie książek oraz artykułów w branżowych magazynach i w serwisach, powiązanych tematycznie z rodzajem oferowanych przez nas usług. Warto także uczestniczyć we wszelkich rodzajach konferencji i webinariów, a także inwestować w kolejne kursy i szkolenia, które wzbogacą naszą wiedzę.

Eduweb

W celu poszerzenia swojej wiedzy, warto także skorzystać z oferty kursów wideo (źródło: eduweb.pl)

Budujesz własną markę? A może dopiero się do tego przygotowujesz? Który rodzaj reklamy wykorzystujesz do promocji swojej firmy? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: