Jakie obniżki w sklepie internetowym zwiększają sprzedaż?

Jakie obniżki w sklepie internetowym zwiększają sprzedaż?

Recepta na skuteczny sklep internetowy praktycznie nie istnieje. Branża e-commerce to przedsięwzięcie bardzo rozbudowane, zwiększenie sprzedaży wymaga często wiele wysiłku. Istnieje wiele kluczowych czynników sprzedażowych – prezentacja sklepu, szata graficzna, budowanie zaufania, znajomość marki, a także reklama w różnej postaci. Skutecznym bodźcem do zakupu mogą okazać się różnego rodzaju obniżki, które bez wątpienia warto stosować, zachowując przy tym zdrowy rozsądek.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak zmniejszyć ilość porzuconych koszyków w sklepie internetowym?
  • Co wpływa na decyzję zakupową w sklepie internetowym?

Dlaczego warto stosować obniżki?

W pierwszej kolejności warto przyjrzeć się plusom i minusom wszelkiego rodzaju przecen i obniżek.

Plusy:

  • promocyjne oferty mogą przekonać do marki;
  • klient może zostawić obecną markę dla Twojej;
  • obniżki pomagają w pozyskaniu nowych klientów;
  • obniżki zwiększają liczbę zamówień;
  • są zachęcające i atrakcyjne dla klienta;
  • zwiększają lojalność i przywiązanie do marki obecnych klientów;
  • mogą uszczęśliwiać kupujących.

Minusy:

  • mogą przyciągać mało lojalnych klientów, polujących na okazje;
  • zmniejsza się przychód w przeliczeniu na pojedynczą transakcję;
  • klienci mogą uzależnić się od promocji w sklepie i będą kupować tylko podczas tego typu akcji;
  • obniżka nie jest dobrą formą reklamy w aspekcie długotrwałym.

Powyższe informacje wskazują, że obniżki także posiadają minusy, nie oznacza to jednak, że należy z nich rezygnować. Wręcz przeciwnie. Stosując przemyślane obniżki/ można skutecznie zachęcić odbiorców do zakupu.

Kupony rabatowe

Pomysł prosty i efektowny, a co ważniejsze, umożliwia wiele alternatywnych konfiguracji. Jest to ponadto rozwiązanie bardzo elastyczne i wygodne.

Istotą przedsięwzięcia jest wpisanie specjalnego kodu, który można otrzymać za pośrednictwem np.:

  • mailingu i newslettera;
  • reklamy w mediach społecznościowych;
  • w wyświetlanego okienka po-pup na stronie.

Oferty weekendowe, tygodniowe, a nawet miesięczne

Tego typu obniżki sprawdzają się przede wszystkim w okresach mniejszej liczby zamówień. W praktyce oznacza to, że jeżeli klienci najczęściej kupują w weekend, warto zachęcić ich promocją do kupna w tygodniu i na odwrót. Pomocnym narzędziem w tej kwestii jest analiza sytuacji sprzedażowej marki.

Gratisy

Kolejnym rozwiązaniem jest dorzucenie do zakupów upominku, który może się stać dodatkowym bodźcem. Ważne jest jednak to, aby upominek był odpowiednio dopasowany, czyli spójny z oferowanym przedmiotem – czymś, co klient będzie mógł wykorzystać.

Oto kilka przykładów atrakcyjnych połączeń:

  • telefon + etui;
  • lornetka + pokrowiec;
  • blender + dodatkowy pojemnik;
  • książka + gadżeciarska zakładka;
  • monitor + ściereczka do czyszczenia.

Remarketing

Mowa tu o docieraniu do klientów, którzy mieli już styczność z Twoim sklepem. Jest to sposób skuteczny, który pozwoli dotrzeć przede wszystkim do świadomych odbiorców, mniej lub bardziej znających markę. Jest to swoiste przypomnienie o istnieniu sklepu, często adresowane dla użytkowników, którzy podczas wcześniejszej wizyty nie mieli wystarczająco dużo czasu, by zapoznać się z ofertą lub coś odwróciło jego uwagę. Działanie to można określić mianem kuszenia promocją. Przykładem obrazującym tę tezę mogą być działania podejmowane na Facebooku, obejmujące przede wszystkim reklamy z daną marką.

Opuszczenie koszyka

Jak wynika z badań, znaczna część użytkowników opuszcza koszyk zakupowy, nie kończąc zakupów. Przyczyny mogą być w tym przypadku różne, począwszy od świadomej decyzji, po czynniki nieprzewidziane. W tej sytuacji pomocne okazują się specjalne oprogramowania, które pozwalają trafić do takiego użytkownika i zaproponować rabat za dokończenie zakupu. Można stwierdzić, że jest to swego rodzaju druga szansa i skuteczny sposób na ponowne zaciekawienie klienta.

Subskrypcja e-mailowa

Doskonałym rozwiązaniem jest także budowanie bazy mailingowej, które w przypadku sklepów internetowych powinno być priorytetem. Jest to doskonała propozycja, by dotrzeć do potencjalnych klientów w prosty i niskobudżetowy sposób. Wiadomo jednak, że mało kto zapisze się do takowej bazy ot tak – odbiorców należy czymś zachęcić, np. zaoferować rabat, który nie tylko pozwoli zwiększyć szansę wypełnienia formularza subskrypcji, ale przede wszystkim zachęci do zakupów.

Wymagana minimalna liczba

Doskonałym rozwiązaniem, które sprawdzi się w przypadku sklepów internetowych, są akcje promocyjne, w których wykorzystana zostaje minimalna liczba produktów w zamówieniu – jest to prosty i skuteczny sposób, by zmobilizować klienta do dokonania większych zakupów. Użytkownik dokonuje zakupu większej ilości produktów przede wszystkim po to, aby uzyskać rabat – rozwiązanie to jest także korzystne dla sklepu, który w tym przypadku może liczyć na optymalne przychody. Inaczej rzecz ujmując, klient otrzyma rabat, nie mniej jednak w sklepie pojawi się większy zysk za sprawą dwóch sprzedanych produktów, a nie jednego. Rozwiązanie proste i jednocześnie skuteczne.

Przedsprzedaż

Przedsprzedaż to rozwiązanie adresowane przede wszystkim dla klientów stałych lub tych, którzy dobrze znają markę. Stali bywalcy sklepu, jak również internauci czekający na dany produkt z całą pewnością będą zainteresowani ofertą zakupu, dlatego też obniżka przed sprzedażowa może okazać się skutecznym i decydującym czynnikiem zakupowym, przekładającym się automatycznie na wzrost sprzedaży.

Indywidualna oferta specjalna

Obniżki w sklepach internetowych mogą mieć także bardzo indywidualny charakter. Rozwiązania „dedykowane” lub „prawie dedykowane” pozwalają poczuć się przez użytkowników wyjątkowo – w tej sytuacji klienci mają wrażenie, że oferta adresowana jest przede wszystkim dla nich, w swoisty sposób są wyróżnieni, co automatycznie zwiększa szansę na zakupy. Obniżkę dedykowaną można wykorzystać np. w dniu urodzin użytkownika, z okazji Dnia Kobiet itp.

Moment opuszczenia serwisu

Niektórzy klienci opuszczają sklep internetowy – w tej sytuacji warto podjąć działania, które zmobilizują klienta do ponownego zainteresowania ofertą sklepu, czyli oferowanym przez witrynę asortymentem. Działanie to polega na tym, że w momencie opuszczania serwisu pojawia się okienko oferujące rabat, mobilizując w ten sposób użytkownika do ponownego przemyślenia zakupów. Zwiększeniem chęci na zakupy może być też dodatkowy kod rabatowy.

Okazje sezonowe

Popularnym i często stosowanym rozwiązaniem są obniżki sezonowe lub okazjonalne. Promocja może mieć w tym przypadku różną formę, najistotniejsze jest to, aby wiązała się z konkretną okazją lub wydarzeniem, np. wakacjami, walentynkami, świętami, Dniem Dziecka, pierwszym dniem szkoły itp.

Jakie są rodzaje obniżek w sklepie internetowym?

Jak nietrudno zauważyć, istnieje wiele form promowania własnej oferty i zachęcania odbiorców niższą ceną. Przedstawione rodzaje obniżek w sklepie internetowym to rozwiązania bardzo popularne i często stosowane, nie mniej jednak ich zasadniczą zaletą jest przede wszystkim skuteczność.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: