O czym pisać w newsletterze?

O czym pisać w newsletterze?

Wielu osobom wydaje się, że obecnie newsletter jest stratą czasu. Tymczasem jeśli tylko zaproponujemy naszym odbiorcom interesujące treści, może on okazać się naprawdę skuteczny. Poznaj pomysły na newsletter, a także zobacz, o czym można pisać. Dowiedz się, jakie są sprawdzone wskazówki, które pomogą tworzyć skuteczny mailing reklamowy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czego powinien dotyczyć newsletter wysyłany do naszych klientów?
  • Jakie informacje powinny być zawarte w newsletterze?
  • Jakie treści w newsletterze zainteresują jego odbiorców?

O tym, czy newsletter kogoś zainteresuje, decyduje jego treść. Jeśli będzie ona interesująca, wiadomości, które trafiają do klientów, będą przez nich bardzo chętnie czytane. Chodzi o to, aby baza mailingowa się powiększała, a wiadomości, które trafiają do odbiorców, nie były automatycznie przenoszone do kosza. Trzeba bowiem pamiętać, że subskrybenci przeczytają wiadomość dopiero wówczas, gdy zdecydują się ją otworzyć.

Informacje wokół marki

Największą zaletą, jaką przypisać można takiej formie marketingu, jest przede wszystkim możliwość utrzymywania stałego kontaktu z odbiorcą. Przekłada się to na wzrost zaangażowania. To dobra droga, aby edukować odbiorców w zakresie marki.

Warto stawiać na:

  • informowanie o nowościach – warto dzielić się z odbiorcami tym, co nowego będziemy mogli im zaproponować. To, co skutecznie wzbudza zainteresowanie to nowe produkty, usługi czy wszelkie zmiany;
  • informowanie o nowych certyfikatach, wyróżnieniach, nagrodach, a także osiągnięciach – to dobry sposób, aby użytkownicy widzieli, że firma nieustannie się rozwija i ma coraz lepsze osiągnięcia. Wpływa to korzystnie na wzrost zaufania do naszej marki.

Informacje, które odnoszą się do produktu

To, co warto robić również za pomocą newslettera to także edukowanie oraz uświadamianie naszych odbiorców. W tym wypadku świetnie sprawdzają się treści poradnikowe, które budują autorytet wokół naszej marki. Przekłada się to z czasem na przedstawienie siebie w roli eksperta.

Jak to robić?

  • poradnik wokół produktu bądź usługi – taka treść zwiększa zainteresowanie naszym produktem. Wynika to z większej wiedzy na jego temat, a także większej świadomości. Świetnie sprawdzają się również zdjęcia przedstawiające dany produkt, a także krótkie filmy wideo;
  • wskazówki dotyczące użytkowania – bardzo pomocne okazują się wszelkie wskazówki, które odnoszą się do usprawniania czegoś. Umieszczenie takich treści w newsletterze sprawia, że podkreślona zostaje wyjątkowość treści w oczach tych, do których jest ona kierowana;
  • prezentowanie różnic w usłudze – to dobry sposób, aby pokazać, że wyróżniamy się na tle konkurencji. Wskazywać należy na te cechy i rozwiązania, których firmy konkurencyjne nie posiadają. Trzeba pamiętać, że w sieci wybór oferty jest zawsze oparty na porównywaniu jej z innymi. Tym, co wywoła pożądany efekt, jest pokazanie, że posiadamy coś unikalnego.

Inspiracje czerpane z bloga

Bardzo często newsletter oparty jest na treściach, które powstają każdego dnia. Dotyczy to na przykład tych, które powstają na potrzeby bloga. Wiele osób zapyta w tym miejscu, że skoro dana treść zaprezentowana jest na blogu, to po co powtarzać ją jeszcze w newsletterze? Trzeba podkreślić, że stron, które można w sieci przeglądać, jest całe mnóstwo. Nie sposób jest odświeżać każdą stronę po to, aby sprawdzić, czy pojawiło się na niej coś nowego. Dlatego właśnie przedstawianie materiałów w newsletterze jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Postawić można na:

  • dostarczanie informacji o wszystkich nowych wpisach, jakie zostały opublikowane na blogu;
  • przedstawianie wpisów gościnnych;
  • dostarczanie informacji o „życiu” naszego bloga – mogą to być np. statystyki odwiedzin, czy informacje o najczęściej czytanych wpisach.

