6 sposobów na reklamowanie firmy w internecie

6 sposobów na reklamowanie firmy w internecie

Możesz mieć naprawdę dobrze prosperującą firmę, ale jeśli nie wiesz w jaki sposób odpowiednio ją zareklamować, to nie uda Ci się osiągnąć zadowalającego sukcesu. Tak naprawdę nie ma żadnej innej platformy, która dawałaby tak dużo możliwości promowania firmy, jaką daje internet. W wielu wypadkach nie trzeba dużo inwestować, aby świat mógł zobaczyć nas z jak najlepszej strony. Pozwala to także na pozyskanie wartościowych klientów. Dla początkujących firm internet jest jedyną szansą, aby zaistnieć. Pojawia się w związku z tym pytanie, czy reklama w internecie jest skuteczna?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób reklamować swoją firmę w sieci?
  • Jakie są najlepsze sposoby na reklamę w internecie?
  • Jakie są możliwości reklamy w internecie?

Która nowo powstała firma ma milionowy budżet, który może przeznaczyć na reklamę w telewizji, czy zespół do obsługi social media? Takich firm jest bardzo niewiele. Dlatego dzisiaj podpowiemy, w jaki sposób możliwie jak najmniejszym kosztem zareklamować swoją firmę w sieci.

Postaw na blog oraz content marketing

Dla Google to treść witryny jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonujących. Zajmuje pozycję zaraz za linkami zwrotnymi z mocnych domen. O ile zdobycie linków zwrotnych z wartościowych stron nie jest proste, o tyle napisanie treści na stronę firmową większości osób znających się na swojej branży, nie powinno sprawić większych trudności. Jeśli dbasz o wartościowe wpisy blogowe, opisy produktów oraz kategorii, możesz mieć pewność, że zaowocuje to wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania. To z kolei przełoży się w sposób bezpośredni na liczbę użytkowników, którzy wchodzą na stronę. W tym miejscu pojawia się pytanie dotyczące tworzenia wartościowych treści: jak je przygotować?

Nie kończ na stronie internetowej

Zdarza się tak, że sama strona internetowa jest niewystarczająca. Wówczas trzeba poszukać innych kanałów, które pozwalają na promowanie biznesu. Chodzi tutaj oczywiście o kanały social media. Media społecznościowe pozwalają na dotarcie w zaledwie kilka minut do ludzi z całego świata. Jeśli Twoi odbiorcy to stosunkowo młodzi ludzie – warto spróbować.

Pamiętaj, że jeśli chcesz promować stronę w social media, musisz podejmować aktywność na:

  • Facebooku;
  • Instagramie;
  • Twiterze.

Wypróbuj reklamę w Google Ads

Na samym początku warto wypróbować Google Ads (AdWords). Postaw na jednorazową kampanię i sprawdź, jakie daje możliwości, jeśli chodzi o dotarcie do klientów. Dlaczego tylko raz? Jako osoba początkująca z pewnością nie masz zbyt dużej wiedzy na temat Google AdWords. W związku z tym nie warto w tej usłudze zatopić wszystkie pieniędzy, jakie zostały przeznaczone na promocję firmy. Pamiętaj, że tak najpewniej by się stało, gdybyś zdecydował się na zlecenie stworzenia kampanii reklamowej agencji zewnętrznej. Pierwsza kampania reklamowa może dostarczyć Ci mnóstwo naprawdę wartościowych informacji dotyczących tego, co użytkownicy wyszukują w internecie i jak często to robią. Dowiedz się także, czy konkurencja na dane frazy kluczowe jest mała, czy też duża. Jeśli okaże się, że na znaczną część fraz kluczowych konkurujesz z takim gigantem, jak na przykład Allegro, to odpuść. Firmy tego pokroju posiadają milionowy budżet przeznaczony na reklamę. Zawsze będą spychały Twoją witrynę w dół wyników wyszukiwania, co oczywiście oznaczać będzie stratą pieniędzy.

Prowadź promocję swojej firmy przez stopkę w e-mailu

Zastanów się, ile maili wysyłasz każdego dnia? Jest ich dziesięć, dwadzieścia czy znacznie więcej? Warto więc wykorzystać ich potencjał. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest stworzenie atrakcyjnej stopki, którą podpisywana będzie każda wysłana wiadomość. Warto pamiętać, że stopka może się zmieniać. Jeśli aktualnie oferujesz jakieś promocje, konkursy czy promujesz jakieś wydarzenie, wspomnij o tym. Nie zapominaj taże o linkach, które ułatwiają otworzenie strony internetowej jednym kliknięciem, bądź w wybieraniu numerów.

Dodaj swoją firmę do Google Maps

Z pewnością zauważyłeś, że Google pokazuje spersonalizowane wyniki w wyszukiwarce. Uzależnione są one w dużej mierze od Twojej lokalizacji. Mówiąc bardziej obrazowo, klient z Krakowa będzie miał zupełnie inne strony w top 10, niż ten z Warszawy. Nawet wtedy, kiedy obaj wpiszą w wyszukiwarkę takie samo słowo kluczowe. Dokładnie tak samo jest z wynikami Google Maps. Dodanie swojej strony do map jest dzisiaj obowiązkowe. Jeśli dotychczas tego nie zrobiłeś, załóż konto w usłudze Google Moja Firma i postępuj zgodnie z instrukcją.

Wykorzystaj YouTube do zaprezentowania usług oraz produktów

YouTube to ponad miliard aktywnych użytkowników. Jest to mniej więcej jedna trzecia wszystkich tych, którzy korzystają z sieci. Jak widać, jest to ogromna grupa osób, której po prostu nie można pominąć. Do serwisu YouTube wchodzimy między innymi, kiedy wykonujemy jakąś skomplikowaną czynność pierwszy raz i chcemy poznać instrukcję. Przydaje się nam również wówczas, gdy szukamy nowego telewizora czy komputera i chcemy zobaczyć test z ich użyciem. Czasami jeden dobrze przygotowany filmowy poradnik zamieszczony na YouTube potrafi sprawić, że firma zyska nagle dziesiątki wartościowych klientów.

Podsumowanie

Zaprezentowane przez nas sposoby na reklamowanie firmy w sieci, to jedynie niewielki wycinek. Najważniejsze jest próbowanie i testowanie rozmaitych rozwiązań. Jeden sposób sprawdzi się w przypadku internetowej kancelarii prawniczej, inny będzie odpowiedni wówczas, gdy zajmujemy się sprzedażą. Jeśli znasz inne skuteczne sposoby pozwalające na promowanie firmy w sieci, zachęcamy do podzielnia się z nami w komentarzach.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak dostosować stronę internetową do urządzeń mobilnych?

O tym jak ogromne znaczenie ma mobilna wersja strony, wie coraz więcej właścicieli stron internetowych. To, że codziennie sięgamy po...

Zamknij