
Rozpoczęcie działalności związanej z prowadzeniem sklepu internetowego na pewno nie będzie łatwym zadaniem. Tego typu sklepów jest naprawdę wiele, dlatego pojawia się pytanie, w jaki sposób można wypromować skutecznie własną działalność. Osoby, które nie mają właściwego planu, mogą mieć z tym duży problem. Od początku będzie wiele do zrobienia, a czasu tak naprawdę zawsze będzie brakować. Pojawia się więc pytanie, w jaki sposób ten sklep promować, by trafić do wielu potencjalnych klientów. Sprawa nie jest prosta, ponieważ form reklamy jest wiele. Nie powinno się jednak za jednym razem rozpoczynać wielu dróg. Można wybrać kilka, które będą najlepsze dla założonych celów biznesowych. Jeśli korzystać będziemy ze zbyt wielu dróg jednocześnie, okaże się, że nie będziemy w stanie ich potencjału dobrze wykorzystać. Postaramy się więc powiedzieć kilka słów o tym, które formy promowania sklepów obecnie są często wykorzystywane.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jaki rodzaj reklamy sklepu internetowego wybrać?
- Jak wypromować sklep internetowy?
- Który rodzaj reklamy jest najskuteczniejszy dla sklepu internetowego?
Spis treści:
Własny blog
Jeśli zdecydujemy się prowadzić bloga, możemy oczekiwać, że będzie to jeden z ciekawych pomysłów na to, by wyróżnić się na tle konkurencji. Blogowanie jest zazwyczaj banalne, gdy znamy się na tematyce prowadzonej działalności. Prowadząc sklep internetowy, zawsze będzie można tworzyć poradniki, które dotyczyć będą sprzedawanych produktów. Można także pomyśleć o tym, by przygotowywać wpisy dotyczące tego, dlaczego dane produkty lepiej będzie kupować w sieci niż w sklepach stacjonarnych. To szansa na to, by potencjalnych klientów skutecznie zachęcić do kupowania właśnie w naszym sklepie.
Dobrze dopasowane działania SEO
Nie da się zaprzeczyć, że SEO to bardzo ważne zagadnienie, gdy prowadzimy stronę lub sklep internetowy. Przygotowanie wartościowych treści będzie ważne, ale na tym nasze działania nie mogą się zakończyć. Nadal bardzo ważne będą także kwestie związane ze sprawami technicznymi. Przygotowując blog, trzeba dbać o to, by każdy wpis miał tytuł, nagłówki w tekście, przyjazny URL i obrazy wewnątrz treści. Pozycjonowanie w sklepie internetowym to również działanie w zakresie struktury linków wewnętrznych i stosowanie w odpowiedni sposób danych strukturalnych wewnątrz treści opisów produktów.
Stosowanie Google Ads
To ciekawa opcja, dzięki której w krótkim czasie będzie można uzyskać dużą ilość wejść. Na pierwszy rzut oka mechanizm jest dość prosty do wykorzystania, ponieważ wystarczy ustalić budżet, wybrać słowa kluczowe, przygotować reklamę i czekać na efekty kampanii. W praktyce kampanie tego typu są jednak trudne do realizacji, ponieważ zawierają wiele zmiennych, od których zależy koszt kliknięcia w naszą reklamę. Wydaje się, że 10 a 30 groszy to mała różnica, ale w przypadku 1000 kliknięć, to różnica może wynieść nawet 200 złotych, a to już sporo. Dlatego właśnie należy przykładać dużą wagę do tego, by każdą kampanię przygotowywać starannie i zwracać uwagę na każdą złotówkę, jaką będzie się w takiej sytuacji wydawać.
Jak wykorzystywać media społecznościowe?
Istotną rolę w walce o klienta mogą spełniać również media społecznościowe, które dla nowych sklepów mogą być znaczącą siłą pozwalającą na jego skuteczną promocję. Tutaj jednak trzeba stawiać jedynie na te portale, które rzeczywiście dają szanse na skuteczną promocję. Każdy biznes ma swoją specyfikę, dlatego trzeba umieć wybrać taki portal społecznościowy, który w danej sytuacji może wykazać jakąś wartość reklamy.