Ważne jest jednak, aby materiał został właściwie zatytułowany. Dobrze jest wskazać, że w danym tekście pojawia się na przykład infografika. Takie informacje są niezwykle pomocne dla użytkowników. Nie każdy bowiem preferuje takie same formy treści. To, co dostarcza wielu pomysłów na newsletter, są także zestawienia wpisów, które dotychczas zostały opublikowane.

Wzmianki dotyczące ludzkiego podejścia

Świetne pomysły dotyczące newslettera odnoszą się także do pokazania ludzkiej twarzy marki. W Internecie ma to szczególne znaczenie. Trzeba bowiem pamiętać, że w sieci wszystko jest wirtualne. Klient obsługiwany jest bez fizycznego kontaktu. Warto pokazać siebie, a także cały zespół. To prosty sposób na to, aby odbiorców przybliżyć do marki, a tym samym wprowadzić element ludzki. Są to materiały, które korzystnie wpływają na zaufanie, a także na poziom lojalności. Sprawiają, że więź klienta z naszą marką zostanie wzmocniona.

Postawić można na:

  • wywiady – warto publikować wywiady z ekspertami bądź osobami, które w danej branży są autorytetami;
  • przedstawienie zespołu – świetnie sprawdzi się materiał, w którym przedstawimy zespół stojący za sukcesem firmy, bądź sprzedawanym produktem;
  • informacje dotyczące wydarzeń, w jakich wezmą udział osoby tworzące zespół;
  • opinie klientów – powinny to być jednak opinie wyróżniające się. Wybierać należy te odbiegające od klasycznego schematu typu „firma, którą warto polecić, wszystko ok”.

Treści, które rozwiązują problemy

Do treści, jakie można przekazywać w newsletterze, zalicza się także informacje pomocne dla użytkowników. Można tu dla przykładu wskazać jakąś branżę, w której potrzebny jest helpdesk rozwiązujący problemy klientów. Dobrym krokiem do optymalizacji pewnych procesów może okazać się rozpoczęcie kampanii, w której informować będziemy o pewnych pytaniach, które są często zadawane.

Bardzo pomocne okazują się porady tworzone na zasadzie FAQ. Pokusić można się również o przedstawienie pozytywnej historii wybranego klienta, wskazując na stan przed i po skorzystaniu z usługi, bądź zakupie produktu. To dobry sposób, aby zaprezentować produkt w konkretnej sytuacji.

Treści dotyczące wydarzeń o charakterze cyklicznym

To kolejna ciekawa propozycja dotycząca newslettera. Warto pamiętać, że w całym roku cyklicznych wydarzeń jest naprawdę wiele. Bardzo często wiążą się ono ze zwiększoną aktywnością w zakresie robienia zakupów. Jeśli więc połączymy to z jakąś akcją promocyjną, możemy liczyć, że kampania będzie naprawdę bardzo skuteczna.

Do takich wydarzeń cyklicznych, które warto wykorzystać, zalicza się między innymi:

  • Walentynki;
  • Dzień Babci i Dziadka;
  • Dzień Kobiet.

Okazuje się, że newsletter to niezwykle uniwersalne medium. Pozwala na sprzedanie treści różnego rodzaju i daje ogromne pole do popisu, jeśli zależy nam na różnorodności. Oczywiście najczęściej spotykane są treści o charakterze typowo sprzedażowym, bądź takie, które pokazują rozmaite promocje. Warto jednak wiedzieć, że propozycji dotyczących treści, które można publikować w newsletterze, jest całe mnóstwo. Warto zastanowić się nad pokazaniem czegoś nowego. To dobry sposób na to, aby tchnąć odrobinę świeżości w relacje z naszymi klientami.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: