W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w Google Maps?

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w Google Maps?

Wizytówka Google Moja Firma w Google Maps jest popularnym sposobem marketingowym, który polega na dodaniu swojej firmy lokalnej w mapach Google. Wiele osób dodaje ją z nadzieją, że użytkownicy szukający konkretnych firm czy usług w sieci, znajdą ich biznes oraz skorzystają z oferty. Google tak jak w przypadku stron internetowych, również wybiera i ustala odpowiednią kolejność wizytówek, w pierwszej kolejności polecając te bardziej wartościowe jej zdaniem, o czym wiele osób nie wie, lub bagatelizuje ten fakt. Czym zatem jest pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma i dlaczego warto to robić?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Na czym polega pozycjonowanie w mapach Google?
  • W jaki sposób pozycjonuje się wizytówki w Google Maps?
  • Co wpływa na pozycjonowanie wizytówki z serwisu Google Moja Firma?

Czym jest wizytówka w Google Maps i dlaczego warto ją pozycjonować?

Wizytówka w Google Maps to popularna pinezka, z jaką spotykamy się, wyszukując w mapach firmę czy markę. Może ją dodać każda firma działająca lokalne. Dzięki niej jesteśmy obecni w mapach Google i w wyszukiwarce. Wizytówka w Google Maps wyświetla się po lewej stronie w spisie, wraz z innymi wizytówkami firm. Może wyświetlić się też na stronie wyszukiwarki Google po prawej stronie lub nad wynikami wyszukiwania. Sama wizytówka ma formę małego białego pola, na którym znajdują się podstawowe informacje czy miniaturki zdjęć.

Można ją też rozwijać i sprawdzać wszystkie zawarte w niej informacje. Jej celem jest dostarczanie klientowi podstawowych informacji o Twojej firmie, który może następnie skorzystać z oferty firmy, czy przejść na stronę internetową danej marki. Utworzenie wizytówki jest bardzo proste i polega jedynie na utworzeniu konta Google, dodaniu wizytówki i wprowadzenie najważniejszych informacji o swojej firmie.

Przeczytaj:
Jak zwiększyć liczbę odwiedzających stronę dzięki pozycjonowaniu?

Wizytówka w Google Moja Firma

Wizytówka w Google Moja Firma

Pozycjonowanie wizytówki Google to dość tajemniczy termin, który wywołuje pewne wątpliwości. Jest to nic innego jak odpowiednie jej dostosowanie i optymalizacja – tak jak w przypadku pozycjonowania witryn. Google również tworzy taki ranking, promując w pierwszej kolejności najkorzystniejsze wizytówki. Z pewnością wyższa pozycja w mapach Google sprawi, że więcej osób będzie ją otwierało i korzystało z naszych usług. Poprawnie wykonana wizytówka stanowi pozytywny wizerunek i zaufanie do naszej firmy. Samo pozycjonowanie wizytówki nie jest trudne. Posiadając odpowiednio zoptymalizowaną wizytówkę, możemy być też polecani w wyszukiwarce Google, a nie tylko w serwisie map Google.

Uzupełnij swoją wizytówkę

Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jeśli chcemy poprawnie dostosować swoją wizytówkę, jest uzupełnienie jej danymi o firmie. Tylko całkowite uzupełnienie wszystkich pól sprawi, że Google będzie częściej promowało naszą wizytówkę. Dane powinny być również zgodne z prawdą oraz spójne z innymi, np. na własnej stronie internetowej. Do takich danych należeć będzie np. adres lub numer telefonu.

W wizytówce należy podać adres naszej strony internetowej, a adres wizytówki możemy umieścić z kolei na naszej witrynie, czy w katalogach firm w sieci. Dokładnie powinniśmy też określić branżę w której działamy, godziny otwarcia i swoją ofertę. Dane powinniśmy wpisywać zgodnie z ich przeznaczeniem, bez upychania w sztuczny sposób słowami kluczowymi.

Uzupełniona wizytówka w Google Moja Firma

Uzupełniona wizytówka w Google Moja Firma

Dodaj wartościowe treści, zdjęcia i wirtualny spacer

Jednym z najlepszych sposobów na pozycjonowanie wizytówki w Google Maps, jest dodanie wartościowego contentu. Po stworzeniu i opisaniu wizytówki nie powinniśmy pozostawiać jej w podstawowym stanie. Wizytówki takie są ubogie i nie jest to najlepsze rozwiązanie, jeśli chcemy być promowani przez Google. Warto zatem umieścić np. zdjęcia wysokiej jakości, które oprócz efektu wizerunkowego pozwolą na wyższą ocenę naszej wizytówki przez Google. Dobrym pomysłem jest też dodanie sekcji z pytaniami i odpowiedziami, które dostarczą wielu informacji potencjalnym klientom i po raz kolejny wbogacą naszą wizytówkę.

Przeczytaj:
Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe dla swojej strony WWW?

Jednym z najbardziej efektownych elementów, jakie możemy dodać, jest wirtualny spacer po naszej firmie. Google na stronach pomocy udostępnia listę rekomendowanych fotografów, którzy spełnią wymagania Google i tworzą takie wirtualne spacery. Cały proces zajmuje ok. godziny i kosztuje ok. kilkuset złotych za wykonanie spaceru na powierzchni 100 m2. Fotograf samodzielnie przyjdzie od naszego biura, hotelu czy baru, wykona zdjęcia, a za kilka dni przekaże nam spacer lub pomoże go nam wgrać do wizytówki. Z pewnością taki element w istotny sposób wpłynie na pozycję naszej wizytówki w mapach Google.

Dodatkowe materiały w wizytówce Google Moja Firma

Dodatkowe materiały w wizytówce Google Moja Firma

Zbieraj oceny i pozytywne komentarze

Kolejną ważną kwestią, która pomoże pozycjonować wizytówkę, są opinie. Z pewnością każdy z nas widział lub dodawał ocenę gwiazdkową danej firmy czy restauracji. Oprócz wyrażenia swojego zdania, oceny gwiazdkowe i komentarze są ważnym elementem pozycjonowania wizytówki. Jeśli mamy już poprawnie uzupełniony swój profil, zdecydowanie warto poprosić klientów o pozostawienie w nim komentarza i oceny. Poza zbieraniem ocen, bardzo ważne jest także odpowiadanie na komentarze. Nawet jeśli są one niepochlebne, warto prowadzić dialog z takimi osobami. Odpowiadanie na komentarze jest co najmniej tak samo ważne, jak same opinie.

Opinie w wizytówce w Google Moja Firma

Opinie w wizytówce w Google Moja Firma

Publikuj regularnie wpisy w swojej wizytówce

Jedną z ciekawych opcji, które pozwalają pozycjonować i budować wizytówkę w Google, jest możliwość dodawania wpisów. Są to wpisy, które możemy dodawać na swojej tablicy. Ich popularność jest mała i niewiele osób zdecyduje się na ich regularne publikowanie. We wpisach takich możemy przedstawiać nowości i ofertę naszej marki. Warto dodawać je z dwóch powodów — pozycjonowania i ogólnego wizerunku. Google znacznie chętniej będzie promować wizytówkę, która jest regularnie aktualizowana i posiada ciekawe treści, a użytkownicy dużo chętniej skorzystają z naszych usług, jeśli zauważą, że nasza wizytówka jest zadbana i aktualna.

Google Moja Firma

Formularz dodawania wpisu do wizytówki

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
SEO copywriting – czyli jakie teksty lubi Google?

SEO copywriting — to stwierdzenie coraz częściej pojawia się na rynku pozycjonowania, a sam trend jest coraz częściej wykorzystywany przez...

Zamknij