W jaki sposób przygotować treści przyjazne wyszukiwarkom?

W jaki sposób przygotować treści przyjazne wyszukiwarkom?

Algorytmy wyszukiwarek internetowych zmierzają cały czas do tego, aby wzorować się na naszych zachowaniach. Głównym celem jest to, aby wynik wyszukiwania był jak najbardziej zbliżony do tego, jakie oczekiwania będzie miał człowiek, dlatego dobrze przygotowana strona internetowa musi zostać zoptymalizowana zarówno pod kątem jej odbiorców (treść), jak i pod mechanizm wyszukiwarki. Znalezienie odpowiedniego balansu między dwoma cechami pozwoli nam na osiągnięcie dobrych pozycji na słowa, na których będzie nam zależało.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak przygotować treści przyjazne wyszukiwarkom?
  • Jak sformatować treść, aby była lepiej czytelna?
  • Jak odpowiednio przygotować tekst pod pozycjonowanie?

Znalezienie dobrego tematu

Jeśli chcemy przygotować wpis na bloga, który ma odpowiednio opisać dany temat, to powinniśmy postarać się o stworzenie takiego rozwiązania, które będzie generować ruch z wyszukiwarki. Oczywiście nie da się zaprzeczyć, że podstawową zasadą jest pytanie o to, czy w ogóle wiemy, o czym chcemy pisać? Należy skupić się na tym, co jest ściśle związane z tematyką naszego serwisu. Grupa docelowa dla tworzonego artykułu powinna więc odnaleźć się na naszej stronie, po tym, jak wejdzie na nią, aby przeczytać naszą treść. Kierujmy się więc zapotrzebowaniem użytkowników na tematy, które będą odnosić się do tego, co dla ewentualnego odbiorcy będzie rzeczywiście ciekawe. Jeśli ktoś nie wie, o czym pisać, to powinien szukać inspiracji u konkurencji.

Słowa kluczowe razem z synonimami

Zanim rozpoczniemy pisanie treści, powinniśmy przygotować listę fraz, które chcemy zawrzeć w naszej treści. Nasz tekst powinien być w głównej mierze nasycony informacjami, ponieważ w dużej mierze liczy się treść, a słowa kluczowe tylko go dopełniają i kierują ruch z wyszukiwarki do naszego artykułu. Każdy wpis przygotowany przez nas pozwoli nam rozszerzyć listę słów kluczowych w obrębie naszej strony, dlatego możemy stworzyć coś na kształt sieci podstron, która rozwinie się z każdym kolejnym tekstem. Trzeba pamiętać również o tym, że ważne jest zróżnicowanie wykorzystywanych słów. Pamiętajmy więc o synonimach, które w wielu przypadkach mogą być dużym krokiem ku rozwojowi naszej treści.

Odpowiedni tytuł

Trzeba pamiętać również o tym, że odpowiedni tytuł naszego artykułu to podstawa w przypadku przygotowywania treści pod kątem SEO. Tytuł ten będzie zawarty w meta tytule, a także w formie nagłówka H1, który ma zachęcać do kliknięcia i przeczytania naszej treści. Nazwa artykułu jest również bazą do stworzenia odpowiedniego adresu URL dla danej podstrony. Rola adresu URL będzie więc bardzo duża i warto o tym aspekcie pamiętać. Ważną kwestią w przygotowywaniu nazwy artykułu to kierowanie się tym, aby tytuł był chwytliwy dla potencjalnego czytelnika, który powinien być zachęcony do zapoznania się z naszą treścią. W końcu to użytkownik ma wejść na naszą stronę, a my powinniśmy udostępnić mu taki tytuł, który będzie w stanie go do tego zachęcić. Jeśli ktoś ma problem z przygotowaniem dobrego tytułu, można w sieci znaleźć poradniki, które nam, to ułatwią.

Odpowiedni adres URL

Warto również zwrócić uwagę na to, że wygląd adresu URL również ma istotne znaczenie w pozycjonowaniu. Roboty wyszukiwarek będą w stanie pracować z każdym adresem URL i będą w stanie go odpowiednio rozpoznać. Jednak dla zwykłego użytkownika sytuacja wygląda już zupełnie inaczej. Należy bowiem dążyć do tego, aby przygotowany przez nas adres był pozbawiony liczb i znaków specjalnych. Najlepiej, aby w adresie URL zawarte były wyrazy, które będą się odnosiły do treści, która będzie opublikowana w artykule, dzięki temu użytkownik, spoglądając na taki adres, będzie miał ogólne wyobrażenie tego, jakiego rodzaju treści może się tam spodziewać. Takie rozwiązanie na pewno będzie się bardzo dobrze sprawdzać w praktyce i warto z niego skorzystać. Algorytmy coraz lepiej podążają w kierunku ludzkich preferencji, dlatego możemy oczekiwać, że w przyszłości jeszcze lepiej będą zwracać uwagę na strukturę adresów i treści na naszych stronach.

Zadbajmy o meta tagi

To, w jaki sposób widoczne są podstrony w wynikach wyszukiwania to bardzo ważna kwestia. Użytkownicy wyszukiwarek w czasie przeglądania listy wyników zwracać będą uwagę na każdą informację. Decyzja odnośnie do tego, który wybrać wynik będzie opierać się o prezentację linków w SERP-ach (naturalnych, organicznych wyników wyszukiwania). Jeśli ktoś korzysta z systemu CMS WordPress, to może również skorzystać ze wtyczki, która pomoże zadbać o meta tagi i ułatwi ich uporządkowanie. Taka wtyczka to rozwiązanie, które pozwoli nam zdefiniować nie tylko meta tytuły i meta opisy, ale także pozwoli na wygenerowanie mapy serwisu, określi strukturę naszych adresów URL w szczególności, gdy będą udostępniane w mediach społecznościowych.

Umiejętne wykorzystywanie nagłówków

Nagłówki mają bardzo duże znaczenie i warto zwrócić uwagę na ich zastosowanie. To znaczniki języka HTML, w których powinny być umieszczone ważne dla danej strony słowa kluczowe. Znaczniki mogą być stopniowane, aby wskazać robotowi indeksującemu, które z nich są ważniejsze. Jeśli chcemy je dobrze wykorzystać, to należy zastosować je stopniowo, po kolei.

Odpowiednie umieszczenie obrazów

W przypadku zastosowania zdjęć – o nie również będziemy musieli zadbać. Dla robotów wyszukiwarki warto nazwać plik w taki sposób, aby udało się go wygodnie i szybko zindeksować. Warto przeskalować obraz do rozdzielczości, która będzie odpowiednia dla naszej strony, a dokładniej również do miejsca, w którym będzie się znajdował. Warto pamiętać również o wypełnieniu atrybutów ALT, w ten sposób będziemy mogli przekazać robotom indeksującym, co znajduje się na danym obrazie.

Formatowanie treści

Każdy użytkownik na naszej stronie ocenia to, co na niej widzi, dlatego dobrze wyglądający i odpowiednio sformatowany tekst na pewno zostanie również pozytywnie odebrany przez naszych czytelników. Jeśli tak się stanie, to możemy również oczekiwać, że zostaną na niej przez dłuższy czas, a Google na pewno to zauważy i oceni korzystnie naszą witrynę.

Linkowanie wewnętrzne

Tworząc treść pod kątem SEO, na pewno warto zwracać uwagę na to, w jaki sposób poszczególne podstrony w obrębie naszego serwisu są między sobą połączone. To element, który ma znaczenie zarówno dla użytkownika, jak i dla wyszukiwarki, dlatego warto zadbać o przejrzyste i odpowiednie połączenie treści, aby nawigowanie między nimi było wygodne.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: