Najlepsze sposoby na zwiększenie konwersji sklepu internetowego

Najlepsze sposoby na zwiększenie konwersji sklepu internetowego

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien poznać sposoby na to, w jaki sposób można zwiększyć konwersję witryny internetowej. Niektóre działania w znaczny sposób wpływają na wzrost sprzedaży. Poznaj je i zastosuj w swoim sklepie online!

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak zachęcić klientów do zakupów w sklepie internetowym?
  • W jaki sposób zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w sklepie internetowym?

Niski wskaźnik konwersji to problem wielu sklepów internetowych. Nawet jeśli sklep generuje ruch, procent użytkowników, którzy dokonali zakupu, jest zbyt niski. Aby zmienić ten stan rzeczy, warto poznać wskazówki, które pozwolą zniwelować problem.

Nie przesadzaj z filtrowaniem produktów

Skrupulatne przypisywanie produktom jak największej możliwości filtrowania wydaje się dobrym rozwiązaniem. Czy jednak faktycznie potrzebujemy aż tylu opcji? Niekiedy przeładowanie menu oraz nawigacji zbyt dużą ilością rozwijanych podmenu, zakładek czy linków nie jest potrzebne. Produkty mogą być wybierane według marki, kategorii i podkategorii, następnie jest kolor, rozmiar, zastosowanie, opinie, ceny, kolekcje i wiele innych czynników. Taki łańcuszek wydaje się nie mieć końca, łatwo też z nim przesadzić. Chcąc uniknąć niepotrzebnych rozwiązań, warto zastanowić się nad tym, co jest naprawdę użyteczne i wartościowe dla użytkownika. Mniej opcji do wyboru, to łatwiejsza decyzja do podjęcia. Czasami lepiej ograniczyć ilość propozycji do niezbędnego minimum, mobilizując tym samym użytkownika do tego, aby podjął akcję w taki sposób, jak Ty sobie tego życzysz.

Ograniczenie ilości porzuceń koszyka

Zdarza się, nawet dość często, że użytkownik wrzuca produkt do koszyka, nie mniej jednak nie dokonuje finalizacji, czyli nie kończy procesu zakupów w sieci. Zakładając, że zwiększenie konwersji sklepu internetowego ma przynieść pożądane efekty, należy zdecydowanie ograniczyć ilość niedokończonych zakupów.

W celu pozbycia się tego uciążliwego problemu proponujemy zastosowanie kilku rozwiązań:

  • wprowadzenie tzw. dowodów społecznych w obrębie witryny;
  • optymalizację procesu zamówienia konkretnego produktu;
  • wysyłanie e-maili z przypomnieniem o dodaniu produktu do koszyka oraz niedokończonych zakupach.

Ułatwienia podczas dokonywania zakupów

Postaraj się, aby przycisk „Dodaj do koszyka” był odpowiednio wyeksponowany i widoczny dla klienta. Na pozór wydaje się to oczywistą oczywistością, wciąż jednak spotyka się serwisy, w których przedmiotowy przycisk nie rzuca się wystarczająco w oczy. Najczęściej popełnianym błędem jest nieodpowiednia lokalizacja przycisku, jego kolor lub rozmiar. Optymalnym rozwiązaniem w tej sytuacji jest zbudowanie strony produktu w taki sposób, aby przycisk był zawsze widoczny, bez względu na to, jak bardzo zostanie przewinięta strona internetowa. Przykładem może być tutaj strona oferująca kursy online – podczas przewijania strony w dół przycisk znika z pola widzenia, pojawia się jednak w dolnej części ekranu, przyklejony do paska. Rozwiązanie to umożliwia zamówienie wybranego kursu bez ponownego przewijania strony ku górze, czyli do miejsca, gdzie pierwotnie znajdował się przycisk.

Zachęcaj do nieopuszczania serwisu

Warto także zadbać o to, aby użytkownicy nie opuszczali strony. Pomocnym rozwiązaniem w tej kwestii okazuje się wyskakujące okienko pop-up, które pojawia się w momencie, gdy użytkownik zamierza opuścić Twoją stronę internetową. W praktyce oznacza to, że jeśli internauta spróbuje zamknąć kartę lub kliknąć przycisk „wstecz”, automatycznie wyskoczy okienko pop-up. Nietrudno zauważyć, że przedmiotowe okienko pop-up to cenna broń, za której pomocą możesz wpłynąć na decyzję użytkownika, wykorzystując w tym celu nie tylko atrakcyjny nagłówek, ale także przykuwającą uwagę grafikę. Jeśli do całości dorzucisz rabat, zmobilizujesz użytkownika do podjęcia ponownej decyzji i zastanowienia się, czy faktycznie chce zrezygnować z Twojej oferty. Z całą pewnością warto skorzystać z tego rozwiązania i dać sobie drugą szansę.

Opinie szansą na sprzedaż produktu

Pozytywne opinie w znaczny sposób potrafią zmobilizować użytkownika do podjęcia decyzji w kwestii ewentualnego zakupu. Jest to kolejny sposób na zwiększenie konwersji sklepu internetowego. Jest to złota zasada w świecie e-commerce. Sprawdź, czy Twój sklep gwarantuje użytkownikom możliwość wystawiania opinii i recenzji.

Miej pewność, że wszystko działa

Sklep online musi działać bez zarzutu przez cały czas, w tym przypadku nie może być mowy o żadnych potknięciach. Pamiętaj, że nie jest to placówka stacjonarna, która działa w określonych godzinach. Owszem, mogą zdarzyć się chwilowe zastoje, spowodowane przede wszystkim przez kwestie techniczne. Sytuacje takie zdarzają się jednak sporadycznie. Wyobraź sobie, że w danej chwili stu użytkowników zamierza dokonać zakupu w Twoim sklepie internetowym i niespodziewanie okazuje się, że coś nie działa tak, jak powinno? Połowa nie ma dostępu do przycisku, który umożliwia dodanie produktu do koszyka na urządzeniu mobilnym, kolejne 10% otrzymuje komunikat, że „produktu nie ma w magazynie”, a 20% zmaga się z czytelnością formularza zamówienia. W tej sytuacji tylko dwadzieścia osób na sto może zrealizować zakupy w Twoim sklepie. Wygląda to nie najlepiej, prawda? Właśnie z tego powodu konieczna jest nieprzerwana dostępność sklepu. Ważną kwestią są w tym przypadku również urządzenia mobilne, zdecydowanie bardziej wymagające niż tradycyjny komputer.

Rzetelnie przekaż niezbędne informacje

Poinformuj użytkownika o wszystkich kwestiach, które powinien znać przed ewentualnym zakupem. Nie ukrywaj niczego, to nie ma sensu – prawda zawsze wychodzi na jaw. Rzetelnie informuj o cenie produktu, bez stosowania jakichkolwiek haczyków. Przekaż także wszystkie informacje dotyczące samego produktu (np. zastosowanie, dane techniczne, korzyści z użytkowania), nie zapominaj także poinformować o przypuszczalnym czasie realizacji zamówienia – jest to szczególnie ważne w przypadku, gdy produktu aktualnie nie ma w magazynie. Klient, który wie, na czym stoi, czuje się bezpieczniej i chętniej skorzysta z oferty.

Video zamiast obrazu

Doskonałym rozwiązaniem, które umożliwia zwiększenie konwersji sklepu internetowego, jest umieszczenie w witrynie plików video, prezentujących produkt. Najlepiej, jeśli film przedstawia praktyczne użycie produktu, wizualizując jego działanie w rzeczywistych warunkach. Działanie to z całą pewnością korzystnie wpłynie na decyzję zakupową, zwiększając konwersję sklepu.

Lista najczęściej zadawanych pytań

Dobrym rozwiązaniem jest także podstrona FAQ, na której można znaleźć odpowiedzi na nurtujące czytelników pytania. Jeśli zadbasz o to, aby na stronie znalazły się pytania i odpowiedzi pomocne dla użytkowników, w znaczny sposób przyczynisz się do dokonania zakupów przez klientów, a także przyczyniając się do ich zadowolenia.

Jak nietrudno zauważyć, wystarczy kilka prostych kroków, by zwiększyć szanse na optymalną konwersję na stronie. Należy jednak pamiętać, że we wszystkich działaniach dotyczących wskaźnika konwersji ważne jest mierzenie poczynionych zmian. Pomocnym narzędziem w tym przypadku okazują się różnego rodzaju testy A/B.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: