SEO copywriting – czyli jakie teksty lubi Google?

SEO copywriting – czyli jakie teksty lubi Google?

SEO copywriting — to stwierdzenie coraz częściej pojawia się na rynku pozycjonowania, a sam trend jest coraz częściej wykorzystywany przez osoby pozycjonujące swoje strony internetowe. Odpowiednie pisanie treści pod pozycjonowanie ma zapewnić lepszą pozycję witryny w Google, niż publikowanie tekstów tematycznych niedostosowanych do wyszukiwarki i pomóc w zwiększeniu ruchu z wyszukiwarki Google. Czym zatem jest SEO copywriting? O czym należy pamiętać, tworząc teksty pod SEO? Jak tworzy się teksty SEO i dlaczego jest to takie ważne? Odpowiedzi na te pytania oraz przydatne wskazówki przedstawiamy poniżej.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Na czym polega pisanie tekstów pod pozycjonowanie?
  • W jaki sposób pisać treści na strony internetowe dla lepszego SEO?
  • W jaki sposób zagęszczać słowa kluczowe w treści strony?

Czym jest SEO copywriting i dlaczego jest taki ważny?

SEO copywriting to umiejętność pisania tekstów pod SEO. Treści te, oprócz swoich walorów estetycznych dla czytelnika, są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google i pomagają pozycjonować naszą witrynę. Teksty SEO są jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron. To właśnie one informują Google, o czym jest nasza strona oraz jakie słowa na niej się znajdują. Wyszukiwarka może następnie wyświetlać naszą witrynę na wyższych pozycjach, jeśli algorytm uzna ją za wartościową.

Teksty SEO i ich umiejętne pisanie jest ważne z kilku względów. Dzięki nim nasza strona będzie wyżej pozycjonowana w wyszukiwarce Google. To przełoży się na większy przypływ czytelników lub klientów oraz większe zyski. Wyższa pozycja w Google to też renoma i reputacja naszej marki. SEO copywriting pozwala poprzez odpowiednie pisanie artykułów na stronie budować wiarygodność witryny, co jest bardzo ważne w obecnych wymogach algorytmów Google. Umieszczając treści przyjazne zarówno czytelnikowi jak wyszukiwarce, możemy zatem odnieść same korzyści.

Wyszukiwarka Google

Wpisy z bloga zaindeksowane w wyszukiwarce Google (źródło: Google)

Zadbaj o ciekawą tematykę, która zainteresuje Twoich czytelników

Pierwszym i jednym z najniższych elementów pisania tekstów SEO jest ich charakter. Treści wartościowe, zoptymalizowane pod wyszukiwarkę, to nie „mechaniczny bełkot”, który jest przeznaczony stricte do działań SEO (tzw. precle). Artykuły te przede wszystkim powinny być dostosowane do klienta i czytelnika, a dopiero następnie spełniać wymagania pozycjonowania. Artykuł ma być ciekawy, interesujący, pisany prostym językiem i zawierać aktualne dane. Taki stan rzeczy sprawia, że wiele osób będzie chętniej odwiedzało nasz serwis i polecało go swoim znajomym. Takie zachowanie ma bardzo duży wpływ na popularność, a następnie na pozycjonowanie naszej witryny.

Senuto

W celu przygotowania tematów na artykuły wykorzystaj sekcję „Pytania” w narzędziu Senuto (źródło: senuto.com)

Semstorm

…lub „Generator tematów” w aplikacji Semstorm (źródło: semstorm.pl)

Przygotuj listę fraz, którą umieścisz w treści

Kolejnym podstawowym elementem tekstów SEOfrazy. To właśnie po słowach kluczowych Google analizuje ich tematykę, a także biorąc je pod uwagę, ocenia czy ma wyświetlić daną stronę w wyszukiwarce i na jakiej pozycji to zrobić. Wiele osób umieszcza frazy w tekście w sposób intuicyjny lub przypadkowy, co nie jest zbyt korzystne. Warto sprawdzić najpopularniejsze hasła dla danej kategorii, np. w serwisach — generatorach fraz typu „Keyword generator”. W krótkim czasie po wpisaniu głównej frazy lub kategorii otrzymamy spis wielu słów i fraz odpowiednio posortowanych i gotowych do użycia.

Senuto

Baza słów kluczowych – Senuto (źródło: senuto.com)

Semstorm

Baza słów kluczowych – Semstorm (źródło: semstorm.com)

Jeśli wiemy już jakich słów kluczowych używają nasi potencji klienci, musimy zastanowić się nad umieszczeniem ich w odpowiedniej ilości oraz kolejności w tekście. Nie ma jednego schematu jaka ilość, zagęszczenie czy ustawienie słów da najlepszy rezultat. Nie powinniśmy przekraczać 1-2 konkretnych fraz na 1000 znaków w tekście. W naszej treści najwięcej powinno znaleźć się fraz głównych oraz po jednej lub po dwie frazy poboczne — mniej popularne, ale wciąż często wykorzystywane. Alternatywną opcją pozycjonowania jest pozycjonowanie szerokie (frazy z tzw. długim ogonem), które nie zakłada pozycjonowania pod jedną konkretną frazę, lecz pojawianie się w wynikach Google pod wieloma frazami, na niższych pozycjach. Ma to przynieść lepsze rezultaty, większy ruch i pozyskiwanie klientów z wielu fraz.

Zadbaj o czytelność swojej treści

Niezwykle ważnym elementem tekstów SEO jest również formatowanie. Google przykłada coraz większą wagę do jakości opublikowanych treści i tworzy nowe algorytmy, które go sprawdzają. Google promuje zatem treści wysokiej jakości i potrafi je rozpoznawać. Treści pod SEO nie powinny być jednym blokiem tekstu, a powinny być podzielone na akapity czy śródtytuły. Warto w nich używać list punktowych, pogrubień najważniejszych słów kluczowych, czy ogólnego formatowania. W tekście warto umieszczać zdjęcia oraz linki wewnętrzne prowadzące do innych artykułów na naszej stronie. Przy ich tworzeniu treści powinniśmy zadbać też o to, aby nie były zbyt krótkie i zawierały pozycjonowane przez nas frazy.

Spidersweb

Przykład odpowiednio sformatowanego treści artykułu na blogu (źródło: spidersweb.pl)

Uważaj na zbytnią optymalizację

Pisanie treści pod pozycjonowanie jest wymagającym zadaniem. Szczególnie na początku naszej przygody powinniśmy uważać na zbyt zoptymalizowanie tekstu. Wiele niedoświadczonych osób, które chcą osiągnąć jak najlepszy efekt, popełnia ten błąd i umieszcza w tekście np. ogromną ilość jednego słowa kluczowego. Kolejnymi przykładami tego typu błędu jest umieszczanie zbyt dużej ilości zdjęć, linków, wymieniane słów kluczowych po przecinku, czy zbyt duża zawartość procentowa słów kluczowych w tekście. Google doskonale rozpoznaje próby oszustwa i obniża pozycję takich stron w swoich wynikach. W skrajnych sytuacjach Google może nałożyć na nas filtr algorytmiczny częściowy lub całościowy. Oznacza to, że utracimy pozycję naszej strony w wyszukiwarce pod konkretną frazą lub nasza strona zostanie całkowicie usunięta z przeglądarki. Nie warto zatem sztucznie dodawać pewnych elementów i próbować oszukać wyszukiwarkę. Znacznie lepsze efekty umożliwią nam używanie fraz w sposób naturalny.

Książka SEO

 
KUP KSIĄŻKĘ

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: