Jeśli macie założoną nową firmę i szukacie dla siebie lokalnych odbiorców, warto wiedzieć, w jaki sposób można poprawić własną pozycję w ramach Google Maps oraz w jaki sposób można starać się o pozyskiwanie nowych klientów, a także pracować nad większym ruchem do swojej strony internetowej.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak odpowiednio zoptymalizować stronę internetową pod pozycjonowanie lokalne?
- Jakie elementy wpływają na wysokie wyniki w wyszukiwarce Google?
- Jak wykorzystać Google Maps do pozycjonowania strony internetowej?
Nowe firmy muszą znaleźć skuteczny sposób przyciągnąć klientów oraz walczyć skutecznie z konkurencją, dlatego na początku większość z Was będzie zastanawiać się jak poprawić pozycję, która może być kluczowa dla osiągnięcia Waszego sukcesu w internecie, a także do rozwoju lokalnego biznesu. Jeśli chcemy w pełni korzystać z możliwości, jakie daje nam Google Maps, nie będzie wystarczało dodać tam swojej firmy.
Trzeba także pomyśleć o dodatkowych krokach, o których jednak wiele osób niestety zapomina. Pozycja w rankingu odnosić się będzie do tego, jak wysoko jest firma na liście wyników wyszukiwania w ramach Google Maps. Oczywiście pierwsza strona będzie bardzo pożądana, ale jak wiadomo, trudno będzie się tam dostać. Kolejne strony już są dużo rzadziej odwiedzane przez użytkowników i zazwyczaj nie będą generować zbyt dużego ruchu, a także przychodu. Podpowiadamy więc w jaki sposób będzie można zadbać o skuteczną poprawę pozycji w ramach Google Maps.
Spis treści:
Weryfikacja konta w serwisie Google Moja Firma
Im więcej Google będzie wiedziało o naszej firmie, tym lepiej dla nas, gdyż dzięki temu można lepiej pracować nad pozycjami, które będzie można uzyskiwać w ramach Google Maps. Dlatego właśnie powinniśmy zastanowić się, czy przygotowywany przez nas wpis jest kompletny i rzeczywiście dokładny. Takie kwestie, które powinniśmy sprawdzić bardzo dokładnie to między innymi informacje kontaktowe i opis strony internetowej.
Dbajmy o to, aby nasza wizytówka w ramach Google Maps była jak najbardziej kompletna, aby były tam nasze wszelkie informacje kontaktowe (również odnoszące się do adresu oraz numeru telefonu). Warto dodać również informacje, które będą odnosić się do godzin otwarcia, ponieważ Google chce informować użytkowników o tym, czy dany lokal w danym momencie jest otwarty, czy zamknięty. Trzeba również unikać wszelkich duplikatów. Sytuacja bowiem wygląda tak, że Google będzie dyskredytować firmy, które np. podają w kilku miejscach ten sam numer telefonu. Jeśli więc mamy kilka oddziałów firmy, warto będzie podać różne numery telefoniczne dla różnych miejsc.
Zadbaj o prawidłową kategorię dla swojej działalności
Gdy już stworzyliśmy konto w Google Maps, to pewnie nie przywiązaliśmy wagi do kategoryzacji firmy i najczęściej wtedy dodajemy ją tylko do jednej kategorii. W Google Maps jest to istotna opcja, która będzie odnosić się do tego, jakie wykonuje usługi nasza firma. Wielu właścicieli nie ma pojęcia, że można dodać firmę aż do 5 kategorii, które będą opisywać prowadzoną działalność. Warto wykorzystać taką możliwość.
Ukazanie firmy w Google Maps na własnej stronie
Kolejny sposób na poprawę pozycji w Google Maps to osadzenie mapy na swojej stronie internetowej (np. w zakładce kontaktowej, obok danych adresowych firmy). Spora ilość nowych firm umieszcza jedynie zrzut ekranu z Google Maps albo inną formę wskazania na mapie. Natomiast trzeba pamiętać o tym, że poprawne osadzenie mapy to kolejny czynnik, który potwierdza wyszukiwarce Google, że firma znajduje się w tym miejscu, które było deklarowane na mapie. Jak więc powinno się odpowiednio osadzić stronę w Google? Konieczne będzie przede wszystkim znalezienie firmy w Google Maps i potem jej udostępnienie, co stanie się możliwe, gdy wygenerowany kod wkleimy na naszą stronę internetową.
Optymalizowanie opisu firmy
Opis Firmy w Google Maps niestety posiada limit znaków. Zamiast dodawać zbędny opis, będzie trzeba skupiać się na lokalnych słowach kluczowych, które opisują działalność. Przygotowanie opisu lokalnego to bardzo często szansa na to, aby dotrzeć do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane naszą ofertą.
Lokalne numery telefonu
Google ma problem z rozpoznawaniem numerów komórkowych, ponieważ są one często wykorzystywane także do różnego rodzaju spamu. Taki numer charakteryzuje się również tym, że jest przeznaczony do wykorzystywania jednorazowego. Natomiast wprowadzenie lokalnego numeru to znak dla Google, że dana firma ma stałe miejsce w danym mieście, a to jest okazją do tego, by w skuteczny sposób przeprowadzić rzeczywiście jej weryfikację pod kątem wiarygodności. Należy więc dodawać lokalne numery telefonów w wizytówce firmy w Google Maps, dodając tam również kierunkowy, który określi lokalizację na mapie. Jeśli mamy przygotowaną darmową infolinię, to w wizytówce Google lepiej udostępnić specjalnie przygotowany lokalny numer, gdyż poprawne umieszczenie naszej w firmie w Mapach Google to bowiem możliwość, która daje nam okazję do poprawy pozycji w wyszukiwarce.
Dodaj zdjęcie swojej firmy
Jeśli chcemy wyróżniać się w Google Maps, to do naszego wpisu możemy między innymi dodać zdjęcia. Dzięki temu można oczekiwać, że nasza firma poprawi pozycję. Warto zadbać o dobrej jakości zdjęcia, które będą w stanie opisać działalność firmy. Ilość zdjęć jest nieograniczona, dlatego warto sięgać po takie, które rzeczywiście będą skutecznie przyciągać klientów. Można dodawać również zdjęcia, które będą należeć do różnych kategorii powiązanych z naszą firmą.
Dbanie o wysoką pozycję dla każdej nowej firmy przez zyskanie wysokiej pozycji w Google Maps powinno być dla nas bardzo ważne. To pierwszy i najważniejszy krok do budowania widoczności w sieci. Jeśli zrobimy to dobrze i szczegółowo, dbając o poszczególne istotne kwestie, możemy oczekiwać, że proces pozycjonowania szybko przyniesie zysk i co najważniejsze będzie także gwarantował nam lepszą konwersję.
Bez wątpienia wiele firm zgodzi się z tym, że dobra widoczność w Google Maps, to w wielu przypadkach tak naprawdę pierwszy krok, jaki będzie można zrobić do przyszłego sukcesu, dlatego warto na ten element zwracać uwagę i korzystać z tych możliwości, jakie otrzymujemy, aby nasza pozycja rzeczywiście była jak najlepsza i byśmy byli z niej zadowoleni. Dla większości z nas najważniejszą kwestią będzie oczywiście pozyskiwanie klientów, a więc warto o tym aspekcie pamiętać, wiedząc, że poprawianie pozycji w Google Maps ma właśnie nam w tym pomóc. Wizytówka w Mapach Google ma gwarantować większą siłę rozwoju i napęd dla naszej nowej działalności, którą zaczęliśmy prowadzić.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!