Jak ulepszyć swój sklep internetowy?

Jak ulepszyć swój sklep internetowy?

Wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się nad tym, w jaki sposób mogą je ulepszyć, aby zaczęły generować jeszcze lepsze przychody. Bardzo często jest to pierwsze pytanie zadawane przez początkujących w branży e-commerce, dlatego poniżej przedstawiamy proste wskazówki, które pomogą zwiększyć konwersję, a także poprawić obsługę i intuicyjność sklepów internetowych.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak wygląda profesjonalny sklep internetowy?
  • Co posiada profesjonalny sklep internetowy?
  • Co poprawić w sklepie internetowym?

Twój sklep internetowy nie zapewnia Ci oczekiwanych zysków? Można przypuszczać, że problem leży w konwersji, a mówiąc dokładniej w jej nieodpowiedniej optymalizacji. Nawet jeśli wydaje Ci się, że strona Twojego sklepu jest odpowiednio dopracowana pod tym względem, zawsze znajdą się elementy, które można poprawić.

Pojawia się w związku z tym pytanie: w jaki sposób ulepszyć sklep internetowy, aby konwersja była wyższa, a zyski lepsze? Jeśli znaczna część biznesu została oparta o sklep internetowy, należy pamiętać o regularnym wprowadzaniu zmian i ulepszeń.

Na samym początku sprawdzi się na przykład certyfikat SSL. Dzięki niemu zwiększa się wiarygodność sklepu w oczach klientów. To z kolei przekłada się na uzyskanie większej sprzedaży. Poniżej przedstawiamy szereg wskazówek, których wdrożenie nie będzie wymagało ani dużych nakładów finansowych, ani poświęcenia czasu. Zastosowanie się do nich to z kolei szybki zwrot z niewielkich inwestycji.

Dodaj dużo zdjęć do produktów

Jedno poglądowe zdjęcie i opis nie sprawią, że sprzedaż produktu będzie na dobrym poziomie. Szacuje się, że blisko sto procent klientów będzie chciało najpierw zobaczyć produkt, nad którego kupnem się zastanawiają. Dlatego trzeba upewnić się, że jakość zdjęć jest wysoka, a kompozycja naprawdę sensowna. Powinna ona najlepiej prezentować się na białym tle.

Dobre zdjęcie jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż najlepszy opis produktu. Po wdrożeniu tych zaleceń szybko zauważymy wzrost konwersji i zysków ze sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że nie chodzi o wstawianie byle jakich zdjęć – muszą one charakteryzować się naprawdę wysoką jakością.

Możliwie jak najbardziej uprość proces realizacji zamówienia

Sprawdź, jak wiele czasu potrzeba na to, aby zrobić zakupy w Twoim sklepie internetowym. Ile kroków do przejścia ma klient, zanim zapłaci za produkt? Wielu właścicieli sklepów internetowych w ogóle nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wielu klientów decyduje się pozostawić produkty w koszyku bez realizacji zamówienia tylko dlatego, że proces dokonywania zakupów jest zbyt długi. Trzeba tu wyraźnie zaznaczyć, że porzucony koszyk nie jest jeszcze porażką. Co można z tym zrobić? Aby usprawnić sklep internetowy, tak naprawdę potrzebne są nam odpowiedzi na trzy pytania, które pozwalają na sfinalizowanie zakupu.

Czyli:

  • gdzie wysłać produkt i do kogo?
  • w jaki sposób klient zapłaci za zamówienie?
  • jaki jest adres mailowy do korespondencji z klientem?

Wielu właścicielu sklepów stwierdzi, że w efekcie nie uda im się zebrać zbyt wielu informacji na temat klienta. Trzeba jednak wyraźnie zaznaczyć, że proces zamówienia nie to ma na celu. Jednocześnie należy pamiętać, że zyskujemy imię, nazwisko klienta, jego miejsce zamieszkania, a także adres mailowy. A to już bardzo dużo. Dzięki tym informacjom można zaplanować personalizowany e-mail marketing.

Dodawaj opinie oraz recenzje

Obecnie coraz więcej osób zapoznaje się z recenzjami produktów, zanim podejmie ostateczną decyzję o ich kupnie. W związku z tym prostym sposobem na zachęcenie do dokonania zakupów jest zaprezentowanie opinii tych klientów, którzy są naprawdę zadowoleni. Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z youtuberami. Przyniesie ona korzyści obu stronom.

Pamiętać trzeba także, że większa liczba opinii i recenzji przekłada się na wzrost wiarygodności w oczach klientów. Jeśli produkt uzyskał kilka opinii pozytywnych, to jest to jasny sygnał do tego, że warto zwrócić na niego uwagę. Oczywiście nie można zapominać o tym, że nie każda opinia będzie pozytywna. Na szczęście z nimi również można sobie poradzić.

Daj użytkownikom wybór metody płatności

Wyobraź sobie, że dana osoba kończy już składanie zamówienia w Twoim sklepie, ale nagle okazuje się, że w możliwych formach płatności nie ma takiej, która jej odpowiada. Na ogół wiąże się to ze stratą klienta, który poszuka sobie po prostu innego sklepu. Trzeba zrobić wszystko, aby sposób zapłaty nigdy nie prowadził do utraty konwersji. Warto spróbować zadowolić wszystkich klientów. Nie wolno bowiem zapominać, że konkurencja nie śpi. A to oznacza, że może oferować dużo bardziej wygodne formy płatności, co w konsekwencji doprowadzi do utraty klienta.

Rozmawiaj z klientami, którzy robią zakupy w Twoim sklepie

Również w sklepie internetowym można „podejść” do klienta, który robi zakupy, oferując mu pomoc i doradztwo. Aby jednak było to możliwe, trzeba zainstalować darmowy live chat. Doskonale sprawdza się na przykład Smartsupp. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e–commerce mogą szybko nabrać doświadczenia marketingowego właśnie przez rozmowę z klientami.

Czat pozwala na śledzenie każdej sesji klienta i zaoferowanie pomocy w najbardziej odpowiednim momencie. Czat pozwala również na zadawanie pytań klientowi. Zamiast zmuszać klientów do oddzwonienia, zdecydowanie lepiej dać im możliwość czatu na żywo. Szybko udzielona pomoc może bowiem okazać się tym czynnikiem, który doprowadzi do oczekiwanej konwersji, a tym samym sprzedaży.

Zakupy bez rejestracji

Czy założenie konta w Twoim sklepie internetowym jest tak bardzo potrzebne? Aby móc coś sprzedać w sieci, potrzebne są takie dane, jak:

  • imię i nazwisko;
  • adres;
  • adres e–mail;
  • sposób płatności.

Wszystko inne jest zupełnie zbędne. Wiele osób decyduje się zrezygnować z zakupów w danym sklepie tylko dlatego, że muszą założyć konto, które jest im kompletnie niepotrzebne. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest rejestracja opcjonalna. Lepiej nie traktować jej jako obowiązkowej.

W ramach przypomnienia:

  • wstawiaj dużo zdjęć produktów;
  • zadbaj o to, aby proces składania zamówienia być łatwy i szybki;
  • opinie i recenzje to najlepszy sposób na to, aby szybko przekonać niezdecydowanych klientów;
  • wiele sposobów zapłaty to dobry sposób na poprawę konwersji;
  • czat na żywo świetnie sprawdza się jako sposób na pierwszą rozmowę z klientem;
  • zadbaj o to, aby klienci mieli możliwość robienia zakupów bez rejestracji.

Znasz inne sposoby pozwalające na polepszenie sklepy internetowego? Wiesz, co jeszcze warto zrobić, aby sklep internetowy działał sprawniej, cieszył się większą popularnością wśród klientów, a tym samym przynosił zysk? Nie czekaj. Zachęcamy do podzielenia się swoją wiedzą, dodając odpowiedni komentarz.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: