Założenie własnego sklepu internetowego, przy odpowiednim pomyśle na biznes, może być doskonałym sposobem na życie dla każdego z nas. Samo stworzenie takiej działalności nie jest niczym trudnym. W sieci znajdziemy darmowe narzędzia pozwalające na szybkie wykreowanie w pełni funkcjonalnego sklepu. Oczywiście, trzeba poświęcić nieco czasu na rzeczy takie, jak opisy produktów – wszystko musi stać na jak najwyższym poziomie. Kiedy już otrzymamy kompletny i gotowy do działania sklep, będziemy musieli jeszcze pomyśleć o jednej z kluczowych kwestii – o odpowiedniej reklamie.
Artykuł odpowiada na pytania:
- W jaki sposób wypromować nowy sklep internetowy?
- W jaki sposób zareklamować nowy sklep internetowy?
- Jak zachęcić do zakupów w sklepie internetowym?
Przyciągnięcie do siebie klientów to chyba największe zadanie każdego, kto zaczyna swoją działalność ze sprzedażą internetową. Każda branża jest aktualnie wypełniona po brzegi konkurencją. Klient, szukający w sieci określonych towarów czy usług ma do wyboru dziesiątki różnych ofert. Jak zatem sprawić, aby zainteresował się akurat nami?
Na to pytanie ciężko jest znaleźć jednoznaczną odpowiedź. Wydaje się, że jeśli ktoś nie posiada na starcie wielkich nakładów finansowych do zainwestowania w profesjonalne kampanie reklamowe, to z góry jest na przegranej pozycji. Warto jednak wiedzieć, że wcale nie musi tak być. Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie do siebie nowych klientów w początkowym okresie prowadzenia działalności.
Spis treści:
Prowadź blog w sklepie internetowym
Blog to platforma, za której pośrednictwem możemy dzielić się z innymi naszymi opiniami czy wiedzą. Prowadzenie w ramach swojego sklepu bloga jest zatem doskonałym pomysłem, który przyniesie mnóstwo różnych korzyści. Przede wszystkim przyciągamy w ten sposób klientów, którzy są zainteresowani konkretną wiedzą. Jeśli nasz blog posiada rzeczywiście dobrą treść, to szybko stanie się on popularny w sieci. Wówczas wielu jego czytelników „przy okazji” dowie się o sklepie. Oprócz tego blog to miejsce, w którym budujemy wizerunek profesjonalnej i znającej się na swojej branży. Klienci, którzy znajdą na blogu wiele artykułów na faktycznie wysokim poziomie, na pewno znacznie łatwiej zaufają naszej ofercie.
Stworzenie dobrego bloga nie jest jednak prostym zadaniem. Wielu ludzi nie uzyskuje przy tym oczekiwanych efektów, przede wszystkim z racji tego, że szybko rezygnuje. Blog musi być rozwijany przez dłuższy czas, aby zdobył renomę wśród internautów. Wszystkie teksty zamieszczane na blogu muszą być również dokładnie sprawdzane i odpowiednio rozbudowane. Nie można także pisać o byle czym. Nie chodzi tu o to, aby na siłę zapełniać bloga jakąkolwiek treścią.
Bądź aktywny w social media
Trudno jest dzisiaj obejść się bez portali społecznościowych. W zasadzie każdy, kto korzysta na co dzień z internetu posiada również konto na przynajmniej jednym z takich portali – na przykład na Facebooku. Portale te są dla nas istotnym źródłem informacji oraz wiadomości. Z tego powodu obecność na najważniejszych portalach społecznościowych jest absolutnie obowiązkowa dla każdej firmy, która ma zdobyć w sieci popularność. Za pomocą konta na Facebooku możemy na bieżąco informować klientów o wszystkich nowościach w naszej ofercie czy pokazywać im, jak wygląda funkcjonowanie naszego sklepu „od kuchni”. Również tym przypadku trzeba jednak się pilnować, aby udostępniać jedynie rzeczy faktycznie interesujące i na wysokim poziomie. Oprócz tego portale społecznościowe to miejsce do nawiązywania z klientami bezpośredniego kontaktu. Na wszystkie merytoryczne komentarze warto odpowiadać i starać się włączać we wszystkie dyskusje.
Zachęcaj klientów promocjami
Każdy, nawet najmniejszy rabat zawsze jest rzeczą, która szybko przyciąga nas do danego sklepu. Warto zatem rozważyć oferowanie klientom zniżek – na dłuższą metę jest to niezwykle opłacalne. Rabaty możemy dodawać przy wielu okazjach. W przypadku nowego sklepu mogą to być zniżki na pierwsze zamówienia nowych klientów. Akcja, w której – przykładowo – stu pierwszych klientów – otrzymuje rabat na swoje zakupy jest świetną reklamą na początek. Zniżki są też świetnym sposobem na zatrzymanie przy sobie klienta na dłuższy czas. Karty rabatowe warto dołączać do paczek w jak najciekawszy sposób – możliwości są tu ogromne. Mogą to być na przykład przygotowane specjalnie dla naszego klienta koperty z kartami podarunkowymi, podpisane ręcznie jego imieniem. Klienci uwielbiają upominki i wręcz kochają, kiedy są one spersonalizowane w taki sposób.
Zaznacz swoją firmę na mapie Google
Google Maps to dziś niezwykle istotne narzędzie do szukania określonych usług i firm w danej okolicy. Warto zatem zaznaczyć swoją obecność na takiej mapie, bowiem można w ten sposób przyciągnąć do siebie całe mnóstwo klientów.
Współpracuj z blogerami
Niezależnie od tego, jaką dziedziną dokładnie się zajmujemy i jakiego typu produkty sprzedajemy, w sieci właściwie zawsze znajdziemy znanych i cenionych blogerów, którzy opisują takie rzeczy. Ich recenzje mają spory autorytet i często potrafią realnie wpływać na decyzje zakupowe wielu klientów. Z tego powodu nawiązanie współpracy z takimi osobami również będzie doskonałą reklamą.
Dostosuj się do urządzeń mobilnych
Kwestia ta powinna być dzisiaj czymś zupełnie oczywistym, ale wciąż wielu ludzi o tym zapomina. Stworzenie strony dostosowanej do potrzeb urządzeń mobilnych to absolutny obowiązek dla każdego przedsiębiorcy. Z roku na rok rośnie odsetek internautów, którzy do przeglądania sieci korzystają wyłącznie ze smartfonów lub tabletów. Jeśli strona sklepu nie działa poprawnie na tych urządzeniach, to automatycznie tracimy ogromną liczbę potencjalnych klientów.
Zadbaj o dobry kontakt z klientem
Klient robiący zakupy w sklepie powinien mieć na każdym kroku zapewnioną fachową pomoc w każdej kwestii, gdzie tylko tego potrzebuje. Na wszystkie pytania i prośby klienta należy odpowiadać jak najszybciej i w sposób profesjonalny. Takie dbanie o wysoki poziom obsługi klienta to jedna z najlepszych form reklamy. Osoba, która pod tym względem będzie zadowolona ze zrobionych u nas zakupów, później z chęcią zareklamuje nasz sklep wśród swoich znajomych. Ponadto, z pewnością wróci do nas jeszcze na kolejne zakupy.
Jak pokazują statystyki, klienci o wiele częściej dzielą się swoimi negatywnymi opiniami, niż pozytywnymi. W praktyce oznacza to, że trudniej jest zebrać dużą ilość pozytywnych ocen swojego sklepu, nawet jeśli klienci z reguły są faktycznie zadowoleni z zakupów. Warto dokładać zatem wszystkich starań, aby robić na klientach możliwie najlepsze wrażenie.
Promuj swój sklep internetowy!
Zaczynając działalność internetową od samego zera, trzeba zmierzyć się z wieloma wyzwaniami. Przy tak wielkiej konkurencji wypromowanie od podstaw nieznanej marki jest dość wymagającym, ale możliwym do zrealizowania zadaniem. Przede wszystkim nie można nastawiać się tutaj na natychmiastowe efekty. Potrzeba czasu, aby marka zagościła w świadomości internautów i aby zbudować solidne grono klientów. Wbrew pozorom, nie potrzebujemy jednak wcale działań na ogromną skalę za wielkie pieniądze. Najważniejszy na początku jest nasz stosunek do klientów. Jeśli potrafimy nawiązać z nimi dobry kontakt i zadbać o ich potrzeby, to na pewno zdobędziemy ich serca.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!