W jaki sposób przygotować konwertujący artykuł?

W jaki sposób przygotować konwertujący artykuł?

Czy jesteś zadowolony z konwertowania swoich artykułów? Jeśli analizujesz dane w systemie Google Analytics z pewnością zauważasz, że wiele osób po przeczytaniu danej treści tylko zamyka Twoją witrynę. Co więcej, wiele osób czyta wyłącznie nagłówki, a następnie również ją opuszcza. W związku z tym jak napisać tekst, który zapewni konwersję i będzie przynosił założone przez nas cele?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Co zachęca użytkowników do zainteresowania się danym artykułem?
  • Jak powinien być napisany ciekawy artykuł?
  • Do kogo zaadresować treść na naszej stronie internetowej?

Jeśli marketingowy świat byłby utopią, to wszyscy czytaliby wpisy, zapisywali się do newslettera, pobierali e–booki, sięgali po telefon żeby się skontaktować, bądź pisali e-maila. Niestety, świat marketingowy daleki jest od ideału. Oczywistym jest fakt, że celem każdego właściciela strony jest uzyskanie jak największej konwersji. Prawda jest jednak taka, że wyłącznie kilka procent czytelników zostanie ostatecznie naszymi klientami. Co więcej, okazuje się, że bardzo często konwersje są utracone już na początku. Nie potrafimy bowiem stworzyć artykułu, który przyciągałby uwagę potencjalnych klientów. Czas na przyciągnięcie uwagi użytkownika wynosi około trzech sekund. Jest to czas, przez który trzeba klienta przekonać do tego, by otworzył nasz artykuł lub opis produktu i zaczął go czytać. Zobacz co należy zrobić, aby zapewnić sobie odpowiednią konwersję.

Chwytliwy nagłówek

Pomyśl, że Twój klient przegląda w wyszukiwarce bądź mediach społecznościowych szereg rozmaitych stron oraz wpisów. Ich ilość jest tak ogromna, że nie ma szans na przeczytanie ich wszystkich. W związku z tym wybierze te witryny, które wzbudzą w nim zainteresowanie. Zarówno Google, jak i media społecznościowe zatroszczą się o to, aby Twój wpis został pokazany właściwej osobie. Trzeba jednak pamiętać, że takich wpisów będzie całe mnóstwo. Jednocześnie każdy ten wpis będzie dla Ciebie potencjalną konkurencją. Dlatego szczególnie dużo uwagi należy poświęcić nagłówkom. Jak przygotować wpis, który będzie konwertował?

Zastanów się nad tym:

  • czy wpis czymś się wyróżnia?
  • czy jest wystarczająco czytelny oraz zrozumiały?
  • czy wpis oszukuje, co do zawartości?
  • dlaczego jest nieatrakcyjny oraz nie przyciąga uwagi?

Zapoznaj się teraz ze statystykami strony internetowej, a następnie przeanalizuj, jaki kanał daje najwięcej wejść.

Najczęściej najwięcej jest z trzech kanałów:

  • wyszukiwarki – wejścia organiczne;
  • social media;
  • płatnych wyników.

Jeśli znaczna część czytelników pochodzi z wejść organicznych, to optymalizacja tytułu pod kątem wyszukiwarki jest oczywiście niezbędna i należy o niej pamiętać. Dlaczego? Jaki użytkownik wpisze w wyszukiwarce np. „poznaj osiem prostych sposobów na podwojenie liczby klientów z bloga”? Oczywiście takich użytkowników nie ma. Jeśli chcemy w związku z tym znaleźć tego rodzaju informacje w wyszukiwarce, to wpisać należy na przykład „jak napisać wpis, który będzie konwertować?”. Co jednak w sytuacji, kiedy czytelnicy pozyskiwani są w social mediach, bądź pochodzą z płatnych wyników? Najlepszym wyjściem jest przygotowanie takich nagłówków, które będą odpowiednie pod względem zarówno wyszukiwarki, jak i social media. UWAGA: jeśli opierasz stronę o system CMS WordPress, funkcję rozdzielenia nagłówków zapewnia darmowa wtyczka „Yoast SEO”.

Ciekawa grafika

Większość klientów każdego dnia przegląda setki stron. Co w sytuacji, kiedy stron tych jest tak wiele, że nawet interesujący nagłówek nie przyniesie rezultatów? W to miejsce wchodzi grafika bądź film.

Jaka wygląda grafika przyciągająca uwagę?

  • kolorystycznie dopasowana do tematyki wpisu;
  • zawierająca postać lub przedmiot, której dotyczy dany wpis;
  • zawierająca tytuł wpisu.

Content is a king

Jeśli chodzi o słowo pisane, ustalenie tego, co jest dobre, a co złe, trudno dojść do takich samych wniosków. Warto jednak poznać pewne zasady, których znajomość pozwoli odpowiedzieć na pytanie: w jaki sposób napisać wpis, aby zapewnić sobie konwersję?

1. Wpis powinien posiadać cel – jeśli cel wpisu jest jasno określony, to wpis można określić jako wpis z misją. Takie wpisy są skuteczne i przekładają się na konwersję. Istotna jest struktura samego wpisu – zachowanie odpowiedniej struktury wpisu – nagłówków, podpunktów, list – ułatwia przeglądanie zawartości strony.

2. Unikalna treść – przede wszystkim trzeba mówić o czymś wyjątkowym. To właśnie to sprawi, że klient będzie chciał nawiązać z nami kontakt. Jednocześnie trzeba pamiętać, że unikalnym contentem nie są aktualności z życia firmy, a także newsy z danej branży.

3. Poprawna pisownia oraz gramatyka – koniecznie trzeba o tym pamiętać. Jeśli wpis zawiera błędy ortograficzne, a zdania nie są zbyt składne, można być niemalże pewnym, że nie tylko nie pozyskamy nowego klienta, ale nawet stracimy tego, którego już mieliśmy. Procent konwersji znacznie się pogorszy. Co zrobić? Dobrym rozwiązaniem jest napisanie wpisu, pozostawienie go na kilka godzin, a następnie jego ponowne przeczytanie. To sposób na to, aby znaleźć błędy, których od razu po napisaniu tekstu nie zauważymy. Warto na koniec skorzystać jeszcze z narzędzia „Language Tool”, a następnie dokończyć proces sprawdzania.

4. Wezwanie do działania – magicznym składnikiem konwersji są przyciski typu „CTA” (Call to Action). Bez względu na to, czy Twoim celem jest pozyskanie adresu mailowego, nakłonienie klienta do nawiązania kontaktu telefonicznego bądź mailowego, sprzedanie produktu, koniecznie trzeba podkreślić wezwanie do działania.

Opracuj profil idealnego czytelnika

Zanim zaczniesz w ogóle pisać wpis zastanów się nad tym do kogo go adresujesz.

Warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • jakiego klienta chcesz przyciągnąć?
  • jakie potrzeby, problemy i cele ma klient, którego chcesz przyciągnąć?
  • co chcesz zaoferować klientowi?
  • w jaki rynek chcesz trafić?

Odpowiedzi na te pytania pozwolą stworzyć bardzo prosty profil najlepszego klienta, czyli tzw. personę danej marki.

Po lekturze tego artykułu można mieć poczucie, że artykuły zaczną lepiej konwertować dopiero wówczas, gdy wykonamy ogrom pracy. Jest to słuszne stwierdzenie. Wystarczy jednak zastosować nasze proste wskazówki, aby szybko zauważyć efekty. Jeśli znane Ci są inne sposoby pozwalające na zwiększenie konwersji i przyciągnięcie odpowiednich klientów, zachęcamy do podzielania się tą informacją w komentarzach.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czy blog firmowy to konieczność?

Coraz częściej słyszy się stwierdzenie, że dzisiaj trudno wyobrazić sobie stronę internetową firmy, bez jej firmowego bloga. Pojawia się jednak...

Zamknij