Podejmowanie współpracy z innymi podmiotami
Jeśli chcemy się promować, możemy to również robić z udziałem firm, które są podobne do naszej. Niejednokrotnie można zauważyć między innymi w sklepach z butami, że do zakupionych butów proponowane są różnorakie akcesoria. W takiej sytuacji producenci tych dodatków nie są konkurencją, a możliwością uzupełnienia naszej oferty. Podobne firmy stanowią swego rodzaju dopełnienie naszej oferty i można w ten sposób rozpocząć wspólne promowanie produktów. Taką współpracę można zrealizować, szukając w naszej okolicy innych firm, z którymi będzie można powiązać swoje produkty. Często w takim wypadku firmy partnerskie będą chciały na taki układ się zdecydować i współpraca będzie przynosić obopólne korzyści. Dla wielu sklepów internetowych będzie to świetny sposób na promocję, ponieważ szybko będzie można powiększyć sobie grupę potencjalnych odbiorców.
Newsletter – nadal wykorzystywana forma reklamy
Mogłoby się wydawać, że newsletter to = nieaktualny sposób na pozyskiwanie o klientów, jednak okazuje się, że nadal jest dość często wykorzystywany. W ciągu roku mamy wiele wydarzeń i świąt, które mogą być ważne dla potencjalnych klientów. Jeśli uzyskamy kontakt do naszego klienta, będzie można go wykorzystać i przesłać mu drogą mailową informację, którą może stanowić zachętę do tego, aby dokonać zakupu danego produktu.
Poszukiwanie nowych kanałów sprzedaży
Jeśli chodzi o poszukiwanie nowych kanałów sprzedaży, jest to kwestia dyskusyjna dla wielu osób. Jedni są zwolennikami, inni natomiast przeciwnikami takich opcji. Można tutaj sięgnąć po chętnie wykorzystywane platformy sprzedażowe jak Allegro czy Amazon. Jeśli jednak z takiej opcji skorzystamy, musimy liczyć się z tym, że w jakieś mierze w ten sposób można będzie także odciągać uwagę od samego sklepu. Poza tym każdy ruch do naszej strony jest realizowany na zewnątrz, gdzie za prowadzenie sprzedaży będzie trzeba ponosić również dodatkowe opłaty prowizyjne. Z drugiej strony to kolejna szansa dotarcia do wielu klientów i czasami warto ten sposób wykorzystać.
Czy przygotowywać recenzję produktów?
Recenzje i komentarze to możliwości, które pozwolą zbudować zaufanie do sklepu internetowego. To element tzw. dowodów społecznych, które są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów. Możliwość przeczytania recenzji na temat produktu sprawia, że klient odczuwa, iż ktoś wcześniej kupił dany produkt i przy tym dowiaduje się, czy dany produkt warto kupić, czy raczej trzeba go unikać. Dowody społeczne mogą w wielu przypadkach stać się istotną szansą na promowanie sklepu. Trzeba jednak korzystać z nich naturalnie, by nie okazało się, że opinii jest tak dużo, że przestają być one wiarygodne i klienci stwierdzą, że mogą być one sztucznie wygenerowane. Wtedy jak wiadomo, zostaniemy narażeni na utratę zaufania wśród naszych klientów.
Form promowania sklepu internetowego jest naprawdę bardzo wiele, jednak nie można mówić o nich, że są uniwersalne. Tak naprawdę każdy sklep ma swoją specyfikę i ona musi być zawsze brana pod uwagę, gdy poszukuje się sposobów na promowanie danej działalności. Techniki promowania są różne i ważne jest to, jakie ma się możliwości, by je wykorzystać. Jeśli z danej formy promocji nie korzystaliśmy i nie mamy o niej pojęcia, to nie ma sensu jej wykonywać na własną rękę. W praktyce bowiem może się okazać, że zamiast promować sklep, to podczas realizacji promocji stracimy czas i poświęcony na to budżet. Promocja musi być realizowana mądrze przy zastosowaniu dobrze przygotowanego planu, najlepiej przez odpowiednio wykwalifikowaną firmę zajmującą się marketingiem internetowym.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!