Czy wirtualny spacer wspiera pozycjonowanie wizytówki w Google Moja Firma?

Czy wirtualny spacer wspiera pozycjonowanie wizytówki w Google Moja Firma?

Wirtualny spacer, dzięki któremu możemy za pomocą komputera podłączonego do internetu przemierzać cały świat, to jeden ze znaków rozpoznawalnych usługi Map Google. Posiadając wizytówkę firmy w usłudze Google Moja Firma, możemy stworzyć również taki spacer we własnej firmie, hotelu czy restauracji. Posunięcie to ma wiele plusów i jest coraz częściej wykorzystywane przez właścicieli firm. Czym zatem jest wirtualny spacer? Jak się go wykonuje? Jakie korzyści daje jego wykonanie oraz opublikowanie? Gdzie można go zamówić? Odpowiedzi na te pytania udzielimy w artykule.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czy moja firma powinna zlecić wykonanie wirtualnego spaceru?
  • Czy wirtualny spacer wpływa na lepszą widoczność wizytówki w wyszukiwarce Google?
  • W jaki sposób jest wykonywany wirtualny spacer?

Czym jest wirtualny spacer?

Wirtualny spacer to wizualizacja wykonana w technologii „360 stopni” na podstawie zdjęć sferycznych zrealizowanych w przestrzeni biurowej lub usługowej danej firmy. Wirtualny spacer przedstawia jedynie naszą firmę — np. jej wnętrze. Taką wizualizację możemy wykonać zarówno we wnętrzu budynku, jak i na zewnątrz — w dowolnym miejscu.

Gotowy spacer pozwala zwiedzić nasze biuro czy przestrzeń usługową. Przemierzając zwizualizowane wnętrze, możemy przesuwać się do kolejnych punktów (pomieszczeń lub pięter), co przypomina spacer ulicami miast w mapach Google z wykorzystaniem usługi „Google Street View”.

Wirtualny spacer

Wirtualny spacer (źródło: Google)

Samo wykonanie spaceru jest płatne, lecz jego dodanie na wizytówkę oraz utrzymywanie jest darmowe. Spacer ten możemy dodać do swojej wizytówki w usłudze Google Moja Firma, ale też i udostępnić na swojej stronie internetowej. Jego celem jest umożliwienie dokładnego zwiedzenia naszej firmy potencjalnemu klientowi, który chce skorzystać z naszych usług.

Jak stworzyć wirtualny spacer?

Wirtualny spacery z wykorzystaniem technologii „360 stopni” powinny być tworzone są przez fotografów z certyfikatem „Rekomendowanego fotografa przez Google Street View”. Czas trwania wykonywania wirtualnego spaceru jest uzależniony od wielkości powierzchni, którą wizualizujemy. Może być to zarówno kilkadziesiąt minut, jak i nawet kilka godzin.

W czasie przygotowywania zdjęć fotograf wykonuje je co kilka metrów — przechodząc do kolejnych punktów (pomieszczeń lub pięter). Przeważnie punkty te oddalone są od siebie od jednego do kilku metrów i pozwalają zwiedzić całą zwizualizowaną przestrzeń. W danym punkcie wykonuje się zdjęcia pod różnym kątem, aby można było w pełni przedstawić przestrzeń naszej działalności.

Po zakończeniu sesji zdjęciowej całej powierzchni należy połączyć wszystkie wykonane zdjęcia w jedną „aktywną wizualizację”, która metr po metrze przedstawi powierzchnię całej firmy. Cały proces bywa żmudny, gdyż należy wykonać go bardzo dokładnie, aby jak najdokładniej przedstawić wygląd całej sfotografowanej powierzchni.

Cena za wirtualny spacer jest zależna od doświadczenia i renomy fotografa oraz od wielkości fotografowanej powierzchni. Przeważnie jest to suma ok. kilkuset złotych za stworzenie spaceru wirtualnego na powierzchni 100 m2.

Wirtualny spacer

Wirtualny spacer (źródło: Google)

Warto także zwrócić uwagę na to, że jeśli zdjęcia są wykonywane w momencie, gdy w naszym obiekcie przebywają ludzie (np. Twoi pracownicy), należy zdobyć od nich pisemną zgodę na publikację ich wizerunku. Jeśli jednak takiej nie uzyskamy — ich twarze będą musiały być ukryte (przez zamazanie twarzy).

Jakie korzyści daje opublikowanie wirtualnego spaceru w wizytówce Google?

Opublikowanie wirtualnego spaceru w wizytówce Google niesie ze sobą wiele korzyści. Pierwszą z nich jest korzyść wizerunkowa. Obecnie, klienci przed zakupem lub zleceniem wykonania określonej czynności, chcą poznać daną markę. Jeśli poszukują hotelu – najpierw muszą go zobaczyć i sprawdzić panujące w nim warunki. Jeśli udostępnimy im maksymalnie wiele interesujących informacji (np. poprzez wirtualny spacer w naszej firmie), będą bardziej skłonni do skorzystania z naszych usług i będą lepiej odbierać firmy, które posiadają zadbane i wartościowe wizytówki w Google Maps.

Stworzenie i dodanie wirtualnego spaceru z wykorzystaniem technologii „360 stopni” posiada także wiele korzyści od strony technicznej, wpływając na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma. Dodanie jakościowego materiału w wizytówce sprawi, że będzie wyżej pozycjonowania i częściej wyświetlana przez Google. Wyszukiwarka prezentuje w pierwszej kolejności wizytówki w pełni wypełnione danymi i informacjami o firmie, z wykorzystaniem wartościowego materiału.

Gdzie zamówić wykonanie wirtualnego spaceru?

Wykonanie wirtualnego spaceru w technologii „360 stopni” możemy zamówić na kilka sposobów. Mogą to być agencje marketingowe, gdyż jest to coraz bardziej popularna usługa, która jest oferowana klientom. Kolejną możliwością stworzenia takiej wizytówki jest zamówienie jej u fotografów rekomendowanych przez Google, którzy spełniają odpowiednie wymagania. Nie są oni bezpośrednimi pracownikami firmy, ale mają umiejętności i doświadczenie w tworzeniu wirtualnych spacerów, a także przeszli odpowiednią weryfikację. Ich listę możemy znaleźć np. na stronie Google Street View.

Zatrudnij certyfikowanego fotografa Google Street View

Zatrudnij certyfikowanego fotografa Google Street View (źródło: https://www.google.com/intl/pl/streetview/business/trusted/)

Jakie firmy powinny skorzystać z możliwości wirtualnego spaceru?

Tak naprawdę nie ma ograniczenia co do tego, kto może skorzystać z takiej funkcji. Na pewno będzie to świetny pomysł na przedstawienie swojej oferty przez właścicieli hoteli, atrakcji turystycznych, a także restauracji i siłowni. Być może to dzięki zapoznaniu się z wyglądem danego lokalu, użytkownicy podejmą decyzję i staną się naszymi klientami.

Branże, w których liczy się wygląd wnętrza, powinny definitywnie opublikować swoim klientom wirtualny spacer, jednak to nie znaczy, że tylko tego typu biznesu skorzystają na tej funkcjonalności. Umożliwienie odbycia wirtualnego spaceru u dentysty, może również pomóc w podjęciu decyzji o odbyciu wizyty. Zazwyczaj takie miejsca nie kojarzą się z czymś przyjemnym, dlatego podkreślając profesjonalne warunki, możemy przekonać do siebie wielu klientów.

Książka SEO

 
KUP KSIĄŻKĘ

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: