Sześć rzeczy, które na twoim blogu chce zobaczyć Google

Sześć rzeczy, które na twoim blogu chce zobaczyć Google

Każdy właściciel bloga dąży do jak największego ruchu z wyszukiwarek internetowych – to oczywiste. Warto więc wiedzieć, co Google chce widzieć na blogu, aby mógł on znaleźć się na wyższej pozycji w rankingu.

Google to podstawa. Co prawda można spotkać się ze stwierdzeniem, że Google to nie wszystko i nie można polegać tylko na nich, rzeczywistość weryfikuje jednak to stwierdzenie. Prawda jest taka, że musisz dołożyć starań, aby uzyskać jak najwięcej ruchu z przedmiotowej wyszukiwarki.

Pozycjonowanie cały czas ulega zmianom

Współczesne sposoby pozycjonowania różnią się pod wieloma względami w rzeczy samej trudno tego nie zauważyć. Z roku na rok poprawia się jakość oceny poszczególnych stron przez wyszukiwarkę Google. Jeszcze kilka lat temu najwyższe miejsca w rankingu zajmowane były przez stare witryny internetowe, wyposażone w mnóstwo linków. W efekcie można tam było znaleźć nawet artykuły sprzed dziesięciu lat. Na całe szczęście te dni odeszły już w niepamięć, ustępując miejsca świeżym stronom internetowym, na których treści są systematycznie aktualizowane. Przyjrzyjmy się więc dzisiejszym wynikom wyszukiwania. Poszukując informacji na temat dawnej firmy, otrzymujemy informacje opiniach z Google+ i Facebooka, ponadto widzimy dokładny adres wraz z numerem telefonu, a co ważniejsze, mamy możliwość zlokalizowania firmy w Google Maps. Co wobec tego Google chce widzieć na twoim blogu?

Rozwój marki popieraj treścią

Rozwój marki poparty treścią to pierwsza rzecz, jaką Google chce widzieć na twoim blogu lub stronie internetowej od czasu aktualizacji algorytmu Panda. Wynika to przede wszystkim z faktu, że Google zamierza odsyłać użytkowników wyłącznie do witryn zaufanych, czyli całkowicie bezpiecznych. W praktyce oznacza to, że przedmiotowa wyszukiwarka nie skieruje nikogo na kiepskiej jakości blog lub stronę internetową, gdzie treść jest bardzo, autor niewidoczny, a firma nie posiada adresu ani numeru telefonu. Inaczej rzecz ujmując, ideą aktualizacji Panda z 2011 roku oraz wszelkich jej poprawek jest to, że Google zamierza na pierwszych miejscach stawiać wysokiej jakości witryny internetowe.

Rozwiązywanie problemów

Kolejną aktualizacją, o której warto wspomnieć, jest Hummingbird – rozwiązanie to jest szczególnie ważne na płaszczyźnie słów kluczowych, o których nie mogą zapominać blogerzy. W oparciu o tę aktualizację Google pomija „gołe” słowa kluczowe, skupiając się przede wszystkim na zamiarach użytkowników, którzy wyszukują daną frazę. W praktyce oznacza to, że wyszukiwarka intuicyjnie zdaje sobie sprawę, że wpisanie przez internautę frazy „zgaga” nie oznacza poszukiwania tego słowa, ale wyrażenia „dlaczego mam zgagę?” lub „jakie leki pomogą mi na zgagę?”. W praktyce oznacza to, że Google zamierza kierować użytkowników do stron internetowych, które umożliwiają rozwiązanie konkretnego problemu. Jak widzisz, sposób rozwiązania konkretnego problemu wpływa w znaczny sposób na pozycję twojej strony w wynikach wyszukiwania. Ważnym czynnikiem, o którym należy pamiętać jest to, aby dowiedzieć się, w jaki sposób można rozwiązywać problemy w kontekście konkretnego bloga czy strony internetowej.

Strona internetowa przyjazna dla telefonów i tabletów

Wraz z początkiem roku 2015 uruchomiona została aktualizacja Mobilegeddon. Fakt ten został przez Google ogłoszony odpowiednio wcześnie, dzięki czemu wszyscy mieli wystarczająco dużo czasu, aby dostosować się do zmian. Przynajmniej w założeniach. Kwestia była prosta, jeśli blog lub strona internetowa nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, może polecieć w rankingu na łeb, na szyję. Działanie jak najbardziej uczciwe, mobilizujące, czy wręcz zmuszające właścicieli witryn do uwzględnienia potrzeb użytkowników mobilnych, łącznie z właścicielami telefonów komórkowych. Co z tego wynika? Koniecznie musisz upewnić się, czy twoja strona jest responsywna, czyli dostosowana do potrzeb urządzeń mobilnych. Warto podkreślić, że przyjazna dla tabletów i smartfonów jest większość motywów WordPressa.

Mieszanka backlinków

Jeśli należysz do blogerów, którzy dokładają starań, aby rozwijać działalność w sieci, prawdopodobnie rozważałeś kwestię linków zwrotnych. Pamiętaj, że dobrej jakości strona internetowa jest linkowana z wielu różnych źródeł – mogą to być m.in. linki z Google+, Twittera, Facebooka, a także innych stron lub blogów o zbliżonej tematyce. Działanie to jest bardzo korzystne w oczach Google, warto więc uwzględnić tę alternatywę podejmując konkretne działania. Pamiętaj jednak o zasadzie „co za dużo, to nie zdrowo”.

Strony internetowe bogato wyposażone w media

Jeśli porównasz kilka witryn internetowych, które znajdują się w czołówce pod danym słowem kluczowym, z pewnością zauważysz, że posiadają jedną cechę wspólną – treść wizualną. Przyjrzymy się choćby stronom podobnym do 9gag lub BuzzFeed – wszystkie posiadają filmy, gify i memy, natomiast sama treść wynosi około trzystu słów. Dlaczego tak się dzieje? Coraz więcej osób wykorzystuje telefony do przeglądania internetu, otrzymując od operatorów tani przesył 3G/4G – efektem tego jest właśnie wzrost oglądalności treści wizualnych, które wcześniej – ze względu na ograniczenia transferu – ładowały się bardzo wolno. Użytkownicy nie tylko oglądają tego typu strony, ale chętnie dzielą się ich treścią, a to oznacza większy ruch na stronie oraz lepszą pozycję w wyszukiwarkach internetowych.

Lokalizacja geograficzna

Uruchomienie aktualizacji Pigeon oznaczało konieczność zmiany wyników wyszukiwania na bardziej lokalne, Pomocne w tej kwestii miały okazać się GPS-y na telefonach oraz lokalizacja WiFi w domach prywatnych oraz miejscach publicznych. Oznacza to, że poszukując kwiaciarni w Warszawie Google zaserwuje zupełnie inne wyniki niż w przypadku działań podejmowanych w Lublinie lub Wrocławiu.

Co w tej sytuacji należy zrobić?

Jeśli dążysz do tego, aby twój blog przyciągał użytkowników, upewnij się, że twoja strona internetowa została przypisana do konkretnego obszaru geograficznego. Koniecznie dodaj swój adres lokalizacyjny do witryny bądź aktywny w Google Maps, proś o opinie dla strony internetowej czy o recenzje twojego produktu. Skorzystaj z narzędzi Search Console, dzięki którym ustalisz lokalizację strony internetowej lub bloga.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: